chris_barnes 1296 #41 Отговорено 25 Април, 2013 Ролката на коляновия вал на Б16А1 е от метал, без гумен елемент. Ако бъркам, някой да ме поправи моля. До колкото успях да намеря инфо в нета, този гумен слой се слага за шумоподтискане а не за вредни вибрации. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ACID BURN 235 #42 Отговорено 25 Април, 2013 (Редактирано) @Lamer: Знам, че двете неща имат разлика. Когато един двигател не е балансиран примерно едно от буталата е с 2 грама по-тежко то създава различна инерционна сила спрямо другите бутала, което моментално създава трептения във въртящите се елементи с определен период и амплитуда. Но, да фактически самата ролка както и маховник не могат да помогнат особено, ако двигателя не е балансиран. /> А какво ще кажете отностно загубите във високите обороти на мощност и въртящ момент, ако въобще има такива и ако има то какъв да бъде евентуалния баланс между отзивчивост на двигателя и тези загуби. Наблюдавам темата, която е интересна и мисля, че има много възможности за подобрения. Извинявам се за оффтопика. Редактирано 25 Април, 2013 от ACID BURN Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #43 Отговорено 25 Април, 2013 Според дино тестинг, не се губи torque, инфо по въпроса тук. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #44 Отговорено 25 Април, 2013 (Редактирано) :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> Ахахахах,тоя материял тотално ще срази негативистите....И големите разбирачи.Винаги съм смятал,че от оптимално олекотен маховик само се печели,без загуби....Ето и примера е такъв-точно наполовина свалено тегло......Загубите идват после,при прекалено олекотен маховик...Някъде бях чел,а и знам,че примерно,на ралиджийките,суперките,се слага много лек маховик,заради секвенционалната кутия,просто при нейното бързо превключване,максимално се губи пад в оборотитеП.С. Кало,на стария ми мотор,фабрично шайбата беше не-демферна,сега същата,с малко преправяне на централния отвор и премахване на едната писта(за клима),стана от 1200 на 900гр и си рабори нормално,не знам дали ТОЛКВА много има значение дали е с гума,или не.. Редактирано 25 Април, 2013 от RadoslavKZ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeFi's Garage 280 #45 Отговорено 25 Април, 2013 (Редактирано) ММмммм не знам на другите как им действа тоя матРЯл ама мене ме разсмя до сълзи , особено като погледнах графиката :D Тва е все едно към края на 2011 иновейт като си плати за ревю в едно безизвестно щатско списание и ха от всички марки иновейт най-отгоре на стълбичката .... добре че имаше кой да погледне "sponsored by Innovate Motorsports" :D Ако някой иска и не го мързи да се дотъркаля с нещо лесно за разглабяне (разбирайте да има място ) и качвам му я меря , после го остаям на канала да си сменя и непосредствено след това пак мерим - меренето е бонус На това аз му викам независим тест Редактирано 25 Април, 2013 от GeFi's Garage 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
enigma 78 #46 Отговорено 25 Април, 2013 за инфо на 200к H22ка шаибата не е демпферна,на A7 и А8 е демпферна шайбата 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalin_gk 216 #47 Отговорено 25 Април, 2013 (Редактирано) Това сигурно ли е като инфо, че на моя Н22А шайбата е демпферна? Да не я е сменил някой преди мен? Редактирано 26 Април, 2013 от chris_barnes Предходно мнение не се цитира! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #48 Отговорено 26 Април, 2013 Какви са тия глупости със загубата на мощност и максимална скорост от олекотяване бе хора ?! Ако сложиш едното бутало 2кг по-тежко от другите, естествено е да заминат лагери и други скачени елементи ...освен това ми е интересно как се дефинира "прекалено" лек маховик ? маховика работи само на празен ход и до там - после пречи ... скоростите, дифа, колелата, спирачките, главините, полуоските,съединителя, и коляновия вал барабар с буталата и биелите( разни други дреболии като делко, разпределителен вал, няколко помпи, и алтернатор ), са инерчен товар на двигателя и са му предостатъчно, за да работи равномерно, ако има нужното ниво на съосност и елементите не са крайно разбалансирани.Аамо принципно демпферните ролки помагат да се намали стреса единствено от закачените за тях компоненти, и единствения от тях, който внася същински стрес и не тръгва плавно може да е климатика ...Ако говорехме за демферен маховик - ок, но ролки ? моля ви се ... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
paRADOx 1011 #49 Отговорено 26 Април, 2013 Какви са тия глупости със загубата на мощност и максимална скорост от олекотяване бе хора ?! Ти шегуваш ли се?Вземи два еднакви маховика, но с различни килограми, и ги търколи по наклон. Мислиш ли че ще се движат с еднаква скорост, и ще изминат еднакъв път? Или пък ще ускоряват еднакво? По твоята логика маховика е едва ли не излишен,...защото има съпротивления като гуми, главини, делко и тн, които да компенсират. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #50 Отговорено 27 Април, 2013 ... маховика работи само на празен ход и до там - после пречи ......Не пречи, помага много и в случая бъркаш.Парадокса е прав. Лекият маховик ще губи обороти при товар, което при по-тежкия ще става по-бавно, т.е. ще запазва въртенето повече от лекия.Помисли и пиши пак! ;)/> 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #51 Отговорено 27 Април, 2013 Тои е мислил кат е писал бъди сигурен .Тва че тея сенокосачки дет ги караме умират на висока скорст ,незначи че ако имат сила намя да въртят и без маховик .А са помисли малко и пак пиши . 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
jivaka 164 #52 Отговорено 27 Април, 2013 напълно съм съгласен с мнението на лукчо...за какви максимални скорости говорите т.н.,искатее ли да пробвате БЕЗ МАХОВИК да карате ..защото аз искам , ако аз съм без маховик а вие сте с стоков примерно 6кг.....аз 230 км/ч ще съм стигнал преди вас за около 2 секунди по рано/ а може и 5 да са,ако сме на едни сетъпи... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WHITE POWER 5 #53 Отговорено 27 Април, 2013 маховика освен да стартира колата нищо друго не прави. Ако имаше как да си паля колата без да бутам, щях директно да го изхвърля Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Veid 164 #54 Отговорено 28 Април, 2013 Само леко да вметна по темата, вижте за пример пистовите мотори - те са без маховици, 1000 кубика и си вадят хората 180 конски сили. Потърсете отговори на тези екзистенциални въпроси, които ви мъчат, при големите производители. Едва ли разработчиците и инженерите от Хонда, Сузуки, Ямаха и т.н. пасат трева когато става въпрос за спорт и производителност. Най-лесното е да видиш дизайна на един такъв двигател и да го вземеш за пример 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
enigma 78 #55 Отговорено 28 Април, 2013 Това сигурно ли е като инфо, че на моя Н22А шайбата е демпферна? Да не я е сменил някой преди мен?доколкото съм чел е така,ако греша поправете ме Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
did0ni 7 #56 Отговорено 28 Април, 2013 Ето снимки на пострадала ролка.http://www.album.bg/did0ni/images/30566834/201171/ Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #57 Отговорено 28 Април, 2013 :blink: За пръв път виждам така пострадала ролка. Каква марка беше, ако не е тайна? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #58 Отговорено 28 Април, 2013 хоум меид .... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #59 Отговорено 28 Април, 2013 Тогава не се учудвам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JDM.BG 754 #60 Отговорено 28 Април, 2013 Просто който я е изработил не е сметнал че ролката малко или много има напрежение от натегнатите ремъци, и е оставил прекалено малко носещ материал както се вижда от снимките. Счупването в случая не е от дисбаланс, а грешка допусната при изработката. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
РадославКз 422 #61 Отговорено 29 Април, 2013 Не е това причината за счупването,ама както и да е....Стария собственик на ролката е член на форума,ако иска да каже той,не е моя работа да дрънкам Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #62 Отговорено 29 Април, 2013 Ти шегуваш ли се?Вземи два еднакви маховика, но с различни килограми, и ги търколи по наклон.Мислиш ли че ще се движат с еднаква скорост, и ще изминат еднакъв път? Или пък ще ускоряват еднакво?По твоята логика маховика е едва ли не излишен,...защото има съпротивления като гуми, главини, делко и тн, които да компенсират. :D/>Някой казваще "сериозен съм като инфаркт" ... да, по моята логика маховика е излишен, освен за да се поддъжа що-годе равномерен празен ход и разбърасе да се пали колата, но за това могат да се измислят и по-оригинални начини в наши дни т.е. стартера закачен на маховик е по-скоро лош навик, отколкото нужда ... това за маховиците по наклона ще го пропусна, защото не искаш да влизаме дълбоко в тая тема Не пречи, помага много и в случая бъркаш.Парадокса е прав. Лекият маховик ще губи обороти при товар, което при по-тежкия ще става по-бавно, т.е. ще запазва въртенето повече от лекия.Помисли и пиши пак! ;)/>/>Бързата загуба на обороти при отлепен съединител и върната газ е предимство, а не недостатък - питай произволен състезател ! Ето, помислих и писах пак ... Трябва да разберете, че никой ротационен товар НЕ ПРОИЗВЕЖДА енергия !!! Те само я черпят и акомулират, но за да я акомулират преди това я изразходват, и за съжаление после това само товари спирачките, сегментите, кутията .. абе всичко по тракта, което има съпротивление и което поема тая енергия когато искаме да забавим въртенето ... Представете си го така - Качвате се на едно балканче с едни хубави 5кг оловни обувки и започваме да въртим. по-лесно ли ще качим баира ? Или ще се развъртим повече ? Или можеби ще имаме по-висока максимална скорост ? 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #63 Отговорено 1 Май, 2013 (Редактирано) Предимството от бързото падане на обороти желателно ли е? Аз предпочитам да падат бавно, не се състезавам. Малкото цилиндри искат акумулатор на момент, защото буталото натиска само в един такт - при останалите трябва нещо да помага - боксерите също искат маховик. Това за балканчето е интересно - аз съм с тежките обувки и си връзвам краката за педалите, ти си с маратонки, засилваме се яко и познай кой ще е пръв на върха на баира - аз, щото само ще поддържам въртенето, а ти ще натискаш яко. Примерно скачаш с раница и без раница - ако някой побутне раницата при скока - това помага ли или пречи?!? /> Редактирано 1 Май, 2013 от Triple X 1 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #64 Отговорено 1 Май, 2013 С тая разлика че ще си оплезил езика докато се опитваш да въртиш а аз ако си запазя силата ще въртя още повече .Аи са .Я помисли посока на върха дали тежките маратонки няма да те дърпат на зад ,Още нещо което трябва да се преодолее . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #65 Отговорено 1 Май, 2013 Понеже спомена и ползата от бързото падане на оборот А ако балканчетата са планински колела с 24 скорости? Влизаш в завой на среден зъб 6-та предавка да речем, на излизане от завоя искаш да се изстреляш, а не да губиш време въртейки едва на същата предавка и стоейки на едно място. С кое колело ще върнеш един венец надолу и ще мушнеш 3-та предавка по-бързо и да изчезнеш? С оловото? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #66 Отговорено 1 Май, 2013 Не като физик а като просто мислещ , бих казал и друго .Ако имаш енергията да запазиш въртенето и инерцията /която е малка но я има и нагоре / , въпроса става спорен . Абе има такива мозъци тука из дебрите на тоя форум да земът и да пишат ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #67 Отговорено 2 Май, 2013 Предимството от бързото падане на обороти желателно ли е? Аз предпочитам да падат бавно, не се състезавам. Малкото цилиндри искат акумулатор на момент, защото буталото натиска само в един такт - при останалите трябва нещо да помага - боксерите също искат маховик. Това за балканчето е интересно - аз съм с тежките обувки и си връзвам краката за педалите, ти си с маратонки, засилваме се яко и познай кой ще е пръв на върха на баира - аз, щото само ще поддържам въртенето, а ти ще натискаш яко. Примерно скачаш с раница и без раница - ако някой побутне раницата при скока - това помага ли или пречи?!? /> Ако баба ти имаше дръшка, щеше да е мъжка ... е казал народа И двете балканчета са при еднакви условия и стартират по баира нагоре. И в двата случая обувките са вързани за педалите, и в двата случая на състезателите им е залепен гъза за седалката. Единствената разлика е, че на едното балканче пилота е с оловни обувки ... Айде започни разсъжденията пак, че като си видиш на мотора да му се разкачат обувките от педалите, значи ти е изпаднал биелния болт някъде Ти може да не си състезател и бързо падане на оборотите да не ти трябва, но форума се казва "Honda спорт и тунинг", а въпроса в заглавието на темата е "Леки ролки - оптичен или силов тунинг", което почти 100% сигурен съм значи "ще ми ускорява ли колата по-добре, или само ще има лъскаво под капака" ... Само последно искам да ти кажа, че това което пиша не е за да споря с теб или някой друг, а защото искам да обясня как стоят нещата - разбирам, че за хората на които физиката не им е образование или професия, това е доста сложна за разбиране и мъглива област ... по тоя повод ще зачекна още един върпос, който вероятно е интересен за някой от драгаджиите.. а именно: И 4-те джанти добавят инерчен товар към системата - т.е. не е достатъчно да олекотите само предните джанти, но което е по интересно .. Ако имате две двойки джанти, за вас е по-добре да сложите по-тежките отпред - те така или иначе ще тежат, но отпред ще намалят шанса за превъртане на гумите Още нещо интересно - колко души мислят за олекотяване на съединителя ? 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Triple "H" 47 #68 Отговорено 3 Май, 2013 Четеш избирателно. ;)/>Предимства и недостатъци - не може само да се печели, за сметка на едно, губиш друго. 5 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #69 Отговорено 3 Май, 2013 ок, започни с недостатъците тогава Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #70 Отговорено 3 Май, 2013 В спора се ражда истината. Харесва ми, че темата е четена и диалога върви. Радвам се и, че става в рамките на добрия тон. Аз моят избор вече съм го направил, до броени дни поръчвам лек маховик и лека ролка Да видим дали ще успеете да ме убедите да не го правя. Лукчо правилно е разбрал, че питам за Performance или само за лъскавинка. Ясно ми е, че една кола колкото повече я чоплиш, толкова по-нервна става за каране - това не ми е проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JDM.BG 754 #71 Отговорено 3 Май, 2013 Също някой ако може да дефинира, какво означава с лек маховик мотора да няма инерция на високите скорости и предавки ? Някой замислял ли се е, че за да има инерция тежкия маховик в даден момент, той трябва да е изразходил друга енергия в по-ранен момент. Всичките ми хонди до момента (3 атмосферни и една турбо) съм ги карал с леки маховици и при нито една не съм имал проблеми с максимална скорост или с доускорение... Един познат след слагане на лек маховик се оплака че колата му "умряла", в крайна сметка се оказа че се откачило кабелчето на втек-а и проблема никак не е от маховика. Търсете грешките в себе си, защото по цял свят използват по-леки маховици от заводските, и само в България ефекта е отрицателен 6 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #72 Отговорено 3 Май, 2013 ...Кало, дай да снимаме и да мерим бре ще те ползваме за опитно зайче, за да установим крайния ефект ... ти друго няма да пипаш междувременно, така че си добра постановка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Бобито 29 #73 Отговорено 3 Май, 2013 Ами да съберем по 5 лв за 2 дино ръна, преди и след и да решим спора 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kwot 32 #74 Отговорено 3 Май, 2013 (Редактирано) ок, започни с недостатъците тогава :)/>/>/>Ето недостатъкът, заради който не е сложен такъв маховик в серийна кола: представи си как караш градско с 3кг маховик, и при всяко потегляне даваш 50% газ на колата(с невероятния 1 работен такт на оборот), щото с по-малко има да се тресе и да се мъчи да тръгне, и си принуден да тръгваш на полусъединител. Яко а? Сега си представи същата сигуация, но в състезателна кола. Имаш 1 потегляне, или айде 2-3 с пит стоп да речем, караш винаги над 5000об/мин. Естествено, че колата ще е по-жива с по-лекия маховик, но за всекидневно каране е ебаси тормоза. Редактирано 3 Май, 2013 от Kwot Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JDM.BG 754 #75 Отговорено 3 Май, 2013 Колега има някаква доза истина в размислите ти относно 4 цилиндровия двигател, НО не си прав за доста неща. Скоростната кутия не е с предавателно число 1:1, а и определено не старираш (дали тръгваш от място, дали на светофар, дали на състезание) на празен ход. В крайна сметка в темата става дума за тунинг (силов или оптичен), а не за това какво да направим по един СЕРИЕН мотор без намеси. Аз когато карах д15 атмосферен сивик с маховик 3.6 килограма съм си правил експерименти и колата си тръгваше от място без да подавам газ и забележете БЕЗ ДА ИЗГАСНЕ двигателя (коляновия вал въртеше хидравлика и алтернатор) 3 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kwot 32 #76 Отговорено 3 Май, 2013 А как беше на нагорнище? А с 4 човека? Или и с двете? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
BLEIN MONO 148 #77 Отговорено 3 Май, 2013 Предлагам следната хипотеза, за да не опорочим поредната хубава тема в Спорт и Тунинг, да не заприлича и тя на: OMG, Какъв цвят пръскалки да сложа?, Помощ, как да сложа плазми? и т.н....... Нека приемем, че в темата става въпрос Изключително за "тюнинговани" бигачки, демек НЕстоковици, които обикновено носят само водача, не стартират на баир и не влачат ремаркета със зимнина! 4 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #78 Отговорено 3 Май, 2013 Ами да съберем по 5 лв за 2 дино ръна, преди и след и да решим спора :)/>/>Съгласен съм Измерването държа да е на ХЕЕД ауто, най-много вяра им имам на тях, колата ми е мерена 2 пъти там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Kwot 32 #79 Отговорено 3 Май, 2013 Ами аз точно това написах в първия си пост - за писта ок, но според мен за ежедневка не си струва. Маховика е един прост акумулатор на кинетична енергия. Като запалиш колата и тя заработи с 800об., вече част от тази енергия е в него. Има си инерция, която е право пропорционална на масата му, т.е. по-трудно ще го спреш да се върти, оттам по-трудно ще угасне колата при потегляне. Както lookcho писа по-горе, за да натрупа тази енергия, маховика 'изяжда' малко мощност. Все пак ония с дръпнатите очи са я правили да е серийна кола, и с оглед на това е по-тежкия маховик.Въпрос на личен избор е, кое си заслужава повече - или жертваш няколко кончета за по-плавна работа при ниски обороти и потегляне, или обратното. Всеки има различни приоритети. Цялата тема ми прилича на оная ситуация от Пътеводителя - отговора е 42:). Доста е важно въпросът да е зададен правилно 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #80 Отговорено 3 Май, 2013 Ами той е зададен правилно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове