demon89 8 #1 Публикувано 22 Март, 2012 Здравейте,днес забелязах,че антифриза ми е станал леко на парцали,може ли някой да ми каже защо се получава така? Антифриза е на около 8 хиляди километра,сменян е преди около година.мисля ,че беше Шелл.В момента пиша от телефона и няма как да кача снимки,поради сьщата причина се извинявам ако вече има такава тема но не сьм я намерил.Предварително благодаря за отговорите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #2 Отговорено 22 Март, 2012 Хубавия антифриз какъвто го слагаш, такъв трябва да го източиш.. Сипал си боклук най-вероятно. На шир-потреби не разчитай.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
demon89 8 #3 Отговорено 22 Март, 2012 Сега какво да правя точа,промивам и наливам нов ли?И с какво да направя промивка? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #4 Отговорено 23 Март, 2012 Ако си сигурен във водната си помпа можеш да използваш добавка за прочистване на водни системи (бардал или нещо от сорта), ако е стара има голяма вероятност да протече.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fly-boy 91 #5 Отговорено 13 Април, 2012 Я дай снимки най добре И моят преди имаше нещо като парцали защото вкарваше масло,заради духната гарнитура Не се плаши предварително а дай снимки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
demon89 8 #6 Отговорено 14 Април, 2012 Тия дни ще го снимам,но съм на 99% сигурен,че няма да от гарнитури защото съм ги сменял преди около 15к километра Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Soichiroo 80 #7 Отговорено 14 Април, 2012 Сменял си гарнитурата на главата преди 15 хил км.А каква си сложил,че много често не издържат ментетата по магазините на силата на Хонда еееее разбра де. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
demon89 8 #8 Отговорено 15 Април, 2012 Тази на глава мисля,че беше на Reinz или нещо такова,не съм много сигурен защото сленях доста неща по двигателя.Иначе антифриза е чист с изключение на парцалчетата няма никакво масло в него,както и двигателя нито го гори маслото нито нища на каквито и обороти да е,за това си мися,че както каза колегата по-горе антифриза е менте. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
markup 156 #9 Отговорено 15 Април, 2012 Да не е прегорял нещо? (предполагам, че всичко е възможно) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #10 Отговорено 15 Април, 2012 Кое да е прегоряло??? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #11 Отговорено 15 Април, 2012 Като пълен лаик да дам и аз едно предположение. До колкото съм запознат, антифриза има 3 различни типа (цвята) - червен/син/зелен. До колкото знам, не е добре да се смесват различните типове антифриз, защото може да се пресекат. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Еди Ведър 135 #12 Отговорено 15 Април, 2012 ...има и жълт! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Soichiroo 80 #13 Отговорено 15 Април, 2012 Ако гарнитурата е на REINZ добре.Би трябвало да няма проблем с тях. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #14 Отговорено 15 Април, 2012 ...има и жълт! http://www.prista-oil.com/bg/faq/antifrizat-sezonen-ili-vsesezonen-produkt-4.html - има всякакви цветове .При източване на системата само от пробката на радиатора в двигателя и водната помпа остават винаги около 0.6 - 0.8 литра от старият антифриз - може това да е причината .Ако е от това - промива се системата с дестилирана или мека вода и тогава се налива отново.А може да е и реакция с някаква добавка сипвана преди време .Ако има конкретни снимки гадаенето е по-лесно . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
demon89 8 #15 Отговорено 15 Април, 2012 (Редактирано) Намерих снимка на частите които съм копувал тогава,гарнитура капак Victor Reinz,на глава Payen на картера ACL,гумичкитe на клапаните също са Victor Reinz.Предишният антифриз беше син,но нямам спомен каква марка.Ремонтът на двигателя ми е правен от приятел и съм на 100% сигурен,че ще е промил системата.Утре ще се ровя по колата да сменям палецът на делкото и ще снимам антифриза. Редактирано 15 Април, 2012 от demon89 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
demon89 8 #16 Отговорено 16 Април, 2012 За жалост фотоапарата нямаше батерий и снимах с телефона Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Soichiroo 80 #17 Отговорено 21 Април, 2012 (Редактирано) Егаси страшната снимка,направо подскочих на стола ,заприлича ми на ОКО.Колега нещо много странно пресичане е станало при теб ,не знам точно от какво ,но не е от гарнитура на главата ,а и между другото PAYEN не става ,дано всичко по лицето да е точно,че да няма ядове за напред. Редактирано 21 Април, 2012 от Soichiroo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Lude 34 #18 Отговорено 21 Април, 2012 (Редактирано) Я ни разкажи , защо PAYEN не става ? Гледам , че си много запознат . Колко гарнитури си сменил ? И колко PAYEN си сложил и са дали фира ? Защото PAYEN са като качество по нищо не отстъпват от REINZ , гледам че тях ги одобряваш . Редактирано 21 Април, 2012 от Izanagi ненужен цитат 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
demon89 8 #19 Отговорено 22 Април, 2012 От както правих ремонта на двигателя не съм имал никакви ядове,единственото е това с антифриза.Маслото на каквито и обороти да съм я карал не мърда от нивото си и си стои заленичко на цвят Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #20 Отговорено 22 Април, 2012 Антифриза , който си сипал при смяната според мен е твърде агресивен към охладителната система на автомобила - окиса от снимката е разтворена ръжда и наклепи от металните детайли на охладителната система . Освен да охлажда , смазва и да не замръзва в него се слагат добавки - Инхибитори срещу корозия . От снимката се вижда , че те са в недостатъчно количество - смени марката антифриз с такава на основа органични (моно и ди-карбоксилови киселини) или G12 и G12+. Още инфо : 1. Срокът на смяна на антифриз се определя от производителя на двигателя. Показател за изтощаване на антикорозионната добавка на антифриза е смяната на цвета му. За новите двигатели и ползване на изцяло органични антифризи срока на смяна е 500 000 км за камиони, 250 000 км за леки автомобили и 8 000 до 15 000 часа за стационарни двигатели. Смяната на антифриз се препоръчва на всеки 5 години или изминаване на горепосочените километри. взето от http://www.prosist.eu/antifriz.html и една статия - http://www.kaminata....pic-t39336.html 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #21 Отговорено 1 Май, 2012 От снимката виждам полимеризирал пропиленгликол. Да не би да си слага бг антифриз на някаква казанлъшка фирма и още една камара мошеници, които правят антифриз от всякакви гликоли, но не и от моно-етиленгликол и/или диетилен-гликол. Друга възможност но почти нулева е да са сложили депресаторна присадка за понижаване температура на замръзване и при температури над 20 градуса целзий може да коагулира (пресича).Не съм наясни какъв ти е радиатора и двигателя, но внимавай какви антифризи, хидравлични и спирачни течности си купуваш. За антифриз цвета е от значение дотолкова, доколкото да не се отрови по еднакъв начин човек, поне в бг. Съвет - ако си с алуминиев блок и радиатор си сипи зелен с известен произход нищо, че за алуминиеви дават червен. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #22 Отговорено 31 Май, 2012 (Редактирано) От снимката виждам полимеризирал пропиленгликол. ......... За антифриз цвета е от значение дотолкова, доколкото да не се отрови по еднакъв начин човек, поне в бг. Съвет - ако си с алуминиев блок и радиатор си сипи зелен с известен произход нищо, че за алуминиеви дават червен. Цвета на антифриза не гарантира дали е направен с етилен или пропилен в българия има всичко Ти знаеш ли какво е пропилен гликол и етилен гликол ? И как позна на око че е пропилен Етилен глигока е от висшите алкохоли демек силно отровен - при поглъщане метаболизма ти отива на кино и в най лекия случай ослепяваш ! Пропилен гликола не е от висшите алкохоли и следователно не е силно отровен и токсичен, освен това се използва въф хранителната промишленост и фармацията. Пропилен гликол се поставя в слънчеви колектори , боилери със серпентина и т.н. отоплителни и охлаждащи системи, които евентуално ако пропуснат пропилен гликол във водопреносната система да не отровят хората ! Пропилен гликола има по малка топлпреносимост ! Съвет: ако си с алуминиев блок спазвай стриктно изискванията на произовдителя какъв точно да ползваш ! Особенно обърни внимание на състава на антифриза - не се доверявай на цвета Редактирано 31 Май, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #23 Отговорено 1 Юни, 2012 "Ти знаеш ли какво е пропилен гликол и етилен гликол ? И как позна на око че е пропилен?"За да се придържам към стилът ти, започвам поред:1. Това, което си перефразирал от офроуд-а, аз знам, кой го е писал, а ти знаеш ли?2. Май не си разбрал въпроса на създалия тази тема.3. В лични може да видиш координатите ми и да се обадиш, нямам нищо против (б. а. работата ми е с горива, масла, разтворители и специални нефтопродукти от 1999 г., та досега).4. Като обясняваш за две съединения, имай предвид, че става дума за технически продукти и техни хомолози. Имам предвид, че пропилен гликол дава разтворимост спрямо полиетилен, към който полиетилен (уплътнения) етилен гликол е неактивен.Защо ли се използва отровно съединение за охлаждане на ДВГ, а не друго съединение, което не заплашва здравето на хората?Има присадки, които и в концентрации изразени в ppm може да те поразболеят при перорална употреба.Не случайно съм написал зелен. Този, който продават в БУлтрако, не за друго, а за да не правя реклама, но нейсе. Та при червените антифризи, които ги препоръчват за алумин. радиатори има "ди тио фосфати", които са само една част от пакета присадки заради които го рекламират производителите за по-голям експлоатационен период."Пропилен гликола не е от висшите алкохоли и следователно не е силно отровен и токсичен, освен това се използва въф хранителната промишленост и фармацията."Във фармацията се използват и отрови, които са около 400 пъти по-отровни и от отровата на най-отровната сухоземна змия! В хранителната промишленост и в бита се използва и лимонена киселина, която в по-големи количества е канцерогенна. За огромния брой отрови използвани в хр-вк. пром. има много писано в световната литература.Ключът е в концентрацията, химическата активност и физико-химичните отнасяния, което прави темата доста скучна за авто-форум. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #24 Отговорено 1 Юни, 2012 (Редактирано) Не знам кво те тормози офроуд форума , обаче всеки завършил 8 клас трябва да знае какво е ВИСШ алкохол и кава вреда носи на организма -демек Етилен гликол.Смекчаващо ти написах да не трескаш щуротии за пропилена гликол ама явно нищо не си разбрал. Когато е достатъчно малка концентрацията на пропилена той не разяжда - разтваря уплътнения. Пропилен се съдържа и в много лекарства ! И пак не разбрах как позна от снимката че е пропилен ??? Не е нужно да подвеждаш колегата ! Да не би да си слага бг антифриз на някаква казанлъшка фирма и още една камара мошеници, които правят антифриз от всякакви гликоли, но не и от моно-етиленгликол и/или диетилен-гликол. .... антифриз цвета е от значение дотолкова, доколкото да не се отрови по еднакъв начин човек, поне в бг- Това което си написал е доста показателно колко си наясно ! Няма нужда обаче всички да ти вярват ! Айде стига че не е по темата ! Какъвто и антифриз да сложиш с пропилен или етилен - няма как да стане на парцали - на тази кола -защо бил разяждал уплътненията !! Аз лично слагам антифриз какъвто препоръчва производетиля на колата и освен това винаги го тествам във фризера на -30 градуса дали ще замръзне ! Защото все пак живеем в БГ Редактирано 1 Юни, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
demon89 8 #25 Отговорено 1 Юни, 2012 На първо място да се извиня,че не съм пиал от доста време,но напоследак ми се случват доста кофти неща( 2 лаптоп-а ми изгоряха,бас-ът в колата също,и от около седмица се боря с теч в багажника).За сега съм оставил антифриза като "ремонт" в близко бъдеще понеже този аквариум който става в багажника ми направо ме побърква.Благодаря на всички които са писали и ще пишат по темата,жалко само,че се получават леки спорове.Скаран съм отдавна с химията и не разбирам нищо от пропилен,етилен и т.н.,честно казано за мен като един неразбирач не е важно какво садържа антифриза ми а дали си върши работата и дали всичко е ок.За това бихте ли ми препоръчали конкретна марка и вид който да пробвам,и евентуално ако и при него ако стане така от къде може да е проблема? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #26 Отговорено 2 Юни, 2012 Аз лично слагам антифриз какъвто препоръчва производетиля на колата и освен това винаги го тествам във фризера на -30 градуса дали ще замръзне ! Защото все пак живеем в БГ Човек, ако искаш да се заяждаш е друга тема!Няма фирма по света, която да произвежда битови фризери с нискотемпературни компресори, които да осигуряват -30 градуса. Най-ниската температура за битов фризер е -18 градуса целзии!"Смекчаващо ти написах да не трескаш щуротии за пропилена гликол ама явно нищо не си разбрал. Когато е достатъчно малка концентрацията на пропилена той не разяжда - разтваря уплътнения."Няма пропилен в никаква концентрация!И съвсем случайно имам анализ (хроматограмата) точно от чевен антифриз на фирмата, която се визира с италик-а. Не случайно съм го написал. Този производител влага и метанол в течност за чистачки, и от логиката ти би следвало, че като не е висш алкохол не е отровен ли? Незнам защо усложняваш нещата да обясняваш как влияе на метаболиза, просто изпълва със съдържание рецепторите, което води до ослепяване и смърт, а клиничната картина с етилин гликолите е доста по-различна!Ако си химик ще разбереш какво имам предвид! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dragi4 1506 #27 Отговорено 2 Юни, 2012 waterwet и isu_eu спорете си ма лични ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #28 Отговорено 2 Юни, 2012 (Редактирано) Редактирано 2 Юни, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #29 Отговорено 2 Юни, 2012 (Редактирано) quote name='waterwet' timestamp='1338609073' post='1057289863'] Няма фирма по света, която да произвежда битови фризери с нискотемпературни компресори, които да осигуряват -30 градуса. Най-ниската температура за битов фризер е -18 градуса целзии! Ако си химик ще разбереш какво имам предвид! Ами не се заяждам а се дразня от писане на глупости като твоите - пък и се мъчиш да ти повярват останалите ! Сега кво стана специалист и по фризерите ли ?! Относно Моно пропилен Гликола - до някъде си прав за разяждането на уплътнения ! «П Р О П И Л Е Н Г Л И К О Л » Естествено не е лимонада за пиене , в достатъчни големи количества и концентрация е отровен M P G– КОНЦЕНТРАТ 99,5 % Монопропилен гликол (пропилен гликол, MPG) – фарма качество.Наименованиепо IUPAC– Propane 1,2-diol(пропан 1,2 – диол). Химическа формула– C3H8O2. Синоними: 1,2-пропандиол 1,2-дихидроксипропан, MPG, пропиленгликол PG Безвреден за човека топлоносител.Не замърсява околната среда. Антизамръзваща течност завсички охладителни, климатични,соларни и геотермални инсталации. Няма критична опасност за околната среда. Продуктъте лесно биоразградим. Не трябва дасе очаква биоакумулиране. Не се очакват екологични проблеми, когато продуктът се обработва и използва според установените правила. Слаба пожарна опасност при излагане на топлина или пламък. Безвреден в смисъл ако негов разтвор се погълне, а при попадане на висш алкохол като етилен гликола - да речем 50 мл. в шкембето - няма спасение даже и в токсикологията Тааа, не знам дали си химик, ако обаче да - положението е много зле Явно и не правиш разлика между различните видове алкохоли Аз не съм химик. Явно също не си наясно и какво означава ТОКСИЧНОСТ ? Пропилен гликол концентрат / Вода % Работен диапазон °C 10/90 -4 - +100 20/80 -7 - +102 30/70 -12 - +102 40/60 -21 - +104 50/50 -34 - +104 60/40 -51 - +107 70/30 -51 - +110 80/20 -51 - +118 90/10 -51 - +132 100/0 -51 - +188 Има Чичо Гугъл - поне можеше да си направиш труда да прочетеш ! Относно фризерите - на минус 24 -28 Горение работят нормално От раз. Щях да ти направя снимка ама няма смисъл ! Либхер стига и до - 35 – 37 Говоря за постоянно подържани температури , а не пикови ! Разбира се по Целзий не по Фаренхайт А относно висшите алкохоли и влиянието им върху метаболизма си намери сам ! И все пак сме в технически раздел - пак не обясни как разбра от снимката че това е полимезирал пропилен гликол ????Мога да ти направя снимка на жигулата на дедо ми, койт не си я дава - и неговия антифриз е със същия цвяткато на колегата и помътняването е същото и утайките са същите - не е сменянм мнооого години ! По лаишки и езуидски коментари като тези твоите тук не бях срещал Мисля че дължиш извинение на съфорумците за нааправените грешни твърдения от тебе ? ;) Редактирано 2 Юни, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #30 Отговорено 2 Юни, 2012 След всички щуротии. ще постна за последно.Неотровният ти пропилен гликол става да носи толина в инсталации за греене на вода, но не е най-доброто за антифриз в ДВГ. След като си си направил труда да вадиш msds-те и определенията на чисти вещества, отдели някоя минута да сравниш и вискозитетите и температурите на кипене на смеси от вода и различни антифризи!При продължително нагряване на антифриза на въпросната фирма се образува подобен коагулирал разтвор с добавяне на полимери! А с хроматографски анализ картнката е по-ясна."Явно и не правиш разлика между различните видове алкохоли" Еми ти нали антифризите ги разглеждаш като алкохоли! А относно пропилен гликолите, както ги сърчваш - от тях не стават антифризи, които да бъдат определяни като качествени.А бръщолевене за това кой какъв е си остава за твоя сметка. Относно фризерите написах, че мощността на фризерите се дава при темп. на изпарение -18 градуса за компресорите, но явно и това е йезуитско.Ти всъщност с какво помогна в темата? За финал - колкото по-бързо проумееш разликата между чисто вещество и смес толкова по-малко ще преценяваш, кой какво разбира особено за човек, чийто знания се базират на форумни и гугъл справки.Отговарям ти в прав текст - само два продукта предлагани на пазара като антифриз (червени) имат разтваряща способност към уплътнения, като единият се пресича по подобен начин като на снимката при добавяне на полимери и различни боклуци налични из лабораторията, а другия полимеризира. Възможно е да има и други т. нар. антифризи на пазара, но повечето от широкоразпространените са изпитани при усл. близки до експлоатационните. А твойте философии си ги запази за себе си. Накрая само да вметна, че над 80% от стойностите, които се дават от производителите са приблизителни, около 3% са точни, а останалите до 100% са просто неверни.Та каква е разликата между алкохоли и антифризи? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #31 Отговорено 3 Юни, 2012 (Редактирано) Относно фризерите написах, че мощността на фризерите се дава при темп. на изпарение -18 градуса за компресорите, но явно и това е йезуитско. .......Най-ниската температура за битов фризер е -18 градуса целзии!....... Явно още караш на АМОНЯК ? или ...Г-н комплексар как е положението ? Стана ясно че не разбираш от фризери - компресори , ама я обясни как по снимка рече и отсече - "....полимеризирал пропилен гликол" ??? """""А с хроматографски анализ картнката е по-ясна""""""- да не би това да е органолептичен АНАЛИзззз ? Че и диплома да имаш за тва ??? Ами то БАБА ВАНГА ряпа да яде ? Много интересно как се изпаряват АДЖЕБА компресорите при - 18 градуса целзий ? П.С. При фризерите не е от значение компресора а температурата на фреона ! Ако ще и сто компресора да сложиш като си с амоняк няма как да стане Кой е най добрия топлоносител разбра ли ? И що е то МЕТАБОЛИЗЪМ и АлкохоЛиз ? Още глупости ще пишеш ли ???? Снимки да прилагам ли ? Пробвай в Сетком може и да ти разрешат да пишеш в офтопика ? Някъде бяха те съветвали да си намериш подходящ форум за АЛКОХОл ..... Редактирано 3 Юни, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
waterwet 8 #32 Отговорено 3 Юни, 2012 "П.С. При фризерите не е от значение компресора а температурата на фреона"Ти освен, че може да направиш 2 правописни гршки в дума от 5 букви с и полуграмотен!Обикновено в хладилната техника студопроизводството на компресорите се определя при зададени температурни условия – температура на изпарение tо и температура на кондензация и tк.И сега като ... за тебе тези двете температури за какво са? -----Относно фризерите написах, че мощността на фризерите се дава при темп. на изпарение -18 градуса за компресорите"Много интересно как се изпаряват АДЖЕБА компресорите при - 18 градуса целзий ?"Тази температура -18 е ЗА компресорите, не за изпарители и/или кондензатори или например неграмотни хора, които немогат да вдянат етимологията на предлозите! "За", който явно го разбираш като предлог за притежание, което явно е нормално за тебе. -------------------------А относно амоняка - и компресорите за него се смятат.-------------------------Та какво е алкохол - чисто вещество, алкохол - смес?Господин оценяващ има ли разлика м/у валентността на алкохола и класифицирането му като низш или висши алкохоли? (няма го в гугъл)-------------------------Можеш да си плещиш глупостите и никой не те спира, но все пак си задай въпроса какво е това нещо което се нарича антифриз, а не алкохол.Задай си въпроса кое гарантира експлоатационния период на антифриза и как се проследява.Проблем с метаболизма като с бензините и антифризите ли имаш или и него го разглеждащ като идеален процес без отделни етапи?Абе смешник защо се занимаваш с неща, от които и представа си нямаш? Това да прочетеш някъде нещо и да ти липсва опит по въпроса е точно толкова значимо, колкото да се осереш под теми за антифризи и бензини!Занимавай се със собствените си ангажименти без да знам дали си одитор, метролог или поредния хуманитарист-комплексар на технически теми, който се опитва да се изяви като политик на трибуна мислейки си че е в селската клоака. Това съобразно ник-а. И представа си нямаш как те е смазал ник-а ти под тежеста на безумиците, които с сътворил под някои теми дето си писал.Има много неща, за които и едно смислено изречение е достатъчно за да се досети човек за проблема - това се нарича опит и той се натрупва с години като се обръща внимание на нещата с трайно значение, а не на обща информация неприложима в практиката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #33 Отговорено 11 Юни, 2012 (Редактирано) .......Най-ниската температура за битов фризер е -18 градуса целзии!....... Обикновено в хладилната техника студопроизводството на компресорите се определя при зададени температурни условия – температура на изпарение tо и температура на кондензация и tк. И сега като ... за тебе тези двете температури за какво са? Ето една снимка за професора по ФРИЗЕРИТЕ ! Смятам че няма нужда сега да си напъвам фризера заради ПРОФЕСОРА ! http://pics.data.bg/...bee9060/frizer/ да не включвам и Либхера да покажа - 34 градуса ! Термометрите ми също са щателно проверени и показват много точно ! Обикновено в техника с компресор и фреон е от значени температурата на изпарение на ФРЕОНА ! Амонячните не са с компресори а с реотан ! И умната с определенията относно кой кой е А относно тестването на антифирз в битовия Ви фризер преди да го ползвате в колата си моето лично мнение е правете го ! Ако има проблем с антифирза най-малкото ще стане по гъст или на каша. Не е нужно да замръзне на бучка лед ! Всеки домашен фризер ще се справи с тази задача ! Редактирано 11 Юни, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #34 Отговорено 11 Юни, 2012 (Редактирано) Колеги, според мен не е необходимо да се тества антифриза във фризер ! Например, купувам си антифриз "MOTUL", разреждам го и го сипвам в колата, и не се занимавам с "глупости" Купувайте качествени продукти, за да не се занимавате и Вие с безсмислени дейности П.С. Колега K1r1L, това, което си написал в следващото мнение- може би се отнася за някои продукти- но не и за "MOTUL"- за тях аз съм сигурен ! Поздрави Редактирано 11 Юни, 2012 от JoroHondata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #35 Отговорено 11 Юни, 2012 (Редактирано) ТО хубаво е мотул ама живеем в бг. НЕ ГО ЛИ ТЕСтваш не го слагаи . По голямата продукция тук на всичко са ментета. :unsure: Редактирано 11 Юни, 2012 от K1r1L Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Emo1234 6 #36 Отговорено 12 Юни, 2012 (Редактирано) Повечето смазочни лубриканти, антифризи........ в бг са пълни чорби взимаш скъпото масло но незнаеш каде е опаковано случвало ми се е на една туба да имам две дати за срок на годност едната на тубатаи и другата на капачката тая на тубата беше 2010 а на капачката 2012 тая туба е била пускана на пазара два пъти Редактирано 12 Юни, 2012 от Emo1234 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #37 Отговорено 12 Юни, 2012 Затова вече нищо не си купувам от тук Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SuN`HiGh 20 #38 Отговорено 12 Юни, 2012 То тук кви ли не теории развихте.......... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
iso_eu 29 #39 Отговорено 12 Юни, 2012 (Редактирано) Затова вече нищо не си купувам от тук И аз подкрепям тази мисъл . Преди време в официален сервиз ми наляха оригинално масло с етикет едновременно 10 w40 синтетично по спецификация , но като покарах 1000 км. колата почна да вибрира и бръмчи като трактор ! Маслото се оказа минерално "15 w 40 "въпреки че пишеше "10 w40 " . т.е оказа се с фалшиф етикет ! Естествено ако не беше забръмчала колата като трактор нямаше да разбера за сгрешения етикет и боклука вътре, който ми наля официалния сервиз и дистрибутор на нови КОЛИ ! Редактирано 12 Юни, 2012 от iso_eu Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #40 Отговорено 12 Юни, 2012 ТО хубаво е мотул ама живеем в бг. НЕ ГО ЛИ ТЕСтваш не го слагаи . По голямата продукция тук на всичко са ментета. :unsure: Motul рейсингов с точка на кипене +136 градуса от БГ тестван на газов котлон с термометър, после на ендуранс 3 часа - бива. Като вземе да пише EU или нищо вместо France ще внасяме Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове