Jump to content
DuMuTkO

Съвет от по-опитните колеги

Recommended Posts

Здравейте, колеги! Не зная дали е за този раздел точно темата, ако съм сгрешил моля да бъде преместена където трябва. След месец и половина ще пътувам в чужбина за около 4 месеца, по-точно до Германия и смятам да пътувам с колата. Тя е сивик, 6г хеч Д14А4 мотор,карам я на газ, но си върви идеално и на бензин. Колата е технически изправна, да не казвам голяма дума, но считам, че е почти изрядна за годините си. Но естествено притеснението, че може да се развали по пътя в чужбина не ме напуска, все пак е 15 годишен автомобил.Въпросът ми към вас, колеги, е да ме посъветвате на какво да наблегна като и правя преглед на колата, дали е добре да сменя някоя част за по-сигурно, разбира се масло филтри и т.н ще ги сменя преди да тръгна.Живея в София, ако може да ме посъветвате и къде да отида да прегледат колата.Благодаря предварително :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично когато пътувах ( 2000 км ) последният път гледах предимно ходовата част как е.Да не тропа/хлопа нещо , как са ми спирачките ( дискове и накладки ) и това е.Бях тогава с една Тойота и ходих на преглед в представителството.Ходи при Омбре или Юби Ко да ти видят машинката и да си спокоен.А защо си решил да сменяш масло и филтри ? Дошло им е времето или ? Преди път не виждам смисъл ако не им е време да ги сменяш.Поздрави

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами не, просто съм малко притеснен, защото един път закъсах с Хондата на магистралата и си имам едно наум. Ако не съм 100% сигурен в колата просто няма да тръгна. И един колега от работа, който кара Акорд 94 година му се прееба съединителя в Гърция. Ще отида при Омбре сигурно да я види.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя към казаното от колегите - можеш да си направиш реглаж на клапаните преди да тръгнеш. Не че нещо кой знае какво може да стане ако не го направиш, но може да ти даде някаква икономия в горивото и да си една идея по-спокоен. Виж си свещите, кабелите, капачката на делкото. Виж си спирачната течност на съединителя и спирачките. Не знам дали при 6-та ген. го има тоя бъг, но при 5-та помпата на съединителя протича чат пат. Ако е протекла сега е момента да я оправиш или смениш. Но не тръгвай веднага на път след като си я смелил. Покарай я 2-3 дена. Ами това е което се сещам :) Безаварийно пътуване :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако чакаш да тръгнеш на някакъв дълъг път ,и тогава се сетиш че колата ти има нужда от обслужване и ремонт по-добре пътувай с нещо друго. Аз лично преди пътуване не бих си дал колата да я пипат майстори,и така знам в какво състояние е. Иначе по път всичко може да се случи, направи си автоасистънс и дърпай.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Послушай този колега ако нямаш възможност да я покараш преди голямото пътуване.Аз имам горчив опит.

Ако чакаш да тръгнеш на някакъв дълъг път ,и тогава се сетиш че колата ти има нужда от обслужване и ремонт по-добре пътувай с нещо друго. Аз лично преди пътуване не бих си дал колата да я пипат майстори,и така знам в какво състояние е. Иначе по път всичко може да се случи, направи си автоасистънс и дърпай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си я карам всеки ден и колата няма нужда от някакъв конкретен ремонт, въпросът ми беше при преглед на колата на какво да наблегна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега освен при Омбре, моя съвет е да я закараш и някъде другаде.При първото и последно ходене в тоя сервиз, сменях ангренажен ремък и ролка. Исках да и направят преглед на окачване, защото тъкмо я бях купил. При взимане на колата, попитах как е, казаха ми че е супер и ако има нещо да ходя пак ( тогава ми виеше един лагер на скоростната кутия, а те не го чули, а според мен не са си направили труда да я погледнат). Две седмица по късно почна да ми трака външно каре на лява гума ( от към шофьора ), а който знае закво става въпрос, при смяна на ангренажен ремък се сваля гумата. Аз без да я свалям видях че маншона е заминал, и може би ако тогава ме бяха светнали щях да мина със смяна на маншон.Това е, може просто да съм им бил антипатичен, да не им се е занимавало незнам, но повече няма да отида там колкото и да ги хвалят в тоя форум.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наи-добре отиди в сервиза на Муген да ти я погледнат само без да я пипат и да ти вземат 5 бона.. :D Колеги това е хонда по елементарна и здрава кола не съм срещал (може би голф 1,2) всеки маистор трябва да ти свърши работа,аз лично като бях в България си я водих при един пич които работи само немски коли(обикновено последните модели мерцове и бмвта) - Хонда? нали е кола какво значение има каква... по-доволен никога не съм бил от маистор!! не мога да кажа същото за Хонда сервизите ,може би само Дидо сервиза прави изключение.Дълъг път гледаш всичко ,спирачки ,чистачки ,нивата на течностите - никога няма гаранция че нещо няма да реши да изтропа ,дори да си с нова кола от завода.Късмет

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато аз тръгна по този път, гледам нивото на течностите и в какво състояние са гумите. Не говоря колко грайфер има, а си ги преглеждам за появили се балони, пукнатини или ако нещо се е забило в тях. Не е зле да си погледнеш и накладките на спирачките.Лек път.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,Цялостен преглед в Бултрако ти е ок 65 кинта. Включва 30 точки, компресия, пътен тест...Видях им офертата наскоро при тях, но им звънни за въпроси по-добре. Това е най - оптималния вариант за мен. Ако тръгвах, точно това бих направил :cool:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, попътувал съм доста. Колкото повече се вманиачаваш, толко по зле за теб. Мини през един сервиз да ти огледат ходовата част(някое тампонче,шарнирче евентуално да не е сдало багажа),да ти видят накладките и дисковете, провери си течностите, налягането в гумите( и както един колега те е посъветвал по горе много правилно, огледай да няма нещо нарушаващо целостта на гумата, пиронче или балон някой). Фърли си една кутийка с крушки(габаритни и за фаровете) в жабката, кило масло, няква тубичка с вода, спирачна течност( в багажника, те не и тежат на колата). Провери си резервната гума, както и крика. Пали колата и тръгвай, не мисли за проблеми по пътя защото едно ше си развалиш кефа от пътуването, друго постоянно ше си на трън, а и трето мислите обикновенно предивикват нещата. Ако има да се троши нещо, то и в перфектно здраве да е, ако трябва да се строши ше си се строши. Приятно пътуване, и не се стряскай толкова. П>С> още нещо хубаво е да минеш на мивка, или сам да си измиеш стъклата от вътре, много е кофти ако грее с/у теб слънце и стъклата са ти мръсни, както и вечер дразни.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички отзовали се колеги :) Ще послушам съветите и ще си свиркам по пътя. Темата е за ключ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...