Jump to content
Mkilla

Подготовка за зимата

Recommended Posts

Колеги , идва зима и е време да помислим за колата независимо каква е тя.Ето какво направихме със мой познат тези дни на колцата.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Работата е около 1 ден ако иска човек да си го направи качествено.

Редактирано от Mkilla
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-добре е да се свалят и праговете , за да се зачистят и да се боядисат с боя или боди съответно.Ако има ръжда е добре да се свали , за да не се запечати от сместа.За моя радост аз нямах такава.Така или иначе праговете са закрити от пластмаса и не се виждат и спокойно може да се боядисат.Аз лично нямах времето да го направя за момента.

Публикувано изображение

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През лятото гледай прогнозата за времето и преди дъжд с твоя познат лепете карбоново фолио на колата - може дъжда да е киселинен! :lol:

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Eдин човек да видя да е направил нещо за колата си!Браво колега за пример си !Сподели какви матеряли използва ,че ме чака същата процедура

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Sebulba , ти се шегуваш но лошо няма човек да си поддържа колцата.Те джиповете ги мажат пък камоли автомобилите.Всеки сам си знае :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,с какво е омазахте?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, за това значи е бил каналът. :)

И - в рамките на шегата - сега това ли следва:

 

Публикувано изображение

 

Да не вземеш да се впрегнеш нещо. ;) Поздравления за стореното. Аз обичам хора, които се грижат за автомобилите си. Ако имах условия, инструменти и разбирах поне малко, сигурно през цялото си свободно време щях да вися покрай колата. За щастие не разбирам нищичко и само я карам. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще се разплача от смях , честно аххахаха :)))))))

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм следващия утре я почвам и ще кача снимки. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо го мажеш с това, какъв ефект очакваш да постигнеш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега! Много добро решение, и аз трябва да го направя. Не знам колегите по-горе какъв проблем виждат и защо ги е яд, но всеки с проблемите си. Ще отговоря вместо автора на въпроса отгоре. Ефектът, който ще се постигне е невъзможност на лугата да достига пряко до ламарината на колата, което ще предотврати корозията на елементите, които са намазани с тази гняс. :)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , добре си обяснил :) Има места които заводско нямат гума.Ако човек няма гараж и колата е уличница е добре да се направи с всеки автомобил ,а както знаем дори и аудитата гният :)Познат , работещ във фирма мажат техните коли , които са на по 4 години с такива неща.Всеки сам си знае в крайна сметка.Може на някой да му е смешно или излишно но за мен това е добро решение.Не вреди най-малкото а само може да ти помогне за по-малко главоболия относно ламарините отдолу.А на японските коли , не е силата точно в ламаринките.Немските са по-добре но и те се предават.Не че ще я карам 100 години но обичам да ми е фред всичко и което мога си го правя сам.Както знаете гаранцията на купето на японските коли е от 6 до 9 години , зависимост от модела и марката.На немските е 12-15 години както и на френските пак толкова :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Лично аз съм го правил това мазане с антикор (на Боди) преди години и ефекта при мен бе... нула. Правил съм го точно по това време (есента) на годината, сухо време, предварително бях измил и обезпрашил с кореселин ламарината (т.е. не съм мазал върху мръсна основа), но на пролетта, ръждите бяха избили, на места намазания антикор бе паднал/отлепен дори. Общо взето, ако на една кола вече е тръгнала ръжда, няма спиране, т.е. на австрийка, германка, няма смисъл. Ако е на кола която е сравнително нова или такава, която сняг/луга не е виждала (т.е. от южна Италия) тогава има ефект може би, но реално, тя така или иначе ще си изкара дълго време без ръжди, щом е нова или не е карана дълго време в зимни условия, т.е. и при този случай е спорно дали инвестицията и губенето на време си заслужава и при този случай. Отделно, че винаги има места които дори не се забелязват, където е започнала корозията (малки незабележими точици, които след зимата стават... ясно е на всички) и дори с антикора да се запечати, пак ще избие. Спорно е, дори след оправяне на ръждите (шкурене до чиста маламиран, намазване с грунд/преобразувател, боядисване, запечатване с антикор) дали ще има ефект за дълго. Аз съм мазал в долната част на праговете и цялата вътрешна част на задните калници, от няколко автомивки антикора се отлепя от силната струя на водата, а дори и да не се отлепи - стои си, а под него ламарината е станала на вафла. Отдолу (пода) не съм го минавал, защото реално там няма смисъл, на пода ръжда може да се образува единствено и само около гумените тапи, а там корозията заработва, ако има вода вътре в купето (т.е. ясно е, че и да е се маже и да не се маже, има ли вода от разтопен сняг от стелките примерно, корозията работи ОТГОРЕ на ламарината, това че е намазана ламарината с антикор ОТДОЛУ, ефект няма).Към човека създал темата: поздравления за ентусиазма, че си гледаш и почиташ колата, тази процедура дава едно временно успокоение, че си направил нещо градивно, което след време човек се убеждава сам, че не си е заслужавало. Сори, че ти развалям кефа, но... това е истината общо взето.

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В един друг форум темата бе разнищена от а до я, та там по спомен беше се достигнало до извода че може само да се "консервира" ръждата за известен период от време. Всичко друго е огромен труд с мнооого съмнителен резултат. Какво се разбира под консервиране: гресиране на проблемните места със течна грес на спрей, става дума за повърхностна ръжда по шасито, което за една зима би трябвало да има ефект. А дали е така? Ща кажа на пролет...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре,че и аз се сетих да направя нещата както колегата.Свалих левия праг и там за нещастие се беше отворила дупка колкото топче за голф :( Добре скрита,нямаше да се види докато не изгние всичко.Мазах,пилих,рязах и изчистих ръждата.Занитих едно парче ламарина после с кита и утре един дебел слои боя.Дано от другата страна да не е същото.Все пак добре,че го почнах та да го видя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навремето ладата мажех с това Боди, още ли го има.:rolleyes: Има една боя Протекта 3 в 1, пише че преобразува ръждата и т.н. може да не е лош вариант.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегата който казва , че не си заслужава :) Каквото и да напиша , не правя опит да накарам някой да направи същото а просто показвам какво съм направил за колата си в раздела.Относо това , че на теб ти се е отлепяло бодито от вода , само ще се засмея :)) Ако си ползвал боди за 5 лева не ще се отлепи а ще падне всичко при първото миене.Ела мойта да измиеш на автомивка да видиш дали ще падне нещо.Ползвам добри препарати за разлика от разните бодита които ги има във всяка квартална железария и са изпитани от хора около мен.Добрият антикор е еластичен , не стяга като гипс за да се троши , нацепва и тн..Той стои леко лепкав , подобно на пластелин преди да е исъхнал , за да може да не се нацепва точно поради тази причина.Естествено , че има живот но не е със сигурност една зима.Да , за това че ако има тръгнала ръжда няма бягане си прав но пък при мен няма и ще се старая докато карам тази кола да продължава да няма независимо дали е зима или лято.На съседа автомобила ( руски ) , който си гние през година , две , 3та година с подходящите препарати не е мръднала отдолу както и по калниците и праговете но всеки си знае пак казвам.Ще добавя , че къде къде по нови коли ( 2006-7 ) били те 4x4 даже си ги мажат през зимен сезон.Сам знаеш , че като поддържаш едно нещо то не ти прави проблеми.Профилактиката на никого не е навредила до сега :) За напреднала фаза ръждица няма да помогне но ако няма такава , това е едно много добро доказано средство за запазване по-дълъг живот на купето.PS Колега от работата със Сивик.2 години без никакви ръжди и проблеми по ламарините.След последната зима на много места по праговете и калниците наченки на ръжда а отдолу не иска да гледа все още:) Как и защо всеки знае отговора.Никой не знае препаратите всяка година какви са.Имаше 1 филмче не си спомням къде го гледах вече,как такива препарати за пътищата разяждаха асфалт след престояване известно време и ако го намеря ще го постна :)

Редактирано от Mkilla

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купих боя на асфалтова основа и боядисах отдолу където се налагаше.И аз съм готов да посрещна зимата. :)

Редактирано от pikaso906

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...