Слави CR-V 488 #1 Публикувано 7 Юни, 2013 Колеги някои монтирал ли е ДРЛ модул на сивик 7, тая кола има наи скапаната инсталация дето може да бъде измислена, все едно е правена в Италия. Като видях схемата и ми се приплака. Две релета прекъсват 12+ на фаровете, ляв и десен съответно (но и на къси и на дълги, демек с обща точка са двете светлини в фара след релето), тея две релета се управляват от ключа за фаровете, до тук всичко ок , да ама тоя ключ за фарове прекъсва и минуса на фаровете, в зависимост кои минус ще щракне от ключа съответно светват къси или дълги. А сега кажете младежи как да го свържа Като ако пусна 12 те волта от дрл на + на дългите то тои ще стигне и до късите, е споко те няма да светнат щото иска маса, но ако пусна и аса ще стане мазало. Дали има модул които да управлява фаровете и по + и по маса, така като се спре модула ще спре и масата и + към фара и всички ще са щастливи, да но такъв модул за сега не намирам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PESHO OT MARS 16 #2 Отговорено 7 Юни, 2013 (Редактирано) Всъщност защо ти е да управляваш нещо с +. Релетата за включване са вече подкачени към твърд плюс и им трябва само една маса за да включат. Така ще имаш захранването за късите и ти трябва също така маса към късите за да светнат. Т.е. един DRL модул с управление по маса би трябвало да ти свърши работа. Само няма да можеш да ползваш екстрата за редуциране на силата на светене.Даже като разглеждам системата само е достатъчно да захраниш с една маса релетата на фаровете и ще светнат късите защото техния ключ е към маса вече. Т.е с един DRL модул с управление по маса и си готов. Само един диод може да се добави във веригата за управление на релетата тази маса да не задейства релето за габаритите и онова което е означено Multiplex control unit. Редактирано 7 Юни, 2013 от PESHO OT MARS Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #3 Отговорено 8 Юни, 2013 Аз го измислих друго яче едно реле нормално затворено ще подава маса на дългите, а дрл ще си подава + след релетата. Тва реле което ще сложа ще се управлява от габарита, щом ключа на фаровете не е пипан релето си седи затворено и си подава масата, щом врътнеш на габарит или квото и да е друго релето щрака и прекъсва масата на фара, и схемата си остава оригинално Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PESHO OT MARS 16 #4 Отговорено 10 Юни, 2013 (Редактирано) На можах да разбера защо ти е второ реле за допълнителна маса на самите лампи. Те са си захранени вече през превключвателя къси/дълги към маса. Трябва ти само един DRL който да ти включи релетата по време/напрежение и да се самоизключи при подаване на напрежение на габарита. Редактирано 10 Юни, 2013 от PESHO OT MARS Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #5 Отговорено 10 Юни, 2013 (Редактирано) Елементарно Пешо :)/> щото за да имат маса фаровете ключа тряя да е врътнат, а врътнат ли е светят всички останали крушки по колата, разбираи табло, габарити, лампички разни и тем подобни, кому е нужно, нали тва целя с ДРЛ да спра да сменям крушки на племеницата през 2-3 седмици на всякъде по колата :)/> И още повече, не искам просто д ами светка късите и д ами ги гаси, искам да светка дългите бавно, да ги държи на 40 % и да ги гаси. Те така вече карам 4 години с осрам наит бреикър, крушка за която колегите по форумите реват че светела много хубаво но горяла всеки месец :)/> Та за туи едно реленце и аре :)/>п.п. Всъщност Пеше маи чак ся усмислих идеята ти, късите си имат маса според схемата, мога да захраня само тях с модула и примерно да са на 100% или на 50, зависи достатъчно ли се виждат, така излишните крушки няма да светят. Редактирано 10 Юни, 2013 от Слави CR-V Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
PESHO OT MARS 16 #6 Отговорено 10 Юни, 2013 (Редактирано) Знам аз че ще преосмислиш моята идея. Не уточни в началото дали ще ползваш читав DRL с възможност за регулиране или идиотски само да пали. Ако ще е само да пали на релето ако ще е с регулиране слагай след релето. При така показаната схема ако захраниш след релетата ще трябва да използваш два диода да не прехвърля през тях и отделно можеш да ползваш намалени къси. Ако искаш дълги ще трябва да правиш схема с допълнително реле или иначе казано две комутации ще имаш.На Сивика ми е със SmartDRL и работи отлично само че ползвам 33% на дългите (повече проценти и стават твърде силни), но поради това че адски ме мързи съм го подвързал директно на фаровете и съм го сложил в кутията на външните предпазители.Ти на това ако викаш гадно ела да видиш пустите дръпнатоочковци на баща ми на Королата само за да спестят някое реле как се командва с маса и нещо май си бъгнах модула от много игра. Редактирано 10 Юни, 2013 от PESHO OT MARS Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #7 Отговорено 11 Юни, 2013 Абе аз очаквах да е прото понеже на ЦРВ-то е супер елемнтарно, след тва на ланчата псувах цял ден и преправях инсталация, и си помислих че на сивика ще е лесно като на ЦРВ-то ама са го мазали малко повече, нищо ще го оправя. Смарт ДРЛ позлвам и аз 3 броики още от първите с големите кутии и после другите модерни дребните, и съм много доволен от тях Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #8 Отговорено 13 Октомври, 2013 Аз го измислих друго яче :)/> едно реле нормално затворено ще подава маса на дългите, а дрл ще си подава + след релетата. Тва реле което ще сложа ще се управлява от габарита, щом ключа на фаровете не е пипан релето си седи затворено и си подава масата, щом врътнеш на габарит или квото и да е друго релето щрака и прекъсва масата на фара, и схемата си остава оригинално :D/>Колега върза ли модула по описания горе начин,или реализира друга схема?Днес видях тази тема и като гледахме схемата и при мен изникна същата идея.Моя модул отлежава 3-4 месеца и още не му е дошло времето за монтаж. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #9 Отговорено 28 Юни, 2014 (Редактирано) Колеги монтирах си DRL-модула,който ще пуска дългите светлини на 30%.Сивика е фейслифт с двусекционни фарове.Първо няколко думи за схемата от първия пост.На клема 6 на ключа няма нищо,съответно червено-белия кабел липсва-минуса на късите е постоянен(поне при мен е така).Ключа комутира само минус за дългите през клема 4.Сложих модула в нишата на скоростния лост от страната на жабката-там хем е защитен,хем има места за където да се вържем и ограничих кабелите до коша на 4.Захрахване на модула-от акумулатора през предпазител,плюс от модула за ляв и за десен фар(към десния канал съм вързал и кабелчето за програмиране на модула),четвъртия кабел е извод от модула подаващ минус след сработване(с него управлявам реле с НЗ-контакт,което прекъсва минуса на късите(това реле е т.н. low beem cut rellay,което го има на схемата за канадския сивик)).Наложи се да клъцна минусите на късите и през релето пуснах директен минус от акумулатора.Това реле е монтирано зад десния фар.До него има още едно от същия тип(с НЗ-контакт),което подава минус на дългите и се управлява от габарит.Така след запалване на колата включва модула и релето,което прекъсва минус към късите-светят дългите,когато от ключа пусна габарит-модула спира,минуса към дългите остава заводска инсталация,а другото реле изключва и подава минус за късите.Останалите жици за модула са до самия него,а именно:минус съм взел от един болт зад жабката,плюс след контакт от запалката и габарит за изключване на модула съм подвързал към ключа за аварийките.Снопа от четирите кабела към коша съм пуснал през гумения маншон,който е зад жабката.Това е моето решение.Може на някой да му се струва сложно,но такава е и инсталацията на сивика.На предната ми кола модула беше монтиран до волана-там имаше всички необходими кабели и не се налагаше да използвам релета.Ами това е всичко,ако някой има въпроси да пита.Наздраве. Редактирано 28 Юни, 2014 от tony® 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #10 Отговорено 29 Юни, 2014 Браво момко, отличник Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #11 Отговорено 4 Май, 2015 (Редактирано) Виждам че темата е стара, но я прочетох и бих искал да се консултирам за Сивик 8 - ДРЛ с управление на минус ли да търся или по плюс? Да знам какво да поръчам. Има ли някой разбиращ да ме съпортне за монтаж в София? Редактирано 4 Май, 2015 от xaxo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ruil4o 58 #12 Отговорено 28 Юни, 2015 И аз имам желание да сложа едно такова на Сивик 7. На предишната ми кола (Рено) имах такова и беше супер удобно! Там си го свързах сам. Беше лесно, защото фаровете се управляват с + през ключа и нямаше релета, но тук май ще е по зор работата?! ТУК има DLR-и, които управляват по - Но въпроса ми е, и при тях ли ще трябват релета за нашия модел Сивик 7ген.? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
xaxo 87 #13 Отговорено 28 Юни, 2015 (Редактирано) И аз имам желание да сложа едно такова на Сивик 7. На предишната ми кола (Рено) имах такова и беше супер удобно! Там си го свързах сам. Беше лесно, защото фаровете се управляват с + през ключа и нямаше релета, но тук май ще е по зор работата?! ТУК има DLR-и, които управляват по - Но въпроса ми е, и при тях ли ще трябват релета за нашия модел Сивик 7ген.? Съвета ми е да си провериш твоята как се управлява. Всички само като чуеха honda и ме плашеха с това, че е по - (по-трудно се намират модули, релета, щуротии...). Нищо подобно! Измерих си я и установих, че се командва съвсем нормално по +, както всяка друга кола която съм имал. "Боцнах" и модула и никакви грижи до момента. Извода - Не вярвай сляпо! Успех! Редактирано 28 Юни, 2015 от xaxo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tony® 100 #14 Отговорено 29 Юни, 2015 Четете колеги,стига само сте писали-пускам + към фаровете.А релетата режат минусите,понеже късите са перманентно дадени на минус,а дългите получават минус през лостчето.Само,че това за след фейслифта.Ако сте с Н4 фар трябва да е по-лесно.Успех. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
garfi 41 #15 Отговорено 12 Юли, 2016 Темата е стара но пък въпроса все така актуален. Решението явно е едно, щом с @tony® сме стигнали независимо до почни еднакво изпълнение, на това да пуснем дългите за дневни светлини на сивик 7 фейслифт. При мен от купето излизат три кабела - за масата на късите и за захранване на дългите. Релето е едно, двойно действащо и е в купето. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове