Jump to content
Gatsu

Странно тропане дясна предна гума

Recommended Posts

Здравйте,Значи тропането се усеща откъм дясна предна гума, като съм на волана. През по-редки неравности на пътя не се чува нищо и окачването видно е в добро състояние. Тръгна ли обаче по едър или дребен паваж, се чува похлопване от въпросната страна. Имате ли идея в какво може да се крие проблема? Намерих подобни теми из форума, но симптомите не съвпадат точно, а и никога не съм пипал по окачването на кола, та малко съм объркан :unsure: Предварително благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може амортисйорите ти да хлопат

Имаш предвид разбит лагер/и най-отгоре на амортисйорите? Как мога надеждно да ги проверя?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лагер няма но има тампон ,с времето амортисйорите понякога почват да хлопат

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи колега при мен е същото,само че от ляво.Днес за четвърти път ходя на майстор(различен от последния) и всички казват,че ходовата част си е наред,но почукването остава,даже днеска го накарах майстора да я покара и чу за какво говоря.До момента предположенията са две:външен накрайник или лагер,който нещо се бил разхлабвал и има вероятност да е от него (аз лично за второто се съмнявам).Всички други участници в ходовата част бяха изключени от монтьорите.Предлагам ти,понеже виждам,че си от София,да сравним двете коли дали става въпрос за едно и също почукване.Аз съм се наел да го отстраня тоя проблем,но все пак насляпо да хвърлям пара!Ако си ок за тестчето пиши на лични.Аз съм на Оборище и имаме много подходяща павирана уличка за целта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен беше накрайник (молете се и при вас да е )40 кинта с маисторлъка

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз също имам проблема с потропването от дясно. Първо си мислех, че е лагера на главината тъй като сменях карета и помислих, че не съм затегнал и законтрил хубаво. Проверявах всичко свалих тасовете мислех даже, че от тях почуква. Да ама не!!! При повторна проверка десният накрайник си беше ОК но луфта се оказа в рейката- не радиален, а аксиален. Поради глупостта да не си сменя маншона навреме. Е сега поне си имам нова рейка :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казаха колегите, най-вероятно е накрайник. Видяха ли ти биалетите в какво състояние са, защото и те тракат по паважи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак да уточня:Мнението на четири сервиза е,че всичко по ходовата част е ок,а накрайника и лагера са по-скоро хипотетична диагноза,т.е със сигурност колата е безопасна за каране,ама дразни това чукане.Лагер няма да сменям това е ясно,но се чудя дали да не се пробвам с един накрайник като съм решил да взема на Асметал.Сметките са 25 + 15 труд и 30 за реглаж или 70 лева и не се знае какво ще стане.Ей тея японци,и като се счупи нещо пак е по-различно от на другите коли :rolleyes: .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен със същия симптом се оказа, че хлопа рейката поради някакъв луфт в нея. Преди това смених накрайници, но се оказа, че не е от тях. Не ти го пожелавам, но бъди готов и за такова развитие на нещата. Рециклирането на рейката е 170 лв. + монтаж/демонтаж още към 80 и реглаж на предница ... абе сума си е. Дано да се окаже накрайник при теб. Аз от 7-8 месеца си карам с тракането и се чудя дали да я правя тази рейка или не.Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И мене така ми похлопва предно дясно колело и никой не намери причината ,като се вдигне на подемника и колелото прихлопва като се мърда-сменииха ми лагера с някакъв мапко ,който кой знае колко ще изкара и сега пак прихлопва,при мен неса накрайници шарнири и тем подобни-пълна мистерия!Гайката на карето е стегната до откат обаче като клатиш колелото и мърда заедно с карето което е от задната част на шенкела,и като почнаха след смяната на лагера да сме сменили карето и шенкела и се отказах от повече смени на сляпо щото много лев става на веднъж.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали амортисьора и виц тампона, като другото, ти е наред.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През последните дни нямах никакво време да чета форума, а гледам че доста се е изписало по темата. Аз все още нищо не съм предприел, пак поради липса на време а и от части финанси. Тропането си стои едно и също с едната разлика, че вече започна да се чува и когато карам съвсем бавно по паваж да кажем. Към края на това лято забелязах, че от въпросната страна се е скъсал един дълъг маншон май на кормилното управление (не знам точно как се казва тази щанга, но предполагам че е към кормилното управление). Та може и от там да идва мизерията при мен. Ако е от този маншон има ли опасност от по-големи поразии ако не предприема бързи мерки?Мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сряда смених външен накрайник и воала,тропането изчезна!Старият накрайник като беше вече свален нямаше никакви луфтове,но явно като си стъпи на гумите колата си се получава луфт (то и за това с щангата като се напъва не може да се разбере дали е тръгнал).Проверката за накрайника е елементарна,накарай някой да върти лекичко волана,а ти слушай при гумата,трпането се чува ясно като сирена на 2-ри юни :rolleyes: !Щом имаш скъсани маншони е хубаво да си ги смениш,колкото може по-скоро!Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за споделения опит, ще действам възможно най-скоро и след това ще споделя резултатите. А къде осъществи тази смяна?? То за тампоните ще гледам да сменя всички възможни и то със силиконови

Редактирано от Tino
�е цитирай предходно мнение !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам подобен проблем обаче като завия на пълен ляв (усеща се най-много като правя обратен) и се чува някакво тропане се 1 гумата се допира до калника ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако похлопването има доста метален звук най-вероятно дрънчи спирачния апарат, поне при мен е така :] Опитай се когато тропа ( дрънчи ) да натиснеш леко спирачката и се заслушай дали спира, ако спира отговора е ясен ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега. мисля че е рейката! Това е често явление! Карай и не се плаши!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам подобен проблем обаче като завия на пълен ляв (усеща се най-много като правя обратен) и се чува някакво тропане се 1 гумата се допира до калника ?

Как тропа гума, която се допира до калника???Обикновено, ако тропа при неравности и завой наляво - причината е десен горен шарнир.... и обратно. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно как някои колеги решиха, че няма лагер на предните амортисьори? Как точно иначе става въртенето по оста на амортисьора при завиване? А по темата - как най лесно да се открие тропането:Качва се колата на подемник. Някой хваща лява/дясна гума и с къси резки движения я движи ляво/дясно.От другата страна някой с поне малко опит проверява всички връзки / най-лесно и сигурно става със захващане с ръка/ - шарнири, накрайници, биалетки, тампони на носачи /проверява се с щанга/.Ако тропането е от вътрешен накрайник, не е лошо да се прецени внимателно, защото проблема може да не е от него, а от рейката /това и с въртене на волана може да се установи/.Друг възможен вариант е, да не ти е стегнат болта на амортисьора отгоре, но ако не си го сменял скоро, едва ли там е проблема.Може и спирачен апарат да тропа.С няколко думи: трябва малко по-внимателно да се огледа и готово.Тия неща всеки, занимаващ се с ремонт на автомобили ги знае, така че би трябвало в сервиза в който ходиш да ти открият проблема.Успех!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно как някои колеги решиха, че няма лагер на предните амортисьори? Как точно иначе става въртенето по оста на амортисьора при завиване?

...

 

Много лесно - целият амортисьор не се върти по оста си / Double Wishbone Suspension /.

Ако не е тайна, виждал ли си окачване на Хонда / 4, 5 и 6 генерация Сивик /, примерно??? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Интересно как някои колеги решиха, че няма лагер на предните амортисьори? Как точно иначе става въртенето по оста на амортисьора при завиване?

...

 

Много лесно - целият амортисьор не се върти по оста си / Double Wishbone Suspension /.

Ако не е тайна, виждал ли си окачване на Хонда / 4, 5 и 6 генерация Сивик /, примерно??? ;)

 

Ето един частичен суспеншън на Хонда(ако не се лъжа е на 5ген) и както се вижда липсват всякакъв вид лагери по макферсона ;) :

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много лесно - целият амортисьор не се върти по оста си / Double Wishbone Suspension /.

 

Грешката е при мен, нямам спомен е как окачването на сивика, по-важно е колегата да се възползва от съветите за проверка на тропането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за споделения опит, ще действам възможно най-скоро и след това ще споделя резултатите. А къде осъществи тази смяна?? То за тампоните ще гледам да сменя всички възможни и то със силиконови

Ако си сигурен,че е накрайника във всеки сервиз ще ти го сменят,но гледай все пак какви цени ще ти кажат(над 15 лв за смяна на 1 бр. накрайник) не е добьр вариант,защото е работа за макс 15 минути.И после реглаж,че уж броят резби не знам какво си,но не се получава добре.А относно силиконовите маншони пробвай,но и гумените би трябвало да си изкарат поне 5 години.Пиши после какъв е резултата!п.п Ако няма къде да отидеш да си ги смениш,ще ти кажа адреса на сервизчето където аз ходих.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен тропаше от дясната страна по неравности и дупки.В сервиз я провериха и казаха че всичко е наред по предницата.Но това тропане ме притесняваше.За профилактика смених кормилен накрайник и тропането изчезна.Видимо стария изглежда здрав.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...