civicgonemad 60 #41 Отговорено 7 Януари, 2012 Ами бях с д15-ка - d15b2 + p29 бутала + V-tec глава. И я бяхме докарали до 11,1:1 (по калкулатор) . Вървеше доста и гореше супер малко... АМА маслената помпа се позамисли на 5000 оборота... После последва продаване и чудене какво да се случва с тая кола... И сега съм с блок d16y2(англичанка 1,6 в-тек), Ама със глава от d16z6 подари 2 причини... 1- Главата на блока я нямаше. 2- Взех в-тек глава само за 90 лв... И сложихме колектор от d15z6 като му запушихме AGR-a Та от там най-вече дойде идеята да я съживяваме тая кола. Сега върви по-малко от д15-то (в смисъл малко по-мудна е) може би щото делкото не си е много на място... АМА ми играят скапаните обороти и елконаджиите дето ходих не можаха да направят нищо заради това... Разход: с 20 лева 120-130 км градско в Пловдив. Ся да спестя пари ама както казах... 2000 за Б серия не ми се дават. Едно VTI в Англия от 500 до 1000 паунда а тука изведнъж 2200 само двигателя... че и от горе... Това дето съм замислил не го мисля само за дето съм го видял в нета, а смятам че ще вдигне някой кон... Целта за тая кола ми е 150коня на колелата... или айде да съм по-скромен 150 на двигател... Смятам, че е постижимо. При условие че е 125-126 фабрично. P. S. Ако на някой му е известна компресионната височина на буталото на d16y2 да сподели, че не го откривам почти никъде тоя двигател. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #42 Отговорено 7 Януари, 2012 150 коня на колелата...в момента ако измеря моята няма да е толкова сигурно 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
K1r1L 860 #43 Отговорено 7 Януари, 2012 (Редактирано) и 150 на мотора ще е трудно с този сетъп засега. Редактирано 7 Януари, 2012 от K1r1L 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1047 #44 Отговорено 7 Януари, 2012 Слагай по 100 лв. на конска сила и може и да стигнеш 150к.с. на колелата,но пак не е сигурно 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JDM.BG 754 #45 Отговорено 7 Януари, 2012 Не искам да звуча песимистично, ама отказвай се докато не си потрошил и тоя мотор щото е ясна рботата. Нямаш си и понятие от тунинг сетъпи и литрова мощност. С части от останалите Д серий ще си толкова далеч от тия 150 на мотора и на колелата че си нямаш идея. Помисли трезво и направи сметка 2 потрошени мотора Д серия не са ли близо една Б серия Виждам че се хвърляш на сляпо, моят съвет е седни и чети, чети чети когато сметнеш че си научил нещо пак продължавай да четеш и тогава чак реши какво искаш и от кой мотор би могъл да го получиш. Успех Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #46 Отговорено 7 Януари, 2012 Жалко, че не мога да давам +чета. Един голям + 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #47 Отговорено 7 Януари, 2012 Много сте интересни... В момента така да се даже положението е закрепено... Да има кола дето се казва... Къде съм писал че ще взимам части от Д серия... 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #48 Отговорено 7 Януари, 2012 Ами ти хем питаш за съвет, хем не приемаш като ти кажат Аз лично смятам, че темата се е изчерпала като цяло. Освен от Д серия или афтърмаркет няма какво друго да ползваш. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JDM.BG 754 #49 Отговорено 7 Януари, 2012 Хем казваш че не ти се дават пари за Б серия хем казваш че ще даваш пари за афтърмаркет за Д (което не значи че частите за без пари а са си цифра пак добрите неща).Не се заяждам просто се опитвам да ти помогна както се опитвах и при първия ти опит но ти отново си знаеше твоята.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Вен_РВ1456ВС 157 #50 Отговорено 7 Януари, 2012 Здравейте колеги! Явно олдскул манията отново настъпва . Ще кажа само няколко неща за карбураторите, макар че не е точно по темата. От 7 години карам Акорд 2ра генерация 1.6 с прост двукамерен Кейхин. Чак преди месец реших да му обърна сериозно внимание и му направих една простичка модофикация, която промени изцяло поведението на двигателя. Карбураторът е един изключително прост и надежден уред, чиято единствена цел е да усеща респираторните сигнали на двигателя (вакуумът, който ДВГ създава при такта всмукване) и на тяхна база да подава нужното количество и качество гориво-въздушна смес.Затова във всеки карбуратор са съчетани минимум 5 системи от канали, калибровани отвори и клапи (най-общо) на обща площ колкото две човешки шепи. В неговата регулировка няма нищо сложно и страшно ако се знаят регулировъчните му параметри. Сега, въпроса с присаждането на по-големи, двойни и четворни карбуратори е много деликатен, защото най-често се бърка в преоразмеряването им, демек по-голям не означава по-добър Затова и крайния ефект в повечето случай е отрицателен, а коментарите както се вижда също. Както за EFI системите, така и за карбураторите си има учебници и книги, в които е написано кое как се изчислява, така че не виждам нищо страшно. Най-важната крачка е да сте наясно за какво ще ползвате колата и в какви режими ще се кара. Но по-важно е състоянието на механиката - всички хлабини, налягагания трябва да са в предписаните от завода производител допуски т.е. няма значение дали ще се слага турбо, валове, карбове и пр. всичката електроника и доработки, които ще се правят се обесмислят ако двигателя вече е износен. Май се увлякох, ако има интерес мога да пусна тема за това което съм направил до сега. Поздрави Ами колега няма да е зле. Някой все още ги ползват тия карбове Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Accord_82 2 #51 Отговорено 7 Януари, 2012 Колега "civicgonemad" явно си вложил доста усилия, време и пари за да стигнеш до този резултат;Браво за което! Аз най-много ти се кефя на разхода и моят съвет, както и на повечето колеги, е просто да оставиш нещата така, както са сега. И веднага ще се обоснова защо. Първо, ниският разход е критерий за по-пълно изгаряне на горивото, а от там автоматично и за по-малко вредни емисии- нещо, за което от година и половина аз лично не съм видял да се дискутира във този, а и в почти всички останали авто форуми. Второто е, че си комбинирал доста различни части от различни автомобили и то меко казано му се губи края . Явно има доста голям ефект върху перформънса съчетаването на глави, колектори и дросели, но както споделих в първия си пост, нито си знаел в какво състояние е бил блока, главата за 90лв, маслената помпа и т.н. Искам да кажа, че това преди всичко е двигател на Хонда, не е ГаЗ, БМВ, ОПЕЛ и всичко останало; това е възможно най-надеждата и с възможно най-голямо КПД въздушна помпа.И най-малкото отклонение от допуските в хлабините води до големи последствия, дори не веднага Мхм. Това е ДВГ-то, колкото повече въздух влиза, толкова повече и излиза. Разковничето е в самия процес горене, вътре в запечатаното от цилиндъра, буталото+сегментите, клапаните и свещта пространство и то за някакви си милисекунди. В този ред на мисли става безмислено да вкарваш повече въздух, след като на практика повече от половината горивна смес излиза през ауспуха.Исвинявам се че пак задълбах, но с две думи ако бях на твоето място щях да си карам количката, да си купя едно моторче да го разхвърлям, да почистя всичко и да се поупражнявам малко с дълбокомера и микрометъра.Като разбира се чета задълбочено дебелите книги; повярвай ми там е истината! Иначе има да въртиш части. А пък туй за конете, то се решава на пътя и на момента, не на хартия или компютър. Не каза с каква кутия си, това е също толкова важно, колкото и всичко останало. А за оборотите скивай как работи баба на 30г, пълен сток : Утре ще пусна темичка, но не знам къде, тука ли? Ай лека! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #52 Отговорено 7 Януари, 2012 Ся да спестя пари ама както казах... 2000 за Б серия не ми се дават. Едно VTI в Англия от 500 до 1000 паунда а тука изведнъж 2200 само двигателя... че и от горе... Абсолютно напълно съм съгласен и отделните подобрения по мотора не са 2000.....лв наведнъж 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #53 Отговорено 8 Януари, 2012 (Редактирано) Не са, ама са. Ако мисли да качва 25-30 коня ще се издруса с 2000лв като нищо.За смяната на буталата ще му вземат минимум 1000. Редактирано 8 Януари, 2012 от Ryuugan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #54 Отговорено 8 Януари, 2012 За смяната на буталата ще му вземат минимум 1000.Това в за работа ли? 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ti6ko 331 #55 Отговорено 8 Януари, 2012 Не са, ама са. Ако мисли да качва 25-30 коня ще се издруса с 2000лв като нищо.За смяната на буталата ще му вземат минимум 1000.Зависи какви бутала,кой ще му прав мотора(може той да си го прави така няма да даде пари за работа),могат да се измислят дори и втора употреба Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
edikoisi 165 #56 Отговорено 8 Януари, 2012 (Редактирано) може и да спестиш но е по вероятно да дремеш по спирките доста време ми що нескокнеш до англия, зимаш едно вти за 2000 ,продаваш останалото и си супер напред .ще имаш супер кола със супер мотор и поне 2-3 хиляди печалба....кво те правят на будала тея търговци даже земи кредит за колата и от цялата печалба покриваш кредита и с почелбата тунинговаш още и без нито един лев си с поне 250коня ..... Редактирано 8 Януари, 2012 от edikoisi 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #57 Отговорено 8 Януари, 2012 Ще отречеш ли? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
GeFi's Garage 280 #58 Отговорено 8 Януари, 2012 (Редактирано) Падам ... от стола Ся кво стана ще има ли ИТБ-та от толкова писане или не ? :D Редактирано 8 Януари, 2012 от GeFi's Garage Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #59 Отговорено 9 Януари, 2012 Английско ВТЙ под 3 хил лв до БГ не може да ти стъпи... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
prelude 311 #60 Отговорено 9 Януари, 2012 ^Може ли да си толкова лош,остави човека да спи спокойно в заблудаТова с ITB-тата е доста подводна мина,но хората късно го разбиратКато гледам или по-точно чета постовете на колега,далече е от реализирането на дори наивната представа за ITB-та Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #61 Отговорено 10 Януари, 2012 За смяната на буталата ще му вземат минимум 1000.Това в за работа ли?Да за работа. Ако искаш всичко направено както трябва, ще има да сменяваш лагери, гумички, гарнитури, евентуално полиране на портове, колектор и дросел. Хонинговане, челосване, недай си боже да имаш нужда от интервенции по коляновия вал и като включиш работа за разглобяване, почистване, монтаж и демонтаж на двигателя... Абе картинката обикновено е доста по-различна от очакваното. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mahadeva 6 #62 Отговорено 10 Януари, 2012 (Редактирано) ^Може ли да си толкова лош,остави човека да спи спокойно в заблудаТова с ITB-тата е доста подводна мина,но хората късно го разбиратКато гледам или по-точно чета постовете на колега,далече е от реализирането на дори наивната представа за ITB-таЧовека пуснал темата е "хванан влака", образно казано. Нужно е само да прочетеш бисерите му от тази тема като:...разхода... Сега с 20 кинта минавам 120-140 градско...или това:...сега съм с блок d16y2(англичанка 1,6 в-тек), Ама със глава от d16z6...Целта за тая кола ми е 150коня на колелата...Просто спираме да говорим, пишем и чоплим семки докато четем подобни бисери. Пък вие продължавайте да му гледате сеира и да си губите времето четейки приказки от 1001-а нощ... Без лоши чувства, но автора отдавна е известен с писане на афоризми във форума, поне за мен. Нереални разходи на бензин (6 литра на 100 км пробег градско - това дори последен модел Сивик хибрид не може да постигне, но неговата рацерска 20 годишна кола го прави без проблеми), нереални мощности (150 коня трудно изкарват тук-таме пипани 20 годишни B16A2-ки, той Д16-ка ще прави 150 коня на колелата)... и т.н. Ясно е, че кой каквото има него си хвали, но идва един момент, в който човек става за смях и трябва да се позамисля преди да пише меко казано глупости. Редактирано 10 Януари, 2012 от Mahadeva 4 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ryuugan 251 #63 Отговорено 11 Януари, 2012 Нали за това пишем, че да го смъкнем малко на земята. Никой не се е родил научен. Пък и всеки си има заблужденията. Аз си мисля, че ще изкарам мощността на Б16Б от Б16А1. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #64 Отговорено 12 Януари, 2012 Човека пуснал темата е "хванан влака"...разхода... Сега с 20 кинта минавам 120-140 градско...или това:...сега съм с блок d16y2(англичанка 1,6 в-тек), Ама със глава от d16z6... Влака за къде колежке...?? Не гледаш ли новини че взеха да ги спират и БДЖ е към фалит... Пак плюеш без въобще да знаеш за кво става дума... Това, че ти караш на 2-ра с 50 км/ч градско не означава, че и аз го правя... Пак казвам който не вярва да дойде да пробва... Не съм се скрил от никой. 1 2 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #65 Отговорено 12 Януари, 2012 Хич и не им се връзвай. намери си читав мапер и читав механик и готово. Другото е въпрос на четене и на финансова възможност. Кофтито е, че дори и така, нещата трудно стават от раз. Минимум от 2рия път. Всеки си мисли, че да правиш мотор е бесмислено и по-добре да си купиш друг, или че е нереално като го пипнеш един мотор като хората после на нормално каране даже да свали разхода. и мен така ме базикат, но постепенно им затварям устите с д13кта, защото дава 9/100 газ ,а си върви повече от добре. Винаги минава колата през лоши етапи, стават фалове, тънката лайсна се чупи по някога, но важното е да не се предаваш. Искаш дросели- еми купи си ги, дай после пари да ти я настроят качествено и виж после какъв е ефекта. Обаче си запази и стария чип. Така ако после ти стане висок разхода или не те кефи- сваляш ги, слагаш стария чип и колектор и караш. Винаги има хора, стигнали предела и искащи 4 дросела. Въпреки, че личното ми мнение е, че една ежедневна кола, дори и пипана без подходяща газова система си е непосилно. Верно са, сваля ти малко мощността, но си имаш копче и ти е евтино да се возиш 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
civicgonemad 60 #66 Отговорено 13 Януари, 2012 (Редактирано) Ся като по прочетах 150коня на колеката наистина е малко множко... В смисъл трудно постижимо. И меко казано не обмислено от моя страна. И слециално към Mahadeva като блока дето купих е без глава... Да взема да я карам без глава освен?? Редактирано 13 Януари, 2012 от civicgonemad 1 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chris_barnes 1296 #67 Отговорено 14 Януари, 2012 Зачистих темата от оф-топика. Извинявам се на колегите, които искаха да дискутират принципа на работа на дино стенда. Моля пуснете нова тема, сигурен съм че ще бъде полезна на всички ни.п.с. Моля не рекламирайте "нови технологии" 3 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lookcho 98 #68 Отговорено 8 Март, 2012 едикойси и гефи са адски прави ... покрай тях и Мартин Райнов само информативно ако се хванеш да го правиш сам както трябва, тия 600$ на OBX ще ти се сторят малко ... по мои сметки на мен комплектацията до тук ми излиза около 1000лв много на далавера, като голямата част от работата съм си я вършил сам ... това е при положение, че комплектацията дори не е монтирана още, и не включва настройки, и всички проблеми, които смятат да се появят когато я монтирам ... а ефекта може да се окаже наистина отрицателен работата е, че както някой хора обичат да напомнят - кеф цена няма ... сядай, чети, смятай, пак чети, търси и накрая ако още си навит да дадеш 2000лв, за нещо което е почти невъзможно да се кара в градски условия - действай Имай предвид, че слагането на ITB без да сгъстиш прилично, да портнеш, да смениш вал и изпускател, е практически бесзмислено та задели и там едни доста пари ... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове