Marcus 76 #1 Публикувано 24 Януари, 2012 Тъй като мотора ми вече е за смяна на сегменти, мисля че е подходящ момент и да се посгъсти леко. Не можах да открия калкулатор в нета където да има и моя двигател (не че се учудвам де). Въпросите ми към запознатите са: Блока и буталата ми еднакви ли са с другите D15-ски?Гарнитурата ми за главата еднаква ли е като дебелина с някоя от по известните D-серии?Колата ми е със сток глава но с D16Z6 вал и карантия, предпочитам смяна на бутала вместо шлайф, но не знам какви бутала да търся и колко ще ми дойде степента на сгъстяване, предпочитам да не минава 11:1.Предварително благодаря на отзовалите се. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #2 Отговорено 24 Януари, 2012 (Редактирано) Стандартното сгъстяване ако не се лъжа е 9,3:1. Тоя двигател е по различен от повечето д15-ки... Защото блока му е висок колкото на д16 212мм и биелата му дълга толкова 137мм. Ама иначе хода на коляновия вал си е 84,5. Ся твоите бутала са с формата на чиния. Демек издълбани. Може да пробваш със бутала от д15б7 или д15б2, те са с плоско чело само с 4 фрезенки за клапани. Макар, че не знам колко е компресионната височина на твоите стоковите бутала. НО трябва да се види колко е обема на горивната камера... Мисля че е 32.80 см/3. Мери и тогава слагай. Гарнитурата мисля че е същата и на d16z6. Също има и 2-слойни варианти. Имай на предвид че си ОБД-2 и не знам дали става да се чипират такива компютри.( До колкото зная не става) Редактирано 24 Януари, 2012 от civicgonemad Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 929 #3 Отговорено 24 Януари, 2012 Питаш за турбо и сгъстяване в две теми!Кажи какво точно ще правиш, щото турбото иска разреждане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 101 #4 Отговорено 25 Януари, 2012 Отливката на главата е като на D16Y8, D16Y5. Буталата са P08 и по калкулатор най-добре идват бутала от D16Z6 при положение, че не се бута главата. Другият вариант е 1мм от главата и бутала да си останат същите като се ползва Y8 гарнитура двуслойна(0.94mm). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #5 Отговорено 25 Януари, 2012 Да, ама това ОБД-2 може ли да се настройва? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
darius 929 #6 Отговорено 25 Януари, 2012 Трябва ти преходник и нов комп.П28/30.Или с пренареждане на кабелите.Ама разтърси се малко из форума стига си питал на посоки. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #7 Отговорено 25 Януари, 2012 Да внеса малко яснота по въпроса, другата тема която съм пуснал е за друга кола, D15 с Y8 глава в 4-та генерация, и ще се турбинира.Тази тема е за моята кола, която ще се сгъстява, затова съм пуснал две теми.ЕКУ-то съм го сменил много отдавна с P28, чипнал съм го, и макар че съм го мапвал на улицата колата си върви много добре, така че там проблеми нямам. Интересува ме чисто хардуерната част. Колега VGEN, откъде ти е информацията, мога ли да я приема на 100% за достоверна? Ще ми се да купя всичко необходимо и за един ден да направя манипулацията защото колата я ползвам постоянно. Предпочитам да сменя бутала и да не пипам главата защото след време може да ми дойде някоя друга "съскаща" идея и да не се чудя с тая шлайфана глава как да разреждам мотора. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 101 #8 Отговорено 25 Януари, 2012 Четох го в D-series.org имаше доста мнения и нямаше противоречиви и си мисля че ще е достоверно, защото на база техните данни по калкулатор нормално сметнато си излиза както си е заводска. А и дори и да е смъкната главата после с така наречените "витари" и з6 гарнитура идва на 9.2:1. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #9 Отговорено 25 Януари, 2012 @^ Колега, сигурен ли си, че темата е била за D15Z6, а не за D16Y5(HX)? Така, като говориш витари и прочие, ме навежда на мисълта, че темата е била за Y5, където биелите Eagle са приложими, но за d15 само ковани биели са 700$... Ако дадеш линк към темата ще е много добреD16Y5 - CR 9.4D15Z6 - CR 9.6 - още една малка разлика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 101 #10 Отговорено 25 Януари, 2012 http://www.d-series.org/forums/engine-building/67684-chamber-volume-d15z6.htmlТук пишат, че самата отливка на главите е еднаква. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #11 Отговорено 25 Януари, 2012 За отливката на главата и аз съм чел на няколко места, обаче за блок, бутала, биели.... ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mr.SOHC 101 #12 Отговорено 25 Януари, 2012 Блока на много места е написано, че си е като на другите Д15 и като се вземе в предвид 137мм биелата и обема на горивната камерата, най-добре си идва с д16з6 буталата. Иначе има вариант с други биели на 134мм от д15 б1/б2/б7/б8 и ПМ7/П29 бутала, което на практика излиза същото сгъстяване. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #13 Отговорено 25 Януари, 2012 Според тази: http://www.clubjapo.com/foro/showthread.php?t=144213 тема, буталата са P2J Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #14 Отговорено 27 Януари, 2012 P2J са наистина, като на JDM D15B. Остава да намеря с какви бутала сгъстяват D15B... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CiviC PoweR 46 #15 Отговорено 27 Януари, 2012 На JDM D15b буталата са P08 и изглеждат ето така Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #16 Отговорено 27 Януари, 2012 d15b - P08 Pistonsd15b 3 stage Vtec - P2J Pistons Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #17 Отговорено 27 Януари, 2012 Еднакви са с на D15 3-stage vtec, НО навсякъде из нета уеднаквяват D15B и D15z7, говорят за тях като един и същи мотор но с различно OBD ЕКУ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #18 Отговорено 31 Януари, 2012 Май ще се шлайфа, никой не сгъстява 3-степенен витек заради бедните смеси в икономичен режим. Като я отворя ще разгледам буталата, предполагам че тука от една морга ще мога да взема д13 и д14 бутала за сравнение и ще решавам на момента. На няколко места прочетох че P2J буталата били от някакъв по-здрав материал, така че може да си ги запазя. Ако в близкия месец някой попадне на информация по въпроса може да сподели Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
LAMER 82 #19 Отговорено 31 Януари, 2012 Колко ще шлайфаш, за какъв CR? Интересно ми е мойте сметки дали съвпадат с твойте. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #20 Отговорено 31 Януари, 2012 Ще гледам да я докарам между 10,5-10,8 : 1 , мисля че шлайф 0,9-1,00 мм ще ме докара точно там. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rulemaker 130 #21 Отговорено 1 Февруари, 2012 (Редактирано) това не е ли много бе? 1мм си е бая размер, а и ако я сгъстиш толкова май ще трябва да караш само на 98 или на 95+ нещо от сорта на Бардал, защото иначе ще има детонации? Редактирано 1 Февруари, 2012 от rulemaker Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #22 Отговорено 3 Февруари, 2012 (Редактирано) Ами при 9,6:1 заводската степен, колко според вас трябва да се шлайфа за да дойде на 11:1 , според калкулаторите - около 1мм П.С. Винаги карам с А98, много рядко инцидентно мога да сложа А95 и то не повече от 7-8 литра. Редактирано 3 Февруари, 2012 от Marcus Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #23 Отговорено 31 Март, 2012 (Редактирано) Последно се спрях на D16Z6 бутала, някой знае колко мм е най-дебелата метална гарнитура за D-серия и за кой мотор е съответно? Ето данните на калкулатора с P2J бутало, параметрите ги намерих из нета, получава се 9,6:1 колкото си го дава производителя. Ако не мога да намеря направо пускам D15 бутала с биели, отивам на степен 10,65:1, леко заглаждане на главата и гас до ламарината Редактирано 31 Март, 2012 от Marcus Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #24 Отговорено 31 Март, 2012 ... обаче май не мога да сложа биели от D15 на моя вал ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #25 Отговорено 1 Април, 2012 ... обаче май не мога да сложа биели от D15 на моя вал ...Do колкото сравнявах валовете /К/ на икономикака и б2ката ми се стори че разлика няма .Как то е написано по на зад.Разликата идва в блока /височина/ биелите /дължина .За биелите съм на 100% сигурен щот съм ги мерил пък и видимо имат разлика ,икономката е малко по дебела. Може и аз да не съм сханал идеята и темата на въпроса .до колкото разбирам ще се сгъстява .Буталата на з6 са същите паници като на икономика ,че има разлика има ,спор няма ма колко е незнам. Ако ще се сгъстява д15б2,д14а2 или д13 бутала .Въпреки ,че аз предпочитам д14кови .Така и не ги премерих но са по леки от д13ковите ,Тва носи и плюсове и минуси но е въпрос на избор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #26 Отговорено 1 Април, 2012 Е верно на D16Z6 са паници, ама са по-малки паници от моите Ето снимка на моето бутало: Пробвах на калкулатора с всякакви бутала, D15, D14 и D13 също, степента е неприемлива, от сорта на 15:1 ... Вече поръчах Z6 бутала, след десетина дни като отворя мотора ще меря и ще споделя информация от 1-ва ръка. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
fenabg 2981 #27 Отговорено 1 Април, 2012 Ми ти си прецени са кое е паница ето как излгеждат от ляво на дясно D16A9 / D15B2 / D13B2 Ето и Д14А1 д16з6 i д13 бутала май ще разредиш ама айде.Смени калкулатора ,че може да греша ма за сега вярвам на очите си . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pipon4o87 84 #28 Отговорено 1 Април, 2012 колегата fenabg е прав,аз сам минал на бутала пм7 на д16з6 двигател и съм сгъстил,а паниците са на д16з6(п28 бутала).и на мен не ми е ясно как ще сгъстиш с бутала от з6. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #29 Отговорено 13 Април, 2012 Да знаете, с D16Z6 бутала НЕ СТАВА! Излизат с около 3мм над блока, ще се получи с бутала и биели от D15B2 - PM3, но нямам пълен комплект за да затворя мотора днес. Оригиналните бутала са P2J и при най-горно положение седят с около милиметър навътре в блока, а с PM3 идват наравно с блока и плюс това челото им е равно а не вдлъбнато като моите. Имам снимков материал, като затворя мотора ще допълня темата. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #30 Отговорено 9 Юни, 2012 Мерси на fenabg че ме подсети да допиша Ето една снимка отляво надясно са PM3, P28, P2J ляво-P28, дясно-P2J, бутнати на общ бутален болт и най-важното: P2J в горна мъртва точка и P28 в същото положение Разликата е около милиметър или мааалко повече. Идея си нямам колко и дойде степента на сгъстяване, уш нямаше детонации, но е факт че строших буталата за 3-4 км, но пък вървеше като самолет Жалко за новите сегменти, за нищо не ставаха. Сглобих колата с едни бутала които бяха уш за резерва, не са в много добро здраве, но нямаше друга алтернатива. Върнах предварението и карам кротко докато се намери свободно време и пари за дино. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #31 Отговорено 9 Юни, 2012 (Редактирано) Биели от д15б2 или д15б7 ти трябват ... Щото буталата на икономика са с доооста по-ниски и тука идва ролята на по дългата биела.П.С. ама като гледам май късно писах. Фала е станал... Редактирано 9 Юни, 2012 от civicgonemad Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Marcus 76 #32 Отговорено 10 Юни, 2012 Да, точно бутала с биели от д15б2 сложих, счупих и пак сложих Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #33 Отговорено 24 Ноември, 2012 А случайно да знаете размерите на д14-ковите бутала показани по-горе? В смисъл компресионна височина и обема на купола им? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове