Jump to content
CombiMan

Ще зазимявам прелюда

Recommended Posts

Здравейте!Мисля да бутна прелюда в гараж за зимата, примерно до края на март, за да не гние. Освен да сваля акумулатора трябва ли да правя нещо друго, като например да го подпирам на трупчета, че да не се сплескват гумите? Ами ако ги напомпя на 2.5 или 2.6 кво ще им стане? А да пълня ли резервоара догоре, че да не гние (той метален ли е), или да го оставя почти празен, че да няма риск от пожар?Благодаря.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво точно ще му изгние на прелюда колега ?:) Бях постнал тема с подготовка за зимата.Вземи го намажи с хубав антикор и да не го мислиш 2-3 години.Не робувай чак пък толкова на ламарини :) За една кола е по-лошо когато стои а не когато се кара.Карай си и не го мисли :)

  • Нагоре 2
  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, може би не си видял в инфото на колегата, че става дума за прелюд 1983г. Ако бях на негово място аз също бих го пазил зимата, защото точно неговият екземпляр е в уникално състояние за годините си.@Combiman - нищо му няма, само сваляш акумулатора. Бих те посъветвал да му слагаш на 2-3 седмици акумулатора и да го припалваш профилактично (не е задължително, но аз бих го правил).

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега аз сяка зима си го зазимявам за по 4-5 месеца само му свалям акумулатора и от време на време го припалвам резервоара и пълен и празен съм го оставял все тая май,гумите мойте лично се сплескаха и малко са се понацепили дали е от това или от тва че са стари незнам.Тва лято като му купя нови другата зима мисля да го оставя на трупчета. :)

Редактирано от stasko0o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е толкова ценна находка колата съм съгласен да се зазими,ако имам втора кола :).И аз харесвам много колата си,но да зема да ходя в снегове,ветрове и да мръзна по спирките няма как да стане,при положение че колата е на топличко и сухо в гаража :).Все пак колата е за улеснение :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@galev_90 Да, имам и друга, в подписа са ми и двете. Няма да мръзна, споко. :) Мерси за отговорите на всички.А защо го зазимявам? Ами имам едни ръжди на тавана около гюрука и много ме е страх като седи под снега цяла зима да не се пробие тавана. Също имам едни кофти ръжди отзад около задното стъкло. Из интернет разгледах чуждоезични форуми и тия две места са много характерни за ръждясване на тия прелюди.

Редактирано от CombiMan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом няма да мръзнеш по спирки я вкарвай в гаража и я припалвай от време на време.Аз поне така бих направил :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата е да ти служи , не ти на нея.Аз също си поддържам автомобила , независимо от годините и марката.Обичам да няма ръжди , гнило , да тропа хлопа и тн..НО няма да му робувам в никакъв случай.Точно зимата ще ми е кеф да си парпоря с нея , била тя и 1970.Всичко се прави по колата а когато едно нещо се поддържа , няма начин да те разочарова :)

  • Нагоре 2
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм за,че ако нямаш друга кола по добре си я карай ама в случая щом имаш възможност която ти е по на сърце я прибери ;D Кефа да я изкараш след няколко месеца и да я покараш е несравним поне при мене :D :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека преди 3-4 поста каза, че има друга кола.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Combiman - нищо му няма, само сваляш акумулатора. Бих те посъветвал да му слагаш на 2-3 седмици акумулатора и да го припалваш профилактично (не е задължително, но аз бих го правил).

Не е точно така. Преди време бях чел някъде, със сигурност беше в официално ръководство за експлоатация на Civic EG, но не мога да намеря къде, вероятно е в оригиналното на колата, което си стои в жабката, ще погледна. Процедурата при оставяне на колата за повече от месец, или т.нар. "зазимяване" си е обширна, не е просто да свалиш акумулатора, колкото и да му се иска на човек всичко да приключи само с това.Колата със сигурност не трябва да стои върху гумите, това си го спомням ясно. Ако не се лъжа причината беше не само развалянето на гумите, а и развалянето на окачването на колата - втвърдяване на тампоните и нужда от последваща смяна. Имам спомен, че парното трябва да е поставено в положение на "топло" - до край, но може и да греша и да е обратното. Припалването също го имаше, а то е важно, защото иначе се спичат сегментите, втърдяват се нагарите и гумените гарнитури, и тъй нататък.Сякаш имаше нещо за резервоара, но не съм убеден. Ще се опитам да намеря къде гледах информацията, за да ти я дам. И аз ще трябва да оставя моята за 3-4 месеца съвсем скоро и ще трябва да намеря как става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър Ви ден !

Мойта класика , 4-та подред зима е "зазимена". Преживявала е зимите както "на топло" , така и "на студено".

В интерес на истината когато е била в гараж , както е и сега , не свалям дори акумолатора. Измих я добре , намазах всички оплътнения да се освежат , дозаредих амумолацията , почистих я вътре и я прибрах . При мен хубавото е , че гаража е вътрешен и държи температура около 10 градуса .

Припалвам я един път седмично , като изчаквам да загрее , а един път месечно , когато е хубаво времето я изкарвам да се "разкърши" , за да не спекат разни тампони и прочее гумени нещица по окачването. В сняг изобщо не я изкарвам , заради мизериите с които ръсят. Една зима стоя навън 5-6 месеца без да я мръдна , само я припалвах заради сегментите , в последствие като я подкарах ... смених 4 тампона , които се "насраха" на момента.

Затова достигнах до извода че е по-добре да я "раздвижвам" един път поне месечно , като е сухо , но това са си мои изводи по темата.

Пълното зазимяване със сигурност ше има някакъв негативен ефект в последствие , а и едва ли може да се изпълни на 100% по предписание.

Та колега , добре си се ориентирал , колкото повече зими и спестиш на "класиката" , толкова повече годинки ше ти радва душата . Публикувано изображение

 

Поздрави Ви

Класика Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Също четох в мануала за ег сивик, че когато се оставя трябва първо да се измие добре цялата кола, да се свали акумулатора и да се вдигне на трупчета задължително. Припалването също е задължително, предполагам поне веднъж в седмицата. Всички уреди по колата да са изключени и парното да е оставено на студено, не знам защо :). Имаше и още неща, но само това си спомням. И според мен не оставяй много бензин в резервоара, защото предполагам, че ще се поизпари и попрецака поне малко за тия месеци.

Редактирано от Wolfcry

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля , че трябва да направи колегата ето това за по-голяма сигурност да не и стане нещо http://varnenskiglarus.blogspot.com/2008/11/blog-post_1656.html :)) Без лоши мисли колега :DD

  • Надолу 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен в никакъв случай не си пълнете резервоарите, за да не се наложи да ги източвате напролет.Видях как източиха от една кола застоял бензин, изляха част от него и се опитаха да го запалят, не искаше да гори даже :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@galev_90 Да, имам и друга, в подписа са ми и двете. Няма да мръзна, споко. :) Мерси за отговорите на всички.А защо го зазимявам? Ами имам едни ръжди на тавана около гюрука и много ме е страх като седи под снега цяла зима да не се пробие тавана. Също имам едни кофти ръжди отзад около задното стъкло. Из интернет разгледах чуждоезични форуми и тия две места са много характерни за ръждясване на тия прелюди.

Да вземеш да се обадиш тия дни :) Ето ти една тема от колегите в чужбинско, белким помогне. Редактирано от Кирил

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Припалвай я колкото можеш по-често, това според мен е най-важното. При хубаво време прави по някое кръгче из квартала и тва е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук страшни глупости се пишат,та чакайте и аз да се включа.Къде защото карам мотори(а те се зазимяват щем-нещем),къде защото Прелюда си го карам 4 пъти в годината само и имам известни наблюдения.Мит 1 - да не се оставя много гориво в резервоара......Много е важно дали резервоара е метален или пластмасов.Нашите за нещастие са метални,та е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да е пълен заради корозията.Тия неща дето чета за стария бензин-верни са ама бензина трябва да е седял 3-4 години в този резервоар за да е в това състояние.За една зима нищо няма да му стане,пък ако сте толкова наплашени си купете добавка за гориво за мотоциклет.Има специални дето запазват качествата на горивото през зимата при зазимяване.Мит 2 - припалване,спечени сегменти и други драми.Ми аз мойта кола преди я припалвах редовно,но главно да обърне маслото и да смаже всичките железа.Сегментите не се 'разпъват' при работа на място и форсиране на място,щото искат 'товар',т.е. каране.Като си счупих крака за сефте колата остана месеци без да е палена и нищо й нямаше като дойде време за възпламеняване.В момента съм й махнал акумулатора и седи така от последния кръг на Калояново,който беше август май......нищо й няма.Не й спичат сегментите ама може и да й действа лечебно като я кача на пистата:)До сега не съм я вдигал на трупчета никога,а вече поне 5 зими седи без да се кара,проблеми и там нямам но имам полиуретанови тампони на някои места,та може затова да са ОК.На гумите ми им няма нищо от седенето,но са на 2.5 атм. с Азот:)Общо взето обаче на колата й се ебава майката ако седи,което е истина.Иска си каране макар и само за раздвижване.Важно е да достигне работната си температура,да пусне перката и т.н.Но ако колата е класика е разбираемо да не се кара като ежедневна кола,особено зимата.Дано съм бил полезен.п.п.Сега чета линка в чужбина и се подсещам за смяната на маслото.Хората го правят защото маслото при работата си събира разни гадости като сяра,т.е. става киселинно и разяжда.Та затова препоръчват да смениш маслото и да оставиш прясно такова да седи в картера.При моторите е така също макар че там картерите са алуминиеви:)

Редактирано от prelude
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже си ходя по около веднъж на 3 седмици или макс. месец и припалвам прелюда, правя няколко ластика по улиците и го прибирам в гаража да ви питам следното. Като седи дълго време непалена и бензинът се изпарява от карбуратора и после при първо палене трябва повечко да върти стартера. Къде се намира палеца на бензиновата помпа (ако изобщо има такова нещо), че да подкача ръчно горивото преди да почна да въртя стартера? Спомням си, че жигулата на баща ми имаше такова нещо, а също така и дизеловата ми фиеста.

 

Ето две снимки, ако някой може да ме упъти или пък ако някой иска може да снима своя прелюд и да ми покаже къде е въпросното нещо.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за предния пост, погрешно се копира един от отговорите.По въпроса за лостче за подкачване на гориво, поне аз, който съм донякъде запознат с втората генерация на прелюд, мисля, че няма такова. Бензиновата помпа е електрическа, намира се малко пред задната лява гума, ведната след резервоара и след по-продължително непалене на автомобила е необходимо малко повече да повърти стартера, за да захрани карбураторите. За целта трябва да имаш добър акумулатор.Това е, успех в припалването.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Варианта е да дръпнеш 2-3 пъти смукача или просто при даване на контакт да напомпаш педала на газта :) Лошото е , че има голяма вероятност и да задавиш тогава колата ... за това най-добре повърти малко повече и това е ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предният пост на колегата ме подсети за нещо важно. Когато е студен двигателят на този прелюд, паленето по инструкция става с напомпване поне два пъти на педала на газта. По този начин се задейства смукачът, който е автоматичен и се управлява от температурата на охладителната течност, преминаваща през смукача и освен това се подкачва бензин в карбуратора. И после въртене на стартера му е майката.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...