Jump to content
Veseliq

Гуми 91H vs 91V

Recommended Posts

След като карах 3 години старите ми летни гуми, с които купих колата тогава, реших да взема нови хубави летни гуми, с които да я карам следващите 3 сезона. Тъй като гумите са нови и ще се карат едно 40-50 хиляди километра, дали цената ще е 120лв или 200лв за гума, няма значение, важното е да е най-надеждния вариант. Разпределено на десетките резервоари гориво, които ще минат през автомобила за това време, тук скъпото ще излезе по евтино.И така се спрях на Michelin Energy Saver+ 205/55/16. Въпросът е, че тази гуми се предлагат с товарен/скоростен индекс 91H (210км/ч) и 91V (240км/ч). А разликата в цената е 170лв срещу 196лв, което са си 100лв за 4 гуми. Сега, до колкото успях да прочета, скоростния индекс не означава максималната скорост на гумата, а скоростта при която е тествана на максимален товар без да има проблеми. Някой може ли да обясни дали има други разлики (да кажем субективно материала да е по-издръжлив, да не се пука толкова) или някаква друга причина да дам повече пари за същата гума с големия скоростен индекс, имайки предвид, че с тази кола съм вдигал въпросните 210км/ч точно два пъти за по-малко от минута, но гумите, с които дойде колата ми бяха с товарен/скоростен индекс 94W, до 270км/ч и съм имал пълно доверие към тях. Надявам се накой с повечко опит да пише, не че пречи да си разискваме градските легенди :)Ето и конкретните гуми, които гледам:91H: http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/michelin/energy-saver-20555-grnx-p-108088.html 91V: http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/michelin/saver-20555-vr16-p-102918.html

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В интерес на истината , само Мишелин даваха доста повече километри експлоатация на гумата но в крайна сметка има доста добри марки за по 200 лева парчето.В момента съм с Michelin Energy Saver 205/55/16 и съм доволен много от тях но остаряха и въпреки това се държат добре.Следващите ми гуми ще бъдат Uniroyal Rainsport така , че бих те посъветвал да погледнеш и за тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@d.pavlovq, мерси, точно такава дискусия търсих, но не намерих. Лошото е, че се споделят субективни мнения и нищо точно и ясно. За сега продължавам да клоня към 91H, бидейки не-състезател :)@Mkilla, погледнах ги ама не се впечатлих колкото от Мишелина. Точно заради огромния пробег, който дават на Мишелина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен вземи тези , които са ти по изгодни.Дали са 91H или 91V да ти кажа е все тази за нашите коли.Ако караш нещо с 240км/ч и то често , тогава да се замислиш но иначе според мен е излишен разхода :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така мисля, просто ти взимаш нова и качествена гума(марката) и можеш да бъдеш спокоен при каране с 140-150 км/ч(което е пак под индекса и не е максимално натоварване), просто когато усетиш, че гумата си губи качествата(усещаш нестабилност) караш по-бавно и сменяш когато имаш възможност, малко хора си задават подобни въпроси и шофират без дори да имат понятие от товарни индекси, и след като ти няма да правиш изпълнения, които да ти прецакват гумите преждевременно можеш да си спокоен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

V e по-добре, все пак е направена за по-висока скорост, това значи от по качествен маТриал!W още по-добре.И този мишлен сейвър е пълен боклук, а сейвъра му е само реклама, маркетингов трик.Спестяващ от горивото, ако беше верно всички фирми ще произвеждат само сейвъри!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на този принцип най-добре е Z, което е над 300км/ч :) Въпросът тук не е кое е най-добре, по-скоро какъв смисъл и разлика ще има, при каране до 150км/ч (както писах много, много рядко вдигам повече и е за малко, нямам намерение да си натягам кочината с 200 от София до Бургас и обратно). Тоест дали разликата в цената е оправдана, за използването, което им предстои?А сега да кажеш, че гумата с най-висок резултат на ADAC е пълен боклук, е малко пресилено. На какъв принцип измерваш кое е пълен боклук? Това, че е "Energy Saver" според Мишелин значи, че цитирам по спомен "за 45 000км, средно спестява 60л гориво спрямо други летни гуми". Тоест 60л са 150лв, което е близо 1/4 от цената на гумите, но дори да не е вярно (да не спестява нищо спрямо другите качествени гуми), пак другите показатели на гумата са добри. Това е според ADAC, аз не мога да се определя като капацитет по гуми, за това и питах тук :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Материала, който е вложен е по-качествен при индекс V, затова говоря, не за скороста.Карай си леко, но с по-качествена гума! ;) Мишлен е прехвалена гума, мека и на първият бордюр си с балон!А и тази няма борд!По-скъпи спрямо Тойо, Бриджстон, Йокохама, Унироял и т.н. също добри гуми!Спестяването е наистина маркетингов трик, защото е почти невъзможно доказването!А рекламата продава! :cool:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Гумите които са "saver", "Eco" и пр. модификации и са с по голям пробег и т.н. не са ли от много твърд, устойчив на износване материал, като от това най-вече страда сцеплението или поне това е което съм чел. По АДАК и Аутобилд винаги Конти е на 1во място, независимо какъв е теста и след него винаги са Мишелин и ГудИър и после вече са Дънлоп, Бриджстон, и т.н. А и обикновено в тези тестове гумите са нови и дори да са ги навъртяли 10-20хил км това е за кратки срокове. Никои не тества гума на 2-3 сезона и на 20-30хил км да видим реално как ще се представи и как издържа на времето и в реални условия. На мен би ми бил интересен такъв тест.Аз тази година се спрях на Бриджстон Адреналин, да видим как ще е спрямо старото Тойо. Адреналина е с индекс "W", спрямо "V" на Тойото, но пък Тойо беше "АА" за тракшън, спрямо "А" за Потензата, та ще видим кое как. Много се чудих и аз за Унирояла, че беше с близо 20лв по-евтин на гума спямо Потензата за 15", но мекия борд, недозавиването и липсата на борд протектор ме отказаха.

Редактирано от ZaRRicK

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не знам как така колегата реши , че производител номер 1 на автомобилни гуми е пълен боклук ? Колега darius , карал ли си с нова гума Мишелин за да казваш , че са отвратителни ? Никаде не съм споменал даже , че останалите производители не правят добри автомобилни гуми но марката Мишелин е пряко свързана с качество и дълъг ескплоатационен живот.Нямам абсолютно никакви оплаквания точно от тази серия на марката за която говорим.Има наистина много богат избор в момента на пазара от различни марки гуми , шарки по избор и най-вече цени.Най-добрата гума е новата гума но просто Мишелин , издържат повече от голяма част от останалите марки.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само за протокола:В момента CRV-то ми е обуто с най-евтините 205/70/15 96Н гуми - Ovation ECO Vision Vl 682. Австралийска фирма, маде ин Чайна ъфкорс.Treadware 400Traction ATemperature AНе знам кой е решил, че са M+S. За една година, и 31000 км имат още 4 мм. грайфер.Карам само асфалт, мъгла и дъжд, в Англия друго нема. Aaa, и на предела на възможностите на CRV-то :cool:

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как така колегата реши , че производител номер 1 на автомобилни гуми е пълен боклук ? Колега darius , карал ли си с нова гума Мишелин за да казваш , че са отвратителни ?

 

Искам да ми покажеш къде и в коя класация Мишлен са производител номер едно или говориш за оборот.

Няма мишлен който да не ми е правил балон!!! :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега , то това е малко като с частите :) Има и части и части.Ако гумата е произведена в някоя провинция на Турция, не балони а цели дирижабли ще прави.А ти не спомена дали си ги взимал нови или втора ръка ? Поправете ме ако греша но Бриджстоун и Мишлен бяха поне до преди няколко години(ако не и все още)единствените доставчици на гуми за Формула 1.Не говоря на оборот колега а споделям от личен опит както и от опита на хора около мен с различни марки гуми за автомобили и микробуси.В крайна сметка една инвестиция за по-скъпа и маркова гума се изплаща с времето и това е доказано точно от Мишелин специално за пробега на самата гума.Ако му е скъпо на човек винаги може да си вземе и нещо алтернативно.Китайските гуми са залели пазарите и цените им са доста приемливи.Големите марки както знаят всички държат и по-малките алтернативни такива - Continental държи Barum и Semperit , Goodyear - Debica и Sava, Michelin - Kleber и Kormoran, Bridgestone - Dayton и тн.. като и тук цените са с 1/3 по-ниски от "бащите" им :) Мишлен е една доказана марка и ако гумата е нова и се спазват спецификациите на автомобила , не влизаш в шахти без капаци и не качваш бордюрите с 40км/ч не виждам как може да стане балон от нормална експлоатация точно на тази фирма.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Искам да ми покажеш къде и в коя класация Мишлен са производител номер едно или говориш за оборот.

Няма мишлен който да не ми е правил балон!!!

 

В последния ADAC за 15 цола са първи, сред всички други марки които спомена:

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/testove_letni_gumi.php

 

Спестяването е наистина маркетингов трик, защото е почти невъзможно доказването!

Не е точно така, защото имаш съпротивление при търкаляне и това може да се измери с висока точност. Като измериш енергията, която може да бъде оползотворена от литър гориво, от средностатистически автомобил, който харчи 8/100 с гуми с N съпротивление, можеш да измериш колко би харчил с гуми с X съпротивление.

 

Както и да е, целта на темата не е да спорим коя марка гуми са по-добри. А именно:

 

Материала, който е вложен е по-качествен при индекс V, затова говоря, не за скороста.

Карай си леко, но с по-качествена гума!

Така и не мога да получа отговор на конкретния си въпрос - съгласен съм, вероятно индекс V е по-добре от индекс H. Обаче индекс V е за 240км/ч, индекс H е 210км/ч, а аз не карам с повече от 150км/ч, освен много инцидентно и не за дълго. Както казах индекс Y и Z са по-добри от индекс V на този принцип, но има ли смисъл, ако колата не се кара с 200+ въобще да ги споменаваме. При това положение, има ли смисъл от разлика от 100лв за комплект 4 хуми, които освен това ще се карат точно 3 сезона от мен (по 15тина хиляди) и след това не ме интересува в какво състояние ще са - ако ги продам няма да си избия разликата в цената на H срещу V, както и да ги карам. Единствено ме интересува дали правя компромис през 3те години каране на комплекта.

 

Аз в крайна сметка освен Michelin, гледам и Continental и GoodYear и Dunlop. Все хубави гуми в топ 5 на ADAC. Но при всички разликата в цената между H и V е значителна (както между V и W и Y и Z).

 

edit: Ето това е друга гума, с борд, до 270км/ч, с добра цена, по-нисък шум, пак с етикет "A" за сцепление на мокро и "B" за съпротивление при търкаляне:

http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/goodyear/efficientgrip-performance-20555-p-110573.html

 

Само не знам дали ще изкара 45 000км търкаляне :)

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

...

Така и не мога да получа отговор на конкретния си въпрос - ... има ли смисъл от разлика от 100лв за комплект 4 хуми, ...

...

 

Със предишния си пост исках да кажа, че няма.

За мен даже няма смисъл от GoodYear и Dunlop, след като в същите заводи се правят Sava :cool:

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де ама между GoodYear и Sava имат крайно различни показатели. Както Michelin и Kormoran (или които бяха техните). Един завод, ама различни материали и контрол на качеството. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Съгласен съм, сигурно има разлика.Но все пак въпросът ти касае една и съща гума, с различен скоростен индекс. Е тогава има ли смисъл да даваш повече пари за нещо, което дефакто няма да ползваш?!Пример от моята практика (един вече ти дадох, с моите, произведени от незнайно кого, незнайно къде):Обажда се приятел - поръчай ми гуми (понеже работя в сервиз, и плащам частите, като за сервиз, а не обикновен клиент) - какви гуми - гудиър - ОК.След няма и година - поръчай ми гуми - че кво стана с предишните - ми на лимита са - кви гуми - гудиър - а защо не сава, произведени в гудиър и 25 паунда по-евтини(всяка) - ОК, на твоя отговорност.Вече втора година ги търкаля, при същото натоварване. Говоря за Sava Intensa HP, гудиъра не помня къв беше :cool:

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...