Jump to content
Don_Enco

алтернатор

Recommended Posts

Здравейте колеги, искам да питам дали някой е правил такова нещо, иска ми се да си сложа по мощен алтернатор, тъй като имам доста консуматори по колата и стоковият ми (който е 60Амп) не може да смогне да зареди и се скапва бързо или пък ми се изтощава акумолаторът (понеже неможе да го зареди като хората) принципно ми го прави като я опъна на дълъг път (а тогава както знаете всичко в колата работи - фарове, музика, климатик, + водородна клетка в случая както е при мен) и му идва в повече явно на алтернаторчето което за мен е странно 60Амп на кола 2.0 м3 бензин (Акорд 3ген. 89г - В20А8)Опитах се да си направя една равносметка на консуматорите ми:акумолатор 60Амп - (фабрично й дават 55-60)музика - 0,5кв. усилвателя ми е с два бушона по 30Амп = 60АмпКсенон - може би не чак толкова много (35W e - незнам колко Ампера е - предпазителя мисля че е 10 или 15Амп)Водородна клетка - 16-18АмпКлиматик - нямам си идея колко може да е!!Незнам дали е правилно но ако ги събера се получава 90-100Амп а пък разполагам със 60Амп и предполагам е логично да не смогва алтернатора!Просто искам да питам някой по компетентен или който е правил подобна щуротия да каже/посъветва как да постъпяИ евентуално от ква кола може да стане - дали от някой дизел или бензинова Б-серия примерно с по голям мотор нещо - :unsure:Предварително Благодаря!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То моето мнение може да прозвучи като заяждане, ама ще си го напиша. В общи линии алтернатора ти е ок. Първо разкарваш онази глупост дето противоречи на всички физични закони (водородната глупост) и второ си слагаш усилвател дето е около 100W. И той има достатъчно мощност качествено да оглушееш, няма нужда чак от 500W. Сигурно в децибели между двата разликата ще не повече от 10. И ето - вмести се в 60А. Сега сигурно си мислиш, че съм идиот но след 6-7 години ти гарантирам, че няма да мислиш така .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То моето мнение може да прозвучи като заяждане, ама ще си го напиша. В общи линии алтернатора ти е ок. Първо разкарваш онази глупост дето противоречи на всички физични закони (водородната глупост) и второ си слагаш усилвател дето е около 100W. И той има достатъчно мощност качествено да оглушееш, няма нужда чак от 500W. Сигурно в децибели между двата разликата ще не повече от 10. И ето - вмести се в 60А. Сега сигурно си мислиш, че съм идиот но след 6-7 години ти гарантирам, че няма да мислиш така .

За мен всяко мнение е от значение така че ти благодаря за твоето, но няма да се съглася с теб при всички положения :1-во Как и по какво разбра че водорода "противоречи" на всички ФИЗИЧНИ закони? :D (тук се по смях доста)2-ро има хора с доста по силна музика от мойта и някой от тях са направили точно така - сменили са алтернатора с по-голями 3-то по всяко време заставам да мерим децибели с някой със 100W музика да видим колко ще е разликата (не че е голямата хвалба) просто съм фен на качествената НО и силна музика, както и да е ...То и мойто прозвуча горе долу по същия начин ;) Иначе преди малко се върнах от жичкаджиите - алтернатора ми е АУТ (тотал щета) на всичкото от горе са му се преебали диоди некви ли (не разбирам) та има оттечка и за това ми пада акумолатора дори когато колата е изгасена.Добре че имах резервен от стария "акордеон" същия 60А рециклиран преди години та си е читав и временно ще карам с него докато не намеря подходящия по-мощен.п.п. Все пак чакам и други мнения и препоръки :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение смеха за водорода явно си отсъствал от часовете по физика в училище - в частност закона за запазване на енергията. От нищо - нещо още никой не е направил. Но щом си убеден за себе си кой съм аз да те разубеждавам.:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Байов, А самия акумулатор как ти е? Да не се окаже, че и той е тотал щета... Сега хубаво си сменил алтернатора, ходи да ти го замерят да видят как е положението. Ако самия той е заминал-слагай по-голям и готово. Перфе решение. После периодично на зарядното. п.п. По въпроса с алтернатора, ако фелата не мое да струпа нещо, разходи се до Тояга, примерно, и ги поразпитай. Не вярвам с подходящия подход да не ти дадът конкретен съвет. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение смеха за водорода явно си отсъствал от часовете по физика в училище - в частност закона за запазване на енергията. От нищо - нещо още никой не е направил. Но щом си убеден за себе си кой съм аз да те разубеждавам.:rolleyes:

аз съм доволен че колата ми е по пъргава в ниските обороти (което преди го нямаше - беше си мъртвец до 3к) и ми даде 1,5л икономия с негопреди 7,5/100км сега 6,0/100км (засечено на дълго - 1500км изминати след монтажа) така че и да не съм в час с всички закони па било то и физични съм доволен от резултатап.п извинявам се за отклонението но просто давам малко инфо за нещата при мен и защо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Байов, А самия акумулатор как ти е? Да не се окаже, че и той е тотал щета... Сега хубаво си сменил алтернатора, ходи да ти го замерят да видят как е положението. Ако самия той е заминал-слагай по-голям и готово. Перфе решение. После периодично на зарядното. п.п. По въпроса с алтернатора, ако фелата не мое да струпа нещо, разходи се до Тояга, примерно, и ги поразпитай. Не вярвам с подходящия подход да не ти дадът конкретен съвет. :cool:

акумолатора е на една година в гаранция още и все още е читав, просто заради оттечката и НЕзареждането (вероятно или му е дошло времето или многото консуматори или и двете едновременно ) го изтощих и в момента се зарежда, в ел сервиза където отидох не виждат за пръв път алтернатор и акумолатор със сигорност и веднага открихме къде е проблема и съм дал и на тях задачка да проверят какъв точно модел може да стане на моя захват и посока на въртене! Редактирано от Don_Enco

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е добре. Дано само не си го утрепал с разряда. То при теста на зареждането си проличава дали стават или не нещата.п.п. Сложи си волтметър. Много е полезен, а един от лада ще и легне като у тех си.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз правих този номер, поради същата причина, но не на хонда. Смених алтернатора с по-мощен, и за мое изненадване никога не ми е падал тока. Консумация имах от тубата и климатика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааааа сега ще помоля да се насочите в друга посока размислите.Задачата е следната - от какво по голям генератор .Давам пример колко ампера е генератора на прелюд с Х серия двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

При 130 децибела се углошава пък не знам как ги търпиш "реални" 500W.

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм доволен че колата ми е по пъргава в ниските обороти (което преди го нямаше - беше си мъртвец до 3к) и ми даде 1,5л икономия с негопреди 7,5/100км сега 6,0/100км (засечено на дълго - 1500км изминати след монтажа) така че и да не съм в час с всички закони па било то и физични съм доволен от резултатап.п извинявам се за отклонението но просто давам малко инфо за нещата при мен и защо!

Брей, всички ревът, ти се хвалиш....леко!Сребърният е почти винаги в час. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Брей, всички ревът, ти се хвалиш....леко!Сребърният е почти винаги в час. :)аз НЕ казвам кой е в час и кой не и не се опитвам да обидя който и да било ако съм го направил се извинявампросто изказвам мнение с факти а не с теории и тва с музиката няма смисъл да го коментираме, ако някой му странно и не реално как може да сложа в кола като акорда 500 вата музика да заповяда по всяко едно време да чуе за кво става въпрос от две години съм с нея и за сега все още си чувам идеално :D п.п. и да темата е по скоро от каква кола мога да сложа евентуално и примерно на прелюдите Н22, ф22, ф20, интересно ми е също и на Б-сериите просто ако някой знае да кажеВ сервиза също ми казаха че ще си реша проблема с по-мощен алтернатор, въпроса е от какво?

Редактирано от Don_Enco

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А 2ри няма ли как да се сложи? Това би ти решило проблема напълно и най-лесно.

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо си даваш този зор :) То с водородната щуротия и музиката която си сложил, ще разкажеш играта на всеки генератор и акумулатор,който е практически възможно да побереш и монтираш.За информация,Прелюдовите генератори от Ф20-Ф22 са 80А а от Х23-Х22 са 90А,според мен това не би ти решило проблема,но можеш да опиташ!Надявам се си наясно че тези стойности на тока означават че това е максималната консумация при която може да работи дадения генератор без да му стопиш намотките,а иначе няма ограничител на консумирания ток и генераторчето ще ти даде толкова, колкото искаш от него до момента в който, както твоето стане ,,тотална щета" :) В крайна сметка колега и колата и парите са си лично твои, така че прави каквото си си наумил!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И така, малко инфо - резервния който имах от предишния ми Акорд се оказа различен и не става (ЕТ 1,8) и трябваше да търся съответствие с друга Хондаоказа се че единственото съвпадение на алтернатор от друга хонда за В20-ката е с тези на Д13, Д15 и Д16з6едно към едно, захват буксата на релето, различното е само в ролката (мойта е малко по тясна) което не е фатално (сложих си моята)алогичното обаче е мощността, как така го е сметнал японеца още не мога да си го обясняна Сивика е 70Амп дори и на д13-ката а на Акорда сложили 60АмпВ крайна сметка се оказа че такива от тези 3 двигателя алтернатори под път и над път и в момента съм с такъв (от Д16з6)разлика има в ролката само и се наложи да сложим по една шайбичка на болтове при захвата на обтегача и мотораХубавото е че поне се намира лесно и е с 10Амп повече, за момента ме устройва ;) п.п. все пак ще продължа с търсенето за нещо 80-90-100Амп

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преглеждах си темите и реших да дам още малко информация по въпроса и какво се случва 4 месеца по късно (макар и да не са толкова много)Както споменах в последния ми пост сложих динамо от д16з6 (70А), смених и акумолатора със 70А (по моя преценка) продължавам да си карам колата с "водородната щурутия" (въпреки негативните мнения за нея), слушам си музиката, фарове постоянно а вече и парното е постоянно включено със задни нагреватели от време на време и т.н., та от тогава до сега на два пъти замервам колата с всички включени консуматори и на уреда показва 35-40А консумация (39-40 качва според ритмите на песента която свири :D/> ), по пътя на логиката натоварвам динамото на 50% и малко отгоре в най-екстремния случай което е повече от задоволително според мен.Искам да благодаря още веднъж на колегите които дадоха своето мнение и дано не съм засегнал някой с коментарите от по-горните постове (макар че повечето си бяха с отклонение по темата)Замерванията са правени от компетентни хора със съответните уреди.п.п. Пиша защото вярвам че има полза от темата и по важното - резултатите обосновани с факти (не само с теории)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...