Jump to content
Sign in to follow this  
fenabg

Що е то скоростна кутия ,на Де серия и какво има и какво може тя .

Recommended Posts

Въпрос номер едно: :D От какво зависят 3-те вида(колямото каре ,малкото с колемия лагер на дифа и малкото с малкия лагер)?п.п. направи видео на редене, не снимки, много по-показателно става :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

И това означава ли че не мога да вкарам скоростите от д14а3 кутия в кожуха на д16-кова кутия, щото кожуха на д14-ковата кутия е посчупен

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стига д16ковата да е хидро като другата вадиш 1вичен и вторичен" и ги забиваш в д16ката. Тук остава въпроса кое краино ще ползваш на д14ката или на д16 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето формулка за изчисляване на предавателното число. Умножава се броя на зъбите на зъбното колело по (П-3,14) и полученото на зъбното колело на първичния вал се дели на полученото колело от вторичния вал и се получава предавателното число.Пример.На пъвичня имаме 30 зъба 30x3,14=94,2На вторичния имаме 32 зъба32x3,14=100.4894,2/100.48=0.937 (предавателното число)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Стига д16ковата да е хидро като другата вадиш 1вичен и вторичен" и ги забиваш в д16ката. Тук остава въпроса кое краино ще ползваш на д14ката или на д16 ?

на д14-ката, уж е 4.25, щото на д16-ката е 4.05

Share this post


Link to post
Share on other sites

няма 3,14 бре делите зъбчатките както следва: Вторичен / Първичен пример: 39 / 12 = 3.25 (това е 1-ва скорост при всички Д серий с механична скоростна кутия)или брой зъби корона / вторичен вал за крайното предаванепример 68 / 16 = 4.25 може би най-масовият файнъл драйв.

Share this post


Link to post
Share on other sites

на д14-ката, уж е 4.25, щото на д16-ката е 4.05

Вадиш карантите кат внимаваш на 1вичния да не се разпадне пета . от двата дифа сменяваш короните и редиш в д16ковата .На дифа болтовете са с обратна резба !!!/>/> . Д16ковата С20 или С40 ?Друго да допълня замислете се дали е по добре с Ф.Д да се скъсява или с предавки .Верно втория вариант е много по скъп но и по ефективен от страна на избор .
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

относно скъсяването, мнението ми е горе долу следното: 1. Ако се търси кола за евридей или писта и се ползват най-късите заводски предавки, то тогава мисля че трябва да се използва афтърмаркет файнъл драйв. 2. Ако пък се ползва повече за драг колата по-добре с по-дълъг файнъл (някой от заводската гама) и по-къси афтърмаркет предавки 3 и 4 за атмосферни проекти и ако е необходимо за турбо и 5-та предавка, това е заради заводски много късата 1-ва предавка специално за Д серийте ако говорим, но и при Б серия е горе долу идентично положението с 1-ва скорост. При турбо проектите забелязвам че се използват по-дълги кутий заради големия въртящ момент, но също съм виждал (гледал и чел из интернет) турбо драг проекти с файнъл драйв 4.9, което от своя страна не е никак безмислено ако се кара с подходящите радиали и писта с лепило.

Share this post


Link to post
Share on other sites

на д14-ката, уж е 4.25, щото на д16-ката е 4.05

Вадиш карантите кат внимаваш на 1вичния да не се разпадне пета . от двата дифа сменяваш короните и редиш в д16ковата .На дифа болтовете са с обратна резба !!!/>/>/> . Д16ковата С20 или С40 ?Ами с20 е сигурно. За стоковата която си е на д16у7 става въпросДруго да допълня замислете се дали е по добре с Ф.Д да се скъсява или с предавки .Верно втория вариант е много по скъп но и по ефективен от страна на избор .

Share this post


Link to post
Share on other sites

На д14а3 кутията е като на д16з6, а на д16у7 и предавките са по-дълги малко (2-ра и 3-та, не си спомням вече), та ще се скъси и с файнъла и с предавките. Иначе не е лош варианта за предвки от двувалова д-серия, ама не ми се дават пари, пък и купето бегачка не може да стане, просто искам да се посъживи леко

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да питам и аз нещо. :) Значи за моя икономик искам да му събера една кутия от д13 и от д16А9 която я свалих от кончерто. Понеже едната е хидро, а другата е кабелна мога ли да прехвърля от кабелната 2-3 и 4 скорост, а от д13-та да оставя 1 и 5 и файнъла който е 4.25.? Ако можеш малко да ме светнеш, как стават тези интервенций със зъбчатки от кабелна в хидро, защото още съм зелен със скоростните кутий. Ще трябва ли нещо да преправям ? :unsure:/>

Share this post


Link to post
Share on other sites

Публикувано изображение

 

Ако не бъркам и си с тая кутия коятотрябва да кара д15з6 ,отварял съм две на японки и предавките които бяха вътре са както следва. 1-3.25, 2ра -1.90 !!!/> 3та -1.25 4та 0.92нещо си 5та 0.750 и ФД 3.88

Какво ти трябва като отвориш твоята кутия 1во да бреброиш 2ра и ако сум прав си остава тя ,така или инак от двувалката неможеш да покзваш 2ра тя е отливка от първичния .Варианта е 1.9 от хидро разликата е минимална така че от двувалката я забрави 2рата.

По горе на снимката се вижда разликата на трета .Като вземеш твоите /стоковите/ си ги бележиш и взимаш и рексовите и при стругаря и показваш тея от хидрото и му даваш :D/> другите и да ги направи еднакви а сиреч тряя пилне 3та това което се вижда на снимката.Вътре има едни канали в ляво на снимката се виждат ако се различават че не помя и те!

 

Тва е с преправянето общо зето като стигнеш до отварянето на двете пиши .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ясно. Мерси много за инфото, но може и да се откажа... май направо ще кача кутията от д13-та, иначе трябва да давам излишни пари за цяла кутия, ако можех да намеря 3 и 4 скорост, може да се хвърля във филма.

Share this post


Link to post
Share on other sites

От д13кта няма сми смени си само краиното с 4,25 и си караи ефекта се усеща .Нали писа че имаш от кончерто двувалово кутия .

Share this post


Link to post
Share on other sites

От кончерто писах, че имам защото още утре мога да я взема, но май ще се откажа от нея. Иначе имам Д13 кутия.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Разликата между кабелен и хидро първични валове :

 

Публикувано изображение

 

преработен 2ричен от хидро на кабел и кабелен до него :

Публикувано изображение

 

разлиоката е следната и двата са по къси .Тея дена ако има време ще снимам и едни фтулки за 1чния и там е един цирк :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

На всички Д-серии валовете са с излети 1-ва и 2-ра?Възможно ли е да се сложи 2-ра и въобще скорости от Х или Б серия в Д серия кутия?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да на всички Е това вече не знам от какъв зор. Не може.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Жалко... Търся 2.105 за 2-ра. А доколкото виждам, повечето Д серии са с 1.9 ; 1.7 . А има ли някаква възможност да се сложат валове от друга кутия, за да може да се сложат тази 2-ра. Примерно Х сериите Акорд имат доста приятни за моите нужди предавателни числа. Аз като цяло търся къси 4 предавки до 200, а 5-тата много тежка. Най-добре ще е да има 6 предавки, но не знам къде е мислил господ Хонда. За справка 1-ва 3.23; 2-ра 2.105; 3-та 1.458; 4-та 1.103; 5-та 0.702 файнал 4.058. Това търся като скорости. А вече к'во мога да намеря е друг върпос. В бъдеще време ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

са ше събирам 2 ра кутия

 

1 - 3.25 2ра 1.944 3та 1.5 4та 1.20 5та 0.88 па с тея предавки фаинал къф ти е кеф инак 4.25

 

1-ва 3.23; 2-ра 2.105; 3-та 1.458; 4-та 1.103; 5-та 0.702 файнал 4.058.

2ра можеш да компенсираш до някаде с 4.25 при тая 5та ехеее.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Темата се малко разводнява, затова това е последния ми пост отностно това, което започнахме като дискусия.Аз търся 5-тата да е много тежка. Примерно 3000 оборота 120 км/ч . Макарче с 0.702 с файнал 4.058 и 195/50/15 излиза около 116 км/ч. 4.25 с 0.702 вдига оборотите с 120 км/ч. Май беше нещо от сорта на 106-7 км/ч при 3000 оборота. или около 3300 с 120. Търся тая скорост и тея обороти, защото имам идеи отностно двигателя и ми трябват такива обороти и в същото време, когато я качвам на магистрала да не се движа с 90.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Има и 5та 0.694 36/25 hf (88-91) тук с 4.25 си 110 на 3000 ;) но па и с по къс фаинал което не е минус .На първа страница има калкулатор .Не мисля че разводняваме , темата е за ДЪ кутии такаче ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Темата се малко разводнява, затова това е последния ми пост отностно това, което започнахме като дискусия.Аз търся 5-тата да е много тежка. Примерно 3000 оборота 120 км/ч . Макарче с 0.702 с файнал 4.058 и 195/50/15 излиза около 116 км/ч. 4.25 с 0.702 вдига оборотите с 120 км/ч. Май беше нещо от сорта на 106-7 км/ч при 3000 оборота. или около 3300 с 120. Търся тая скорост и тея обороти, защото имам идеи отностно двигателя и ми трябват такива обороти и в същото време, когато я качвам на магистрала да не се движа с 90.

С 4.058 и 5-та 0.702 на 4000 оборота съм със 150 км/ч. (само информативно, не съм обърнал внимание на 3000 с колко се движи трошката)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Толкова е , да. При мен 4.058 и 0.702 (Д14А4) 3000 оборота 120 км/ч по километраж или около 115-116 км/ч по ГПС.До колкото разбирам Д16у7 и Д14А4 имат еднакви скоростни кутии по отноешение на предавателните числа. Д14А3 е със същите скорости, но 4.25 вместо 4.058. А що се отнася за 0.694 и 4.25 излиза 110 км/ч 5-тата. Обаче проблема идва с 2-рата предавка, която идва посредствено.2-рата е дълга- 112 км/ч @ 8800. Което значи, че трябва да вдигна файнъла и да снижа 3-та и 4-та. Въобще ще търся някъв начин за компромис и баланс. Важното е да има план човек и да може да го развива. Аз в общите линии си знаех предавателните числа още преди да си взема сивика и имах идеята за развитието му.Човек като си направи простата сметка, колко пъти ще вдига над 200 и особено, ако колата ще се кара и на писта от време на време, и също така искаш да се изкефиш на някой виещ се път... 4 леки предавки и двигател развъртащ се с прогресивно увеличаваща се мощност до 8500 примерно е доста добра комбинация, а 5-тата предавка тежка (ниско предавателно число). Верно след 200 просто вероятно няма да може да се използва целия потенциал на двигателя иии след 200 ще е умрял кон. Но специално за мен над 200 повече не ми трябва.

Edited by ACID BURN
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

и 2-ра и 3-та са малко по-дълги при д16и7, 4-та май е същата. За файнъла на д14а3 не съм сигурен дали е 4.25, имам такава кутия в гаража, ама така и не се научих какво се гледаше, за да се види какъв е файнъла без да е отворена кутията

Edited by rulemaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

и 2-ра и 3-та са малко по-дълги при д16и7, 4-та май е същата. За файнъла на д14а3 не съм сигурен дали е 4.25, имам такава кутия в гаража, ама така и не се научих какво се гледаше, за да се види какъв е файнъла без да е отворена кутията

Отвори пропката кадето до там трябва да е маслото на кутията въртиш първичния вал за да се върти дифа и броиш естествено бележиш с нещо по дифа, Поздрави!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Любопитно ми е дали някой кара скоростна кутия за Д серия без да е правил компромис, в смисъл възможно най-късите предавки и къс файнъл. При положение че колите ни не харчат много, колкото и да е къса кутията, нада ли ще се качи много разхода при положение че колата няма да се мъчи толкова както с по-дълги скорости.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гори си почти същото, много зависи от самото каране. За момента предавките са най-късите заводски, само крайното е афтърмаркет.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Гори си почти същото, много зависи от самото каране. За момента предавките са най-късите заводски, само крайното е афтърмаркет.

Това имам предвид, колко са най-късите възможни заводски предавки на Д серия и от кои кутии са, ясно е че опре ли се до афтърмаркет има много и по-къси варианти.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ima ma nqma автър маркет само фаинали иначе грънци :D/> . а с един утрепан 4.9 не винаги ще направиш това което искаш ,по скоро неисползваема 1ва :(/> .4.43 и рекс 2,3,4 и 5 са наи късите стокови :(/>Как нема да качи разхода англишманката е на 100 с 2400 оборота а е друго да вриш с 3100 . и тва е с 4.9 и 0.702

Share this post


Link to post
Share on other sites

За първата ако се върти на високи обороти работата е поносима. За разхода мотора върви по-разтоварен, иначе може и по-бавно от 100 да се кара, не всеки кара по хубави пътища. При б-серията на пета скорост е почти същата картинка, даже при някой километрите са по-малко.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да попитем и аз нещо:Искам да си сменя файнъла на моята кутия (англичанка с d16y3) с такъв също от англичанка но с D14a2 от същата година - демек от 4.058 към 4.43. Може ли да сменя само ринга на диференциала (или даже целия диференциал) без да сменям вторичния вал. Като погледнах в japanparts.ru и за двете коли дават по няколко партномера на вторичните валове и няколко от тях съвпадат.Някой, който знае нещо по въпроса да сподели

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колкото и да ти се иска няма да стане. Преди да зададеш следващия въпрос опитай се да прочетеш цялата тема Сменяват се комплект вторичен вал заедно с короната

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колкото и да ти се иска няма да стане. Преди да зададеш следващия въпрос опитай се да прочетеш цялата тема Сменяват се комплект вторичен вал заедно с короната

Колкото да не съм компетентен по въпроса прочетох темата и още теми в други форуми и знам,че по принцип се сменят комплект. Зададох въпроса защото мисля, че има макар и малък шанс да не се произвеждат всеки път различни вторични валове, особено когато кутийте се произвеждат в един и същ завод по едно и също време. Очаквах отговор ако някой ги е сравнявал конкретните два и знае дали са различни. Извинявам се ако съм задал излишен въпрос.
  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Дали съм ги сравнявал?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Когато става въпрос за скоростни кутии, всичко което казва fenabg трябва да се възприема без грам съмнение, и трябва да се записва в дебели книги с голям шрифт. Публикувано изображение

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Upcoming Events

    No upcoming events found
×
×
  • Create New...