Jump to content
red_devil

вървежна д13ка

Recommended Posts

На колко милиметра трябва да е генерацията за д13б2?5кс ще вдигне ли?Замислям колектор 4-2-1 спортен за Д серия!Колата я ползвам за ежедневно каране и не ми се иска да е много шумна...Имам спортен филтър за момента и интейка ми е до дупката за студения въздух-има ефект определено на карбуратор действа!Правихме го 3 пъти докато го настройм да няма завихрения!Тръбата за топлия въздух е изолирана и разкачена колата тръгна още малко остана колектора може да се замисля и за генерация.Давайте съвети, но двигателя нейскам да го сменям перфектен е!Какво още мога да направя по този мотор?Кое му се отразява най-добре? :honda::plane:

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега гледам че си писал карбуратор.Като за начало една инжекция може да му се отрази по добре.Ти скоро беше пуснал тема да слагаш VTEC глава. Слагай я какво се чудиш.Щом искаш мощност ,главата + един нов всмукател и дросел . Това със сигурност ще даде някакъв резултат. Ако не ти се отваря мотора за да монтираш VTEC глава поне си сложи пълна инжекция и към нея един по добър всмукател + по голямо дроселче :rolleyes: .Друга идея е по къса скоростна кутия , обаче не съм сигурен твоята дали не е такава( не съм запознат).Малко по лек маховик от икономик , но пък първо трябва да провериш твоя колко тежи ,а за целта се маха скоростната кутия.Ако някой по запознат може да ти каже ще е от полза.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събирай лев и смени мотора.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Мнението на човек, който е минал по този път. Аз бих го послушал. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Мнението на човек, който е минал по този път. Аз бих го послушал. :)

.....и постигнал доста от малкото моторче,хах,последно колко коня излезе на колелата атмосферния ти д13,бе Кало,110 ми се върти в главата.....Определено мнение от компетентен фен...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Амме. 91 на колелата беше. Около 115 на вала :) Сега ако трябваше да запазя 1.3то без да суапвам, щях да строукна до 1.5, и да турбинирам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

щях да строукна до 1.5, и да турбинирам.

И да не се занимаваш с някакви си Б18-ки :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Д13 е със разпределителен вал от Д15Б2, панелен спортен филтър, испускател от Д16 4-2-1 и генерация на 50-фи външно. Вървенето е осезаемо по-добро от сток. Направил съм го това не да се състезавам, а да ми по-жива колата. Но ако искаш наистина да ти върви колата много, послушай колегите и си смени двигателя. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казваш,че разпределителния вал ти е от д15б2,кое задвижва бензиновата помпа :unsure:

Редактирано от chris_barnes
предходно мнение не �е цитира!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също имах Д13-ка.Бях пощорял да я правя по бърза(колектори,спортен филтър и т/н/).Дори сложих 4 карбуратора от пистов мотор.Вярно е че за 1.3 колата си вървеше супер ,но така и не стана кой знае каква бегачка. :rolleyes: Моето мнение е същото като на chris_barnes (Събирай лев и смени мотора):honda:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята Д13 е със разпределителен вал от Д15Б2, панелен спортен филтър, испускател от Д16 4-2-1 и генерация на 50-фи външно. Вървенето е осезаемо по-добро от сток. Направил съм го това не да се състезавам, а да ми по-жива колата. Но ако искаш наистина да ти върви колата много, послушай колегите и си смени двигателя. :)

До колкото съм чувал най-добрия ъпгрейд от към стоков вал е от d16a6а до колкото знам най-добрият ъпгрей "болт-он" от към стоков всмукателен колектор е от d16y8 Редактирано от R-Racing

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само не разбирам защо спирате човека ... може да успее да направи това, което вие не сте успели ... ами като няма хондов мотор над 300 коня, да си вземем всички по едно БМВ с дванайсетак ??? или тия с тъпите бсерия да не тунинговат ами да си вземат к24 ? човека е задал конкретен въпрос и е получил практически 0 отговора ...

  • Нагоре 5
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....... но двигателя нейскам да го сменям перфектен е! :honda::plane:

Съгласен съм с lokchoo,не всички имат пари,и не на всички им се отдава възможността да съаберат пари за друг мотор :no:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

red_devil, първо бъди подготвен, че каквото и да правиш няма да е ефтино, ако искаш да има ефект различен от визуалнияНай сериозно по един мотор се усеща промяна в количеството входяща смес и промяна в дебита на изхода, но последното само ако е било недооразмерено.Това ще рече, че правилния подход е или да сложиш големи карбове, или да минеш на пълна инжекция. По интересния подход според мен са карбовете, защото както някой колеги вече се убедиха, има ефтини варианти като за д13 на пазара ... генерация да сменяш преди това мисля, че е ненужно.Варианта със директно минаване на пълна инжекция е значително по-скъп заради множеството разлики, но вероятно има повече потенциал ...следващото по отношение цена/производителност според мен е z6 глава, която ще иска още доста на брой преработки ... със сток компоненти от други мотори на хонда и малко пилене тоя двигател може да изкара около 110 на колелата и да бъде надежден и стабилен ... след това започват извращенияспорд мен трябва да си направиш равносметката за това което искаш да постигнеш и парите, които си готов да дадеш - нищо не е ефтино или ако е ефтино го правиш по 3 пъти докато се научиш ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така,Имаш 2 варианта. 1ви-Инжекция. Ако ти се дава лев-ок.2ри- дуал карб от д14а1. Има ги и по 60 кинта :cool: Самия факт, че сравняват инжекцията с карб треа да ти говори много :cool: Не,че инжекциона е лош, но карба е по-лош :D Ако мнеш на карб задължително си купи самовулканизираща се лента на Бишоп и си умотай качествено 2та тампона м/у карба и всмукателя. Така и така са купени- едно прочисване няма да им се отрази зле.От настройка имат после малко нужда, но и да не я направиш не е фатална. Вала от д15б2 /5ген/ пасва като у тех си, но ти трябва външна бензинова помпа на ниско налягане и старата остава за регулатор. Само после изтърбуши си фабричния бенз филтър и си сложи един от тия за 2 кинта пластмасовите. Просто стария дебите му е малък и ако не е сменяван става кофти.Колата после няма смукач, но може да се сложи. Иначе пали трудно на бензин.За изпускател можеш да ползваш и фабричния 4-2-1 от едноваловата д серия, че от двуваловата има разлика в порта и ефекта е отрицателен.Задължително сложи стабилизиращи щанги, читави накладки и карай поне с гуми 175/70 р13 Имай обаче в предвид, че д13ката и трябват и носачи за щангите.Възтанови си топлия въздух, че за карба е ключово. Има си клапа, която да си го регулира.Генерация вече нз. Аз си карам д13ката с фабричната и съм доволен. Не тапи. И за да видиш, че не пиша 10 мин напразно сам знаеш, че и дават 11-12 сек по каталог от 0 до 100.Ето ти клипче как е д13ката с вал и леко затапени карбове заради газовата и гуми 175ки. Клипа е кофти, че е от тел, ама шанс. http://www.boozho.com/view.php?v=e79d6059Като продупчат карбовете тия дни може пак да я запиша като си намеря права :cool:

Редактирано от barsi
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От клипа виждам, че си свали времето на 8 сек. 0-100км. Похвално! Трябва и моята да я засека.:rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

barsi, ако това клипче е на кола, с подобренията които описваш, си е направо феноменално ! Себестойноста му е смешна на фона на ефекта !Моля те напиши един списък с частите и втори с операциите извършени по тоя мотор за да се докара до това положение и също така сподели колко тежи колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е чак пък феноменално :rolleyes: Карбовете са от nonamed и само са прочистени.Стария беше много зле и за това. Гумите са си стандартни, само са на някакви лети джанти с 6 лъча. Теглото им не го знам. Вала от д15ката си е стандартен. Изпускателната система само е подновено задното гърне с ново, стоково и вместо гадния катализатор има резонатор. Въздушния филтър премахнат/само на основа е да не дрънчи кутията/ и е сложена филтърна кутия от д15ка. Маслото си е 10в40,горивото е 95/не помня от коя бензиностанция/,външната помпа е от някакво митсубиши. Еми това е. Теглото не го знам. Не е олекотявана.Явно фабричната къса кутия си каза своето. Има си интериор и све :cool: п.п.Ще си пусна една тема кое и как се случи по колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

т.е. карбове за 100лв, колектор за още толкова, вал от д15 безплатно или най-близкото възможно ... за под 1000лв си намалил времето до 100 с грубо 3 секунди ... друга такава модификация не се сещам ... за това казвам феноменално :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колектора си дойде с карбовете. Вала си бях купил цялата глава, ама фенабг каза да не цепиме мотора, а да сменим само вала. Цялата и "силова част" е много под 1000 кинта с работата :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво колега кажи ми ако може точна цифра за да знам за какво става въпрос

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално за да се направи такъв мотор да върви има няколко подхода шърво трябва да се изясни дали става дума за атмосферка или с налягане.тука се разклоняват на две вариантите1. Атмосферна2. Турбо ( няма въобще да обсъждам варианта за компресор, защото тоя сетъп никак няма да си струва дори да се вземе ефтино старт компресор от щатите ) И в двата случая има вариант да се остави със стоковата карантия, или да се присъди афтърмаркет от д16 ... това последното ще означава блок от д16 със съответното рязане, и реално от д13-ката ще остане само коляновия вал ... няма да го обсъждам защото възможностите са много ...варианта със сток долница е интересния ... за атмосферка ... с налягане тоя сетъп няма да може да се опре на сток б16 ... което го обезсмисля според мента аз ако трябва да правя атмосферно д13 със сток карантия ще следвам следната линия ... моля някой да ме поправи ако греша или пропускам нещо :)1.1 сток блок ( ревизиран разбирасе ) = 0-500 лв в зависимост от състоянието на наличния1.2 z6 глава, портната и свалена поне 1мм = 300 за главата + 100-150 лв за гарнитури + 150-250лв за гумички, ангренаж, обтяжка ...1.3 поне пружинки на клапаните = 100-300лв в зависимост от марката и възраста1.4 карбове от цбр 600+( бих предпочел 929) + къс прав колектор ( от порядъка на 24-26см от клапана до върха на трумпета ) + самоделна кутия с панелен филтър = 100- 300лв зависи от късмета и търговския хюх :lol:1.5 афтърмаркет изпускателен колектор с генерация на 50мм = 100-300лв за колектора + 150лв за генерацията + да кажем 50лв за крайно гърне1.6 нужната електроника за включване на vtec-a = ???1.7 горивна помпа = 50-100лв 1.8 къси скорости + лек маховик = 150-200ле за скоростите + 100-300лв в зависимост дали е стъргам или купен ( като първото не бих го направил за своята кола и не бих се качил на пасажерското място в такава кола - просто е руска рулетка ...)1.9 всички допълнителни дреболии и не до там дреболии, и операции ... = многокато се има предвид, че половината пари са за сервизиране на мотора и ще се наложат на произволен стар мотор, мисля, че трябва да се тегли чертата и като инвестиция да се смята половината, което е грубо цената на една б18ка + монтажа й, но не бих го съпоставил с ревизирането й ... при малко късмет може да се изкарат 120+ коня на колелата това което се спестява в сравнение с варианта с пълна инжекция е цената на ECU, делко, инсталация, резервоар и бензинопроводи и разни други дреболии ( инжекцията я изключвам, защото карбовете не са по-ефтини в комбинация с фланец, тръби и заварки за колектор )както и да е, аз лично за себеси бих се изкефил да имам нещо такова повече, отколкото сток б16 или б18, просто заради уникалноста му ... а и 100% това ще върви повече ...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

между другото за стърган маховик,сме правили не един път,на Рено клио 1.8 16в за рали-крос е правено със стърган маховик и имаше прилична разлика,но и нямаше проблем и до днешно време(3 години вече станаха),та само изразявам мнение :cool: ,не знам дали пък всички маховици държат на разстъргване,и дали опира до късмет,но в краен случай и аз бих си го стъргал :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти това добре си го описал, но ако дейли кар много ще му е висок разхода и се обесмисля. Иначе и аз съм го мислил. А В-тека ти е най-малкия проблем. Или контролер или шифт ламба от оборотомер и готово. Като замисъл обаче направо не знам дали ще мога да спя заради теб тая нощ :D п.п. Ако се стигне до отварянето на мотора ще проверя дали наистина основните лагери на д13 и д15 са еднакви. При положение, че ангренажния ремък и цилиндровата глава и водната помпа е еднаква. :dry: Но иначе отваряне на здрав мотор ми се струва кощунство. Макар и за 10-15-20к.с. отгоре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на д13 мога ли да сложа спортен колектор 4-2-1 от д16?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.п. Ако се стигне до отварянето на мотора ще проверя дали наистина основните лагери на д13 и д15 са еднакви. При положение, че ангренажния ремък и цилиндровата глава и водната помпа е еднаква. :dry: Но иначе отваряне на здрав мотор ми се струва кощунство. Макар и за 10-15-20к.с. отгоре.

ако с едно отваряне изкараш такива коне си на страшна далавера ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...