Jump to content
milen_sf

Мнения за автоматичните скорости (вариатор) при HR-V

Recommended Posts

Здравейте, колеги!Може ли онези от вас , които имат опит с HR-V автоматици, както и всички които знаете повече за тях да споделите мнението си?Надеждни ли са и имат ли чести проблеми?Не съм карал точно такива, но съм чел че са по-специфични при управление в сравнение с масовите автоматици.Колегите които притежавате Хонди с такива скоростни кутии, имате ли някакви упреци и проблеми?Разхода на гориво значително ли се повишава?Имат ли HR-V автоматиците кик-даун?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхода е в рамките на десети от литъра.Комфорта при шосе е голям.Има проблем при лек офроуд,че не можеш да ползваш полусъединител с високи обороти,ако ти се налага.Били железни при навременно обслужване.Тва съм чел из форумите,нямам лични впечетления и много искам да пробвам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намерих интересен клип, който показва спецификата на CVT скоростните кутии при HR-V.http://www.youtube.com/watch?v=IeKGDaje1mwСподелете дали сте имали някакви проблеми с тези автоматици.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благоволете да споделите опита си с тези автоматици!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за което Искам да ви попитам нещо.Много ми харесва HR-V.Но в нея нещо ми стой нещо като примес на ROVER.Дано да се лъже или?Искам да знам дали си е чиста ХОНДА или има някакви разработки на други марки мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпроса не е точно за тая тема,но Харви си е истинска Хонда,няма аналг в Ровер,като механика и изпълнение.От Хонда считаха,че модела не е удачен и го спряха.После размислиха и се очаква догодина ново Харви или поне среден Сув.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за което Искам да ви попитам нещо.Много ми харесва HR-V.Но в нея нещо ми стой нещо като примес на ROVER.Дано да се лъже или?Искам да знам дали си е чиста ХОНДА или има някакви разработки на други марки мерси

..Колега.Май не знаеш че Ровър и Хонда имат съвместни разработки.Например Ровър 620 и Хонда Акорд,са 1 към 1.С малка разлика ,фарове ,маска и стопове.Друго всичко еднакво.Купе и двигател.А ЦРВ-то и джипа Ровър няма нищо еднакво. Редактирано от ranko57

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:rolleyes: Редактирано от milen_sf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето какви данни открих за разхода на гориво между автоматика и ръчните скорости при двата двигателя 105 к.с и 124 к.с .Става ясно, че HR-V-та с вариаторна скоростна кутия харчат по-малко, независимо с кой двигател са оборудвани.В скобите са посочени данните за автоматика.

 

Honda Hr-v 1.6 i 16V 4WD (5 dr) (105 Hp)

Разход (в града)- 10.4 (9.9) л./100 км.

Разход (извън града)- 7.6 (7.5) л./100 км.

Разход (комбиниран)- 8.6 (8.4) л./100 км.

 

HondaHr-v 1.6 i 16V 4WD (5 dr) (124 Hp)

Разход (в града)- 10.4 (9.9) л./100 км.

Разход (извън града)- 7.6 (7.5) л./100 км.

Разход (комбиниран)- 8.6 (8.4) л./100 км.

 

 

При HR-V с трите врати данните за разхода не се променят, а по-интересното е че не се променят и при тези които са 2WD (само предно задвижване). За последното не съм много сигурен!

Иначе открих и кратко разяснение за устройството и начина на действие при този тип автоматици:

 

Вариатор

Завръщането към принципите на отдавна известна конструкция на ново технологично ниво се оказва печеливш ход за много производители. Безстепенната предавателна кутия с постоянно изменяемо отношение между скоростите на задвижващия и задвижвания вал стават все по-популярни, макар да се твърди, че концепцията е измислена още от Леонардо да Винчи през 1490 г. Основното достойнство на вариатора е идеалната приспособимост към условията на движение. Предавателното число се променя плавно и на практика броят на предавките е безкраен. В общи линии конструкцията представлява две конусовидни трансмисионни колела, свързани със стоманена верига. Колелата са от две половини, които могат да се доближават или раздалечават. Така веригата или се смъква на малкия диаметър, или се изтиква на големия. Именно на това движение се дължи промяната на предавателното число.

Съществените недостатъци са два. Вариаторът не може да работи с голям въртящ момент и страда от склонност към прегряване, тъй като функционира за сметка на силите на триене. Без автоматичен съединител и хидротрансформатор също не се минава - все пак двигателят не може да се гаси при всяко спиране. Обслужването на възела се изчерпва с периодична смяна на работната течност, но ремонтите са скъпи.

Предимства: Отлична динамика, изключително плавна работа

Недостатъци: Скъп ремонт, опасност от прегряване в сложни експлоатационни условия

Редактирано от milen_sf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да кажа че имам опит ;) Купих си Хонда с такава кутия с проблем със задна скорост!Супер приятно се кара,ускорява като скутер :) няма предавки и съответно кик даун.Сложна и скъпа за ремонт.Части в наличност няма(или поне където търсих).Най скъпото нещо което обикновенно се преебава е голямата верига.Струва 1000 лв нова,но и трудно се намира.В комплект с вариаторите цената става зверска.Другото скъпо нещо е "мозъка"Съединителите са нещо като консуматив :(Имам я разглобена кутията на съставни части

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

124 коньовия мотор го има само с ръчни скорости доколкото знам. Само на по-слабия 105кс слагат CVT. За тия кутия съм чувал че е голям риск като купуваш такава кола, понеже не знаеш предния собственик как се е отнасял към нея. Примерно от офроуд изпълнения, боксуване и други подобни се повреждала. Разхода реално не ми се вярва да е по-нисък отколкото на ръчните скорости. През хидросъединителя все пак се губят конски сили. Ако случиш на читава ще е удобно в града. Ако нямаш късмет става сложно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорих с жив работник от поточната линия на завода на Хонда в Канада.Разпитвах го 4 часа.Пенсионирал се е скоро и има пенсия от Хонда.Невероятни неща ми разказа...CVT e насочена към женския.тинейджърски сегмент.Не става за офф и простотии.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може ли един въпрос и от мене.от скоро имам Hr-v.сега разбирам защо набира така.но все пак мисля че имам проблем със съиденитела или може скоросната кутия.давам газ и поема много бавно а иначе вдига оборотите яко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предавките се сменят с помощта на ремъци При превключване не се усеща нищо . При теб може проблемът да е  в именно тези ремъци . Но в каквото и да е проблемът - съветвам те - потърси помощ в сервиз , но не квартален .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Имам я разглобена кутията на съставни части

Предполагам си наясно и можеш да ми обясниш, как се "заключват" раздвижните шайби, когато сложиш лоста на позиция "L"?

 

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Искам да купя за втора семейна кола HR-V или CR-V автоматик. Жената предпочита HR-V. Целта, обаче е да мога да се качвам до вилата с него, до която има 1 километър и малко кофти път, на места стръмен и каменист - за 10-15 качвания на година става дума, не е ежедневно. Кара се доста бавно нагоре и като прочетох, че автомата има склонност към прегряване, се чудя дали ще става за там. Качването с кола (Лада Нива) отнема 10-тина минути, като се жали колата по този път, по скоро пътниците, че подскача и клати много :D . Всякакви коли могат да се качат, не е черен път само, като за офроуд коли, но с 4х4 може да се жали колата, а не да се засилвам на 1-2 места по камънаците, за да взема баира.

 

Някакви мнения по въпроса?

 

Някой от Пловдив, дали може да предложи да разгледам неговата HR-V автомат и да направя едно кръгче?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там където се ползва полусъединител дълго време, вариатора не е в силата си. Обикновен автомат с бавни би се справил добре.

Това е на теория. Аз лично нямам опит с вариатор в екстремни условия, но съдейки по поведението му в градски режим,недин планински преход би го съсипал. Естествено всичко опира до задкормилното устройство и терена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивата нагоре може да се качи без да се замисли на бавни, но много рядко ги ползваме, основно ако е мокро. Иначе при нормални условия си се качва на 1-ва и 2-ра догоре, без да се налага някъде да е на полусъединител, освен ако не спре да се размине с някой. А и пътят е 1,6 км, ако трябва да сме точни. Аз затова гледам да дам подробности, да кажете , по-компетентните, такъв автомат ще го скапя ли от 10-15 качвания на година или да не го мисля.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налага ли се да преминаваш през прагове, коловози, ручеи, наклонени 45% участъци? 1,6 км е голямо разстояние за лятото, особено на климатик.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, единиствено последните 200-300 метра са да кажем 30% наклон, на места каменисто. Вилна зона е все пак, но си има моментите като на офроуд :D. А и ако се окаже, че климатика е проблем, не ми пречи, като за толкова да съм на прозоречни :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климатикът е проблем за всеки автомат. Както знаеш, неговия охладител е вграден във водния радиатор. Климатикът едвам крета лятото с малка скорост на движение. Температурата в коша тогава става 110-120 градуса. Няма обдухване , колекторите греят точно там. Караш буквално само на вентилатори.

 

Защо в условието присъства автомат, жена ти смята , че не може да кара кола със скорости ли?. Имам 10-клиентки , които биха те оборили веднага.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За автомата и жената - :) , може и ръчка да кара, ама автомата си е по-добре, и аз го харесвам. А и това ходене до вилата е отвреме навреме. За климатикът и баира, вече ясно...В момента жената кара Киа Карнавал, автомат, направо не ми се слиза от нея като се кача..., а и на нея не и се сменя много, ама... не става за вилата, няма да може да се качи с нейните 2 тона, предно и автомат.

 

HR-V-то няма как да я догони на комфорт и простор, но ще ни качва на вилата. Другият вариант е CR-V. Просто гледам каквото и да взема, да е вече по-икономично и евтино за поддръжка. А и ни е втора кола. Другата ще е по-луксозната, така да го кажем.

 

По форума изчетох доста, а и един познат имам, който караше харви няколко години, автомат, и той, и тук, немогат да ги нахвалят.

 

CR-V съм карал, ръчка само, HR-V, пак ръчка, колкото за проба, та ми се иска да го видя и автомата как е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре намери колега с такова и пробвайте. На волана на Харвито има 2 бутона- стандарт и спорт. Да не се подведеш , че има режим Бавни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, още не бях стигнал до тази част на ръководството и се чудех за какво са въпросните два бутона. Мислех, че са круз контрол.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам вече 4-ти автоматик на Хонда - един Сивик 6-та "англичанка" и три CRV-та. Всички бяха/са добрия стар 4-степенен хидротрансформатор. Опитът ми, прикачен към това,

Там, където се ползва полусъединител дълго време, вариатора не е в силата си. Обикновен автомат с бавни би се справил добре.

Това е на теория.Аз лично нямам опит с вариатор в екстремни условия,но съдейки по поведението му в градски режим,един планински преход би го съсипал.Естествено всичко опира до задкормилното устройство и терена.

ме навежда на мисълта, че твоята кола е CR-V автоматик.

 

Казваш "по-икономично и евтино за поддръжка".

Откъм поддръжка, разликата между CR-V u HR-V eдва ли ще е фрапираща. Казвам "едва ли", защото не съм поддържал HR-V. По-икономично - ако говорим за разход гориво, какво да ти кажа... Сивикът ни беше с 1.6 двг, 115-ина коня и гореше почти колкото 2-литровото ми CR-V, 126 коня. Само за протокола - CR-V u Civic 6 "англичанка" са построени на една и съща платформа и разликата в теглото е минимална. Значи, при почти еднакви килограми по-малкия двг гори повече, нали?!

 

После - системите 4х4 на CR-V u HR-V еднакви, т.е. еднаква поддръжка.

 

CRV-то е по-голямо на обем (на вилата се ходи с багаж, нали), бих казал по-комфортно от HRV-то, а един ГИ (има си място за бутилка, скрита в пода на багажника) ти решава проблема с по-високия разход на гориво.

 

Заключение:

На твое/ваше място, за втора- виладжийска- кола, аз бих купил едно запазено CR-V 1-ва генерация с ГИ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Общо взето успях да навия жената и HR-Vто остава на заден план. Вече разглеждам CR-V автоматици. За всеки случай да Ви питам, може ли при смяна на предна-задна на място с натисната спирачка да се чуват някакви звуци, ала чукане или дрънкане или в такъв случай е заминал автомата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никакво тракане чукане, звук. Съвсем леко лашкане, докато държиш спирачката. Пуснеш ли я, трябва да потегли бавно сама , без газ, на загрял двигател и 800 об. в избраната посока....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички е с CVT И новото поколение също. ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...