fashion_m 23 #1 Публикувано 25 Май, 2013 Здравейте, въпросът ми е разделен на три части:1. Как да се справим с малките ръждиви точки, причнинени от камъни по боята металик отвън? Да спрем разпространението на ръждата, без да го загрозяваме допълнително?2. Как да се справим с ръждата по разни вътрешни ламарини, които не се виждат много, но имат доста ръжда?3. Как да се справим с ръждата по болтовете, за които е възможно някой ден да се наложи да се развъртат?Благодаря. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
J's Racing BB8 49 #2 Отговорено 25 Май, 2013 1-Аз ги боядисвам с маркер или много леко с тампонче и с същата боя по номер.3-Как да се справиш не знам дали има начин но когато се наложи да ги развърташ ги накисвай с спирачна течност. Това е от мен Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Nile 171 #3 Отговорено 25 Май, 2013 За 3-тото колега е написал един от ефикасните начини,но като цяло в днешни време има доста различни "проникващи масла",които имат ефекта на спирачната течност.Примерно ако знаеш ,че някой болт ще го развиваш скоро може да го напръскаш няколко дена по-рано Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
djoro 37 #4 Отговорено 25 Май, 2013 Ръжда и жена тръгнат ли , спиране няма ;)/> . Казвам го от личен опит и в двете насоки :lol:/> Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
trifon.trifonov 61 #5 Отговорено 25 Май, 2013 Най-ефикасното средство за спиране на ръждата е преобразовател, за предпочитане е да се използва само този на Wuerth (това не е реклама, но просто съм ползвал няколко и другите са страхотни боклуци). Не един път съм го използвал, и мога да кажа, че след намазване металът си връща основния цвят, т.е. ръждата изчезва. Трябва да се има предвид, че този преобразовател не е никак евтин.След като се намаже, се изчаква малко, за да може да си свърши работата и може да се мине с маркер или с боята по каталог.За вътрешните ламарини може да го използваш отново. Ще спре процеса на гниене, но след това трябва да се обработи и да се пръсне с някаква боя, за да не се появи отново.Болчетата най-добре се развиват с WD40 или спирачна течност 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
626 410 #6 Отговорено 25 Май, 2013 2. Аз имах ожулен калник и беше поръждясъл, взех си ръждопреобразовател на Wurth, на него пише как да го използваш, по скъп е от останалите и е бял на цвят (взех го от Багира, 100 мл - 12 лв.), ако искаш пробвай и после запечатай с някаква боя ли незнам за какъв детайл точно говориш и така, но вече ти го казаха ръждата оправия няма. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 986 #7 Отговорено 26 Май, 2013 (Редактирано) Ако не е много ръждата , качествено боядисване при майстор или ти сам ако имаш тези умения.Шкурене до здраво и всичко останало както си му е реда.Ако обаче е тръгнала по-сериозно ръждата по колата по-добре мисли за ново купе.Цената на ламарините за да се направят качествено е двойна на 1 двигател и пак няма да е така , както е заводско.По 1ва точка мисля , че е най-добре да изчакаш още малко и да боядисаш целият детайл с усилен лак.За вътрешните ламарини...щом е избила ръжда чак там значи е от Германия , Австрия , Швейцария и да не изреждам други страни в които мятат препарати от които ти се разпада колата след 10 години ( просто не ги карат повече от 5 години ) или е имала сериозен удар и е направена доста некачествено.Не се занимавай да правиш това купе.Болтовете аз лично ги смазвам когато ги вадя с грес т.е топвам болта направо в тубичката и го завивам.До момента съм нямал проблеми с клеясали болтове.Като цяло , най-ефективният начин да спреш ръждата е да няма такава т.е нова кола/купе и така Редактирано 26 Май, 2013 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #8 Отговорено 3 Юни, 2013 Здравейте, въпросът ми е разделен на три части:1. Как да се справим с малките ръждиви точки, причнинени от камъни по боята металик отвън? Да спрем разпространението на ръждата, без да го загрозяваме допълнително?2. Как да се справим с ръждата по разни вътрешни ламарини, които не се виждат много, но имат доста ръжда?3. Как да се справим с ръждата по болтовете, за които е възможно някой ден да се наложи да се развъртат?Благодаря.Колега,гледам писал си Пловдив и София! Свържи се с мен да ти обясня на място някой неща.Живея и работя в Пловдив. Като цяло всеки е писал верни неща,но на място мога да ти кажа повечко. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
no1else 162 #9 Отговорено 3 Юни, 2013 Колега Mkilla тебе ако те слушаме всичките които караме или сме карали 5ген или 6ген преди фейслифта трябва да си търсим нови купета И от къде се намират нови купета за 20 годишни коли ако не е тайна....би ли споделил ? Всичко се прави и се кърпи, въпроса е после да се обработят правилно заварките (ръждепреобразувател на Вюрт както е писал колегата и след това Body 999 или черното Body забравих какъв номер беше) Моята е италианка и още не е тръгнала ръжда никъде, но есента смятам да я измия хубаво на автомивка и да напръскам обилно местата където са слаби купетат със течен парафин. За колегата fashion_m1. моята 5ген имаше доста такива места с очукана боя по предния капак (от камъчки) които за 7 години каране в милата ни родина не станаха по големи. Ако толкова те дразнят за видимите места изчегъркай ръждата с нещо остро--> преобразувател--> капка боя. За местата които не се виждат шкурка--> преобразувател--> боя. Ако смяташ че запазиш предния капак без такива ударени от камъчета места...просто забрави.2. шкурене--> преобразувател--> Боди999 или течен парафин или боя3. много ВД40, търкане с телена четка и много молитви да не се скъсат. Когато развиваш ръждив болт никога не развивай до край, развии малко, после пак завии и почисти болкуците по резбата с телена четка. Ако тръгнеш да развиваш от раз без да завиваш, за да изчистиш резбата скъсването на болта ти е почти гарантирано. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BiG_AlF 3 #10 Отговорено 3 Юни, 2013 Здравейте колеги, аз мога да Ви предложа един много модерен и ефективен начин за развиване на болтове. Прави се един преобразувател чийто товар е една медна тръбичка навита на две-три навивки. Та принципа е следния: като се пусне тоя преобразувател го слагате около главата на болта(цялото устройстов е така направено, че да може да се завира почти навсякъде) болта се загрява доста отлепва се и се развива лесно. Проблема е, че да си купиш такова нещо готово е много пари (около 300-400 лв. ако не и повече), а за направата му пак има доста разправия. Дано съм бил полезен!!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kitty 177 #11 Отговорено 3 Юни, 2013 Преди време карах Форд ХР 3 бегачков. Добра кола си беше макар лошите отзиви за марката. Та наложи се да я пребоядисам, да сменя двата прага и вежди че бяха тръгнали. След като си я взех от сервиза я разглобих отзад ( беше двуврата) и я намазах цялата от вътре (задните панели и част от праговете) с грес, покарах някои друг ден и я улях с голямо количество горяло масло от камион. От жегата тази гняз се разпространи на всякъде по панела и вътрешната страна на праговете и нямах никакви ядове със избиване на ръжда (като я мазах не беше ръждясала). След 2 години каране я продадох а онзи ден я видях в родния ми град (4-5 години от както я продадох) не е мръднала там. Беше и изгнил задния капак и единия преден калник но, задните панели и праговете си бяха перфектни. Само това съм правил срещу ръждата но, имаше ефект Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Riko_Chervenia 102 #12 Отговорено 4 Юни, 2013 Да ви кажа честно,от 18 години се разправям с ръжди и мога да твърдя че тръгне ли,спиране няма! Може да се забави за някакво време,но не можеш да я спреш!Може би ако се разглоби цялото купе и остане само ламарината и се заиграеш по-сериозно ще постигнеш някакъв по-дълголетен резултат.Но това е много работа и никой не го е правил май!С моите задни калници си играх много старателно и въпрек и всичко след 3-4 години са пак за правене..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 986 #13 Отговорено 4 Юни, 2013 (Редактирано) Няма какво да му обяснявам на колегата no1else и не мисля да влизам в излишни спорове.Като почнеш да кърпиш 20 годишното си купе от Германия , където нон-стоп се е набивала лугата ще те питам тогава кое ще ти е по-рентабилно , дали запазено купе от някоя морга или да кърпиш Опелохондата.На всичкото отгоре да дадеш за кола , която струва 1000 лева , 1500лв за кърпене и боядисване нещо не ми излизат сметките.Този ръждопреобразувател да не е извънземна технология и видиш ли само ти си се сетил , че може да се стопира ръжда с него ? Да , може ако е повърхностна и е в начален стадий и не тръгва отвътре навън.На кола от Германия или Австрия на 15 години която е карана само там , едвам я вдигаш на крик , защото гредите се кривят.Тръгне ли ръжда особено по възлови места - отвътре в гредите , по сглобките , ботуши , рогове и тн..по-добре се ориентирай към друг автомобил или купе.Всичко друго се прави и е по-евтино но да правиш ламарини не си е работа. Крайно време е , да се разбере , че тръгне ли сериозна ръжда не помагат никакви ръждопреобразуватели а играе флекса и/или цял нов детайл.Виждал съм Ауди "нов внос" на 7 години от Австрия с ръжди чак над предното стъкло където е хвърчала лугата.А за разни точки от камъчета по предният капак - нова боя с усилен лак и си решаваш въпроса.Всичко друго са само временни решения. Редактирано 4 Юни, 2013 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове