Jump to content
stanislav_stz

ДИЗЕЛ: Алтернативни горива

Recommended Posts

Здравейте!От известно време на сам съм привлечен от темата за алтернативно гориво за дизелови агрегати. Към момента, за най-нашумяла алтернатива на нафтата се смята олиото. Дори се оказва, че в България една варненска фирма се занимава с професионално монтиране на апарат, който ти позволява да караш на 100% олио.Разбира се, предполагам че има и опозиция, но бих се радвал ако има хора в този форум които имат опит или повечко знания по темата - и да ги споделят ако не е проблем.На базата на моето скромно интернет проучване, варненската фирма се казва "Сасолио" ЕООД но към момента не мога да открия интернет страница и повече информация.Моля, споделете повече информация ако разполагате с такава.Благодаря ви!Станислав

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Колега,

 

Дизеловите мотори похапват и други смески Публикувано изображение

Никак не съм им фен (като цяло на дизеловите мороти), но съм виждал много неща Публикувано изображение

 

Нещата, които съм виждал хора да използват като алтернативно гориво: обгоряло масло (без значение от вида), рапично олио и използвана мазнина (олио от фритюрник) Публикувано изображение

За последното мога да ти кажа, че ефекта след теб е уникален. В зависимост какво е пържено преди това в олиото след теб мирише или на китайско, или на мекици, или пържение картофки.

Вечерно време ако чакаш в някое задръстване, хорицата след теб направо припадат от глад Публикувано изображение

Имай предвид, че това олио трябва да се филтрира преди да се налее в резервоара.

 

На един мой познат баща му от дълги години се занимава с дизелови агрегати. Сега е направил две от коли им да използват обгоряло масло.

Може да се намери във всеки сервиз, където сменят масла (мисля, че цената е 120 лв за барел, но не съм сигурен).

Сипва го 4 към 1 (40 литра масло и 10 литра дизел). С един резервоар минава около 1100 км.

 

Знам, че за обгорялото масло и използваната мазнина трябва да се направят няколко подобрения на колата. Едното е да се монтира някакви нагреватели на резервоара, за останалите мога да попитам.

 

Рапичното олио, по това което съм виждал преди 6 години в Германия, директно се налива в резервоара и се кара без никакъв проблем.

Дори бяха поставили някакъв рекорд за изминаване 8к на био гориво.

 

Ето и едно клипче, което успях да намеря:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм от хора които карат чисти дизели ,че слагат и олио или пък само олио.Баща ми навремето още караше МицоШибито :) с трансфпрматорно масло , казваше че бил доволен.И аз се опитах да намеря информация за тази фирма (ей така от любопитство ,защото карам бензинка ) ,но не намерих нищо.Предполагам ,че с тези цени на горивата,тепърва ще развиват алтернативните горива.Да можеше да сипвам водичка ама..... :(.Преди време гледах по Дискавъри имаше едно предаване ЧопШоп ,там бяха направили така една кола да върви на олио ( старо олио ,изполвано).Частите им струваха някакви смешни 200 $ май,прецедиха го през някакви нано цетки ,наляха го и запалиха. ПС колата си работеше безупречно .Проблема на олиото е ,че зимата се сгъстява много .И даже и да сипваш чисто олио пак трябва да се филтрира през нещо мн финно да не се подпуши филтъра.В един друг форум бях чел,как един тип си филтрираше олиото през чорапогащници и през дунков крачол :).Мисля че е безумно .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте!Благодаря ви за отговорите :)Безумни неща има колкото искаш, но според мен по-безумно от това да филтрираш олио през дреха/парцал са цените на горивата ни днес. За това на този фон, останалото ми се струва по-скоро логично.Да, наясно съм че може да се кара без преправяне на 30% олио и 70% нафта, но идеята ми е да е 100% олио. Прочетох тук и там че за филтър стига най обикновен крачол от дънки, като така се достига чистота на олиото равна на тази на нафтата. Също така, има неписано правило, договаряне между ресторантите и хората които карат с олио - 1л.=0.30лв., което според мен си е доста добре.Колкото за фирмата която в началото споменах - разбрах че предлагат направо готов апарат, който монтират в двигателя. Слага се 20-литров резервоар отзад и си готов. Като, разбира се, палиш на нафта и като се стигнат нищо и никаквите 80 градуса за дизел, вече олиото е готово за пълно изгаряне. Успях дори да докопам нещо като цена за цялата услуга (има и гаранция) - около 700лв.По последни данни виждам че фирмата е единствена за България. Изрових и статия, в която пишеше че вече около 200 души си карат така - някои със самоделни устройства, останалите с изработени от въпросната варненска фирма.Странно че тези хорица май наистина нямат официален сайт..Поздрави!Станислав

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според добре познатите ни

пък изглежда, че можеш и направо да изсипеш олиото и да запалиш чист дизел.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистият дизел не го бърка, сипваш и палиш. Но преди да се сипе е добре да се филтрира Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чистият дизел не го бърка, сипваш и палиш. Но преди да се сипе е добре да се филтрира Публикувано изображение

 

Да, явно там изобщо няма нужда от допълнителни преправяния. Иначе, идеята на онази машинка която ти слагат от варненската фирма е доста елементарна - подгряване на олиото до подходящи за изгарянето му граници (80 градуса).

 

Ето още една изчерпателна тема, от хора които вече от доста време си карат на олио.

Редактирано от stanislav_stz

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бях противник и на пропан бутана преди време и на махането на катализатора,но прегреса върви напред,а ние на обратно.Та чета усилено за ННО генераторите и всичко свързано с темата и открих доста професионално направени прототипи с голяма икономия и сериозно управление,а не като жалките, опасни самоделки,коите се продават у нас.Американците са много напред в нещата и съм изненадан,че тук никой не внася.Може би факта,че българина е самонадеян води до метода направи си сам нещо което не работи.По тая логика би трябвало да има разработени интилигентни системи и за горялото олио.Рапицата не я коментирам щото така или иначе карате с нея,само че с дотации на държавата.В момента няма нафта по бензиностанциите без процент рапично олио.Естествено съвременна дизелова система едва ли би могла да работи без промяна на разпръсквачи и софтуер само на рапица.Пък и дали е нужно да се коментира след като Хонда има само един дизелов агрегат и той не е прост дизел?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До миналото лято и ние си карахме служебното магаре с олио,в процент 50/50 с нафта.Честно да си призная много ми хареса начина по който се държеше колата.Имаше само един недостатък,че доста бързо зацапваше горивния филтър,но миризмата на мекици беше невороятна :lol: и убиваше всякакви лоши настроения .От както обаче и цената на олиото скочи тройно вече не съм му фен.Честно казано каквато и алтернатива да се измисли то рано или късно цената и става такава,че не си заслужава другите рискове или разходи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.Та чета усилено за ННО генераторите и всичко свързано с темата и открих доста професионално направени прототипи с голяма икономия и сериозно управление,

Ми сипи малко линкове да погледнем и ние що за набълбукатори са измислили отвъд океана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Линковете са много,а и темата е за пържените картофи.Споменах го само, защото заклеймих генератора,заради новоизлюпените мошенници тук.Хамериканците са оборудвали полицейски коли и военни машини серийно.Използват чиста вода без KOH,сода бикарбонат,Др. Йоткер и други катализатори.Консумацията им е по малко от колкото на аудиото ми..4-5 ампера.Управлението им е с ОВ през ОБД и имат динамично производство в зависимост от потребностите на мотора.Икономиите са 50%+.В основата на всичко е името Стенли Майер...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблем през лятото няма, той идва през зимата - при ниски температури олиото става гъсто и неможе да върви нормално през системата, затова е необходимо допълнително подгряване.

 

Чистият дизел не го бърка, сипваш и палиш. Но преди да се сипе е добре да се филтрира Публикувано изображение

 

Да, явно там изобщо няма нужда от допълнителни преправяния. Иначе, идеята на онази машинка която ти слагат от варненската фирма е доста елементарна - подгряване на олиото до подходящи за изгарянето му граници (80 градуса).

 

Ето още една изчерпателна тема, от хора които вече от доста време си карат на олио.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги вчера говорих с един приятел, който от скоро кара с биодизел добит от отработено олио.Той е с Голф III 1.9TDI(помпа дюза).Чудя се дали Хондата 1.7ctdi ще го хареса?Вие какво мислите по въпроса?Дали ще е проблем това, че Сивика е комънрейл?Не мисля да карам само на въпросния биодизел, а да го смесвам 50:50 с нормално дизелово гориво и то в топлите месеци.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно Голф 3 няма с помпа дюза и отделно че ако сложиш био дизел или олио на помпа дюза ще се скапе до 500 километра......Такъв вариант става единствено на редови помпи, изпитано от мой познат на Мерцедес 124-ка и работеше много добре. Проблема беше пречистването на олиоти и дефицита на олио :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да прав си не е помпа-дюза.Въпросът е, какво ще стане с 1.7ctdi ако му се сипе 50:50 биодизел и нормално дизелово гориво?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биодизел-а разграждал гумените сегменти и маркучите УЖКИМ иначе го дават 30:70 био:нормален за френските за нашите няма данни. Но аз не бих рискувал... така и така нафтата ни е едно слънце... :)))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

30:70 и като карам така през 8 месеца в годината (зимата не смятам да ползвам такова гориво) икономията ще бъде нищожна в сравнение със золумите, които могат да станат.Все повече се отказвам .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извън България е дизел, тук в повечето случаи си е направо алтернативно гориво. С алтернатива на алтернативното ли ще караме? :) А който си мисли, че ще събужда апетити на каращите отзад със съвременен дизел и ще си свирка... Весело изкарване :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизел на метан!!!!Говорих скоро с един познат защото ме интерисуваше за Галанта на брат ми и ми каза че ще стане добре и няма да имам грижи разход 30:70.Дизел Метан

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...