a.aleksandrov 23 #1 Публикувано 24 Ноември, 2011 Доколкото знам при ЦР-В 1 ген. поради липсата на блокажи, когато пробоксува колело независимо на преден или заден мост силата се насочва към него както при обикновените автомобили, а другото колело, което има по-здраво сцепление не получава достатъчно мощност, с която да "избутва" автомобила. Мисълта ми е възможно ли да се направи система, която да работи с помощта на ABS-а, която да блокира боксуващото колело, примерно като тази при Ауди Куатро. Някой знае ли нещо по въпроса? Целта е повишаване на проходимостта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
румен петков 2 #2 Отговорено 24 Ноември, 2011 Не се коси....Кат пребуксува едното предно колело,и се вкл. задните и нямаш проблем!Нямаш си на идея,колко проходима тази кола на сняг и кал.Там и е силата. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
a.aleksandrov 23 #3 Отговорено 24 Ноември, 2011 Миналата зима реших да си направя експеримент - на доста стръмен баир в мокър сняг реших да спра и да се опитам да потегля отново, но си останах на едно място, като погледнах през вратата гледам, че и двете гуми от моята страна си боксуваха, а другите две бяха на по-сухо място, но те пък не зацепваха защото мощността отиваше при боксуващите гуми. Вярно е че преди да спра, колата си вървеше и нямаше да закъсам, но все пак това доста ме подразни, можеше да измислят някакво блокажче поне за задните колела Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Слави CR-V 488 #4 Отговорено 25 Ноември, 2011 Ми не е трябвало да спираш знаиш колко условия са нужни за да тръгнеш пак от това положение в което си бил. Иначе тва дето го мислиш няма как да стане, просто забрави, еиднствения начин е да свалиш купето на Хондата и да го метнеш на некои истински джип с всичките му салтанати, бързи бавни блокажи/ Ама от датчиците на АБС да измислиш управление за колелета е научна фантастика. Аи управление може да измислиш ама кои и как ще завъртата колелетата по сигнал на тва управление "Сбъркал си джипа пич" както казват в една реклама аз от проходимост не мога се оплача, даже преди 2 год е тука на една кална нива се беха насъбрали офроудъри и ела да видиш голямата тоиота как се окопа в една кал та я вадиха с лебедка, пък едно ЦРВ понеже е само 1400 кила прецапа отгоре по терлички От тогава съм му фен, макар че моята кал не е виждала и на снимка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nag 22 #5 Отговорено 25 Ноември, 2011 Ето една тема по въпроса..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #6 Отговорено 25 Ноември, 2011 Колегата я е чел тази тема. Както каза Слави, предимството на CRV-то е в малкото тегло. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
a.aleksandrov 23 #7 Отговорено 25 Ноември, 2011 Благодаря за коментарите, просто ми беше интересно дали някой се е занимавал с подобно нещо, тъй като знам, че при леките автомобили за блокаж се използва ABS системата и се зачудих след като и ЦР-В-то има ABS защо да не може и при него да се използва система на същия принцип. Иначе съм се подготвил за зимата с 4 чисто нови гуми BF Goodrich 205/70/15 сега остава само да завали снега Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
toni_t 11 #8 Отговорено 25 Ноември, 2011 Колега при третата генерация на CR-V я има тази намеса на ABS, която придава спирачно усилие на боксуващото колело. Това е свързано и със системата за стабилност VSA (Vehicle Stability Assist). Не знам дали това може да бъде добавено към първа генерация CR-V. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slus4o© 26 #9 Отговорено 25 Ноември, 2011 Колега, до колкото съм запознат при леките коли, така нареченият 'блокаж' за който говориш наистина се осъществява посредством спирачките, но не се управлява от ABS а от ESP, VSA, PSM и т.н.Ако си хванеш някой жичкаджия и ти измисли някъв 'начин' да лъжете спирачките посредством някакъв сигнал че дадено колело буксува, то би задействало импулсното спиране на даденото колело, но трябва да измислите и как спирачката да не се задейства на останалите колелаПС Аз лично си мисля за Вариант: 4 спирачни помпи и 4 отделни ел. ключета(не съм техническо лице та не се смейте мноо ) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
crv-fan 3 #10 Отговорено 25 Ноември, 2011 Зимата на нагорнище със сняг един път чух някакво "цъкване" когато взе да върти доста и изкачих, но дали е някакъв виж блокаж не мога да кажа. На по-сериозен офроуд не бих тръгнал с нея. За втора генерация става въпрос. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
slus4o© 26 #11 Отговорено 1 Декември, 2011 А не може ли да се отиграе спирачното усилие с това че то е заложено 60 към 40 предна задна ос няма ли начин да се прехвърли на 100% Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #12 Отговорено 1 Декември, 2011 100% къде? На предните, на задните, или имаш предвид 50/50 предни/задни?Както и да е, не мисля, че това ще помогне в случая(ако е възможно да се направи). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honda fen. 1 #13 Отговорено 5 Декември, 2011 тая хондичка да не беше сива, а мястото да е откриване на офроуд сезона в Трявна. защото имах подобен случай и дори предложих на колегата да окачим въжето и да помогна ако успея. там закъса и жената на организатора с ленд роувър 2006 г. и я издърпаха. наистина проходимостта не е лоша за това автомобилче. може би ако имаше едни бавни ..... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ferrarito 2 #14 Отговорено 6 Декември, 2011 Здравейте , искам да попитам дали си заслужава да си купувам Хонда ЦР-В ппроизведена в периода 2001-2003 година и сглобена в Англия.Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове