Jump to content
boshko

Accord i-ctdi проблем със студа

Recommended Posts

Здравейте, имам акорда от 3 години и проблема е, че при по студено време колата запалва и след 3-4мин си гасне и ме оставя насред пътя. До миналата година го правеше при по ниски температури като -20, -30. Сменях бензиностанции, сменях горивен филтър, ама не. Само дето тази година ми го направи на -10 градуса(Докато натисна съединителя изгасна, добре че после запали и не ме остави). Та като стане така заливам филтъра с 5 шишета гореща вода и се пооправя, но странно че никой наоколо с дизелов двигател освен мен няма същия проблем. Каква може да бъде причината. Благодаря ви предварително.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти май сам си си отговорил на въпроса..:)Оригинален ли е филтъра и ако е кога си го сменял последно ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах подобен проблем с гаснене и то през лятото - оказа се филтър пълен с вода и други мизерии от "качественото" ни гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Конкретно този двигател е известен със склонноста си към замръзване, особено произведените преди Април-Май 2005-а. След това дизайна на горивопроводите е ревизиран и проблема вече се среща много рядко.Има вариант за изолация на тръбите на горивопроводите с изолация за тръби, който доста облекчава проблема. Едно от решенията е зимата да караш с премиум дизел - напр. Алпин серията на ОМВ, макар че някои хора споделиха, че и той понякога прави проблеми.Аз за сега нямам проблем, въпреки че температурата на два пъти пада под -10, но всяка сутрин като завъртя ключа очаквам да се изненадам неприятно.Така или иначе едно от най-важните неща, които трябва да знаеш за този двигател е НИКОГА, НИКОГА, НИКОГА да не експериментираш с горивния филтър и с маслото.За филтъра, ментетата на БОШ по 60 лева са пълен боклук и нямат много общо с оригиналния филтър (който също е БОШ). Оригиналния струва ~95-96 лева.Аз купих моята обслужена с масло 5W40 и филтър МАН. На 1000км. ги хвърлих и сега не мога да си позная колата. С масло 0/30 изчезнаха вибрациите във волана когато работи на място, стана МНОГО по-тиха, а след смяната с оригинален филтър на Хонда колата спря да се замисля като и смачкам педала. Преди не можех да вдигна 200 - след 180 умираше, а сега е самолет.За 2 месеца научих няколко важни неща - филтър само от Хонда, масло само 0/30 и по възможност от Хонда, гориво за предпочитане премиум дизел. Това е.А от филтър МАН (испански) бягай МНОГО далеч, ако не искаш проблеми.

Редактирано от Димитър Коев
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за бързите отговори, ще сложа хубав филтър и ще сменя горивото, надявам се да се получи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои хора решават подобни проблеми със замръзването като зимата мешат нафтата с бензин. На 12-15л дизел 1л хубав бензин ;) Имам комшия който прави това всяка зима и твърди, че разрешава проблема му. И за да не ме оплюе някой лично съм сипвал 15 към 1 ( дизел/бензин ) в неговата кола. Нека някой малко по-запознат каже дали това не влияе лошо по някакъв друг начин на колата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично на съвременен Common Rail дизел не бих си правил експерименти. Риска е твърде голям (и скъп). Чувал съм, че някои хора го правят, но това си е на личен риск.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В никакъв случай добавки или бензин в дизела! Изгарянето на добавките кара да се запушват дюзи и турбото да се затлачи и да не може да си разтваря геометрията. Решенията на такива проблеми по този двигател са като цяло четири цифрени. Това не е някакъв стар дизелов двигател - можеш да видиш видео за него, как Honda са направили един от най-ефективните и тихи дизели в класа за времето си. Двигателя е пълен със сензори, следящи работата му, корегиращи подаването на смес и тн, всякакви "външни" фактори побългарени по-скоро ще влошат нещата.Иначе аз трябва да споделя, че на под -20 градуса миналата година моя палеше от половин оборот и не е имал никакви проблеми (конкретно между -20 и -25 няколко пъти палих миналата година в Алпите). Тази година го палих на -11 преди няколко дни в планината, пак никакви наченки дори на "ненормална" работа, а е от най-първите такива дизели - 2004. Но горивния филтър е оригинален, маслото оригинално 0W30 и почти целогодишно сипвам от скъпия дизел на EKO (Active Diesel), OMV (Alpin/Maxx Motion както вече му викат) или Shell (V-Power). Също и на Rompetrol Евро-5 нафтата е много добра, макар че не съм я проблвам за зимата. Вярно, че на един резервоар гориво има разлика 10-15лв, но в крайна сметка вероятно и разхода на гориво е малко по-нисък от това и двигателя се поддържа по-добре така.

Редактирано от Veseliq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прекалено много се е изписало по авто-форумите за различните видове добавки към горивата, както за плюсовете и минусите от тях. Излишно е да изказвам мнение, само ще дам препратки към една доста стара, но актуална и към настоящия момент тема от Офроуд форума, в която колегите са си направили труда да изпробват дизеловите горива продавани у нас от големите верииги бензиностанции, както и експеримент на каква температура се желира дизела и коя е най-добрата добавка предотвратяваща желирането му при отрицателни температури. Цък 1, Цък 2, Цък 3. Интересно мнение има в края на темата им относно добавянето на двутактово масло към дизела, но ще оставя всеки сам да прочете и анализира сам за себе си. В заключение /Без да звучи като реклама/ мога само да потвърдя това което се докзазва от експеримента им с добавките, като безпристрастно ще посоча добавката RS Antigel, която ми бе препоръчана от мой познат, близък до фирмата вносител /вече нямащ отношение с нея/, много години преди да започна да карам дизел , като ми бе предоставена и 1 л. мостра от нея за проба, която аз от своя страна предоставих на мои приятели, пътуващи често през зимния период в района на Смолян - Пампорово. В последствие техните отзиви бяха, че не са ползвали по-добра и ефикасна добавка. Към настоящия момент и аз карам 7 генерация Акорд дизел и съм с цитираната добавка и нямам проблеми с паленето при ниските температури тия дни. Пали си от първо завъртане без замисляне. Сега правя проучване от къде може да се намери по-изгодна цена за добавката, защото цената на флакона достатъчен за 50л. гориво е около 3.50 - 4.00лв. Успех с четенето и нека дизела Ви никога да не замръзва !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня още нещо по темата, че и аз се заинтригувах. Та в търсене на решение на проблема ето какви интересни решения за предотвартяване замръзването на дизела във горивните филтри са създали умните хора. Подгревателли за горивните филтри. Този Тук е дело на братята руснаци, а този Тук на другите ни побратими американци. Остава да решим само проблема с доставката им до БГ и край с търсенето на най-добрата добавка или други видове химии.

 

П.С. След като написах предишния си пост се сетих, че по препоръка на мой познат отново занимаващ се с дистрибуция на добавки за горива и други автомобилни химии, си взех от него една американска добвака, със същото предназначение, която по думите му се доставя и ползва в две от големите вериги безиностанции, но в промишлени разфасовки и пак по неговите думи, добавката е много добра. Освен, че предотвартявала желирането на дизела, вдигала цетановото число и почиствала горивната система. Дават я подходяща за всички видове дизелови агрегати. За момената все още не съм я изпробвал. Ето я и нея

Публикувано изображение

а това е химическия състав на съдържанието и

Публикувано изображение.

 

Тук вече нямам идея за какво иде реч, нека се изкажат колегите химици и по точно нека колегата waterwet който ако не се лъжа се занимаваше с химически анализ на течностите за чистачки в подходяща химическа лаборатория.

 

Ето и линковете с описанието на производителя и Penray 1 и Penray 2

Редактирано от Olmy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което мога да кажа от скромния ми опит и чутото от бивши и настоящи собственици на автомобили с дизелови агрегати е да не се ползват добавки за горивото !!! Каквито и да е . Карам вече 3-та зима Акорд с такъв двигател и никога , при каквито и да е температури не съм имал проблем ;) Сипвам дизел от ОМВ , Еко , Лукойл и до сега не съм имал проблеми :) Съгласен съм с колегите , че с 0-30 двигателя е по-спокоен и тих , само ще добавя че горивния филтър , който продават в Хонда за 90+ лв в Бош го продават същия за 60 лв :) 1:1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък ще добавя че в ЮбиКо гледахме два разрязани такива филтри - от БОШ за 60 лв. и от официалния дилър на Хонда за Швейцария (пак БОШ) и ОПРЕДЕЛЕНО не са 1:1. ;) Този от 60 лв. има разлика в тръбичките (не стигат до горе) и предразполага (предполагаемо) засмукване на въздух. Освен това и самия филтриращ елемент е различен (като материал) а и гумените уплътнения вътре са различни.Аз лично въпреки разликата в цената не бих си сложил от тези от 60 лв. Колкото и да боли, за мен вече е доказано, че за този мотор има само един подходящ филтър и само едно подходящо масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Митак - ако и аз бях сложил още с купуването на Акорда чип , който да ми увеличи мощността щях да мисля като тебе ;) Все пак всеки фактор трябва да бъде взет в предвид , а при теб има един определящ , който влияе на всички останали и съответно не е 100% показателен . С което искам да кажа , че за теб е належащо всеки консуматив да е оригинален , а за не-чипнатите двигатели трудно се забелязва/усеща какъв е горивния филтър , маслен или въздушен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По отношение на чипа си абсолютно прав, че променя нещата генерално, но аз всъщност говорех за разликата във филтрите. Този от 95+ лв. (БОШ) е същия като филтъра за първоначално вграждане, а модела от 60+ лв. (пак на БОШ) има известни разлики.А че конкретно в моя случай вече не мога да си позволя експерименти е отделен случай, но честно казано за сега не съжалявам. Мисля този месец да сменя двете вериги за да ми е мирна главата и да видим как ще е. Дано и аз изкарам стотина хиляди като колегата който има същия чип. :)Макар че честно казано повече се надявам да не се налага да я карам толкова а да мога да си позволя следващ модел например.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...