Jump to content
chris_barnes

Леки ролки - оптичен или силов тунинг

Recommended Posts

Ролката на коляновия вал на Б16А1 е от метал, без гумен елемент. Ако бъркам, някой да ме поправи моля. До колкото успях да намеря инфо в нета, този гумен слой се слага за шумоподтискане а не за вредни вибрации.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Lamer:

Знам, че двете неща имат разлика.

Когато един двигател не е балансиран примерно едно от буталата е с 2 грама по-тежко то създава различна инерционна сила спрямо другите бутала, което моментално създава трептения във въртящите се елементи с определен период и амплитуда.

Но, да фактически самата ролка както и маховник не могат да помогнат особено, ако двигателя не е балансиран. Публикувано изображение/>

А какво ще кажете отностно загубите във високите обороти на мощност и въртящ момент, ако въобще има такива и ако има то какъв да бъде евентуалния баланс между отзивчивост на двигателя и тези загуби.

 

Наблюдавам темата, която е интересна и мисля, че има много възможности за подобрения. Извинявам се за оффтопика.

Редактирано от ACID BURN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според дино тестинг, не се губи torque, инфо по въпроса тук.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> :lol:/>/> Ахахахах,тоя материял тотално ще срази негативистите....И големите разбирачи.Винаги съм смятал,че от оптимално олекотен маховик само се печели,без загуби....Ето и примера е такъв-точно наполовина свалено тегло......Загубите идват после,при прекалено олекотен маховик...Някъде бях чел,а и знам,че примерно,на ралиджийките,суперките,се слага много лек маховик,заради секвенционалната кутия,просто при нейното бързо превключване,максимално се губи пад в оборотитеП.С. Кало,на стария ми мотор,фабрично шайбата беше не-демферна,сега същата,с малко преправяне на централния отвор и премахване на едната писта(за клима),стана от 1200 на 900гр и си рабори нормално,не знам дали ТОЛКВА много има значение дали е с гума,или не..

Редактирано от RadoslavKZ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ММмммм не знам на другите как им действа тоя матРЯл ама мене ме разсмя до сълзи , особено като погледнах графиката :D :D :D Тва е все едно към края на 2011 иновейт като си плати за ревю в едно безизвестно щатско списание и ха от всички марки иновейт най-отгоре на стълбичката .... добре че имаше кой да погледне "sponsored by Innovate Motorsports" :D :D Ако някой иска и не го мързи да се дотъркаля с нещо лесно за разглабяне (разбирайте да има място ) и качвам му я меря , после го остаям на канала да си сменя и непосредствено след това пак мерим - меренето е бонус ;) На това аз му викам независим тест :)

Редактирано от GeFi's Garage
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за инфо на 200к H22ка шаибата не е демпферна,на A7 и А8 е демпферна шайбата

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сигурно ли е като инфо, че на моя Н22А шайбата е демпферна? Да не я е сменил някой преди мен?

Редактирано от chris_barnes
Предходно мнение не се цитира!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са тия глупости със загубата на мощност и максимална скорост от олекотяване бе хора ?! :lol: Ако сложиш едното бутало 2кг по-тежко от другите, естествено е да заминат лагери и други скачени елементи ...освен това ми е интересно как се дефинира "прекалено" лек маховик ? маховика работи само на празен ход и до там - после пречи ... скоростите, дифа, колелата, спирачките, главините, полуоските,съединителя, и коляновия вал барабар с буталата и биелите( разни други дреболии като делко, разпределителен вал, няколко помпи, и алтернатор ), са инерчен товар на двигателя и са му предостатъчно, за да работи равномерно, ако има нужното ниво на съосност и елементите не са крайно разбалансирани.Аамо принципно демпферните ролки помагат да се намали стреса единствено от закачените за тях компоненти, и единствения от тях, който внася същински стрес и не тръгва плавно може да е климатика ...Ако говорехме за демферен маховик - ок, но ролки ? моля ви се ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са тия глупости със загубата на мощност и максимална скорост от олекотяване бе хора ?! Публикувано изображение

 

 

Ти шегуваш ли се?

Вземи два еднакви маховика, но с различни килограми, и ги търколи по наклон.

Мислиш ли че ще се движат с еднаква скорост, и ще изминат еднакъв път? Или пък ще ускоряват еднакво?

 

По твоята логика маховика е едва ли не излишен,...защото има съпротивления като гуми, главини, делко и тн, които да компенсират. :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... маховика работи само на празен ход и до там - после пречи ......

Не пречи, помага много и в случая бъркаш.Парадокса е прав. Лекият маховик ще губи обороти при товар, което при по-тежкия ще става по-бавно, т.е. ще запазва въртенето повече от лекия.Помисли и пиши пак! ;)/>
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тои е мислил ;) кат е писал бъди сигурен .Тва че тея сенокосачки дет ги караме умират на висока скорст ,незначи че ако имат сила намя да въртят и без маховик .А са помисли малко и пак пиши .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

напълно съм съгласен с мнението на лукчо...за какви максимални скорости говорите т.н.,искатее ли да пробвате БЕЗ МАХОВИК да карате ..защото аз искам , ако аз съм без маховик а вие сте с стоков примерно 6кг.....аз 230 км/ч ще съм стигнал преди вас за около 2 секунди по рано/ а може и 5 да са,ако сме на едни сетъпи...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

маховика освен да стартира колата нищо друго не прави. Ако имаше как да си паля колата без да бутам, щях директно да го изхвърля

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само леко да вметна по темата, вижте за пример пистовите мотори - те са без маховици, 1000 кубика и си вадят хората 180 конски сили. Потърсете отговори на тези екзистенциални въпроси, които ви мъчат, при големите производители. Едва ли разработчиците и инженерите от Хонда, Сузуки, Ямаха и т.н. пасат трева когато става въпрос за спорт и производителност. Най-лесното е да видиш дизайна на един такъв двигател и да го вземеш за пример :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това сигурно ли е като инфо, че на моя Н22А шайбата е демпферна? Да не я е сменил някой преди мен?

доколкото съм чел е така,ако греша поправете ме

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето снимки на пострадала ролка.http://www.album.bg/did0ni/images/30566834/201171/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:blink: :blink: :blink: За пръв път виждам така пострадала ролка. Каква марка беше, ако не е тайна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хоум меид ....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава не се учудвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто който я е изработил не е сметнал че ролката малко или много има напрежение от натегнатите ремъци, и е оставил прекалено малко носещ материал както се вижда от снимките. Счупването в случая не е от дисбаланс, а грешка допусната при изработката.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е това причината за счупването,ама както и да е....Стария собственик на ролката е член на форума,ако иска да каже той,не е моя работа да дрънкам

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предимството от бързото падане на обороти желателно ли е?

Аз предпочитам да падат бавно, не се състезавам.

Малкото цилиндри искат акумулатор на момент, защото буталото натиска само в един такт - при останалите трябва нещо да помага - боксерите също искат маховик.

Това за балканчето е интересно - аз съм с тежките обувки и си връзвам краката за педалите, ти си с маратонки, засилваме се яко и познай кой ще е пръв на върха на баира - аз, щото само ще поддържам въртенето, а ти ще натискаш яко.

Примерно скачаш с раница и без раница - ако някой побутне раницата при скока - това помага ли или пречи?!? Публикувано изображение/>

Редактирано от Triple X
  • Нагоре 1
  • Надолу 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

С тая разлика че ще си оплезил езика докато се опитваш да въртиш а аз ако си запазя силата ще въртя още повече .Аи са :blink: .Я помисли посока на върха дали тежките маратонки няма да те дърпат на зад ;) ,Още нещо което трябва да се преодолее .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже спомена и ползата от бързото падане на оборот :) А ако балканчетата са планински колела с 24 скорости? Влизаш в завой на среден зъб 6-та предавка да речем, на излизане от завоя искаш да се изстреляш, а не да губиш време въртейки едва на същата предавка и стоейки на едно място. С кое колело ще върнеш един венец надолу и ще мушнеш 3-та предавка по-бързо и да изчезнеш? С оловото? :)

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не като физик а като просто мислещ , бих казал и друго .Ако имаш енергията да запазиш въртенето и инерцията /която е малка но я има и нагоре / , въпроса става спорен . Абе има такива мозъци тука из дебрите на тоя форум да земът и да пишат !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предимството от бързото падане на обороти желателно ли е?

Аз предпочитам да падат бавно, не се състезавам.

Малкото цилиндри искат акумулатор на момент, защото буталото натиска само в един такт - при останалите трябва нещо да помага - боксерите също искат маховик.

Това за балканчето е интересно - аз съм с тежките обувки и си връзвам краката за педалите, ти си с маратонки, засилваме се яко и познай кой ще е пръв на върха на баира - аз, щото само ще поддържам въртенето, а ти ще натискаш яко.

Примерно скачаш с раница и без раница - ако някой побутне раницата при скока - това помага ли или пречи?!? Публикувано изображение/>

 

Ако баба ти имаше дръшка, щеше да е мъжка ... е казал народа :)

И двете балканчета са при еднакви условия и стартират по баира нагоре. И в двата случая обувките са вързани за педалите, и в двата случая на състезателите им е залепен гъза за седалката.

Единствената разлика е, че на едното балканче пилота е с оловни обувки ... Айде започни разсъжденията пак, че като си видиш на мотора да му се разкачат обувките от педалите, значи ти е изпаднал биелния болт някъде :)

Ти може да не си състезател и бързо падане на оборотите да не ти трябва, но форума се казва "Honda спорт и тунинг", а въпроса в заглавието на темата е "Леки ролки - оптичен или силов тунинг", което почти 100% сигурен съм значи "ще ми ускорява ли колата по-добре, или само ще има лъскаво под капака" ...

 

Само последно искам да ти кажа, че това което пиша не е за да споря с теб или някой друг, а защото искам да обясня как стоят нещата - разбирам, че за хората на които физиката не им е образование или професия, това е доста сложна за разбиране и мъглива област ...

 

по тоя повод ще зачекна още един върпос, който вероятно е интересен за някой от драгаджиите.. а именно: И 4-те джанти добавят инерчен товар към системата - т.е. не е достатъчно да олекотите само предните джанти, но което е по интересно .. Ако имате две двойки джанти, за вас е по-добре да сложите по-тежките отпред - те така или иначе ще тежат, но отпред ще намалят шанса за превъртане на гумите

 

Още нещо интересно - колко души мислят за олекотяване на съединителя ?

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четеш избирателно. ;)/>Предимства и недостатъци - не може само да се печели, за сметка на едно, губиш друго.

  • Надолу 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ок, започни с недостатъците тогава :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В спора се ражда истината. Харесва ми, че темата е четена и диалога върви. Радвам се и, че става в рамките на добрия тон. Аз моят избор вече съм го направил, до броени дни поръчвам лек маховик и лека ролка :) Да видим дали ще успеете да ме убедите да не го правя. Лукчо правилно е разбрал, че питам за Performance или само за лъскавинка. Ясно ми е, че една кола колкото повече я чоплиш, толкова по-нервна става за каране - това не ми е проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Кало, дай да снимаме и да мерим бре :) ще те ползваме за опитно зайче, за да установим крайния ефект ... ти друго няма да пипаш междувременно, така че си добра постановка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да съберем по 5 лв за 2 дино ръна, преди и след и да решим спора :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ок, започни с недостатъците тогава :)/>/>/>

Ето недостатъкът, заради който не е сложен такъв маховик в серийна кола: представи си как караш градско с 3кг маховик, и при всяко потегляне даваш 50% газ на колата(с невероятния 1 работен такт на оборот), щото с по-малко има да се тресе и да се мъчи да тръгне, и си принуден да тръгваш на полусъединител. Яко а? Сега си представи същата сигуация, но в състезателна кола. Имаш 1 потегляне, или айде 2-3 с пит стоп да речем, караш винаги над 5000об/мин. Естествено, че колата ще е по-жива с по-лекия маховик, но за всекидневно каране е ебаси тормоза. Редактирано от Kwot

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега има някаква доза истина в размислите ти относно 4 цилиндровия двигател, НО не си прав за доста неща. Скоростната кутия не е с предавателно число 1:1, а и определено не старираш (дали тръгваш от място, дали на светофар, дали на състезание) на празен ход. В крайна сметка в темата става дума за тунинг (силов или оптичен), а не за това какво да направим по един СЕРИЕН мотор без намеси. Аз когато карах д15 атмосферен сивик с маховик 3.6 килограма съм си правил експерименти и колата си тръгваше от място без да подавам газ и забележете БЕЗ ДА ИЗГАСНЕ двигателя (коляновия вал въртеше хидравлика и алтернатор)

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как беше на нагорнище? А с 4 човека? :) Или и с двете?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам следната хипотеза, за да не опорочим поредната хубава тема в Спорт и Тунинг, да не заприлича и тя на: OMG, Какъв цвят пръскалки да сложа?, Помощ, как да сложа плазми? и т.н.......

 

Нека приемем, че в темата става въпрос Изключително за "тюнинговани" бигачки, демек НЕстоковици, които обикновено носят само водача, не стартират на баир и не влачат ремаркета със зимнина!

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да съберем по 5 лв за 2 дино ръна, преди и след и да решим спора :)/>/>

Съгласен съм :D Измерването държа да е на ХЕЕД ауто, най-много вяра им имам на тях, колата ми е мерена 2 пъти там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз точно това написах в първия си пост - за писта ок, но според мен за ежедневка не си струва. Маховика е един прост акумулатор на кинетична енергия. Като запалиш колата и тя заработи с 800об., вече част от тази енергия е в него. Има си инерция, която е право пропорционална на масата му, т.е. по-трудно ще го спреш да се върти, оттам по-трудно ще угасне колата при потегляне. Както lookcho писа по-горе, за да натрупа тази енергия, маховика 'изяжда' малко мощност. Все пак ония с дръпнатите очи са я правили да е серийна кола, и с оглед на това е по-тежкия маховик.Въпрос на личен избор е, кое си заслужава повече - или жертваш няколко кончета за по-плавна работа при ниски обороти и потегляне, или обратното. Всеки има различни приоритети. Цялата тема ми прилича на оная ситуация от Пътеводителя - отговора е 42:). Доста е важно въпросът да е зададен правилно :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами той е зададен правилно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...