Jump to content
scaramouche

Хонда Джаз - мнение

Recommended Posts

Преди година търсих кола за жената /за първа кола/. Спрях се на Джаз. Не намерих много информацияза колата по българските сайтове /освен че гори малко J/. Та накратко реших да напишамоето мнение за количката. 2003 година е произведена.

За тази около година е минала 30 000км.

Масло сипвам 5w 40 Мобил и сменям на 15 000км.Колата е с верига и с оглед на общия пробег /175 000км/ би трябвало да сепогледне, но не съм. При смяна на масло сменям и въздушния и филтъра на купето. За 15 000км бута около 0.5л. При следващата смяна ще сменя марката масла.

Свещите са 8 на брой NGK BKR6E 11 сложих /жената казва че сега пали по-убедителносутрин/. При смяната не бяха зацапани.

Сменил съм дискове и накладки. Като дискове два пъти сменямс нови уж маркови, защото явно попадам на ментета и се кривят /да не казваммагазините/.

Летни гуми и взех Мишелин а зимни и взех Ханкук /колата якупих от автокъща и беше с галоши J/.Карам си със стандартния размер. От Мишелинките съм много доволен, но отХанкук-а не... но може да е субективно.

Разхода го засичам точно защото зареждам само пълно - пълно.Градско – извънградско ми да ва средно 6,5л/100км /това е лятото, при женскокаране, като в горещите дни климатика си работи постоянно/. Зимата разхода емежду 7.5-8.5л/100км. Колата се кара на къси разстояния и се гаси често. Разбира се много е важен и стила на каране.Този разход е на жената, при мен е с около половин литър надолу ако не иповече.

От към ходова част съм много доволен не хлопа и не тропа понашите дупки за тези 30 000км. Проблем ми създават единствено предните главини.Когато я купих се оказа че имат леки кривини и при спиране колата тресе. Сменихги с нови, 270 лева е главината и 80 за лагера това е цена за едното колело. Всичко е супер, но пък майсторае пренатегнал едната и сега е пак за смяна лагера. Мнооого леко вие при нискаскорост, тогава изпада в резонанс.

+ - много добро управление и стабилност и скорости, привключен климатик не се скопява съвсем, за сега безпроблемен двигател и ходовачаст, и най-доброто в колата е вътрешния обем, много удобно падат заднитеседалки, нисък разход

- - за мен са колоните отпред който намаляват мноооговидимоста, багажника събира вода заради лошо уплътнение, и липсата на АBS /когато я купувах изобщоне обърнах внимание L/

Колата е купена за 7000 лева и със всички обслужвания /гумизимни и летни, обслужване на двигател и ремонт по главини и спирачки/ е излязламалко над 10 000лева.

 

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kolega много добре си описъл всичко .Инфо ,което би било от полза ,ако някои се интересува от такваз кола ;) .Но да ти кажа честно на прима виста, като прочетох ми е малко двузначно .1 - хубав опис на хубавите и хошите черти на колата...2 - текуща продажба на хонда Джаз ...3 - са да не ме разбереш погрешно ;) ...4 - местя я в общи дискусий там е за тема от тоя род -опознавателна :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Сменил съм дискове и накладки. Като дискове два пъти сменямс нови уж маркови, защото явно попадам на ментета и се кривят /да не казваммагазините/.

 

 

По-добре кажи каква марка си взимал, за да спестиш на колеги повторната покупка :/

 

Колко е мястото отзад? Можеш ли да седнеш зад себе си и да сравниш ширината отзад със тази в друга хонда?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като бивш собственик на Джазз - майка ми го караше - мога открито да кажа , че на задните седалки на Джазз-а има предостатъчно място ако шофьора е 1.80 - примерно ;) А ако е 1.60 отзад се чувстваш като в лимузина . Причината за това идва от предната седалка , шофьор с ръст над 1.80 не би се чувствал особено комфортно :( С дръпната седалка до крайно задно положение не можеш да си изправиш краката хоризонтално ако си 1.80 . Освен това причината за по-голямото място за краката отзад е и облегалката , почти на 90 градуса е и за дълъг път е изключително неудобна !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм 1.90 и близо 95 кг и отзад мога да седна за проба само ако е бутната предната седалка максимално напред. Предната седалка ми е удобна, поне на мен /дръпната докрай назад/. Дискове и накладки AISIN и LUK - и двата чифта се изкривиха за под 1000км. В момента съм с оригинални от Хонда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един съвет от мен:не сменяй марката масло а пробега.Този джаз е със сервизен интервал на маслото 10000км,а Мобил-а който ползваш не е "Long Life"(15000км или по-вече)Иначе масълцето си е екстра ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мое впечатление относно дисковете- не се кривят защото са менте, а при резки температурно разлики- (горещи дискове и минаваш през локва или пряспа сняг). Моите отзад са Ниссин- оригинално такива слагат май и се покривиха, единия от предните също. Шлайфане, разработка 300км и са готови. За съжаление колкото и малко да е и чугуна измята.

Редактирано от F20A4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жена ми кара Джазка модел 2009, 1,4 л., автомат I-Shift. Естествено и аз я карам, а от една седмица карам само нея.Така...моето мнение накратко, като ще изброя само отрицателните черти, а всичко останало е повече от ОК.1. Не е добре преценено положението на шофьорската седалка спрямо волана и педалите за хора над 1,80м. Аз съм 1,79м. и не бих казал, че ми е много удобно като карам. Ако си дръпнеш седалката назад, за да ти е удобно на краката, воланът, колкото и да го издърпаш към теб, ти идва малко далеч. И обратното ако на ръцете ти е добре - трябва да си сгъваш краката в колената малко повече от комфортното състояние. Може и аз да съм несъразмерен, може и да правя постоянно сравнение със седалката на Акорда и да съм отвикнал да карам по-малки коли, може и при всички малки коли да е така, но лично на мен не ми е много добре. Естествено ако караш само нея ще свикнеш, но това е моето субективното мнение.2. Скоростната кутия е бавна,...доста бавна. Като най-голямото забавяне е между първа и втора, където е и най-голямото "потъване" на педала и усещане за превключване почти както на ръчна скоростна кутия. Превключването нагоре по предавките вече става доста по-плавно и почти не го усещаш. Но и това е чисто мое субективно мнение. На спокойни натури едва ли ще им прави впечатлениие. Жена ми вика, че бавната скоростна кутия не я дразни. Но въпреки това съм сигурен, че следващата ми Хонда ще е автомат.Пълно густо е да не превключваш скорости, но когато поискаш все пак да можеш и да изрежеш двигателя до макс.3. Трябвало е и задните прозорци да ги направят електрически.Всичко останало в колата - комфорт, видимост, двигател, разход, обезшуменост, "магическите" седалки и т.н. е повече от отлично....А сетих се още един минус - като вдигнеш капака едно от първите неща, които виждаш точно пред очите си е някаква малка ел. джаджа с марка Сименс или Бош. Направо ми бърка в здравето...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще добавя още, че за малка кола вози изключително меко, седалките са много добри, облечени са с калъфи с ципове, които при желание сваляш, переш и слагаш отново, а отзад има предостатъчно място за пътници. Возили сме хора по 1,90 без да им е било тясно или да им е късо. Аз също съм се возил отзад и е доволно широко и комфортно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...