Jump to content
niki_san

Проблем със Сивик 5 на газ

Recommended Posts

Здравейте, имам сивик '94 на газ д15б2 мотора. Купих колата с газова, но не я бяха сложили хубаво и трябваше да се преправя. Сега имам проблем с оборотите. Ако колата не е карана поне 15-20 мин не си пази оборотите на газ, не гасне, но стоят на минимум и колата трепери. Също така и разхода ми се вижда малко висок. Около 12.5-13 газ при нормално каране. Търсих по форума, ама не успях много да се справя, а и от скоро имам Хонда и още съ, зелен. Може ли да кажете от какво трябва да е и да ми препоръчате добър газаджия в София. Благодаря предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега не знам майстори в София, но високия разход може да е от заминали мембрани на изпарителя. Не е болка за умиране сменят се.

Ако можеш поне да кажеш каква марка е изпарителя. Би било много полезно. По принцип всичките са еднотипни. имат си 2 врътки едната е за буклуците другата е за газчицата а третата е за празния ход.

Ето една примерна снимка на изпарител ловато.

Публикувано изображение

1. Ти е за източване на боклуците

2. Регулира чувствителността на изпарителя - колкото е по развит - при толкова по малък вакуум изпарителя пуска газ.

3. Е байпаса - т.е. пуска газ без да се влияе от чувствителността на изпарителя -постоянно - в зависимост от това колко е развит.

Сега как се настройва:

Палиш колата ,да загрее. (може и на газ)После с една отверка проверяваш дали винт 3 не ти е завит до край.

Развиваш с по 1/4 този винт(3) ,ако почне да глъхне мотора ,завиваш по часовниковата стрелка 2,това го повтаряш до момент ,в който от винт 2 няма да ти зависи

празния ход. Тогава леко развиваш винт 2 така, че мотора леко да заглъхне(ама много леко) компенсираш това глъхнене, като завиеш малко винт 3,

от винт 3 трябва да ти зависи 80%-90% от празния ход ,ако ме разбра какво искам да ти кажа.От винт 2 трябва да зависи много малко ,ако искаш да имаш

стабилен празен ход.не трябва да се завива и прекалено винт 3,защото от него зависят преходния режим когато плавно подаваш газ.

след като си регулирал празния ход ,се регулира и вървежа на колата от винт 4-това е винта на врътката ,който се намира на маркуча на газта(тройника).

Настройка на тройника

Качваш се на колата и по малко затваряш(1/4)този винт и правиш проби как върви ,ако почне да се мъчи и неще да набира ,развиваш до последната стабилна

работа на мотора натоварен, ако са ти подбрали плочката правилно трябва всичко да мине без проблем.

последната настройка зависи колко ще ти върви и гори колата,а предните са за празния ход да е стабилен и колата да не ти хълца като набираш.

Дано да съм ти бил полезен колега.

Пиши какво си постигнал после.

Редактирано от fast_ghost
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, благодаря много, закрепих стабилния ход мисля. Много полезен беше. В изпарителя открих дупка, с диаметър около 5мм. Явно нещо го е пробило, това дали не е проблем. Мембраните ще се сменят най-вероятно, но дали не е по-добре направо нов? Писах на fanabg, и той каза, че може да я погледне, накрая ще дойда до Дупница да я стегнем... :D Днес ще направя една снимка и ще покажа за какво става дума.

Редактирано от niki_san

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снимай, че и на мен ми стана чудно каква е тая дупка дето си открил :D Направо идвай към фена аз съм много доволен от колегата. Поназнайва ги нещата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отивам да я щракна. Ще го питам кога да дойда направо :D Да се запозная с малко хондаджии, че нямаше как да дойда на събора, а ми е мерак много вече :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако не е с плочка ми пробит колектор? :) и аз го имам проблема на гас с оборотите ама нещо не ми идва музата да си я настроя пробвах 2-3 пъти и заарах положението :) ама ми харчи малко за вървежа...е ясно ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет- отидете на сервиз за настройката. Иван/фена/ ги знае нещата, но като нямаш газ анализатор настройката не е оптимална. Не съм имал случай да кача колата на анализатор и да е точно настроена на ухо. А бедна или богата смес не е добре...Та за София:"София газ комерс" са най-печения сервиз, за който знам. На БРЦ са представители. Намират се зад градинката на паметника Левски. Като се кара по "Янко Сакъзов" от "Паметника Левски" На светофара при "Малкия тетър Зад Канала" се прави ляв завой. След наказателния паркинг/първата възможна е/ пак на яво. След Бензиностанцията пак на ляво и първата в дясно. 300м по-късно има едни гаражи и там е сервиза. Супер пичове са. п.п.Един съвет към хората с обикновенна газова- карайте само с въздушен филтър на една и съща марка. Така след първата настройка после не трябва нова, ако всичко по системата е наред :cool: Хубаво е на 2г или 30к да се проверява за всеки случай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С плочка е. Даже плочката беше за рено... но я смених :) Ето и снимки какво е положението

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

Това е положението. Оборотите вече са стабилни, но разхода не е ок...

Редактирано от niki_san

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега това не е дупка! Това е от изпарителя така и от другата страна успоредно на тази имаш същият отвор. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубуу де, моята тоя винт 3 е завит до краи и оборотите са си стабилни и без него, демек мембраната е достатъчно чувствителна и плочката добра за да има нужния вакум и на празен ход да си смучи газ от дето трябва а не от баипаса. Пробвал съм и с баипаса ама не виждам особена фаида от него. Още нещо кво се случва ако слизаш по баир и си пуснал педала на газта, тоя баипас няма ли да набъка всичко с газ която нямам как да изгори, и после да гърми в колектора? :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А защо да не изгори :huh: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам ли, от де ще намери път да влезе в мотора като е пуснат педала? не съм много запознат как е дросела, плътно ли е затворен или остава процеп. Ако засмуква от неиде по малко смес ясно. Да но пък тука опира въпроса с преразсхода, защо по нанадолнище когато ще трябва да е наи икономично тя да пуска газ и да я изхвърля изгоряла или не за тоя дето клати дърветата. Личното ми мнение е че до тоя баипас трябва да се прибегне само в случаи в които има нещо не редно и колата не може да държи обороти без него, примерно кофти плочка. Много от ментаците на ловато дори нямат такъв винт и няма проблем с празния ход, говоря за разните Волтрани и прочие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах постоянни проблеми с плочките навремето.После напук на всички майстори разпробих дросела,изхвърлих плочката и забравих всякакакви проблеми с газовата на Д15-та...7 години

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Плочката е добра. Преди беше някаква ментелива, ама сега съм сложил хубава, даже мериха и после на стругар всичко да пасне. На празен ход, колата сега е добре, остава големият разход. Сменил съм свещите и другите неща по ел. инсталацията са проверени. Ще сменям мембраните на изпарителя тия дни и ще кажа дали има резултат. Подозирам, че колата не е била гледана добре, не е чакана да загрява и т.н. Затова си струва да ги сменя. Дано има полза :) Благодаря на всички за идеите и помощта!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм професионалист газаджия,но познавам много добре моноинжекцията.Там има няколко странни и много добри технически решения,които ги няма в другите марки.Освен дросела имаш още една клапа отгоре ,която се управлява с едно вакуумче при подаване на газ.Има и отворче колкото да мине малко въздух на затворена клапа при празен ход.Като пуснеш газта над втората клапа с плочка се получават две недорузомения,недай си боже ако имаш климатик.Та затова ми е странно как разбра че плочката е добра :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странно но по горе описаната схема за регулиране на празния ход моята кола зазлява повече.Долу горе 3-ката ми е развита с един оборот а 2-ката с два и ако започна да развивам повече винт ном.2 отново зазлява празния ход а от винт 3 почти няма разлика на къде го връткам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

празен ход се нормализира като се обедини със /връзка / степ мотора. който има желание и интерес да ми драсне ще му кажа как да си го направи .

Редактирано от biem_w
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...