Becko12 10 #1 Публикувано 2 Март, 2012 Здравейте,въпреки че настоящият ми модел Хонда се справи повече от отлично в зимните условия и тежките ситуации в БГ, решихме да заменим втората семейна кола с малко по проходим модел на Хонда. Лично аз харесвам 5 вратата версия на Hr-v с V-tec двигателя с 125 конски сили. Прочетох доста неща във форума но не разбрах няколко основни неща за системата 4х4. 1. 4х4 на Hr-v и Cr-v една и съща ли е? След доста четене останах с впечатление, че е същата.2. Искам да разбера как реално се държи системата в зимни условия и въобще в условия когато е трябва да се задейства. (Прочетох много разнопосочни менения)3. Ще се радвам на всякаква по описателна информация относно тази система.В момента оглеждам автомобили 4х4 основно Нисан X-Trail, Субаро Легаси седан и реших да попитам Вас и за тоя по лек OFF roader Hr-v. Cr-v нещо не ми допада като излъчване.Ще се радвам на реални оценки на 4х4 системата на Хонда Hr-v. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slus4o© 26 #2 Отговорено 2 Март, 2012 Моите лични впечатления са че Хонда е проходима поради ниското си тегло иначе системата не бих я оприличил на 4х4 а по скоро на 2х4 ако ти пробуксуват на кръст две от колелата си до там, на мен също много ми допада на външен вид Харвито но не е много по-високо от нормалните колици.ПС Ако искаш машина на която да разчиташ за лек оффроуд гледай да има блокажи или най малкото ESP/VSA и т.н. иначе си подготви "Жокер обади се на Приятел", одеяла и лопата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stan4o 26 #3 Отговорено 2 Март, 2012 Предполагам говориш за ръчни скорости, Легаси седан няма бавни скорости, за офф роуд по-проходимо е комбито. По-добре се насочи към Форестър ако офроуда ти е приоритет.Преди време и аз имах подобна дилема и сега освен хондата имам и субару легаси, така че специално за субару мога да ти кажа кое как стои. Ако се спреш на Субару ще ти обясня по подробно.Относно проходимоста на HR-V то си е по-висок Сивик със някакво имагинерно задно предаване, което освен да окопаеш и задницата почти нищо не прави, както каза Слузчо предимството му е в това че е леко Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #4 Отговорено 2 Март, 2012 (Редактирано) Да, системите на HRV и CRV са еднакви.Да, HRV не блести с офроуд изяви, но същото се отнася и за всеки един "джип", който няма Super Select, блокаж или LSD, поне на единия мост.Всичко, което те интересува можеш да прочетеш тукhttp://www.offroad-bulgaria.com/forumdisplay.php?f=8В раздел "Дискусии по марки" има подраздел Хонда, а в "Какъв джип да си купя" има сравнения между различните марки.п.п. Системата VSA/TCS е за стабилност на хлъзгав път, при по-високи скорости. Както каза Слузчо, може и да ти помогне при лек офроуд. За тежък офроуд е по-добре тази система да е изключена. Редактирано 2 Март, 2012 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #5 Отговорено 2 Март, 2012 Не ми трябва за никакъв OFF роуд камо ли за тежък. Трябва да преодолява по високи снежни коловози и да се изкачва по заснежени почистени участъци с много голям наклон. Основно, ако спра да мога да тръгна. Също така ако тръгна на ски да кача примерно "баира' на Банско или Узана. Това ми е офроуда. Ако има сняг да ме катери по големите наклони, нямам намерение да ходя извън пътя въобще, въпроса е задвижването на задния мост да работи, не примерно да закъсам и да форсирам на едно място да боксувам 1 час и то тогава да се включва. Просто някаква реална преценка искам за това задвижване основно зимата.. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
bate_em4o 55 #6 Отговорено 2 Март, 2012 Задния мост се включва за отрицателно време. Неприятното е , че може да се включи когато си в завои-тогава тръгва да поднася. Въпрос на навик е да вкараш колата в завоя с вече зацепен заден мост. С подходящи гуми зимата няма да имаш проблеми. Все пак ако искаш по-така 4х4 , мисля , е нисана е по добрия вариант, но там цените за подръжка и консумативи е друга, а и возията му е по твърда за ежедневен автомобил. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
stan4o 26 #7 Отговорено 2 Март, 2012 Изискванията са ти подобни на моите, когато търсих малко по-проходима кола. Всяка от трите ще се справи при такава ситуация, може би ХРВ-то най-зле от трите изброени. Една от опциите ми беше ХРВ отказах се след като "премерих" такава кола (висок съм 195см 130кг)Гледам си от Варна т.е. тази кола ще се кара и доста по магистрала и междуградски път, седни във ХРВ ако не си сядал след като караш Акорд ще се почувстваш някак си... странно, просто е нисък клас кола.Аз не съм скиор, но пък ходя за риба. Бях дал Субаруто на един колега да ходи на ски с него на Чепеларе, сподели че имало боксуващи коли а той е издрапвал на всякъде... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Prelude98 68 #8 Отговорено 3 Март, 2012 Имам ХР-В, вече 3-та зима го карам и досега не съм имал никакви проблеми за качване на заледени баири, минаване през дълбоки коловози, преспи и пр. Ходил съм и на планина зимата с него и също не съм имал никакви проблеми, при положение, че е с четири много добри зимни гуми естествено. Не ми харесва интериора му- доста е постен и с евтини материали, но пък колата е супер надеждна. Така че, ако не ти трябва за офроуд, харесва ти и нямаш претенции за лукс, мисля че ще останеш доволен! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #9 Отговорено 5 Март, 2012 Аз за лукс си имам доста добре обзаведен Акорд, така че лукс не търся, основно искам работещо 4х4 при нормални обстоятелства,скоро се разрових пак във форума и за 4х4 на HR-V имаше изказване, че не се включва когато се кара на зад. И дори се оплакваше собственика, че поради тази причина се е окопал доста и не е могъл да излезе от дадена локва. След това имаше доста спорове дали е така и уж работело и на зад..но нещо това 4х4 на Хонда като че ли не ми вдъхва доверие, особено и като поразгледах малко клипчета в нета. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #10 Отговорено 5 Март, 2012 (Редактирано) Дефинирай "нормални обстоятелства"?!При едни обстоятелства Хондата "умира". При други "умира" Субаруто. А има и обстоятелства, при които "умираш", дори и с блокажи на трите дифа, и буксуващи 4 колела.Въпросът е, кои са твоите нормални обстоятелства?Можеби тезиhttp://www.youtube.com/watch?v=fO9Mqbl6qHY&feature=youtube_gdata_playerДалеч съм от мисълта да те убеждавам, че Хонда е твоето 4х4. Просто изясняваме нещата. Системата на Хонда е можеби последната причина да карам CR-V. Даже в момента съм без кардан, и май така ще си остана. Но ... такива са обстоятелствата в UK. За българските си имам Паджеро Пинин - супер селект, бързи-бавни и блокаж. Между другото дългата му версия (моето е късо) е можеби с размерите на HR-V. Редактирано 5 Март, 2012 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #11 Отговорено 5 Март, 2012 По горе са дефинирани... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #12 Отговорено 5 Март, 2012 Ми, щом като ... ... настоящият ми модел Хонда се справи повече от отлично в зимните условия и тежките ситуации в БГ, ...... то HRV-то ще се справя повече от повече от отлично! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #13 Отговорено 5 Март, 2012 (Редактирано) Krasi-mir - виждам че знаеш доста неща по темата, моля те разясни ми как точно работи това 4х4, в смисъл - четох за някаква муфа, но как зацепва тая муфа, какво точно представлява тая муфа и от обороти ли се контролира или я включва някаква електроника. Чувал съм за Хелдекс съединители, за средни диференциали и за куп други механизми но за за муфа никога. Питам защото, ако тя се контролира от обороти и разликата на предните спрямо задните колела е малко тъпо, защото, ако спреш или затънеш в сняг примерно на сериозен наклон, е добре да тръгваш без превърне на гумите, но ако трябва да забуксуваш за да включиш задния мост? Освен за стабилност в дъждовно време и малко сняг и лед на равен участък, ми се губи смисъла нещо на проходимостта на 4х4... Редактирано 5 Март, 2012 от Becko12 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1554 #14 Отговорено 5 Март, 2012 (Редактирано) Без да се засягаш, още в първия си пост ти казах къде да четеш.В тази тема напримерhttp://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=116645пише, как работи системата RT AWD на Хонда. Прегледай и линковете в нея. В линка от пост N20 на Silverfox има и схеми. Редактирано 5 Март, 2012 от Krasi-mir Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Becko12 10 #15 Отговорено 5 Март, 2012 Прочетох го да...много интересно наистина. Само немога да си обясня тоя клипhttp://www.youtube.com/watch?v=2OzK-oRPCbsПо логика трябва да се включи 4х4 задвижването на Хонда на задния мост...ама не иска. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slus4o© 26 #16 Отговорено 5 Март, 2012 (Редактирано) Това което имам като опит е че на Автоматик CR-V 147к.с. задния мост се включи над 2000 об/мин ПС Тия клипове не ги гледай много, нали знеш че "Който поръчва клипа, той плаща музиката" Редактирано 5 Март, 2012 от slus4o© Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
weapon R 43 #17 Отговорено 20 Март, 2012 (Редактирано) Първа зима изкарах с ЦРВ и ми писна да вадя закъсали автомобили от разни преспи,полянки и гаражи.Въжето по едно време си седеше постоянно закачено отзад и омотано на резервната гума.Мисълта ми беше,слагаш зимни гуми и шофираш с акъл.Извън и по пътя няма да имаш проблеми.Изпитано!!! Редактирано 20 Март, 2012 от weapon R Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vespas 3 #18 Отговорено 20 Март, 2012 При едно такова вадене от пряспа на окопан тежък микробус, при мен се случи следното:Хондата стъпи на сух асфалт ,оборотите бяха доста високи , чу се ''ЩРАК'' с последващо изправящо косата лопане и ........се наложи да си нося кардана на ръце.Така, че умната като се правите на влекачи.Извода ми - спецификата на задвижване на задния мост не е глупако устойчива.Оказа се въпреки това , че няма нищо специфично при подмяната на карето ,но да си призная ,доста дълго гледах в точка.Моят съвет е - не си чупете колите на сила. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civic1.5 0 #19 Отговорено 3 Април, 2012 Фене имал сам две ЦР-Вта сега карам ХР-В зимата работя на Боровец или на Банско, последните 2 зими на Банско, колите са невероятни за това за което ги търсиш, наистина няма да збъркаш. Разлики има но.......... ХР-Вто е по кола, по не се накланя в завоите, по пъргава е но и по малка, по тясна, преди два дни пътувах Русе-Сандански-Русе, като в Сандански вземах багаж и наобратно около 1 150км. и честно ме поумори, докато преди с ЦР-Вто не сам имал проблеми. За в градски цикал предпочитам по малкото. Успех с покупката. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове