Jump to content
dimovdid

Избор на Газов инжекцион

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

Здравейте, Колеги!Сигурно Ви е писнало от такива въпроси, но пред мен се отвори тази дилема. Мога да си сложа една от двете системи на малко по-ниска цена. Разликата между двете е 200 лв.Колата е Акорд 1,6, 2000 г. Разход на безин 6,5 -извънградско, около 10>-градско. Карам я предимно градско, -Ловатото си е пълен комплект. На всеки елемент пише Made in italy. Не мога да разбера дали има турски компоненти. Всичко изглежда много добре на външен вид. Интересното за мен е че няма МАР датчик. -Другата състема е с компютър Тамона TGstream, изпарител Tomaseto, дюзи Valtec и нивомер с поплавък Lovato. По принцип знам, че това е стандартната комплектация за тази система.По-евтина е от Ловатото с 200 лв.За Ловатото незнайно защо съм чувал много противоречиви мнения. Правело проблеми. Нямало достаъчно настройки в софтуера. Разгледах софтуера и ми се струва, че не е точно така. От друга страна си е лидер в бранша от дълги години. Дюзите били много издържливи, но пък били бавни. И т.н.Тамоната.....!? е може-би една оптимално подбрана конфигурация от няколко фирми от средно ниво. Дюзите издържали 50-60000 км. За електрониката не съм чувал лоши работи. Изпарителя доколкото знам също не е лош.Въпросът ми е: Какво да избера? Струва ли си да дам 200 лв повече за Ловатото и защо? Ако не- Тамоната има ли някакви предимства и какви са те?Благодаря Ви предварително!Д

Редактирано от dimovdid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Френдо, и за двете системи е писано във форума, но както и да е.Тамоната е един от най-евтините варианти за система с изпарител томасето и рейка Валтек .На някои коли работи супер на други да се убиеш не можеш да я подкараш. За акорда нямам представа дали ще стане, аз отдавна съм я отписал(предпочитам Фобос или Стаг) Ловато Смарт като цяло е предназначен за коли на които можеш да си закачиш ОБД четец и да гледаш данните на него докато настройваш.Повечето такива са производство след 2001г.Настройката е само чрез таблица и ако не можеш да вържеш ОБД , всичко става много относително.На Ловатото ако датчика за температура и налягане на газта е Ланди , 70-80% че ще дефектира .Засега ги сменяват по гаранция , но си попитай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това съдържа системата, плюс кабелаж и няколко торбички с крепежни елементи. На всички пише Lovato и Made in Italy.

Това за OBD-то не го знаех. Казаха ми само че много лесно се настройвала на Автоматично настройване от софтуера.

 

Публикувано изображение

 

 

Публикувано изображение

 

 

А относно Фобоса. Много скъпо това нещо за българска система. Ланди Лренцо, Ловато и др са на същата цена

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не намерих опция за редакция, затова пиша ново мнение. Интересно ми е как работи правилно Ловатото при положение, че няма МАР сензор?Няма ли колега с такава система, за да изкаже мнение за работата и?Благодаря Ви!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми проста системка, освен да разчита на това какво получава като инфо от бензиновите дюзи явно друго не и трябва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега прочети малко за Ловатото и тогава говори че няма МАП.Мапа е в газовия филтър.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това на снимките е lovato smart и наистина няма МАП.Имат и още един модел Easy fast , който се води по-висок клас и има МАП и датчик за температура на водата.От lovato smart съм монтирал около 100-120 броя.Единствения проблем който създаваха беше , когато се обединиха с Ланди-Ренцо и започнаха да използват техен датчик за налягане и температура на газта вместо БОШ. На тази на снимката датчика си е Ловато в кутията с филтъра и няма проблеми. Но на някои дето твърди , че нещата ставали перфектни само с автоматичната настройка, спокойно мога да му кажа да ходи да се гръмне.Особено пък ако е В-тек двигател.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега прочети малко за Ловатото и тогава говори че няма МАП.Мапа е в газовия филтър.

Газовият филтър няма вход за вакуум и това предполага, че няма как да има МАР датчик. Поне аз така мисля. Там сигурно има датчик за температурата и налягането на газта.

Това на снимките е lovato smart и наистина няма МАП.Имат и още един модел Easy fast , който се води по-висок клас и има МАП и датчик за температура на водата.От lovato smart съм монтирал около 100-120 броя.Единствения проблем който създаваха беше , когато се обединиха с Ланди-Ренцо и започнаха да използват техен датчик за налягане и температура на газта вместо БОШ. На тази на снимката датчика си е Ловато в кутията с филтъра и няма проблеми. Но на някои дето твърди , че нещата ставали перфектни само с автоматичната настройка, спокойно мога да му кажа да ходи да се гръмне.Особено пък ако е В-тек двигател.

Колега, а би ли ми разяснил ако може как работи тази система без МАР. Няма ли да има доста компромиси или се използва някакъв друг принцип? Като разход как е и как е като надеждност. Чувал съм, че инжекторите били бавни. Вярно ли е? И това пречили на работата?До края на седмицата трябва да определя какво да сложа от двете посочени в началото състеми.Двигателят не е В-тек. Редактирано от dimovdid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с ГИ Tamona, само дето.... ще те излъжа дали е TGstream или ProGAS (мисля си че е ProGAS, но не съм напълно сигурен).Когато в един ден се реших, че ще слагам газ, реших да намеря читав майстор и... каквото той предложи (без особено значение от парите), отколкото да избера читава система, но да ми я монтират некадърно. Интересувах се доста и вече бях решил кой ще е майстора (а системата щеше да е Lovato, такава препоръчваше той), но... почти в последния момент се оказа, че намерих много много верен човек, кадърен, разбира си от работата и най-важното - на който мога да имам пълно доверие. Той каза, че може да ми сложи каквото поискам - всякакви ГИ с изключение на български (имал си причини да ги отбягва, какви - не съм се интересувал чак толкова). С оглед на това какво искам, какви са ми нуждите, какво очаквам и т.н. ми предложи Tamona-та. Каза ми, че това напълно ще ме удовлетвори, ще съм напълно доволен и няма да имам никакви претенции след това. Според него, за мен това бил оптималният вариант - цена-качество-предоставяни възможности Е.. засега се оказва, че е прав. Вече малко повече от 4 месеца - никакви ядове.До тук мнението ми е че съм доволен от Tamona-та като цяло, във всеки един аспект. Повече подробности обаче не мога да дам, защото не съм се интересувал чак толкова от подробности за тази система, пък и не разбирам кой знае колко. Спомням си че каза, че софтуера предоставял много възможности за настройка (или поне повече от достатъчни, спрямо това, което ми е необходимо) и че само с автоматични настройки (не си спомням дали тук ставаше въпрос конкретно за Tamona-та или по принцип за който и да е ГИ) - нещата много много рядко се получават без проблем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ловато не ползват МАП , защото таблицата за настройка в тяхната програма се определя от Бензиновите времена и оборотите.Същия начин ползват Ланди , ОМВЛ,а предполагам и доста други марки.След автоматичната настройка , закачаш обд-то гледаш адаптацията на колата в различните режими на работа и където се налага обогатяваш или обедняваш. Ако няма ОБД , караш с някаква равна газ , превключваш газ/бензин и гледаш дали се променят бензиновите времена.Ясно , че с ОБД е по-точно. При тези които ползват мап ,таблицата е между МАП и бензинови времена.Правят се две графики едната на бензин ,другата на газ , сравняват се ,и където трябва се обогатява или обеднява сместа.При по-старите автомобили без ОБД това е по-точния начин за настройка. Когато ,обаче колата има ОБД , варианта за настройка чрез ОБД на теория е по-точен и затова вече много производители за системите предназначени за коли след 2001 год махат МАП-а за да падне цената на системата.При БРЦ и Фобос , след като приключиш с настройките можеш да махнеш МАП-а , защото системат реално не го ползва. На Ловато по инструкция инжекторните времена на празен ход трябва да бъдат около 5 милисекунди и правят пълно отваряне около 5000 оборота.За твоя двигател е достатъчно .Малко е гадно , че винаги работи минимум 15 секунди на бензин и тогава превключва на газ.Проблем съм имал само със Ланди сензорите за налягане и температура на газта.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ловато не ползват МАП , защото таблицата за настройка в тяхната програма се определя от Бензиновите времена и оборотите.Същия начин ползват Ланди , ОМВЛ,а предполагам и доста други марки.След автоматичната настройка , закачаш обд-то гледаш адаптацията на колата в различните режими на работа и където се налага обогатяваш или обедняваш. Ако няма ОБД , караш с някаква равна газ , превключваш газ/бензин и гледаш дали се променят бензиновите времена.Ясно , че с ОБД е по-точно............

Благодаря много на колегата КРИНГ. :) Много обстоен и обоснован отговор. Нещо подобно бях чел по руските форуми. И въпреки всичко продължавам да се двоумя, защото се оказа, че тази система на Ловато която ми предлагат е някакъв компромисен вариант от страна на италианците с цел намаляне на цената за нашия пазар. Бедна на настройки, с бавни инжектори и т н , Но пък казват, че била надеждна.Да разбирам ли, че това Ловато е по-добро и по-надеждно от Тамоната в първия ми пост?КРИНГ, би ли ме насочил към някакъв сайт, където казаното от теб е по-подробно описано.Благодаря ти още веднъж!Д Редактирано от dimovdid

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сайт не мога да дам.Аз го знам от практика и от разни семинари.Да , разбирай , че Ловато е по-добрата система.С Тамона се получава малко като с китайските електроники- пълна е с екстри ,които не ползваш, може и да работи супер ,обаче може и да ти скъса нервите и нищо да не стане.Аз имам монтирани Тамони преди 4-5 години ( тогава се казваха Стилогаз), които досега си работят супер.Обаче с 1-2 френски бичкии така ме омотаха , че им анатемосах цялата марка.Затова и не мога да ти кажа от опит как ще работи на Хонда Д-серия (ако не се лъжа). Все пак ако те убеждават , че Ловатото ще стане супер само с автоматичната настройка , по-добре се откажи от него.Тамоната или ще заработи перфектно , или ще се помъчите малко и ще трябва да ти сменят. Поздрави

Редактирано от KRING

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Продължение по темата.Преди една седмица ми монтираха Ловатото. Направиха му само автоматичната настройка. В интерес на истината останах доволен още от началото. Колата се държеше доста добре. Почти не се усещаше, че карам на газ. Като мощностни показатели няма грешка.Остана само очакването за разхода. Оттогава минах 1300 км Бургас-София-Троянския Балкан-Бургас. Разход около 9,5л/100км газ + 5-6 л бензин. Имаше и чисто извънградско по магистрала със скорост 120-130, чисто градско в София, криволичене по Балкана. Очаквах по-малък разход-може-би около 8,5.На безин колата ми харчеше: Извънграско-6,5, смесено -около 8,5, Градско -над 10.Засега това е. Дали е нужно да задълбавам с настройките или да я оставям така?Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте , колеги

 

аз съм с "Ловато Смарт" и със датчика за температура и налягане на газта е Ланди , който искам да сменя сЛовато.

Въпросът ми с кой датчик да го сменя - с този който има само филтър с мап или с този който има филтър за газта и вакум маркуч?

В момента моя датчик Ланди има 4 кабела ,а ловато е с 5, а откъде се пуска петия кабел за мап сензора?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика с 5 кабела е за ловато изи фаст, за ловато смарт е без вакум маркуч и е с 4 кабела, цветовете им отговарят на тези от ланди датчика

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви Кринг,

 

искам да допълня малко инфо за сегашните настройки на моята Хонда. Незнам какъв размер са моите инжектори ,но на кръгчето с nozzles чертичката е на 3 тото деление от дясно на ляво, тоест са малко малки,налягането  на газта е 1.25 при работа на газ и на място на автомобила, 5,5 млсек. са времената при работа на място на инжекторите.

Сега като сменя датчика трябва ли и софта да се смени с "Вид индикатор на нивота на газта".Ако се ползва по -голяма версия на софта примерно - 1.6.7 Lovato Eazy Fast OBD2  ще има ли проблем, защото в този софт виждам повече модели за избор на идикатор на нивото на газта.

 

Искам да намаля малко разхода на колата,който сега е 7,5л газ при извънградско с 90-100км.

 

Ако имате запаметен файл с параметрите за моя двигател може да го споделите за да приключи драмата с моите майстори ...които след автоматичната калибрация на газовото  учеличиха газта в ниските обороти до 3000 обор.  с 10% увеличение на газта за да може да не ми падат оборотите до 300 обор. след пускане на педала на газта.

Други настройки на газовото не са правени и според майсторите няма да подобрят нищо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря Ви Кринг,

 

искам да допълня малко инфо за сегашните настройки на моята Хонда. Незнам какъв размер са моите инжектори ,но на кръгчето с nozzles чертичката е на 3 тото деление от дясно на ляво, тоест са малко малки,налягането  на газта е 1.25 при работа на газ и на място на автомобила, 5,5 млсек. са времената при работа на място на инжекторите.

Сега като сменя датчика трябва ли и софта да се смени с "Вид индикатор на нивота на газта".Ако се ползва по -голяма версия на софта примерно - 1.6.7 Lovato Eazy Fast OBD2  ще има ли проблем, защото в този софт виждам повече модели за избор на идикатор на нивото на газта.

 

Искам да намаля малко разхода на колата,който сега е 7,5л газ при извънградско с 90-100км.

 

Ако имате запаметен файл с параметрите за моя двигател може да го споделите за да приключи драмата с моите майстори ...които след автоматичната калибрация на газовото  учеличиха газта в ниските обороти до 3000 обор.  с 10% увеличение на газта за да може да не ми падат оборотите до 300 обор. след пускане на педала на газта.

Други настройки на газовото не са правени и според майсторите няма да подобрят нищо.

 

 

И така след демонтаж на това газово и монтаж на друга кола  искам да обобщя ,че това  което съм написал в червено  не е вярно и трудно за разбиране!!!!

 

За Сивик 75к.с за Ловато дюзите са 1.8мм ,1.25,1.3 бара налягане , 5.5м.сек.  всичко това се получава при загрят двигател на място без консуматори!

След нови филтри на газовото и на колата, нови свещи дензо( по каталога за бензин ,не за газ !!!)  разхода падна на 6/100 извън гр. , при 140км. - 9л. с трима души.

 

"сдед автоматичната калибрация на газовото  увеличиха газта в ниските обороти до 3000 обор.  с 10% увеличение на газта за да може да не ми падат оборотите до 300 обор. след пускане на педала на газта."  -  това е вярно ,но тези 10% са увеличаване на инж.времена !!!

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...