Jump to content
paganini

F20A4

Recommended Posts

Здравейте колеги,От няколко дни съм собственик на Прелюд 5 ген. с автоматични скорости и въпросният базов двигател /133 к.с./Понеже досега не съм притежавал нито Хонда,нито автоматик и слушам едни митове бих искал да ви задам няколко въпроса за маслата предимноза мотора:- с какво масло е по-добре да се кара - 5 W 40 или 10 W 40- колко литра масло събира мотора - до макса на щеката-мотора не е ВИТЕК и пак ли трябва да се кара с маслото на макс.за кутията:-вярно ли се кара само с масло Хонда и всяко друго причинява непоправими щети- и тя ли като мотора трябва да е с маслото на макс.- вярно ли е че карането в типтроник режим скапва кутията.Благодаря предварително на всички включили се в темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Естестевно по-добре е да е 5W40, ако не го бара или поне да е в рамките на нормалното. Мотора събира 3.8 литра. При смяна слагам 3.5 литра и си оставям 1/2 литър за доливане /при 4 литрова туба/, който ми стига до следваща смяна след 10000 км. Не е задължително да е на мах, аз го държа някъде посредата между минимума и максимума.За скоростната кутия задължително масло хонда и на мах. За карането в типтроник не съм много сигурен дали скапва кутията, по-скоро автоматика като цяло е слабото място на тази кола ;) И още нещо винаги проверявай нивото на маслото в двигателя, когато спираш на едно и също възможно най-равно място и на студен двигател. Иначе ще се учудиш какви съществени разлики може да покаже щеката.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Държа я в гараж на равно и сега ще го проверя отново,но повече ме притесни цвета му / тъмно черно като на дизел / отколкото нивото.А според продавеца /частник/ маслото е на половин живот и по лепенките и попълненото в книжката е на 5 к.км. а толкова черно !!И още нещо искам да питам преди да ми изтече квотата за днес :За джантите,гледам на различните Прелюд са различни главините.По - мощните мотори са с 5 болта а базовиците като моята с по 4.Та въпроса ми е колко точно е междуболтовото разстояние и централния отвор на колите с 4 болта.Благодаря !!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че маслото е черно, е добър признак. Означава че си върши работата, и обира отлаганията по системата. Ако беше бистро, тогава трябваше да те притеснява.Сменяй го редовно и няма да имаш никакви проблеми с мотора. Това е най-здравият двигател на Хонда!Относно маслото в скоростната кутия - сменяй го САМО с оригинално от Хонда. Не си прави експерименти.Междуболтовото разстояние при теб е 4х114,3.

Редактирано от paRADOx

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо й няма на кутията, когато караш на типтроника, карай си както ти е кеф. И не е слаба кутията - за Ф20 си е перфектна.Масло само Хонда АТФ.

Редактирано от ogo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честито колега!Ф20 е много здрав и непретенциозен мотор,който няма да ти създава проблеми.Моята препоръка е да ползваш масло 10W40.С автоматични скоросни кутии, нямам никакъв опит и не мога да дам съвети.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички взели участие дотук.Засега нямам никакви проблеми с моторизацията,по-скоро ме тревожи ръждяка на единия калник.Забелязах и че няма подкалници над задните гуми.Да попитам всички ли са така или само на моята й липсват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравей колега,за ф20 мн трябва да внимаваш с маслото,че по принцип са си капризни,относно между болтовото разстояние е 4х114.3 а централния отвор е 64,ако твоята няма подкалници отзад по добре си сложи защото при дъжд ще хварля по ламарината и по барзо корозира....поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тотално се обърках.

Повечето казват че е здрав и непретенциозен мотор а сега колегата Fastman казва да внимавам с маслото.Какво точно имаш в предвид колега.Че хапва масло ли.

А за подкалниците ми казаха че нямало за отзад.Някакви гумички се слагали по калника.Ако някой може да ме упъти към решение за задните вежди ще съм му много благодаренПубликувано изображениеПубликувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капризни към боклуците.Каквото и да сипеш, гледай да е истинско.Марки има много а избора е само твой.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както каза колегата Мкилла маслото трябва да е марка,все пак не караме жигули С М10Д :)Но пък чак капризен не бих рекъл,този мотор е всичко друго ,но не и капризен,моя даже е и газифициран и вече 25 000 км така - и на бенз и на газ проблеми нема.Третирам го с масло 10W40 ,слагал съм и Кастрол в началото ,но го махнах понеже колата стана по-шумна (явно е бил някъв ментак ли,не знам).Сега е с Лики Моли и свали децибелите,следващия път мисля с Мотул да я пробвам.Хубавото е,че не го гори,явно вискозитета му идва добре.За гумените уплътнения на задните калници моите ги махнах,точно заради факта ръжда.Т.е един колега ми препоръча да ги махна,за да не излезне ръжда,понеже се задържало вода там,не знам бил ли е прав,не е ли бил,но за сега кафявата чума ме пропуска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Твърдо за мотул синержи 6100 10/40 .... малко е по-скъпичко,но си струва,особено ако караш по-дърварската..пс. от официален дистрибутор обаче...20те лева разлика през някои сайтове не си струват да се пестят(лично мнение)за кутията-само Хонда АТФ(това е ясно)

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Много хора подценяват Кастрола поради една или друга причина а маслото е наистина много добро.Не карам "бегачка" но и дори на обикновен автомобил да сипеш боклук той ще се познае.Дали е Мотул , Кастрол , Бардал , Мобил или някоя друга марка е без значение, но важното е да се спазват спецификациите на маслото за съответният двигател и самото масло да е истинско а не с неясен произход.Изрично не казвам, че наливното масло е лошо, защото има варели на почти всички марки масла и стига човек да може да си го позволи да го продава то няма нищо лошо в това да продаваш наливно масло в примерно даден сервиз.До 2001г. какво е било маслото което се е сипвало в мотор F20A4, че да е толкова капризен ? Със сигурност не е някоя мега гига пълна синтетика за 50 лева литъра.Карайте с масла които идват от сигурно място както каза колегата "murdera", защото тези 20лева които спестявате, накрая ги давате x5 като изхвърлите бълвоча който сте сипали след има няма 1000км и го смените с вече истинско масло.Има не малко места в цялата страна където човек може да си поръча добро масло, но цената не му е с 50 лева по-ниска от пазарната.Отделно ако автомобилът не е наред, дори и Дъмбалдор да сипе отвара в двигателя то той няма да стане нито по-тих , нито по- мощен, нито маслото ще реши проблемите му.Както каза един чичо в планината един дъждовен ден: -"Колкото по модерни джипове правят в днешно време, от толкова по-странни места ги дърпам с трактора"Изводите са си за вас :)

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Mkilla, каза много верни неща,които напълно подкрепям!Относно Кастрола,моето мнение също не е добро,но това е поради факта че вероятно съм попаднал на някой от ментаците, с които е наводнен нашия пазар.Напълно е възможно, оригиналното масло да си е много добро,но нямам желание вече да го пробвам.Знам ли вече кое е истинско,и кое не,то всеки казва че неговото е оригинално :)/>/>Ако се ползват отварите на Дъмбалдор,незнам какво ще стане,но

Отделно ако автомобилът не е наред, дори и Дъмбалдор да сипе отвара в двигателя то той няма да стане нито по-тих , нито по- мощен, нито маслото ще реши проблемите му.

наистина няма как, с маслото да оправите двигателя,ако вече си е заминал.Така че съвета ми към колегата е, да не се хвърля на супер скъпи масла,придържай се към средния клас 10W40,може и с 15W40. Ф20 не е, нито много натоварен,нито претенциозен двигател. Надежден и здрав е,и при едно нормално обслужване, няма да ти създава проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги вече смених маслото.Сложих 10 w 40 Exol . Марката е от Острова и един познат я внася та ми го даде на добра цена.

И колата НЕ стана по-бърза , по-тиха или по-шумна ами си остана същата жумяща бангия каквато си беше и преди.

 

Благодаря на всички участвали в темата,обаче аз като истински начинаещ ще продължа да питам докато не ми стане ясно.

 

Ако сложа един такъв интейк / снимката е примерна/

Публикувано изображение

 

ще ми се качи ли разхода на колата,нали на принципа повече въздух - повече гориво - повече вървеж - по-голям разход??? - и долу-горе какво повишение на разхода да очаквам..

 

Следващият ми въпрос е свързан с ето този ключ

Публикувано изображение

 

 

Пристигна с колата ,запечатан и на обратната страна пише че е НЕвъзможно да се запали двигателя с него.За какво тогава служи ???

 

 

p.s. Mkilla Не знам за Дъмбалдор, обаче откакто Обеликс скочи в казана с отварата е много силен :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червения ключ служи да си отвориш вратите ако ти се скапе алармата :)Автомобила не може да се запали с него наистина.За интейка не си давай парите за глупости ,напълни резорвоара с гориво и си прави кефа :)ЩЕ качи ,колко да качи.За да има ефект ти трябва цяла генерация с 4-2-1 изпускателен колектор,което за мен си е безсмислена инвестиция на фона на 10 кончета макс,естествено всеки си шета на акъла,на някой парите може да са излишни,на някой нещо друго и така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , не се занимавай с разни интейк системи , спортни филтри и тн.. ако не си решил да правиш сериозен автомобил.Това се слага най-накрая когато колата наистина има нужда от повече въздух.Най-много да почне да ръмжи повече, но не и да върви повече :) Колегата над мен ти е казал.Сипвай бензин и се радвай на колцата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безсмислено е да слагаш спортен интеик,за Ф20! Стоково монтирания,който е еднакъв и с този от Х22,Х23 си е напълно достатъчен за твоя двигател.Ако искаш да позасилиш малко двигателя,без да влагаш много средства,мога да ти дам следните идеи: Купи и смени, изпускателния колектор, комплект с двуцевката с такъв от Х23.Следващата стъпка, която може да предприемеш, е да сложиш и всмукателния колектор + дросела пак от Х23.Тази интервенция е пробвана от доста колеги,и всички казват че има осезаем ефект.Лесна е за изпълнение,всичко си пасва почити без никакво или с минимално преправяне.Катопоследна мярка,може да помислиш за някаква ,,спортна" генерация.Горе долу, това са според мен нещата, които си заслужават, и които ще имат ефект ако направиш на Ф20.За повече, вече отиваме на смяна на двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на двигател не е вариант за мен.Поне не и преди кутията да сдаде багажа.Докато се държи - няма да има swap.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не съм чел всички предишни мнения. Карам Прелюд с такъв мотор около 3 години. Не съм имал никакви проблеми с мотора и колата като цяло досега. Карам го с Кастрол Magnatec 10W40. Карал съм го и почти без масло, поради грешка при смяната в сервиза (а и моя че не си го гледах редовно). Като казвам "без масло" да се разбира толкова, че да не го отчита въобще по щеката. Така около 1-2 месеца - нищо не му стана. Вече карам близо 1 години след този инцидент и двигателя още си работи безотказно и не гори масло (след остраняване на споменатото недоразумение и наливане на ново масло). В скоростите съм с Honda MTF понеже съм с механична трансмисия. Ако си от София можеш да си вземеш такова, както и ATF от ЮбиКо.

Редактирано от archer

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безсмислено е да слагаш спортен интеик,за Ф20! Стоково монтирания,който е еднакъв и с този от Х22,Х23 си е напълно достатъчен за твоя двигател.

Ако искаш да позасилиш малко двигателя,без да влагаш много средства,мога да ти дам следните идеи: Купи и смени, изпускателния колектор, комплект с двуцевката с такъв от Х23.Следващата стъпка, която може да предприемеш, е да сложиш и всмукателния колектор + дросела пак от Х23.Тази интервенция е пробвана от доста колеги,и всички казват че има осезаем ефект.Лесна е за изпълнение,всичко си пасва почити без никакво или с минимално преправяне.Катопоследна мярка,може да помислиш за някаква ,,спортна" генерация.Горе долу, това са според мен нещата, които си заслужават, и които ще имат ефект ако направиш на Ф20.За повече, вече отиваме на смяна на двигател.

 

А всички тези неща които си изброил след смяната им,по какъв начин влияят на разхода...? Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ех този разход бре, защо питате за тунинг и мощност и веднага ,,а разхода " :) , еми нещо от нищо не става :) Специално за Ф20 тези малки модификацийки, няма да доведат до кой знае каква съществена промяна на разхода, но и не мислете че, с това вашия мотор ще стане Х23 ,а още по малко Х22 :)Това което изброих са прости,безопасни и не изискащи кой знае какви умения дейности,от така наречения ,,Евтин силов тунинг" които ще посъбудят Ф20.Не очаквайте обаче чудеса :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...