Jump to content
vdon

CR-V 97-2001 - автоматик

Recommended Posts

Здравейте, имам няколко въпроса на които не можах да намеря отговор из вашия хубав форум. Искам да си взема Хонда CR-V от първата генерация и имам известно колебание към кой от двата мотора да се носоча. Като условие искам да е автоматик и само автоматик - ръчните скорости не ме интересуват. В смисъл, че от осем години карам автоматици - мерцедес 190 автомат две години и последните пет годин едно рено19 - което вече два пъти ми се чупи автомата и ми писна. 1. Колко са вариантите на автоматични скорости в моделите от първата генерация и ако са примерно два модела кои са по надежни. И въобще автоматичната скоростна кутия на Хонда CR-V примерно колко хиляди биха изкарали ако всичкио им се сменя на време и се карат внимателно, а аз бих казал, че знам как се кара автоматик2. Виждам, че има два мотора до 99г - 128 коня и от 99 до 2002г - 148 коня - ще му слагам газ задължително, но искам да е купена на бензин и аз да си монтирам газовата, за да знам че съм си проверявал навреме клапане и други неща, които биха удължили живота на хондата. Че гледам доста хора се оплакват от така наречена "несъвместимост" на Хонда мотора с газ3. Ако има нещо по специално, на което трябва да обърна внимание при закупуването на Хондата също ще ми е от помощ. Като например има ли значение от къде е Хондата - дали е от САЩ, Япония, Англия и аз не знам още от къде може да се появи.Благодаря на всички за съветите които бихте дали

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам CR-V автоматик набор '98, така че надявам се ще мога да съм от полза поне частично. Значи отзад напред:

 

3. Обръщаш внимание на обичайните за осемнайста употреба кола - окачване, тенекии, двигател, скоростна кутия, всичко. Гледай за ръжда, имат си тук таме. Злите езици твърдят, че CR-V-тата от Япония (JDM) имат повечко екстри и доста благини, които по принцип не присъстват в моделите за износ. Освен това JDM (Japan Domestic Market) и вариантите за англия ще са с обратен волан, което е абсолютен минус за мен.

 

2. Проблема на хондите хич не е с газта а с това, че на всеки 20 хиляди километра по спецификация за B20B(3) се налага настройка на клапаните - нещо, което както се досещаме в БГ не се прави изобщо. Така че общо взето нещата там са на късмет независимо дали е карана на газ или бензин - прекалено натегнатите клапани ще си прегорят и от бензина, но технически погледнато с газ е по-вероятно да се случи поради по-бавното горене на сместа. Във всеки случай надеждата е един внимателен преглед на двигателя да покаже наличието на подобен проблем.

 

1. Автоматика е само един вариант. Съдейки по мненията в нета е доста надежден. Гледа се за стандартните за автоматик неща, сменя се само масло без филтър - принципа е "обновяване", не цялостна смяна - тоест на 3 пъти по 3 литра. Идея си нямам колко изкарват ако се поддържат добре, предполагам (а и се надявам де) доста. Може би се бъркаш от това, че на по-късните варианти след '99-та е изведен бутон Overdrive на лоста, който липсва при първите варианти. При по-старите разновидности това става с избиране на предавка D3 от самия лост, докато Overdrive предавката е D4. При по-късните модели има само D (Drive) и бутон за деактивиране на Overdrive-a.

 

Ако има още въпроси питай, надявам се да мога да съм от полза Публикувано изображение

 

Апропо разхода градско на газ движи между 13,5-13,9 с внимателно каране до около 14,5-15,5 когато кара някой с по-нервен крак.

Редактирано от swartalf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колега. Аз долу горе това и ще гледам, но ме притеснява това с ръждите преди време имах една лада самара и си напатих с ръжди. То не бяха прагове, калници, ботуши и др. - та се нагледах на ръжди. И сега като чуя, че нещо гниело, а това верно е кола на 13-14години и мисля да я карам поне 5години, което значи, че като стане на 20години ако е за основно прекърпване хич не ми е далавера. Вярно сега карам пак почти 20годишно рено, но няма нито петънце от ръжда никъде - е ама два пъти му се чупи автоматика.Иначе харесах една нагласена хонда 2000г , с 147кс , автоматик за 7500лв и има газов инжекцион BRC нов внос няма още номера от италия била. Колата е като кукла, висока, стегната, абе хвана ми окото - дето се вика се влюбих в неяМалко цената ми се вижда много за кола на 13-14г, но се надявам наистина това да е колата, която ще ми служи вярно през следващите поне 5години, а не аз да и робувам и квото изкарам да отива за ремонт и подръжка.А и прерових целия форум тук и не видях нито един да се оплаче, че има счупена скоростна автоматична кутия - само един пич дето нещо му гаснала и я палел в движение и набил задна вместо директна. Което ме навежда на мисълта, че наистина автомата на хондата е перфектен.И друго да попитам, ако някой може да ми каже къде да отида в София да я обслужат - става въпрос за Масло в двигател, масло в автоматичната скорстна кутия и чувам за масло в диферинциала, че се сменяло + филтрите и ангренажния ремък и това удоволствие ако някой знае колко ще ми струва това удоволствие. Надявам се скоро да се похваля и аз с нова е с 14годишна нова хонда CRV :rolleyes:/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом си стигнал до колегата, дето вкарал задна в движение напред, значи съм сигурен, че си прочел и как се проверява дали е изправен задния диференциал. Предполагам си видял, как се"полират"дискове, ако има шум, и/или вибрации в задния диф?!п.п. Като отидеш на оглед, първо се наведи и виж дали има кардан :cool:

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да да четох почти всичко за модела. Е видях, че има тема за полиране на дисковете, но не съм я чел - надявам се, че като я купя няма да има този проблем с това виене или шум. А за кардана е хубаво, но ми се иска освем това да мога да я изпробвам че се включва и това 4х4 - има ли начин сега като няма сняг и локви да го изпробвам дали работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И трева ще свърши работа. Също и пясък, ама не на плажа, че ще трябва да викаш трактор да те вади :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не взимай с монтирана газова, е ли пък от Италия. Рискуваш един ремонт на главата дето е минимум 300-400 кинта ако попаднеш на читави майстори. Отделно от това не знам колко от газаджиите ще намерят софт и ще се новият да ти правят настройки. Много по лесно е да ти кажат че нямат софт. Ако се плашиш от ръжда бягай далеч от англичанките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някаква осезаема разлика в автоматичните скорости между двата модела има ли колеги. И изобщо, кой модел е по надежден за Газ 128 или 147кс

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой,който беше карал автомат и с двата двигателя споменаваше за 2 литра по-малък разход градско при 147,но пък при него има и втора ламбда сонда след катализатора и май е по-кофти за газ........ :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги искам да събера още малко мнение относно АВТОМАТИКА на въпросната хонда. Утре ще ходя да гледам една в Благоевград 147к.с. към 2000година и искам да попитам как трябва да се държи автоматика. На моето рено сега така гадно рита при превключване, че сигурно ако се кача и на някоя счупена скоростна кутия ще ми се стори по-добре от моята. Мисълта ми е след превключване трябва ли да се усеща нещо примерно все едно някой те рита леко от зад и колата става по бърза или как да е усета. Хайде ако някой има автоматик да сподели как да тествам на място кутията дали има още хляб в нея. Също така моята ренетка има кикдаун, като настъпя газта и от 4 сваля на 2 , с полеко настъпване на газта сваля на 3 скорост. Това има ли го при хондите и просто малко думи за автоматика ще са ми от полза, защото досега никога не съм карал джип или подобен тип автомоболи и не знам какво трябва да очаквамБлагодаря Ви предварително и дано скоро се похваля с такава хонда автоматик,че ми е мечта още от 2007г, но тогава бяха по 12-13хил Поздрави;)/>

Редактирано от vdon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Всички автоматици имат кикдаун - ако не работи проблема вероятно е някъде електрически. Принципно при мен се усеща когато превключва, но се усеща основно ако внимаваш за това - ако нещо си се заблеял почти не се усеща с изключение на промяната в звука на двигателя. Из нета се мотаят разни апокрифни методи за тест включващи даване на газ на D (Drive) и държене на спирачката, но аз лично бих ти препоръчал да не правиш такива глупости.

 

Основните неща за които да внимаваш вероятно си ги знаеш - като сложиш лоста на D до максимум 1 секунда трябва да усетиш как колата се "наема" да тръгне, но ти я държиш със спирачката. Като отпуснеш спирачката на равно тя трябва сама да тръгне - напред или назад, според зависи коя скорост си избрал. Ако тръгва е добре, ако не - по-добре не я взимай, че няма нищо по-скъпо от евтин автоматик.

 

Държейки спирачката превключи от Р на D, изчакай да се "наеме" но продължавай да държиш спирачката. Продължавайки да държиш спирачката (не давай на колата да мърда) превключи от D на R (задна) и обърни особено внимание на това дали се чуват някакви странни нетипични звуци, причуквания, хъмкания и т.н. - не трябва да има такива! Колата трябва отново да се "наеме" но в посока назад - след не повече от секунда, максимум секунда и половина. Ако всичко е окей и тук, давай нататък, ако не - може би маслото на автоматика е за смяна.

 

Тестово кръгче (или няколко) - задължително на студена кола, да си загрее докато я караш. Първоначално докато е студена е нормално да задържа предавките по-дълго време за да загрее по-бързо - такъв е алгоритъма на кутията. Докато е студена не я напъвай много, след като загрее пробвай отново всичките неща описани по-горе - вероятно ще има лека разлика във времената за задействане, особено ако маслото не е сменяно отдавна. Ако няма удари, придърпвания, причуквания и т.н. странности пристъпи към оглед на маслото при загряла кола.

 

При CR-V маслото на автоматика се проверява при работеща кола, поставена на Р на равно място. Нивото на маслото задължително трябва да е в рамките между минимума и максимума - ако е под минимума не е много добре, но ако е над максимума съвсем не е добре! Задължително помириши, пипни и огледай много добре маслото, цвета му, миризмата му и вискозитета му. Избърши клечката за мерене в чиста бяла тоалетна хартия и внимателно разгледай цвета - трябва да е вишнев, ако отива към оранжев или леко кафенее като използвано за пържене олио внимавай! По принцип цвета на дълго не сменяното масло е нормално да е оранжев, може би дори леко кафяв, но можеш да използваш това за пазарлък по цената. Ако автоматика не е показал забележки при тестовете по-горе, цвета на маслото е приемливо да не е вишнев. Задължително помириши маслото - НЕ ТРЯБВА да мирише на изгоряло! Ако мирише на изгоряло (не специфичната собствена миризма на масло, а точно на изгоряло) има вероятност кутията да е тръгнала да предава богу дух. Разтъркай го между пръстите си, маслото трябва да е леко мазно но да няма усещане за дребни твърди частици (е, то ако ги има надали кутията ще е жива). Не на последно място - гъстотата на маслото следва да е по-рядко от гъстотата на двигателното, но не прекалено рядка. Често се ползва Dexron II/III понеже е на 1/3-та от цената на оригиналното ATF, но Dexron-a е твърде гъст за автоматиците на хонда и ги съсипва.

 

Смяната на маслото при автоматика на CR-V става чрез операцията "опресняване" - източваш 3 литра и доливаш 3 литра прясно масло. Караш 1000км и повтаряш. Караш 1000км и потретваш, след което спиш с чиста съвест. Пък ако се прецака въпреки това... лош късмет Публикувано изображение

 

EDIT:

 

ПП - Тази вечер съм що годе свободен, ако ти се разхожда до Лозенец или някъде удобно и за двама ни може да се видим да разгледаш моето CR-V и да видиш автоматика как се държи.

Редактирано от swartalf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо и в английското, и в руското ръководства пише, че маслото в автоматика на 1-ва генерация CR-V се проверява на ЗАГАСЕН двг, при вече достигната работна температура на скоростите?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, странно, сега погледнах - пише да е горещ двигателя (нормална работна температура) но не пише да работи. Не знам защо съм се объркал така сериозно, някъде бях гледал, че трябвало да работи но е твърде възможно да съм се омешал нещо. Ще потърся и из ръководствата които имам, но най-вероятно съм сбъркал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Английски

 

Публикувано изображение

 

Руски

 

Публикувано изображение

 

Написал си всичко много добре.

 

+

 

Като дадеш на контакт индикаторът "D" (моят е D4) светва заедно с "чек-енджина" и изгасва с него. Това светене е чек на скоростната кутия.

Ако "D" мига по време на движение това означава проблем със ск.кутия.

 

Защо си мисля, че "кикдауна" е на жило, а не електронен, или греша?!

 

п.п. Пробвал съм метода "D+спирачка+газ" на доста автоматици. Сега не си спомням точно, но май някъде около 2500 об/мин оборотомерът спира. Ако не спре там - проблем :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря, много за съветите, които ми дадохте. Особени благодарности и на колегата swartalf , който освем, че ме изтърпя да му задавам сигурно куп глупави въпроси по телефона, дойде на място и ми показа как трябва да изглежда един добър екземпляр на Хонда.

Сега мога да кажа, че поне на теория знам какво да търся и как да разпозная доброто от не толкова добро, защото вярвам, че лоша Хонда няма.

 

 

пс Колеги тази хубава цветна книжка на руски дали може да се изтегли някъде из нета

Редактирано от vdon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско колега вече и книжка си имам - сега остава и джипката да си намеря. А тези руснаци са голяма работа просто за пореден път ме смайват какви книжки си имат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, колеги и аз вече да се похваля с моето CR-V - 98г/автоматик с обикновенна газова. Не знаех каква е като я купувах. Обаче лопа и тропа както отпред, така по средата също така и от задницата. Като я изфорсирам по-вече и гасне на бензин . На газ изобщо не иска да върви. Май само скоростната кутия добре сработва за сега, е надвявам се и в бъдеще. Възможно ли е когато иска да включи 4х4 и нещо да не и е на ред и тогава да гасне, защото ми направи впечатления че гасне май като качвам неравности и бордюри или общо казано като се затруднят предните колела и трябва да се даде по-вече газ. Иначе на 27.05 си записах час за доктор в Хонда София. Да я прегледат и преслушат и да ми направят един списък от който да ме заболи сърцето.Двигателя ми направи впечатление, че работи много тихо и монотонно, като цяло не се чуват клапани да тропат и чукат, държи доста ниски обороти, особенно като мине на по-висока скорост и пусна газта сигурно падат до 1100 оборота. На директна, като дам с натисната спирачка и газ до дупка - към 2500оборота спира да се форсира - не иска по-вече.

Редактирано от vdon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

4х4 се включва само, когато едно,или и двете предни колела забоксуват. При качване на бордюр не би трябвало да се включва. Или нещо правиш, както не трябва, или имаш проблем.Падането на оборотите до 1100, като върнеш газта е нормално. Прави го така обикновено на градско каране, когато все още не се е задействал лок-ъпа (lock-up), получава се все едно на ръчна кутия си изключил от скорост. Лок-ъпа се включва при продължително каране с постоянна скорост, т.е. на извънградско. Не съм сигурен, но лок-ъп имаш само на 3-та и 4-та.За тропането и тракането - навиваш волана докрай, няма значение наляво или надясно, и тръгваш по-рязко, с повече газ. Ако има проблем със задния диференциал и системата 4х4 ще усетиш и чуеш яко тропане отзад.Това с даването на газ + спирачка не го прави повече :cool:

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, днес ще и сменя маслото в двигателя и четирите филтъра, ще прегледаме и кабелите, както и свещите искренно се надявам от това да се оправи и да не гасне по-вече. А иначе на 27,05 ми е диагностиката в Хонда и от там съм сигурнен, че ще разбият всичко детско в мен. А относно няма какво да правя нередно, паля колата натискам спирачката премествам скоростния лост на D4 пускам спирачката и доста плавно и подавам газ и тя след няколко метра хоп и угасва - все едно, че няма бензин или не достига. Днес ми светната лампата дето прилича на двигател ЧЕК ли как му се казва в движение светна и отначало вървеше без да гасне, но някак си скоростите станаха по очетливи и се усещаше как ги сменя, а когато тази лампа не свети дето се вика трябва да се заслушам, за да усетя как и кога сменя предавките. Но и на светната лампа пак започна да гасне, ама буквално на 100-200метра угасваше откачих. То къвто съм си карък, може една счупена хонда да има в БГ и то тя ще е моята.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги и аз вече да се похваля с моето CR-V - 98г/автоматик с обикновенна газова. Не знаех каква е като я купувах. Обаче лопа и тропа както отпред, така по средата също така и от задницата. Като я изфорсирам по-вече и гасне на бензин . На газ изобщо не иска да върви. Май само скоростната кутия добре сработва за сега, е надвявам се и в бъдеще. Възможно ли е когато иска да включи 4х4 и нещо да не и е на ред и тогава да гасне, защото ми направи впечатления че гасне май като качвам неравности и бордюри или общо казано като се затруднят предните колела и трябва да се даде по-вече газ. Иначе на 27.05 си записах час за доктор в Хонда София. Да я прегледат и преслушат и да ми направят един списък от който да ме заболи сърцето.

Двигателя ми направи впечатление, че работи много тихо и монотонно, като цяло не се чуват клапани да тропат и чукат, държи доста ниски обороти, особенно като мине на по-висока скорост и пусна газта сигурно падат до 1100 оборота.

 

На директна, като дам с натисната спирачка и газ до дупка - към 2500оборота спира да се форсира - не иска по-вече.

 

Ако не е тайна за,колко го спазари това "чудо"...... :blink: :blink: :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма тайна, колега беше на 5500лв нов внос нямаше номера, и я спазарих на 5000лв. Няма ръжди, но от едната страна са чукнати и двата калника малко и предната броня се нуждае от малко и боя, и едната пръскалка също я няма за фаровете. Но вътре изглеждаше, като нова, двигателя беше и още е излъскан, като нов - ама не е.Иначе днес смених масло в двигател заедно с маслен, въздушен,горивен и този за купето под жабката филтри. Нови свещи и кабели. Капачката и палеца не са за смяна. Но въпреки всичко от сервиза до нас пак два пъти ми изгасна. Единя път беше на място на един сфетофар, а другия пък както си върви и по-време на движение. Иначе видях че маркуча, който се разделя на две части на газта - единия беше направо скъсан, а другия е запушен просто се е раздул отвътре и няма как да върви на газ. Също така имаше един кабел за маса от купето, което трябва да е към двигателя, но беше откачен - завихме инего, но въпреки това пак гасне. По-вече нищо не мога да направя - ще чакам до понеделник да видим какво ще кажат на диагностиката. Ако някой има идея от къде може да гасне така, нека да сподели. Утре мисля да сваля и почистя моторчето - това стъпковото ли е, дето е за празен ход зад колектора, но ме съмнява че е от това. ПРосто има много кабели, които са вързани с изолирбанд и не съм сигурен от къде няма хубава връзка или контакт.

Редактирано от vdon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Една от причините да гасне в движение, и на сВетофар е клемореда на контактния ключ. Това ако си сигурен, че всичко друго е ОК.Така нареченото "стъпково моторче" ако е за почистване, ще имаш проблем с оборотите. Ако оборотите са в норма, и не се променят, проблемът с гасненето по-скоро е в клемореда.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай на място докато работи да размърдаш много здраво ключа в запалването - ако угасне значи със сигурност е клемореда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата не е с десен волан, цената е перфектна. Моята взех преди година за 9000лв. с газ. Доколкото знам този мотор (147к.с.) е по-добрият и с по-дълъг живот. Имах и аз подобен случай с гаснене в движение. Оказа се бобината - ту работи, ту не. Затова и отне доста време локализирането на проблема. Смених я и от тогава никакви проблеми от такова естество. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес, едвaм я зaпaлих и то веднaгa се включи лaмпaтa зa ЧЕК, покaрaх я в товa състояние мaлко, гaсих пaлих, но лaмпaтa изгaсвa сaмо по време нa проверкaтa. Кaто се зaпaли и пaк светвa, a скоростите много ритaт. Нaпрaво откaчих, в понеделник след диaгностикaтa мисля дa я зaкaрaм при Омбре дaно ми помогнaт тaм. Сaмо добри нещa четa зa тях. Кaто я тествсх преди покупкa не дaвaше тaкивa признaци. уж си взех новa колa дa ми е по здрaвa и нaдежднa, a тя кaквa излезе. Дaже мaлкия ми викa - aмa тaте, то реното поне не гaсне тaкa

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се ядосвай, няма смисъл... Автомобилът е страхотен и ще ти служи вярно много време, гаранция. Ще се наложи да набиеш още малко кинти в него, за да знаеш, че всичко е сменено - ремъци, масла, филтри, ала-бала... И после започва кефът :) Реното може да не гасне, но е рено, а не Хонда :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се ядосвам, наистина се надявам, че хондето ще ми служи вярно и дълго нали за това го купих. От пет шест години съм мераклия на тази машинка и сега просто съм малко разочарован.Искам да попитам от къде мога да си закупя в София клеморед за хонда црв 98г-новнякой ако знае колко би струвалможе ли от този клеморед да ми светва лампата на чека, че вече си свети май кажи речи постоянно. И другото, което искам да попитам е дали е възможно като свети лампата, да започнат да влизат по грубо скоростите на автоматика, защото имам и такова наблюдение.Днес като развъртях ключа нагоре да долу при работещ на място двигател и веднага угасна, това ме навява на мисълта за този клеморед, но пък тази лампа ме изплаши, защо ще ми свети. Ще откача до понеделник на диагностиката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не би да се вкарва в авариен режим заради проблем с автоматика?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сaмо товa се моля дa не е. Не знaм дaли товa имa знaчение, но ми нямa кaпaчкaтa нa резервоaрa, вместо нея имa някaквa тaпa временнa, кaто перкa от зaд.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, сега с колегата swartalf направихме диагностика на колата с едно кламерче направено като джъмпер и дадохме на късо в един син куплонг та на чека грешката е №7,което до колкото успях да видя е някакъв TS датчик. А също така и ABS даваше три грешки 14,16,18 тях не можах да ги видя за какво са. Радващото е, че на скоростната кутия нищо не мигаше, което ме зарадва.

 

Днес ще мина в Хонда на диагностика и довечера ще напиша каква е болката на моето Хонде

 

Стискайте палци, колата да не е много счупена

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнах го в линка с грешките - 07 го дава да е TP (Throttle position) Sensor - демек датчика за положението на педала на газта. Според мен се изяснява и защо автоматика си променя поведението при появата на тази грешка. Тъкмо сега и тези от Honda ще обадят реално как стоят нещата :) А количката си е супер, само трябва да се пипне тук таме.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ами........ :rolleyes:/> то в Хонда тяхната система за диагностика, също показа, че има грешка номер 7 и става въпрос за същия сензор. Нещо си бил LOW , проблема обаче не в сензора, а в информацията, която той чете. И нещо според тях имам проблем с МАР сензор, което означавало, че клапаните били за реглаж, а това, че пък те не тракат значело, че трабвя да се ремонтира главата и нови клапани, защото нямало вече на къде да се регулират. И това не е всичко понеже от ауспуха ми излиза бяло-сив пушек / а то не трябвало да излиза никакъв или по-точно безцветен / трябва да се сменят сегменти на буталата. Което май ми звучи на основен ремонт - то клапани, сегменти - пък викат, то като се отвори картера смени и някви си лагери там биелни ли аксиални ли знам ли ги и аз кви са.А другото беше един дълъг списък с разни кормилни накрайнци, шарнирни болтове, биалетки и други такива чаркове, които по техния ценоразпис струват майка си и баща си. Хубавото е, че ми показаха как работи системата 4х4, същото така ми направиха някаква отстъпка и ми смениха онзи един литър масло в задния дифернциал, и май поне от зад колата спря да скърца, което ми хареса. Също така автоматика не показвал никакви отклонения и работел в норми, но ако съм сменял маслото там щял да заработи още по-добре.Като равносметка пълна диагностика на ходова част, двигател, електрическа система и автоматична кутия + смяна на масло в задния диферинциал точно за 75лв - всичко. Та това е, но защо гасне колата поне за мен си остава загадка. Въпросния сензор, клемореда на ключа, стъпково моторче, капачка на резервоара от утре ги започвам едно - по едно. Днес яко пръсках в контакта за палене с едно 10W40 пък дано да помогне. Само незнам това с TP (Throttle position) Sensor нова ли да купувам или да го почистя. Хайде от мен лека вечер и който има идея нека да сподели, ако му се занимава ;)/>

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

С 10W40 и да пръскаш - ефект няма. Да не е WD40?!?

Чистенето на ТПС-а е тегава работа - вземи си втора употреба / работещ /.

Не давай да барат колата в тоя сервиз, че ти отвинтиха главата за нищоПубликувано изображение

14 - wheel senor (electrical noise/intermittent interuption) FL

16 - wheel senor (electrical noise/intermittent interuption) RR

18 - wheel senor (electrical noise/intermittent interuption) RL

Редактирано от Triple "H"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре смени само ТП сензора с някой читав втора употреба (нищо чудно да се окаже, че от Сивик също става) и полека лека почвай да оправяш траканията по окачването ако има такива. Иди когато имаш време и възможност да ти погледнат клапаните и не им се връзвай на тия от Хонда - явно са искали да те стреснат и да се хвърлиш в ремонти при тях. А грешките по АБС системата са стари, в момента системата работи без проблеми - лампата светва при палене и угасва, явно това са стари грешки от проблемни датчици, които са сменени впоследствие но грешките не са изчистени.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да да колега с 10/40 ако пръскам да я омасля малко:rolleyes:/> - правилно с това пръсках WD40 ама, аз толкова си и разбирам де. Колата я оставих на един майстор - :rolleyes:/>/> препоръчан:D/>/> нагласил съм ангренажен ремък, ролка и още три ремъка, както и водна помпа, каза че ще направи и реглаж на клапани, ако има нужда и ако има накъде. Купих си капачка за резервоара, още един сутринта напръсках с това ВД40, а не с масло :lol:/>/> . И дето се вика, дано да се оправи след, като я пипне майстор. Ако не ще си купя на старо тези два сензора - мапс и тпс. След като колата се върне в моите ръце ще споделя с Вас какво се е случило. Иначе диагностика вече само с кламерче хитра работа. И да питам някой знае ли как самостоятелно без специален сервиз мога да си изтривам грешки от компютъра. Някъде бах чел нещо, когато колата е на контакт, но не е запален двигателя да се откачи плюса на акумолатора и така 4-5минути и да се закачи. Ама да се закачи пак ли на стартер или и аз не знам де. Ако някой иска нека да сподели

Редактирано от vdon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистенето най-лесно става като извадиш отпред в кутията с бушони при двигателя бушона за радиото, още надписан и като Backup, нещо такова май беше. Изчакваш 5-6 минути и го връщаш. Мисля че този беше :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

WD40 не е ли по-скоро за почистване, и раздвижване, т.е. сега май ще трябва да сложиш малко гресчица.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих си и капачка за резервоара, а колата е в сервиз за смяна на ремъци, ролки и реглаж на клапани. Майстора ми каза, че я покарал колата и не давала никакви признаци да има проблеми, нито гаснела, нито оборотите се колебаели и ми вика .... абе пич, ти май не можеш да караш тази кола... та така. УТре като я взема колата от него ще имам още информация. Дано пък да се оправи от самосебеси и да не гасне. Иначе и спазарих и гуми на хондето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте, колеги чудех се дали да пусна нова тема и тази да я приключат, ако адмистраторите преценят може да го направят. Не писах доста време, защото бях оставил колата в един сервиз за подмяна на четерите ремъка, ролката, водната помпа , реглаж на клапани и почистване на клемореда и обслужване на ходова част, шарнири, кормилни накрайници и др. такива дребни неща. Снощи като отидох да си взема Хондата, какво да кажа :(/>/> ами тя стана по зле. Като запали изфорсирам я и оборотите падат веднага. гасне веднага. Като настъпвам газта до дупка, колата си се форсира до 6000 оборота и нагоре, ама като пусна газта и хоп пак угасва. Колата е автоматик и това е гадно, защото не мога да я запаля в движение и на практика не може да се кара. Значи като причини за това вече се премахнаха няколко - клеморед, бубина, капачка делко и палец, кабели и свещи, реглаж клапани. Искам да попитам дали е възможно майстора да не е зацепил агренажния ремък и от там да бяга нещо като центровка и за това да гасне. Другото, което е от Бултрако, както и с колегата установихме, че дава грешка в ТПС сензора, но пък при мен проблема е в това, че той е нещо като капсалован и не може да се свали. Болчета, които го държат нямат глава а са напълно загладени. Отчаян съм напълно, не стига, че на газ не иска въобще да върви, ама и вече на бензин се скапа напълно. Днес ще почистим и стъпковото моторче - това за празен ход да видим и там какво ще случи. Но ако трябва да сменя въпросния сензор, а той незнам как ще се махне хайде колеги за сега е това по моето хонде

Редактирано от vdon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...