Don_Enco 29 #1 Публикувано 30 Юли, 2012 Здравейте колеги, искам да питам дали някой е правил такова нещо, иска ми се да си сложа по мощен алтернатор, тъй като имам доста консуматори по колата и стоковият ми (който е 60Амп) не може да смогне да зареди и се скапва бързо или пък ми се изтощава акумолаторът (понеже неможе да го зареди като хората) принципно ми го прави като я опъна на дълъг път (а тогава както знаете всичко в колата работи - фарове, музика, климатик, + водородна клетка в случая както е при мен) и му идва в повече явно на алтернаторчето което за мен е странно 60Амп на кола 2.0 м3 бензин (Акорд 3ген. 89г - В20А8)Опитах се да си направя една равносметка на консуматорите ми:акумолатор 60Амп - (фабрично й дават 55-60)музика - 0,5кв. усилвателя ми е с два бушона по 30Амп = 60АмпКсенон - може би не чак толкова много (35W e - незнам колко Ампера е - предпазителя мисля че е 10 или 15Амп)Водородна клетка - 16-18АмпКлиматик - нямам си идея колко може да е!!Незнам дали е правилно но ако ги събера се получава 90-100Амп а пък разполагам със 60Амп и предполагам е логично да не смогва алтернатора!Просто искам да питам някой по компетентен или който е правил подобна щуротия да каже/посъветва как да постъпяИ евентуално от ква кола може да стане - дали от някой дизел или бензинова Б-серия примерно с по голям мотор нещо - Предварително Благодаря! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #2 Отговорено 30 Юли, 2012 То моето мнение може да прозвучи като заяждане, ама ще си го напиша. В общи линии алтернатора ти е ок. Първо разкарваш онази глупост дето противоречи на всички физични закони (водородната глупост) и второ си слагаш усилвател дето е около 100W. И той има достатъчно мощност качествено да оглушееш, няма нужда чак от 500W. Сигурно в децибели между двата разликата ще не повече от 10. И ето - вмести се в 60А. Сега сигурно си мислиш, че съм идиот но след 6-7 години ти гарантирам, че няма да мислиш така . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Don_Enco 29 #3 Отговорено 30 Юли, 2012 То моето мнение може да прозвучи като заяждане, ама ще си го напиша. В общи линии алтернатора ти е ок. Първо разкарваш онази глупост дето противоречи на всички физични закони (водородната глупост) и второ си слагаш усилвател дето е около 100W. И той има достатъчно мощност качествено да оглушееш, няма нужда чак от 500W. Сигурно в децибели между двата разликата ще не повече от 10. И ето - вмести се в 60А. Сега сигурно си мислиш, че съм идиот но след 6-7 години ти гарантирам, че няма да мислиш така .За мен всяко мнение е от значение така че ти благодаря за твоето, но няма да се съглася с теб при всички положения :1-во Как и по какво разбра че водорода "противоречи" на всички ФИЗИЧНИ закони? (тук се по смях доста)2-ро има хора с доста по силна музика от мойта и някой от тях са направили точно така - сменили са алтернатора с по-голями 3-то по всяко време заставам да мерим децибели с някой със 100W музика да видим колко ще е разликата (не че е голямата хвалба) просто съм фен на качествената НО и силна музика, както и да е ...То и мойто прозвуча горе долу по същия начин Иначе преди малко се върнах от жичкаджиите - алтернатора ми е АУТ (тотал щета) на всичкото от горе са му се преебали диоди некви ли (не разбирам) та има оттечка и за това ми пада акумолатора дори когато колата е изгасена.Добре че имах резервен от стария "акордеон" същия 60А рециклиран преди години та си е читав и временно ще карам с него докато не намеря подходящия по-мощен.п.п. Все пак чакам и други мнения и препоръки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SilverCivic 47 #4 Отговорено 30 Юли, 2012 По отношение смеха за водорода явно си отсъствал от часовете по физика в училище - в частност закона за запазване на енергията. От нищо - нещо още никой не е направил. Но щом си убеден за себе си кой съм аз да те разубеждавам. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #5 Отговорено 30 Юли, 2012 Байов, А самия акумулатор как ти е? Да не се окаже, че и той е тотал щета... Сега хубаво си сменил алтернатора, ходи да ти го замерят да видят как е положението. Ако самия той е заминал-слагай по-голям и готово. Перфе решение. После периодично на зарядното. п.п. По въпроса с алтернатора, ако фелата не мое да струпа нещо, разходи се до Тояга, примерно, и ги поразпитай. Не вярвам с подходящия подход да не ти дадът конкретен съвет. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Don_Enco 29 #6 Отговорено 30 Юли, 2012 По отношение смеха за водорода явно си отсъствал от часовете по физика в училище - в частност закона за запазване на енергията. От нищо - нещо още никой не е направил. Но щом си убеден за себе си кой съм аз да те разубеждавам.аз съм доволен че колата ми е по пъргава в ниските обороти (което преди го нямаше - беше си мъртвец до 3к) и ми даде 1,5л икономия с негопреди 7,5/100км сега 6,0/100км (засечено на дълго - 1500км изминати след монтажа) така че и да не съм в час с всички закони па било то и физични съм доволен от резултатап.п извинявам се за отклонението но просто давам малко инфо за нещата при мен и защо! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Don_Enco 29 #7 Отговорено 30 Юли, 2012 (Редактирано) Байов, А самия акумулатор как ти е? Да не се окаже, че и той е тотал щета... Сега хубаво си сменил алтернатора, ходи да ти го замерят да видят как е положението. Ако самия той е заминал-слагай по-голям и готово. Перфе решение. После периодично на зарядното. п.п. По въпроса с алтернатора, ако фелата не мое да струпа нещо, разходи се до Тояга, примерно, и ги поразпитай. Не вярвам с подходящия подход да не ти дадът конкретен съвет. акумолатора е на една година в гаранция още и все още е читав, просто заради оттечката и НЕзареждането (вероятно или му е дошло времето или многото консуматори или и двете едновременно ) го изтощих и в момента се зарежда, в ел сервиза където отидох не виждат за пръв път алтернатор и акумолатор със сигорност и веднага открихме къде е проблема и съм дал и на тях задачка да проверят какъв точно модел може да стане на моя захват и посока на въртене! Редактирано 30 Юли, 2012 от Don_Enco Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #8 Отговорено 30 Юли, 2012 Това е добре. Дано само не си го утрепал с разряда. То при теста на зареждането си проличава дали стават или не нещата.п.п. Сложи си волтметър. Много е полезен, а един от лада ще и легне като у тех си. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fast_ghost 31 #9 Отговорено 30 Юли, 2012 Аз правих този номер, поради същата причина, но не на хонда. Смених алтернатора с по-мощен, и за мое изненадване никога не ми е падал тока. Консумация имах от тубата и климатика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #10 Отговорено 30 Юли, 2012 Такааааа сега ще помоля да се насочите в друга посока размислите.Задачата е следната - от какво по голям генератор .Давам пример колко ампера е генератора на прелюд с Х серия двигател. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mkilla 983 #11 Отговорено 30 Юли, 2012 (Редактирано) При 130 децибела се углошава пък не знам как ги търпиш "реални" 500W. Редактирано 30 Юли, 2012 от Mkilla Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #12 Отговорено 30 Юли, 2012 аз съм доволен че колата ми е по пъргава в ниските обороти (което преди го нямаше - беше си мъртвец до 3к) и ми даде 1,5л икономия с негопреди 7,5/100км сега 6,0/100км (засечено на дълго - 1500км изминати след монтажа) така че и да не съм в час с всички закони па било то и физични съм доволен от резултатап.п извинявам се за отклонението но просто давам малко инфо за нещата при мен и защо!Брей, всички ревът, ти се хвалиш....леко!Сребърният е почти винаги в час. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Don_Enco 29 #13 Отговорено 30 Юли, 2012 (Редактирано) Брей, всички ревът, ти се хвалиш....леко!Сребърният е почти винаги в час. аз НЕ казвам кой е в час и кой не и не се опитвам да обидя който и да било ако съм го направил се извинявампросто изказвам мнение с факти а не с теории и тва с музиката няма смисъл да го коментираме, ако някой му странно и не реално как може да сложа в кола като акорда 500 вата музика да заповяда по всяко едно време да чуе за кво става въпрос от две години съм с нея и за сега все още си чувам идеално п.п. и да темата е по скоро от каква кола мога да сложа евентуално и примерно на прелюдите Н22, ф22, ф20, интересно ми е също и на Б-сериите просто ако някой знае да кажеВ сервиза също ми казаха че ще си реша проблема с по-мощен алтернатор, въпроса е от какво? Редактирано 30 Юли, 2012 от Don_Enco Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #14 Отговорено 30 Юли, 2012 А 2ри няма ли как да се сложи? Това би ти решило проблема напълно и най-лесно. 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nightfighter 43 #15 Отговорено 30 Юли, 2012 Защо си даваш този зор То с водородната щуротия и музиката която си сложил, ще разкажеш играта на всеки генератор и акумулатор,който е практически възможно да побереш и монтираш.За информация,Прелюдовите генератори от Ф20-Ф22 са 80А а от Х23-Х22 са 90А,според мен това не би ти решило проблема,но можеш да опиташ!Надявам се си наясно че тези стойности на тока означават че това е максималната консумация при която може да работи дадения генератор без да му стопиш намотките,а иначе няма ограничител на консумирания ток и генераторчето ще ти даде толкова, колкото искаш от него до момента в който, както твоето стане ,,тотална щета" В крайна сметка колега и колата и парите са си лично твои, така че прави каквото си си наумил! 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Don_Enco 29 #16 Отговорено 3 Август, 2012 И така, малко инфо - резервния който имах от предишния ми Акорд се оказа различен и не става (ЕТ 1,8) и трябваше да търся съответствие с друга Хондаоказа се че единственото съвпадение на алтернатор от друга хонда за В20-ката е с тези на Д13, Д15 и Д16з6едно към едно, захват буксата на релето, различното е само в ролката (мойта е малко по тясна) което не е фатално (сложих си моята)алогичното обаче е мощността, как така го е сметнал японеца още не мога да си го обясняна Сивика е 70Амп дори и на д13-ката а на Акорда сложили 60АмпВ крайна сметка се оказа че такива от тези 3 двигателя алтернатори под път и над път и в момента съм с такъв (от Д16з6)разлика има в ролката само и се наложи да сложим по една шайбичка на болтове при захвата на обтегача и мотораХубавото е че поне се намира лесно и е с 10Амп повече, за момента ме устройва п.п. все пак ще продължа с търсенето за нещо 80-90-100Амп Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Don_Enco 29 #17 Отговорено 17 Декември, 2012 Преглеждах си темите и реших да дам още малко информация по въпроса и какво се случва 4 месеца по късно (макар и да не са толкова много)Както споменах в последния ми пост сложих динамо от д16з6 (70А), смених и акумолатора със 70А (по моя преценка) продължавам да си карам колата с "водородната щурутия" (въпреки негативните мнения за нея), слушам си музиката, фарове постоянно а вече и парното е постоянно включено със задни нагреватели от време на време и т.н., та от тогава до сега на два пъти замервам колата с всички включени консуматори и на уреда показва 35-40А консумация (39-40 качва според ритмите на песента която свири :D/> ), по пътя на логиката натоварвам динамото на 50% и малко отгоре в най-екстремния случай което е повече от задоволително според мен.Искам да благодаря още веднъж на колегите които дадоха своето мнение и дано не съм засегнал някой с коментарите от по-горните постове (макар че повечето си бяха с отклонение по темата)Замерванията са правени от компетентни хора със съответните уреди.п.п. Пиша защото вярвам че има полза от темата и по важното - резултатите обосновани с факти (не само с теории) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове