Ивайло Йовчев 21 #1 Публикувано 12 Юли, 2011 Здравейте Колеги.Вчера на връщане от морето,а и на отиване беше същото,при скорост от 120-140км/ч стрелката за температурата започна да се вдига от нормалното си положение в което винаги стои стига до края на рисунката(термометърчето) на уреда и си остава там.След като загрее до там освобождавам от скорост уж да охлади малко,а тя пак си стои там на същото място,след това подавам междинна газ включвам на 5-та предавка и продължавам да карам и температурата веднага пада до нормално положение.И така известно време и после пак същата работа след няколко км.Колата си има антифриз не изтича от някъде.Разширителния съд си функционира всичко-повишава се нивото след като загрее колата.Перката на радиатора си работи.Маркучите от радиатора са меки.Моята идея е за термостат,но нека чуя и вашите съвети за този проблем. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
logoH 12 #2 Отговорено 12 Юли, 2011 Може да е от водната помпа- сменял ли си я ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
nemeca70 0 #3 Отговорено 12 Юли, 2011 (Редактирано) Здравей колега моята също правеше така.Като я настапя с 120-140 и започваше да загрява инче при нормално каране не правеше проблеми.Смених радиатора защото ми казаха че има частично запушване.Колата се оправи но след месец ми направи същия проблем тогава смених и термостата от тогава нямам никакви проблеми.Но немога да ти кажа точно откъде е бил проблема.Според майстора и от двете места Редактирано 12 Юли, 2011 от nemeca70 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Dimteam 1 #4 Отговорено 12 Юли, 2011 Здравей колега! И аз до онзи ден имах подобни проблеми. Незнам дали като е загряла си се сетил да опиташ да завъртиш парното на топло без да пускаш вентилатора. При мен така температурата падаше. И така още месец някаде си карах на градско нямаше проблеми само в задръствания загряваше и така до миналата седмица когато почна да си загрява яко и нищо не помагаше.... Свалих термостата сготвих го на котлона и видях че проклетника ваобще не иска да отваря при почти кипяща вода. Ходих купиш си за 20лв. нов Тама японски и от тогава стрелката не мърда от нармално положение! Дано съм помогнал! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #5 Отговорено 12 Юли, 2011 Здравейте Колеги.Вчера на връщане от морето,а и на отиване беше същото,при скорост от 120-140км/ч стрелката за температурата започна да се вдига от нормалното си положение в което винаги стои стига до края на рисунката(термометърчето) на уреда и си остава там.След като загрее до там освобождавам от скорост уж да охлади малко,а тя пак си стои там на същото място,след това подавам междинна газ включвам на 5-та предавка и продължавам да карам и температурата веднага пада до нормално положение.И така известно време и после пак същата работа след няколко км.Карай под 120, или над 140 и няма да имаш проблем .. Проблема ти е най вече в радиатора и може да се оправи с една хубава външна и вътрешна промивка ..А тази стратегия с карането по инерция е много грешна, защото така най лесно стават белите ..Водата в радиатора се охлажда прекомерно, а в двигателя прегрява, поради недостатъчен дебит на водната помпа при ниски обороти ..Ако просто намалиш скоростта, охлаждането ще е много по бързо и равномерно, отколкото да пускаш по инерция и после пак на скорост .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Ивайло Йовчев 21 #6 Отговорено 12 Юли, 2011 Благодаря Ви.Мисля края на седмицата да сменя термостата.Радиатора е промиван зимата и е сменян антифриза.В градско условия нямам проблеми,загрява си нормално и си се охлажда.Ще сменя термостата и ще видим пак имам ходене до морето след 20 август и ще споделя как е Понеже по-рано едва ли ще излизам извънградско.Водната помпа не е сменяна.Предстои ми смяна на ремък и тогава ще е и тя. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #7 Отговорено 21 Април, 2014 Здравейте колеги. Имам абсолютно същия проблем, като на колегата. Като карам по магистралата със 120-130км/ч. известно време и стрелката от нормалното си положение в средата започва да се покачва нагоре към червеното на уреда на таблото. Сменях термостат, но положението е същото. Направи ми впечатление, че като беше стигнала стрелката почти в червената зона, отбих от магистралата, спрях, отворих капака, и гледах, че перките се въртят, маркучите не са втвърдени, водата в казанчето беше малко над максимума, но водата в казанчето не вреше. Изгасих двигателя, след 15 мин дадох на контакт и гледам стрелката паднала в средата на нормалното си положение. Мисълта ми е, ако наистина е загряла почти до червената зона, не трябва ли за 15мин. да си остане долу горе там, а не да пада толкова драстично? Имайте в предвид, че и времето си беше доста топло, преди това карах на климатик вътре. А иначе проблема ми го прави от известно време, но винаги забелязвам проблема като тръгна на дълъг път, в града нямам проблеми. Според вас къде може да е проблема? Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
krasimir_01 84 #8 Отговорено 21 Април, 2014 При мен нещата се оправиха с нов радиатор друго нищо не съм подменял. А това с промовките не помогна грам даже го и варих с оцет и пак нищо. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #9 Отговорено 24 Април, 2014 Днес сменихме радиатора с чисто нов, същата работа. Започвам да си мисля, че уреда вътре ме лъже, понеже си направих експеримент, когато ми показва, че е доста загряла колата, загасих двигателя и веднага после дадох на контакт и какво да видя? Стрелката отиде на мястото, където трябва да е по подразбиране. Утре майстора ще ми изведе отделен уред, който да ми показва температурата, защото ако трябва да бутам по таблото, работата става дебела.... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #10 Отговорено 29 Април, 2014 Проблема решен! Отделен уред, който майстора ми прекара вътре в купето и сега си карам спокойно. Докато този на таблото ми показва прегрял двигател, този вътре ми показва малко под 100 градуса Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
JoroHondata 188 #11 Отговорено 15 Юни, 2014 (Редактирано) Здравейте колеги Аз съм установил следното: при промивка на цялата охлаждаща система с вода- и при работа на двигателя в този момент- много бързо водата в системата се нагря до 105 градуса (и стрелката не мръдна от хоризонталното си положение). Докато при използване на 50 % вода и 50 % антифриз- охлаждащата система не се нагря над 93,5 градуса. Може би водата като охлаждаща течност много бързо повишава своята температура (няма никаква инертност), а сместа 50 % вода и 50 % антифриз има съвсем друго поведение (много голяма инертност). Поздрави Редактирано 15 Юни, 2014 от JoroHondata Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #12 Отговорено 15 Юни, 2014 Концентратът антифриз е много слабо топлопроводящ,той се слага просто като добавка на водата която има много добри топлопроводящи качества ,за да не замръзва зимата.Вече в съотношението им се прави компромис за температурата на замръзване,лятото би било добре да се кара с дистилирана вода обаче пък съставките в антифриза смазват и пазят от корозия елементите в охладителната система .Чувал съм от някои хора че вместо да се чудели как да го разреждат пълнели системата с концентрат антифриз-с него могат да се получат локални прегрявания на цилиндрите без да смогне концентрата да отнеме на време топлината която разсейват ,с една дума не е добре да се кара само с вода или концентрат ,трябва да се смесват. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #13 Отговорено 17 Юни, 2014 Колеги, онзи ден като тръгнах по магистралата и пак започна да загрява. Този път ми направи впечатление, че като съм в обороти климатика не изстудява, веднага след като освободя от скорост и климатика започва да разботи нормално, и стрелката на таблото за температурата и тя спада. Докато карах по магистралата отбих и отворих капака. Стрелката на температурата беше отишла почти в червената зона, а антифирза в казанчето преливаше! Светна ми и чека! Изгасих двигателя за около 20 мин., после като дадох на контакт стрелката покзваше нормалното си положение (за нормално загрял двигател), а течността в казанчето беше паднала малко по МАX (където по принцип е нормално). ПАК подчертавам, като карам градско тия проблеми НЕ се проявяват. Само като карам с повечко обороти (обикновено като изляза на магистралата), тогава се проявява проблема. Смених: радиатор, казанче, капачка на радиатора, добавих си уред, с който да следя температурата, термостат, водната помпа е сменяна преди около 10хил. км. Вече не знам какво остава да сменя, за да си реша проблема!? Кажете някой колега или сервиз, който да има кабели, да направим една диагностика, да видим евентуално от там дали няма да се разбере нещо. Благодаря предварително! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ATMV 108 #14 Отговорено 17 Юни, 2014 Здравей колега, от опит ,мога само да те посъветвам да отидеш при читав майстор. Във варна не е като да няма къде да ходиш. Правих подобни упражнения миналото лято смених всичко, докато се реша да сменя гарнитурата на главата.... за времето което карах така спекох и сегментите и т.н. Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #15 Отговорено 17 Юни, 2014 (Редактирано) И аз за гарнитура щях да предложа или пукната картуна ама таз работа и с климатика му е много странна Редактирано 17 Юни, 2014 от borko 30 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
honest 2 #16 Отговорено 17 Юни, 2014 Ако е гарнитура, не трябва ли да втърдява маркучи? При мен са ОК. Четох в един сайт на английски, при проблем с водна помпа, може климатика и той да прави проблеми. Мисълта ми е, ако има проблем с водната помпа, трябва ли да свети чека? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #17 Отговорено 18 Юни, 2014 Не. Самодиагностика няма ли тая машина?!? Това загряване може да се дължи на факта, че в системата не остава достатъчно течност, което или е скапана капачка или издухана гарнитура на главата. Тест за изгорели газове в охлаждането си направи, а климатика може да изключва при обороти вследствие прегряването на двигателя и по-добро охлаждане. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Mitkoto_tt 6 #18 Отговорено 2 Август, 2015 И накрая какво се получи има ли ???? подобрение или смени гарнитурата 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #19 Отговорено 29 Октомври, 2016 (Редактирано) Малко да посъживя темата,понеже и аз се сблъсках със същия проблем вчера.За пет минути работа на място колата вдигна температурата почти до критиката,след 100 метра рязко си падна на работната температура че и надолу.Оставих я пред вкъщи да поработи на място и пак взе да я дига,задържах на обороти и падна,изгасих включих на контакт само показва под раб. температура.Днес отворих разширителния съд и видях че празен и съответно долях до средата да не пълня целия,когато е в движени всичко е добре но поседи ли повече от 2 минути почва да вдига,по кофтито е че перката ми включва доста късно а и това с празното казанче не ме радва особено.В понеделник влиза в бокса за нова помпа(сегашната е на 15 000к) ,термостат,промивка и ще видим какво следва.И се надявам да не е гарнитура. И макло съм раздела на друга генерация и година ама............................ Редактирано 29 Октомври, 2016 от zlobar4e Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
s.s.d.d. 280 #20 Отговорено 29 Октомври, 2016 В радиатора е главно да е пълно! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
zlobar4e 116 #21 Отговорено 31 Октомври, 2016 Тъъъй.Оказа се че в цялата картинка АЗ съм за е*не .За 2+ години с тая кола съм поглеждал антифриза само веднъж ,от всичко което съм правил по нея.Та отварям аз събота сутрин капака и почвам зорко да оглеждам за течове от помпата и оп гледам разширителния съд праааааазен(тук е разковничето на цялата далавера).Я долей до където са ти обозначили ората .Тая сутрин чак я запалих и тръгвам към работа,парното си духа весело на стъклото и о "чудо"-всичко си е как требе.Оставих я при приятел автомонтьор цял ден,отивам да си я прибирам следобед-вика нищо и няма бе човек. 2 часа си бачка на място помпата върти термостата си отваря,перката върти когато си трябва,стрелката като закована си седи на място.Наблюдавай си я пак за всеки случай,да не е гарнитурката да заминава. Извода от всичко:НЕ бъдете заплеси като мен!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове