Jump to content
Marcus

Сгъстяване на D15Z6

Recommended Posts

Тъй като мотора ми вече е за смяна на сегменти, мисля че е подходящ момент и да се посгъсти леко. Не можах да открия калкулатор в нета където да има и моя двигател (не че се учудвам де). Въпросите ми към запознатите са: Блока и буталата ми еднакви ли са с другите D15-ски?Гарнитурата ми за главата еднаква ли е като дебелина с някоя от по известните D-серии?Колата ми е със сток глава но с D16Z6 вал и карантия, предпочитам смяна на бутала вместо шлайф, но не знам какви бутала да търся и колко ще ми дойде степента на сгъстяване, предпочитам да не минава 11:1.Предварително благодаря на отзовалите се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стандартното сгъстяване ако не се лъжа е 9,3:1. Тоя двигател е по различен от повечето д15-ки... Защото блока му е висок колкото на д16 212мм и биелата му дълга толкова 137мм. Ама иначе хода на коляновия вал си е 84,5.

Ся твоите бутала са с формата на чиния. Демек издълбани. Може да пробваш със бутала от д15б7 или д15б2, те са с плоско чело само с 4 фрезенки за клапани. Макар, че не знам колко е компресионната височина на твоите стоковите бутала.

НО трябва да се види колко е обема на горивната камера... Мисля че е 32.80 см/3.

Мери и тогава слагай.

Гарнитурата мисля че е същата и на d16z6. Също има и 2-слойни варианти.

Имай на предвид че си ОБД-2 и не знам дали става да се чипират такива компютри.( До колкото зная не става)

Редактирано от civicgonemad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питаш за турбо и сгъстяване в две теми!Кажи какво точно ще правиш, щото турбото иска разреждане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отливката на главата е като на D16Y8, D16Y5. Буталата са P08 и по калкулатор най-добре идват бутала от D16Z6 при положение, че не се бута главата. Другият вариант е 1мм от главата и бутала да си останат същите като се ползва Y8 гарнитура двуслойна(0.94mm).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, ама това ОБД-2 може ли да се настройва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти преходник и нов комп.П28/30.Или с пренареждане на кабелите.Ама разтърси се малко из форума стига си питал на посоки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да внеса малко яснота по въпроса, другата тема която съм пуснал е за друга кола, D15 с Y8 глава в 4-та генерация, и ще се турбинира.Тази тема е за моята кола, която ще се сгъстява, затова съм пуснал две теми.ЕКУ-то съм го сменил много отдавна с P28, чипнал съм го, и макар че съм го мапвал на улицата колата си върви много добре, така че там проблеми нямам. Интересува ме чисто хардуерната част. Колега VGEN, откъде ти е информацията, мога ли да я приема на 100% за достоверна? Ще ми се да купя всичко необходимо и за един ден да направя манипулацията защото колата я ползвам постоянно. Предпочитам да сменя бутала и да не пипам главата защото след време може да ми дойде някоя друга "съскаща" идея и да не се чудя с тая шлайфана глава как да разреждам мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох го в D-series.org имаше доста мнения и нямаше противоречиви и си мисля че ще е достоверно, защото на база техните данни по калкулатор нормално сметнато си излиза както си е заводска. А и дори и да е смъкната главата после с така наречените "витари" и з6 гарнитура идва на 9.2:1.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@^ Колега, сигурен ли си, че темата е била за D15Z6, а не за D16Y5(HX)? Така, като говориш витари и прочие, ме навежда на мисълта, че темата е била за Y5, където биелите Eagle са приложими, но за d15 само ковани биели са 700$... Ако дадеш линк към темата ще е много добреD16Y5 - CR 9.4D15Z6 - CR 9.6 - още една малка разлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
http://www.d-series.org/forums/engine-building/67684-chamber-volume-d15z6.htmlТук пишат, че самата отливка на главите е еднаква.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За отливката на главата и аз съм чел на няколко места, обаче за блок, бутала, биели.... ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Блока на много места е написано, че си е като на другите Д15 и като се вземе в предвид 137мм биелата и обема на горивната камерата, най-добре си идва с д16з6 буталата. Иначе има вариант с други биели на 134мм от д15 б1/б2/б7/б8 и ПМ7/П29 бутала, което на практика излиза същото сгъстяване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

P2J са наистина, като на JDM D15B. Остава да намеря с какви бутала сгъстяват D15B... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На JDM D15b буталата са P08 и изглеждат ето така

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

d15b - P08 Pistonsd15b 3 stage Vtec - P2J Pistons

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еднакви са с на D15 3-stage vtec, НО навсякъде из нета уеднаквяват D15B и D15z7, говорят за тях като един и същи мотор но с различно OBD ЕКУ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май ще се шлайфа, никой не сгъстява 3-степенен витек заради бедните смеси в икономичен режим. Като я отворя ще разгледам буталата, предполагам че тука от една морга ще мога да взема д13 и д14 бутала за сравнение и ще решавам на момента. На няколко места прочетох че P2J буталата били от някакъв по-здрав материал, така че може да си ги запазя. Ако в близкия месец някой попадне на информация по въпроса може да сподели ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко ще шлайфаш, за какъв CR? Интересно ми е мойте сметки дали съвпадат с твойте.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще гледам да я докарам между 10,5-10,8 : 1 , мисля че шлайф 0,9-1,00 мм ще ме докара точно там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:blink: това не е ли много бе? 1мм си е бая размер, а и ако я сгъстиш толкова май ще трябва да караш само на 98 или на 95+ нещо от сорта на Бардал, защото иначе ще има детонации? Редактирано от rulemaker

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при 9,6:1 заводската степен, колко според вас трябва да се шлайфа за да дойде на 11:1 , според калкулаторите - около 1мм Публикувано изображение

П.С. Винаги карам с А98, много рядко инцидентно мога да сложа А95 и то не повече от 7-8 литра.

Редактирано от Marcus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Последно се спрях на D16Z6 бутала, някой знае колко мм е най-дебелата метална гарнитура за D-серия и за кой мотор е съответно?

Ето данните на калкулатора с P2J бутало, параметрите ги намерих из нета, получава се 9,6:1 колкото си го дава производителя.

Публикувано изображение

 

 

Ако не мога да намеря направо пускам D15 бутала с биели, отивам на степен 10,65:1, леко заглаждане на главата и гас до ламарината ;)

Редактирано от Marcus

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... обаче май не мога да сложа биели от D15 на моя вал ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... обаче май не мога да сложа биели от D15 на моя вал ...

Do колкото сравнявах валовете /К/ на икономикака и б2ката ми се стори че разлика няма .Как то е написано по на зад.Разликата идва в блока /височина/ биелите /дължина .За биелите съм на 100% сигурен щот съм ги мерил пък и видимо имат разлика ,икономката е малко по дебела. Може и аз да не съм сханал идеята и темата на въпроса .до колкото разбирам ще се сгъстява .Буталата на з6 са същите паници :D като на икономика ,че има разлика има ,спор няма ма колко е незнам. Ако ще се сгъстява д15б2,д14а2 или д13 бутала .Въпреки ,че аз предпочитам д14кови .Така и не ги премерих но са по леки от д13ковите ,Тва носи и плюсове и минуси но е въпрос на избор.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е верно на D16Z6 са паници, ама са по-малки паници от моите ;)

Ето снимка на моето бутало:

Публикувано изображение

 

 

Пробвах на калкулатора с всякакви бутала, D15, D14 и D13 също, степента е неприемлива, от сорта на 15:1 ...

Вече поръчах Z6 бутала, след десетина дни като отворя мотора ще меря и ще споделя информация от 1-ва ръка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми ти си прецени са кое е паница :D

 

ето как излгеждат от ляво на дясно D16A9 / D15B2 / D13B2

Публикувано изображение

Ето и Д14А1

Публикувано изображение

 

 

д16з6 i д13 бутала

 

Публикувано изображение

 

май ще разредиш ама айде.Смени калкулатора ,че може да греша ма за сега вярвам на очите си .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:) колегата fenabg е прав,аз сам минал на бутала пм7 на д16з6 двигател и съм сгъстил,а паниците са на д16з6(п28 бутала).и на мен не ми е ясно :huh: как ще сгъстиш с бутала от з6.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да знаете, с D16Z6 бутала НЕ СТАВА! Излизат с около 3мм над блока, ще се получи с бутала и биели от D15B2 - PM3, но нямам пълен комплект за да затворя мотора днес. Оригиналните бутала са P2J и при най-горно положение седят с около милиметър навътре в блока, а с PM3 идват наравно с блока и плюс това челото им е равно а не вдлъбнато като моите. Имам снимков материал, като затворя мотора ще допълня темата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на fenabg че ме подсети да допиша ;)

Ето една снимка отляво надясно са

PM3, P28, P2J

Публикувано изображение

 

 

ляво-P28, дясно-P2J, бутнати на общ бутален болт

Публикувано изображение

 

 

и най-важното:

P2J в горна мъртва точка

Публикувано изображение

 

 

и P28 в същото положение

Публикувано изображение

 

 

Разликата е около милиметър или мааалко повече.

Идея си нямам колко и дойде степента на сгъстяване, уш нямаше детонации, но е факт че строших буталата за 3-4 км, но пък вървеше като самолет ;)

Жалко за новите сегменти, за нищо не ставаха. Сглобих колата с едни бутала които бяха уш за резерва, не са в много добро здраве, но нямаше друга алтернатива. Върнах предварението и карам кротко докато се намери свободно време и пари за дино.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Биели от д15б2 или д15б7 ти трябват ... Щото буталата на икономика са с доооста по-ниски и тука идва ролята на по дългата биела.П.С. ама като гледам май късно писах. Фала е станал...

Редактирано от civicgonemad

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, точно бутала с биели от д15б2 сложих, счупих и пак сложих ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А случайно да знаете размерите на д14-ковите бутала показани по-горе? В смисъл компресионна височина и обема на купола им?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...