Jump to content
fresh4y

Малко ИНФО за поредния "Франкенщайн"

Recommended Posts

Става въпрос да дискутираме малко тази тема кой блок е по "надежден" да се използва за конверсия с B16 глава.В последно време доста чета по тази тема в чуждите форуми но там виждам много много противоречиви мнения. Виждам мнения на хора в "чужди" форуми как са правили проект b20vtec + агресивни валове и степен 11.8 - 12.1 : 1 ефекта бил поразителен от порядъка на 220-250whp и 220-230 нютон метра въртящ момент ...Но съмия блок неиздържал на това "напрежение" гледах доста снимки с процепени ризи и доста мнения че после хората минават на B18c блок с B16a глава но ефекта не бил така задоволим въртящия момент бил осезаемо по слаб и мотора като цяло не бил толкова силен но за сметка на това бил много по издръжлив. Ако някой иска да сподели и собствениците на такива конверции ако може да споделят наблюдения и лични впечатления

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B20 за атмосферкаБ18 за турбоМоже и с б18 глава

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Б18 винаги ще е по-надеждният вариант. Сподели за каква цел смяташ да използваш колата и какво очакваш от нея?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B18c slеeved 84+ bore, главата си я избери според предназначението Пък ако искаш го надувай ако искаш го сгъстявай няма как да искаш 200+ коне и да искаш без пари :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като знам моето "освежаване" колко пари излезе...и реално не карам кой знае какъв сетъп.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кало то твоето неможе да се точно освежаване за мен си е чисто заИграване :D Така де попринцип става въпрос не за кола за ежедневно каране а за кола за една една две недели в месеца :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш бърза кола и най-доброто съотношение цена/резултат, по-добре надуй Б16ката. Атмосферният тунинг е много скъп а от един праг нагоре всяка кс струва бая пари :(

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Правената Турбо кола е т**шак ти що не наду б18-ката.. АКо искам турбо кола няма да е хонда има други японски производители :) А Аз не съм казал че ще правя моята кола просто ме интересува инфо за това :)

Редактирано от fresh4y
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом турбото е ташак,смятай по 100лв+. на к.сила и си направи сметкатаПубликувано изображение

Редактирано от policeman

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а и тези 250 коня дето ги вадят по др форуми не ги отразяваи много ,защото тук това е почти недостижимо

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами щом турбото е ташак,смятай по 100лв+. на к.сила и си направи сметкатаПубликувано изображение

 

Не ме разбирай погрешно... Т**ак в смисъла че ако искаш надежна турбо ЦЕНАТА съвсем не е 1000-2000лв :) ТУрбо колата или се прави както трябва или не се прави поне аз така разсъждавам...давам пример Рибата или съмия ти Policeman за твоя Type R искаш да ми кажеш че си я събрал за малко пари ...? Безпорно турбо колата е кефа но просто аз нямам средствата да направя така турбо кола каквата мисля че трябва стане :)

 

Enigma защо така мислиш ? Колата на Васко Куков 240 коня .. колата на EGocentric 220-230коня ? за другите пичове от Враца непомня графики :)

Нейскам да изпадаме в спор и просто малко инфо да видя

Редактирано от fresh4y

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а и тези 250 коня дето ги вадят по др форуми не ги отразяваи много ,защото тук това е почти недостижимо

Защо да е недостижимо?На Васко Куков колата към то колко катърчета ще да е била?Но и пак тя е живия(по-скоро мъртвия :angry: )пример за това,че става.Мнооого жалко,много ми харесваше палавия седан!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа омасляването на Б20 е влошено в сравнение с Б18 и не е предвидено за 9000 оборота.Най-вероятно от там идват проблемите с тоя блок.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм,и на мен ми се иска да видя тук в бг хонда с 250 коня на колелата атмосферни пък било то б16 ,б18,б20

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това е единия от проблемите и другото е че ризите били по тънки и на високи обороти температурата ставала много висока и се пукат...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не си надух колата щото я карам всеки ден, не ми е само за събота и неделя :)

 

Ами щом турбото е ташак,смятай по 100лв+. на к.сила и си направи сметкатаПубликувано изображение

 

Баш такава е сметката, Пепи правилно ти е казал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Димо,ако искаш да разбереш нещо,иди при Милен и Стефан,нали Милен е с б16а1 глава на б18ц4 дъно,искаше б20 дъно,ама не знам защо се отказа.Там ще ти обяснят всичко нагледно,а не виртуално....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят съвет и от опит ти казвам,че един Турбо проект ще ти излезне по-евтин от атмосферен такъв.Каквото и да започнеш ще ти трябват маса пари.Хватката е да стане от първия път, да не си късаш нервите и да хвърляш пари на вятъра.Само ти споделям,че по Б16-ката хвърлих повече пари от колкото съм вложил в Тайп-Р-а,а разликата е доооста голяма в полза на вентилатора.Каквото и да започнеш компромиси с частите не прави,,за да не го правиш няколко пъти!Публикувано изображениеАбе то вече не е и за проекти-с тоя тънък бензинПубликувано изображение

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че тази статийка е свързана със темата. Не съм толкова навътре в нещата, но смятам, че в написаното има логика, изкажете и вие някакво мнение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата тръгва в грешна посока...Има 2-3 мнения, които дават полезно техническо инфо, което може да насочи какво да се избере.Надувай- недей надува, много пари-малко пари са все мнения, които не помагат според мен.Хубаво ще е някой да обясни нагледно Б16, Б18 и Б20 кое, как и за какво е добре. На какво издържа, слаби места (както колегата каза за ризите).Изведнъж две или три Б20-ки с доста вложен лев в тях, с хубави части, без да са пестени пари, сдадоха багажа, защо? Проблема в блока ли е като изработка?

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статията, която пуснах обеснява кое е слабото на този "франкенщайн" независимо от блока. Лошото е, че е на английски. Ще се опитам да обобщя написаното в нея. С б20 блок се постигат чудесни резултати, но блокът не издържа, защото не е направен за такива натоварвания. С б18 блок ефектът е незадоволителен и е за предпочитане да се направи една хубава б16 с добри части. В крайна сметка с добре направен б16 се постигат малко по-слаби резултати от франкенщайн, но двигателят е много по-надежден :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако атмосферките ни във форума бяха по 250 коня нямаше да даваме високи 13ки,не се заяждам и не визирам никого-даите графики на бързите атмосферки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В статията, която @slaviJordanov е постнал, наистина е обяснено доста добре защо Б20 не е рентабилен вариант, особено при сток карантии. Ако има достатъчно хора, които се интересуват и не са добре с английския, мога да я преведа до утре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, ще се опитам с моят скромен опит и интернет познания да дам съвет. Ако искаш надежден мотор, ползвай блок от vtec такъв...тоест, намери си блок от Б18 витек (Ц4 примерно) но не и от B18A/B (които така или иначе доста трудно се намират в нашите географски ширини) или Б20 (за който стана дума по-рано). Причината да ти го казвам е, че този блок ще е проектиран за високи обороти, за които няма да се притесняваш. Ако търсиш сравнително бюджетен вариант, можеш да ползваш буталата от твоят двигател (Б16А), които най-вероятно са P30. Целта на упражнението е повишаване на степента на сгъстяване. Тоест, опитвам се да те насоча към т.нар. poorman's type R (тук вече зависи какви валове ще ползваш).Гледам, писал си за въртящ момент - да, Б20 има повече, спор няма. Въпроса е каква цел гониш. Смятам, че добре направен Б18 проект няма да остъпва със много на Б20, но ще е по-надежден.Както ти написа Пепи (policeman) по-горе, НЕ пести от части, за да не съжаляваш. Ако купуваш афтърмаркет валове - задължително нови пружинки и тарелки на същият производител. Така твърдостта йм ще е съобразена с валовете (лифт и тн.)На твое място основно бих инвестирал в следните части (казвам ти го като човек, който знае какво караш):- Блок Б18- Афтърмаркет валове с пружинки и тарелки- Хубав изпускателен колектор (ако имаш вече, моля пропусни този ред)- (по избор) шпилки арп за биелите (както казват по хАмериканските форуми - cheap insurance).- добра гарнитура за главата, гумички за клапаните

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слабото място на б20 блока не е нито в ризите, нито в коляновия вал, нито в биелите, а в цялостната концепция на този блок. Създаден е за нискооборотни джипки. За да стане както трябва е необходимо да се сменят ризите, коляновия вал, биелите и буталата, че и маслената помпа.... е то какво става от б20 ще остане само външната обвивка но така е ако искате мощност и голям оборотен диапазон :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е че то по тая логика какво остава и от другите Б-та ? Май само вала няма сменим ? Вземете да определите за кво се говори , за почти сток двигател с леки доработки с ХОНДОВИ части , или за правене на двигател като цяло - където ако говорим за второто , то няма никва разлика кой ще се избере :) П.С А и сменянето на ризите на б20 блок ... се оказа някак трудна работа - питайте Драго , защо :) П.С2 Аз лично избрах да си сглобя поредното Б със б20 долнище и б18ц4(гср) глава !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наи добрата концепция и за турбо и за атмосверка е Б18Ц -123456 долнище без голямо значение с каква глава е, Б18 е конструктивно най здравия блок от Б серийте, със блок пета на коляновия вал е, има добро съотношение ход на бутало и дължина на биелата за разлика от Б20 при който това съотношение нее задоволително, при Б16 е най добро но двигателя е без блок пета и е малък като кубатура. хубавото е че Б18 с дартъни на 85мм постига 1975 кубика обем за разлика от Б20, които стандартно е 1973 така че аз съм на мнение че по добър блок от 18-ката няма( става дума за Б серий ) въпрос на вкус е кой как ще си го прави.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво аз какво да казвам :) единствено Ти,Марто и Парадокса (митака) от хората не са всеки ден около мен се заинтересувахте що аджеба на Б20 не става да се набият Дартъни.За мен истината си остава ,че Б20 не държи на налягане :) заради тънката риза и заради това че ризите са една обща отливка,На Б16 и Б18 не е така(но това всички го знаят).Правилно подбраните части и кадърното сглобяване е сигурно 50% от Тунинга другите 50 са от Тунера.99% от нас ползваме стд.АЦЛ лагери,ама колко проверяват хлабини :)После на колко места в БГ има такава бор щанга която да работи едновременно целия тунел а не всяка пета по отделно :)Размисли много,всичко се е написано из нетя :) Б20-ки натопорчени много,въпроса е колко във времето се карат....ма то важи са всеки мотор подготвян за сътезаниЯвка Б18 с Дартъни ок,щото ако е на фабрична риза на 85мм едвали ще е много кораво копеле :)))))))))

Редактирано от Dragi4
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

интересна и полезна тема ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Драго като написах 85мм имах в предвид само и единствено с дартънки знаеш 4е ризите без да ги разстъргваш са доста тънка а акво ли остава ако разтържеш от 81 на 85мм:)сега сме пред финала на една концепция атмосверна Б20 блок с К20 бутала другата седмица трябва да метнем главата, концепцията ще стане само ме притесняват ризите колко ще издържат гледам 4е на запад ги цепят на 85мм камо ли на 86:) дано няма проблем:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
;) Успех с новия проект!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Блок Б18- Афтърмаркет валове с пружинки и тарелки- Хубав изпускателен колектор (ако имаш вече, моля пропусни този ред)- (по избор) шпилки арп за биелите (както казват по хАмериканските форуми - cheap insurance).- добра гарнитура за главата, гумички за клапаните

Твоя проект на базата на б18ц4-ката ли е имам в предвид,че не си сменял блока с б18ц ? Защото найстина нз каква е разликата между тях

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, моя си блок и колянов вал съм ползвал. Б18Ц и Ц4 имат лека разлика във вала (коляновия) и биелите, но трудно се намира блок от тайп Р в БГ, а и в чужбина струва повече, защото е от тайп р. Реално Ц4ката не е много по-ненадежден :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти беше с б18Ц4 блок и Б16 бутала нали ? каква степен идва с тези бутала ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 11.3 степен с PR3 бутала :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главата намяхте ли я за повишаване или само "струшка да е гладка" или хич :) Иначе добри показатели е дала колата браво 163 whp :) Трябва да ме качиш да видя как варви тоя звер :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не само в моята глава се вартят Б20-ки :lol: и така за тея ризи гледам слагат гардове горе, ами и ако се пуснат едни шпилки между блока и ризите????

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главата е свалена 2 десети, не е само вятър. Степента не е мерена, ама мисля че ще е окей. Като се има предвид че главата не е портвана въобще резултата не е лош. Иначе колата не е сила неземна, но създава илюзия че върви заради кутията :lol: :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Б20-ката ми се изпари от главата понеже въдях мнението на доста компетентни хора :) Мен ме интересуваше какви са позитивите и негативите на б18-ката и б20-ката :)..Иначе Кало кутаята б16-кова ли е ? Мен ми е ясно горе долу как ще върви колата така че не ми обяснявай че не е кой знае какво :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повози се в направена 20-ка и тогава ще си на мнението на Кало :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...