Jump to content
Birchoo

Помощ за Прелюд 5 г.

Recommended Posts

Привет на всички колеги! Публикувано изображение

Най-напред искам да кажа,че съм нов във форума и също така да се похваля. След няколко години чакане и мечти се сдобих с исканата и мечтана кола.Вече от една седмица съм собственик на това бебче от снимката долу.

Публикувано изображение

 

 

Това ми е първата лична кола и първата Хонда естествено.Количката ми е 98-ма година BB9.Мотора е малкия - 2.0 133 коня (F20A4).Имам я от 20.03.2013 г. (миналата седмица).

Но тези дни забелязах някои проблеми по колата.Първото нещо,което исках да направя е да изчакам да мисветне лампичката на горивто за да мога да заредя и да я засека (колата си я карам на бензин и засега мисля да я карам само така). След каране няколко дни в чакане стрелката падна под най-долната чертичка,но все още не беше светнала.Снощи след като излезнах от тренировки и се качих в колата усетих нещо от сорта на придърпване или прехълцване един-два пъти.Стреснах се и предположих,че може да ми свършва горивото и да има проблем с въпросната лампичка и стигнах без проблем до най-близкия Петрол и си заредих.Също така от обикаляне тези дни от един град на друг (регистриране,прехвърляне и т.н) забелязах,че когато заредя стрелката не ми се вдига веднага,а и трябва време.Това ми беше единия въпрос,дали евентуално това със бавното и малкото реагиране на стрелката е нормално и дали проблема с лампичката за горивото мога да го отстраня по някакъв начин,защото момчето от което закупихме колата каза,че лампичката работи.Даже ми каза,че веднъж светва предупредително след което изгасва и след известно време започва да свети продължително,като се предполага,че тогава започва да черпи от резервата.

 

Другия проблем го забелязах снощи след като я паркирах пред нас и се загледах.Проблема е в таблото (в средата над скоростния лост) за парното и климатика с всички копчета,врътки и копчето което се приплъзва за регулиране на студения и топлия въздух на парното.След като включа на габарити и следователно на фарове,не ми светят всички неща от въпросното табло.Първо ми направи вечатление,че не светеше нищо и реших да тропна с ръка отсрани,след което някои копчета светнаха.При повторно тропване от моя страна тези копчета които светнаха първия път,отново изгаснаха.Което ме наведе на мисълта,че проблема е по-скоро някъде от инсталацията,от някои кабели.Но все пак исках да се допитам и тук,за да чуя и други мнения по въпроса.Направих и една снимка за всеки случай.

Това са всички неща по таблото,които трябва да светят:

Публикувано изображение

 

 

А това е снимката на която се вижда само това,което свети и то след потропването с ръка:

Публикувано изображение

 

 

А аз лично си спомням,че копчето което се приплъзва за въздуха със сините и червени линии под него ми светеше.Но явно като карам през деня не ми правило впечатление,но в тъмноъо снощи ми направи.

 

И другия проблем,който смятам за най-сериозен.През последните 2 дни,когато колата ми постои повече време без да работи (около няколко часа) когато дам на контакт и завъртя ключа,стартета започва да върти и върти около 5-6 секунди преди да запали колата.А когато миналата седмица я взехме,колата си палеше от раз,в момента който врътнех ключа колата вече беше запалила.Това е другото нещо,което ме притеснява.От интерес миналата седмица измерих и напрежението на акомулатора и ми показа 12,8V.Което ме навежда на мисълта,че проблема няма да е от него.Интересното обаче беше,че тази сутрин след като излезнах и се опитах да запаля колата,тя си запали нормално,без да се мъчи и без да върти дълго време стартера.

Та въпроса ми е дали това може да се е дължи на факта,че до снощи докато си праавех експеримента с индикатора за горивото и чаках да ми светне,колата да се е затруднявала да пали от оснаналото малко количество бензин в резервоара...? Или това няма нищо общо и проблема идва от друго място?

 

Ако има колеги,които могат да изразят някакво мнение или са имали подобни проблеми с колата си бих се радвал,ако окажат някаква помощ и ги споделят тук! Поздрави! Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За копчетата отваряш и презапояваш или по-добре направо смени крушките.Не знам къде се продават.На мен ми изгоря кръгчето около запалката и не съм се наканил още да го сменям.Кръгчето около ключа за запалваето също би трябвало да свети.За другите проблеми не знам,не са ми се случвали.Но мисля,че е нормално,ако поседи повече време да върти по-дълго докато помпата качи бензина.

Редактирано от pikaso906

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравй колега честита кола.Стрелката е нормално да се дига бавно така е при всички нас.Също така стрелката седи и при излкючен двигател както и контакт тоест винаги показва колко бензин имаш дори да не е на контакт.Също така не пада много равномерно има 3-4 места на които се задържа повече.когато е пълна до горе(60л.) седи там може би първите 150-60 км. след това пада рязко.Малко преди средата (1/2 черти) пак се задържа повече и др-я момент е малко преди резервата(2 черти) там седи също около 120-50 км.резервата не светва предупреждаващо просто когато се клати бензин не отчита правилно плувката застава под ъгъл и измерва невярно.резевата е 10л по мой наблюдения карай не повече от 60км.(имаи предвид че аз карам с среден разход в града 14 и всяка предавка ми е до поне 5000 оборота).Отностно светлините има 2 варианта или някае кабелче недава добър контакт след като с тропане се оправя или е изгоряла някоя лампичка/ледче не знам какво е :Д. надявам се да съм ти бил полезен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега!!!Много безаварийни ти пожелавам.А относно стартера ти не е нормално един път да върти много а друг да пали от 1/4 оборот.Най-добре отиди на цялостна диагностика да ти е мирна главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря на колегите,които са писали за бързите отговори! Публикувано изображение

А това с индикатора за гориво (лампичката) няма ли някакъв начин по който мога да я направя или ремонтирам за да си свети,защото наистина ще бъде много по-удобно и практично така..?!?

 

А относно проблема с запалването,както спомена и колегата от предишния пост paganini,някой може ли да ми препоръча свястен сервиз в Пловдив в който наистина си разбират от работата и в който мога да си направя цялостна диагностика на колата...? Благодаря предварително! Публикувано изображение

Редактирано от Birchoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито за колата,да си я караш с мерак и безаварийно!За лампата на резервата- датчика е в резервоара и не е ,,плувка" а NTC Термистор ( термистор с обратен температурен коефицент),когато остане извън бензина, от протичащия през него ток се загрява,съпротивлението му намалява и лампата светва.Това не става бързо,и не може лампата да премигва от клатене на бензина- ако е изгорял,само друг от морга (самия термистор е еднакъв за всички коли и мотори Honda) естествено захващането е различно.За лампичките - не добре контактуваща лампичка,лампичка с прекъсната жичка, която при тръсване се допира и светва,случвало ми се е и това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай да сменяш този датчик.Ако мислиш да караш на резерва постоянно то това е друг въпрос.Като заредиш 3-4 пъти ще се ориентираш колко литра ти остават.Обслужи си колата , смени акумулатора и тогава мисли за проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та въпроса ми е дали това може да се е дължи на факта,че до снощи докато си праавех експеримента с индикатора за горивото и чаках да ми светне,колата да се е затруднявала да пали от оснаналото малко количество бензин в резервоара...?

Точно това е отговора на въпроса ти за трудното палене. За това до вчера е палила трудно, а днес (след като си заредил) си запалил от раз. И аз съм го правил този експеримент, пак именно заради несветещата лампа за бензина, само че аз не стигнах до бензиностанцията, угасна на 50м преди нея :D. Преди това по същич начин ми палеше малко затруднено. При мен беше по следния начин: 1. Като тръгна да паля върти няколко пъти, тормози се и евентуално пали. 2. Тръгвам да паля, пак тръгва да се мъчи да запали, обаче аз спирам да въртя, връщам на контакт и като завъртя втория път пали от раз - явно вече е засмукала гориво първия път докато е въртяла.След като заредих това явление изчезна. Така че, от това е, няма смисъл да ходиш по майстори да ти развиват теории и пр. Просто другия път наблюдавай като минеш най долната лента колко км минаваш преди пак да почне да се мъчи със запалването и ще знаеш каква резерва имаш при какъв стил на каране. Освен това вече достигнал до това ниво на бензин и трудно палене, можеш да тестваш дали и при теб ако върнеш ключа втория път дали пали от раз.Но най добре си зареждай о време. ;)/> Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За осветлението на таблото ето ти тоя линк специално по темата.http://preludebg.com/forum/6-71-1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги за помощта! Проблема се оказа от бензина,когато остане малко се затруднява когато пали.Но сега проблема ми е свъсем различен.По сметките,които направих се оказа,че колата ми гори 16/100 градско... Стилът ми на каране е следния - смяна на предавката на близо 2500 оборота и поддържане на скоростта до към 2000 оборота (зависи вече на коя предавка съм и как се движа).

Не знам защо,но отначало зареждах от Петрол.Но след като направих тази сметка и се оказа,че разхода е 16/100 се изплаших.Познат колега от форума ми каза да пробвам с гориво от друга бензиностанция и ако няма разлика ще започнем да търсим проблема.След което заредих от Еко за да видя какво ще стане.Вчера последно я засякох и по мои сметки този път беше 14/100.

Имайки впредвид начина по който карам и факта,че съм от Пловдив а не от София ме кара да мисля,че все още този разход е доста висок.Когато взимах колата,по прочетеното от форума и разговорите със собственици на такива коли,очаквах разход от около 11-12 на сто за града.

Още веднъж бих се радвал,ако някой знае на какво може да се дължи проблема с разхода и сподели мнението си тук. Поздрави! Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се занимавай да сменяш този датчик.Ако мислиш да караш на резерва постоянно то това е друг въпрос.Като заредиш 3-4 пъти ще се ориентираш колко литра ти остават.Обслужи си колата , смени акумулатора и тогава мисли за проблеми.

Колата е обслужена преди няма и 5000 километра от предишния собственик и мисля,че може мога да поизчакам още мало докато я обслужа отново...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този проблем с разхода е трудно откриваем.Няколко идеи ще ти дам - загрява ли нормално колата,ако да, има датчик за температурата на двигателя който подава информация на ЕКУ - да се провери. Неизправна ланда сонда-малко вероятно ако не ти свети лампата за инжекциона. Запушен катализатор - ако има такъв. eBay чипове в ЕКУ- сложени от пишман състезател :)За друго не се сещам в момента.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз се сещам :) Кофти гориво - висок разход.Сипи 100 октана или Екстра форс от Петрол и засечи пълно-пълно примерно или наливаш един резервоар до горе , караш 1/2 от него в града и сипваш пак до горе.Делиш километрите на парите и ще видиш колко ти харчи.С по 20 лева ако сипваш няма как да го засечеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първата ми работа сега мисля да е махането на катализатора...! Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един такъв въпрос.Мисля да подменя ламбда сондата,но тъй като не съм много на "ти" с информацията за марка и качество,някой дали може да ми даде съвет към коя марка да се придържам (говоря за налични в българия марка сонди).Също така дали има неща за,които трябва да внимавам когато купувам нова.Съмнява ме високия разход,който ми дава да не е от ламбда сондата...

Редактирано от Birchoo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко е висок високия ти разход? Ако на дълго си 8-10 и градско 13-15 това е нормален разход за тази кола.Не барай нищо по колата преди да си сигурен - не съм чувал някой да има проблем с ламбдата на такава кола - не е ФВ все пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато взимах колата,по прочетеното от форума и разговорите със собственици на такива коли,очаквах разход от около 11-12 на сто за града.

Чел си доста избирателно форума май...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема, 99% не е в ламбда сондата, а се казва....... еуфория от първа хонда!Не търси под вола теле, изчакай да се поуспокоиш, засечи си разхода тогава, защото 12,6 е градския разход при спокойно каране и без супер задръствания.По спомен моите първи резервоари излетяха от прелюда с разход около 20/100 - ф20А4 мотор типтроник.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колеги да питам и в тази тема - Как да разбера дали ми е за смяна маслото в кутията/ ВВ9 SS automat / . Маслото е бистро на цвят розово към червено и е на макса на щеката.Кутията си сменя мазно и не дава никакви индикации за проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като вземе да не влиза мазно,тогава сменяй :) Колкото до разхода,регулирай ги тези клапани първо,даже това е задължително при "нова" кола,виж си свещите как са,ако имат масло,гумичките са за смяна и от там може да качва.Качи я на комп да я видят как е и там.Ако има проблем с кабели или сонда ще излезне веднага,отделно и катализатора също играе роля ако е празен или запушен.Не бързай да сменяш тука така сонда,след като можеш да минеш много по-евтино.Отделно,че и люда си обича бензина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода засега мисля,че се пооправи.Започнах да зареждам на ОМВ и започна да ми дава по-нормални стойности като 11-12/100 градско и искам да кажа,че вече съм по-спокоен! Май се оказа вярно твърдението,че от бензиностанции Еко обичат да спестяват на хората по някой друг литър :D :D Също така и започнах го храня със 100 октана хайванчето и вървенето така ми харесва повече.След това махнах и катализатора защото се оказа,че не е оригиналния,а някой от тези аварийните които се слагат в впоследствие без никакъв пълнеж! Сега пък се оказа,че климатика не работи,не включва компресора! Когато си бях преди една седмица в Кърджали ходих до сервиза,където работи братовчед ми и се занимава с зареждане на климатици.Там разбрахме,че фреон имам но не включва компресора.Дойде един от ел техниците там,който се занимава близо час с колата,провери бушони,релета,мери датчици и тем подобни с мултицет и ми каза,че не идва сигнал от самото табло на климатика вътре в купето.Та се зачудих дали като съм вадил платката на парното и на климатика да сменям диодите не съм прекъснал някакъв кабел.Тези дни като се поосвободя ще отворя пак да проверя но все пак реших да попитам дали на някой му се е случвало такова нещо до сега...?Явно като взимаме колата сме пропуснали да проверим климатика (не знам защо) но по думите на момчето климатика е бил в изправност.Ама стана ясно,че засега ще караме на отворени прозорци и люк с яко усилена музика! :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега само няколко неща да ти кажа.Въртенето много когато палиш е защото двигателя ти трябва да качи масло(Хондите са така двигателя виси без масло и трябва да го качва като дадеш контакт) А когато врънеш и палне значи или скоро си палил или е останало малко от преди това.Има взаимоотношение и колко бензин имаш да!Не сипвай на 2.0 двигател пвече от 95 защото само си изхвърляш парите на вяръра.За да сипваш висок октан трябва да имаш висока компресия а F20A4 не се слави с такава.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо вярно в горното мнение, само щуротии. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...