Jump to content
kiro

Защо се сменят ролки, при смяна на ангренажен ремък?

Recommended Posts

Искам да повдигна една дискусия, тъй като ровейки се къде ли не неможах да намеря логически отговор на въпросите които ме дерзаят!1. Защо при смяна на ангренажен ремък, трябва да се сменят ролки ( до колкото знам за Д16В1 са 2бр.)?- Нали лагера на ролката си е монтиран на самия вал и при смяна се поставя само ново зъбно колело (ролка).- Според мен удачно е да се смени по-скоро водната помпа, отколкото самите ролки. Немисля че самата ролка е за смяна ако не е запекъл ( или нещо не е както трябва) лагера.Моля за мнение от специалисти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ремък се къса от кофти ролки а не "просто ей така". Можеш да си караш и "таксиджийската", да си сменяш ролки през смяна, но си играеш на руска рулетка. По принцип се сменя всичко което се търкаля по ремъка ( включително и помпа) ама ние българите нали сме "големите разбирачи" и я сменяме когато се пусне от хорото(както често се случва "в най-тържествения момент").

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

http://www.prostreet...JJ-0001-DSM.jpg

 

Ето това се сменя.

Тези които са на вала/валовете - не. Струва ми се че за тях питаш.

Редактирано от tunyo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ремък се къса от кофти ролки а не "просто ей така". Можеш да си караш и "таксиджийската", да си сменяш ролки през смяна, но си играеш на руска рулетка. По принцип се сменя всичко което се търкаля по ремъка ( включително и помпа) ама ние българите нали сме "големите разбирачи" и я сменяме когато се пусне от хорото(както често се случва "в най-тържествения момент").

А възможно ли е "кофти" ролката да е оригиналната?? Не се заяждам опитвам се да разбера какво имаш в предвид с определението "кофти" ролка? Тъй като си мисля че износоустойчивостта на ролката е по-голяма отколкото на самият ремък и ако се скъса ремъка няма да е заради ролката, а по скоро заради износването му с течение на годините работа или греша?Радвам се да дискотираме логически нещата. Тъй като аз оставам с впечатление, че нашите "баш майстори" тук просто така са си свикнали като сменят ремък да сменят абсолютно всичко около него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.prostreet...JJ-0001-DSM.jpg

 

Ето това се сменя.

Тези които са на вала/валовете - не. Струва ми се че за тях питаш.

 

Питам по принцип, защото ми се струва, че оптягъщата ролка която е на снимката не е нужно да се сменя, а само самият ремък и водната помпа, но тъй като не съм "профи" искам обосновано мнение от хора които ги разбират нещата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си задавам този въпрос. Зная, че на някой коли (примерно пежо) се сменя задължително и водна помпа, но за хондата ми (D16V1) не ми е ясно, а до 1-2 седмици ще я вкарвам в бокса за обслужване и смяна на ангренажи та се чудя - само ремъци ли, само ролки, водна помпа или висчко и защо :) Много хубава и полезна тема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...а по скоро заради износването му с течение на годините работа...

А износването се получава точно от износена ролка. Ролката както ти сам каза е просто един лагер. Лагер, който има живот определен брой милиона заъртания. След това започва износване на лагера (на каналите или съчмите) и се губи съосието межу вътрешна и външна черупки на лагера ( ролката започва да "бие") а в по-тежкия случай ролката направо блокира и какво му се случва на ремъка мисля и сам можеш да се сетиш. До износване на ролка се стига или с пренатягане на ремъка или пък некачествена изработка на ролката(евтини материали/лошокачествена или никаква смазка).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...а по скоро заради износването му с течение на годините работа...

 

Този отговор звучи доста логически, за което те аплодирам, не се бях сетил за това.

Но пак продължавам с питането. Тъй като самата ролка(голямата) се набива на лагера на коляновия вал, какво ти е становището за смяна на този лагер вместо и оставяне на "оригиналното" зъбно колело?

 

Искам да разиграем варианти и да помислим над тях, тъй като незнам дали си запознат но Ролка с лагер + Оптягаща ролка + Водна помпа + Ремък за този двигател струват между 650-700 лева и като сложим 150-200 лева труд стана сериозна сума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това "голямото" долу на коляновия вал е демферна шайба и няма нищо общо с ангренажа. Под нея има "зъбно колело" на коляновия вал, което няма лагери и въобще нищо което да се износи( ако не броим шпонката).Какво значи "Ролка с лагер + Оптягаща ролка" ? :unsure:

Редактирано от Player101

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз не съм много наясно както предупредих в началото не съм "профи", но все си мисля, че на позиция "А" и позиция "D" на снимката долу в дясно има лагери. Може и да греша и ако е така ще се радвам да бъда коригиран.

Обичам градивната критика.

 

Благодаря.

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези зъбни колелета не се подменят при нормална смяна на ремъка. В редки случаи се сменя долното зъбно колело при редки модели Х серия и Ф серия мотори. Това се случва поради лошото затягане на демферна шайба и така всички шайби и зъбни колелета на коленовия вал си разпробиват канала за ключето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата tunyo ти е дал снимка. Единствено това което е на снимката подлежи на смяна при сервизно обслужване. Нищо друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ами аз не съм много наясно както предупредих в началото не съм "профи", но все си мисля, че на позиция "А" и позиция "D" на снимката долу в дясно има лагери. Може и да греша и ако е така ще се радвам да бъда коригиран.

Обичам градивната критика.

Благодаря.

 

Има лагери на A и D, ама са плъзгащи и не са консуматив :P

Сменяш В и С ( ако С не тече и няма луфт, може и на следващата смяна ) ;)

Всъщност, знаеш ли точно какво питаш??? :rolleyes:

 

Това се случва поради лошото затягане на демферна шайба и така всички шайби и зъбни колелета на коленовия вал си разпробиват канала за ключето.

 

Кое си разпробиват? :rolleyes: Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не знае а просто се чуди как да спести някой лев. Ролките се сменят по простата причина че се износват, а е тъпо при веднъж отворен двигател да оставиш старите ролки зашото както каза един колега си тестваш късмета. Другото е че смяната на ремъка както сам каза е 100-150 лв, нали се сещаш че ако 5000 км след смененния ремък, старата ролка почне да свири тия 100-150 лв ще ги дадеш още веднъж. Да не говорим че може и ремонт на мотора да правиш. Сам си отговори дали си струва риска.А и още нещо - ако майстора ти е добър и си държи на името никога няма да ти смени ремъка без ролките или поне ще те предупреди. Ако е някой цървул дето само гледа да вземе лев, ще ти смени каквото му кажеш ама после ще си носиш последствията

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пууу закъснях, всичко сте си казали няма кво да добавя :ranting::D сменяи ролките винаги с ремъците че хубав ремък ролка не храни :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не знае а просто се чуди как да спести някой лев. Ролките се сменят по простата причина че се износват, а е тъпо при веднъж отворен двигател да оставиш старите ролки зашото както каза един колега си тестваш късмета. Другото е че смяната на ремъка както сам каза е 100-150 лв, нали се сещаш че ако 5000 км след смененния ремък, старата ролка почне да свири тия 100-150 лв ще ги дадеш още веднъж. Да не говорим че може и ремонт на мотора да правиш. Сам си отговори дали си струва риска.А и още нещо - ако майстора ти е добър и си държи на името никога няма да ти смени ремъка без ролките или поне ще те предупреди. Ако е някой цървул дето само гледа да вземе лев, ще ти смени каквото му кажеш ама после ще си носиш последствията

Ето тук си много прав, кой не иска да спести 300-350 лева.Не искам да се хващам за думите, но тъй като наистина не съм наясно, би ли обяснил защо може да почне да свири ролката след смяна примерно на ремъка и водна помпа? Защото лагерите са стари и износени или?Може и да ти се струва излишен въпроса или глупав, но "неуките" няма как да знаят!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пууу закъснях, всичко сте си казали няма кво да добавя :ranting::D сменяи ролките винаги с ремъците че хубав ремък ролка не храни :)

 

Тоест искаш да кажеш, че в случая трябва да сменя: Ролка на разпределителния вал, ролка оптягаща, водна помпа, тази малката ролка най-отдолу на снимката (незнам как се казва) и ремък?

Ако е така искам да кажа на колегата markup: Приготви 1200лв. или поне 700лв. ако ще сменяш с по евтини части!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Киро, спри се малко с тия ролки, че станахме за смях пред чужденците! :lol:

Що не четеш, а само пишеш? ;)

 

Публикувано изображение

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега този лагер си работи нормално до момент в които износването стане голямо,започва да свири или още по зле-блокира.Лошото е че е недостъпен и неможеш да го проверяваш всеки ден и да определяш степента на износване.Обикновенно обтяжните ролки изкарват 2 пъти повече километри от ремъка,демек можеш да сменяш ролки през една смяна на ремъка,ОБАЧЕ всичко това е на теория.За да изкарат ролките толкова километри трябва да са със същото или по високо качество от оригиналните,ремъкът трябва да ти е опънат с точно определения от производителя момент-аз имам такива ролки от моята кола на 150000км и изглеждат перфектно.За тебе има ли неоспоримо доказателство че ролката която ше купиш е със същото качество???Можеш ли да си 100 процента сигурен в маистора които ти обслужва колата че ще ти натегне ремъка с оптималния за него момент???Аз лично не бих бил сигурен.И за финал представи си следния сценарии ремъка се сменя на 60000км заедно с ролките които примерно издържат 90000км.На следващата смяна сменяш само ремък и след 30000км по средата на живота му ролките сдават багажа и по малката беля за тебе е че ще платиш още веднъж на маистора да ти разглабя мотора да ти смени само ролката този път.Е кажи ми къде виждаш икономия във всичко това.Освен това бърза калкулация-помпата ти е към 60лв. ролката към 70лв това са 140лева за 60000км -според тебе стува ли си.По горе колегите ти споменаха за по сериозните щети,но ако някои има да ти постне и снимка с щети по двигателя от скъсан ремък или блокирала ролка,мисля че и да те карат не би се навил да оставиш стари ролки на колата,та макар и изглеждаши в перфектно състояние.

Редактирано от росенKN

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега сменя се само това което колегата ти е показал на снимката,това на разпределителния вал (горе) и на коляновия вал(долу) не са ролки и се сменява при необходимост-това е зъбно колело и не е конуматив.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Пууу закъснях, всичко сте си казали няма кво да добавя :ranting::D сменяи ролките винаги с ремъците че хубав ремък ролка не храни :)

 

Тоест искаш да кажеш, че в случая трябва да сменя: Ролка на разпределителния вал, ролка оптягаща, водна помпа, тази малката ролка най-отдолу на снимката (незнам как се казва) и ремък?

Ако е така искам да кажа на колегата markup: Приготви 1200лв. или поне 700лв. ако ще сменяш с по евтини части!

 

абе човек защо не четеш а само питаш? Сменят се РЕМЪК, ВОДНА ПОМПА , ОТЯЖНА РОЛКА , ПАРАЗИТНА РОЛКА (ако има) . тия ролки на разпределителния и коляновия вал дето са назъбени не се сменят!

 

а тия 1200 лв незнам как ги изчисли, по моя груба сметка 50лв ремък + 50лв ролка + 100лв водна помпа + 100лв труд = 300лв

 

 

прожинката която опъва ремъка при регулирането също е хубаво да се смени, незнам обаче колко струва, нека който я е сменял да сподели от каде я е намерил и колко му е струвала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, че не е 1200 лева (стреснах се (не съм обслужвал хонда до момента)) и се замислих да не би да е с мотор от audi S8 :P . Относно темата - задължително ли е да се смени водната помпа (не, че имам против да карам с нови части), но каква и е връзката в цялата тази схема. (офф: на другата кола ми казаха, че задължително трябва да се сменят, защото, цитирам, "няма друг начин да се обслужи").П.П. Желателно ли е по същото време да се смени и маслото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега сменя се само това което колегата ти е показал на снимката,това на разпределителния вал (горе) и на коляновия вал(долу) не са ролки и се сменява при необходимост-това е зъбно колело и не е конуматив.

 

Благодаря на всички за интереса и разгорещените коментари.

Заблудата ми дойде от там, че навсякъде ги наричат ролки: Drive pulley (A), Tensioner pulley (B), Water pump pulley (С), Camshaft pulley (D).

От твоите думи и думите на tunyo, Vitasik, Sebulba, вече ми стана ясно всичко, че се сменя (B), (С) и ремъка.

Sa6o46 не се ядосвай бе човек! Просто незнам, затова питам.

А за справка на колегата markup, оригинални Honda части за D16V1:

 

Водна помпа - 214.26лв.

Ремък - 108.27лв.

Отяжна ролка - 309.74лв.

Труд - 150.00лв.

Общо: 782.27лв.

 

Това е. Много благодаря още веднъж на всички "просветлени", които "просветиха" нас "неуките". Благодаря ви за търпението и се извинявам ако съм ви причинил ядове.

Поздрави от мен.

Редактирано от kiro

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер, че не е 1200 лева (стреснах се (не съм обслужвал хонда до момента)) и се замислих да не би да е с мотор от audi S8 :P . Относно темата - задължително ли е да се смени водната помпа (не, че имам против да карам с нови части), но каква и е връзката в цялата тази схема. (офф: на другата кола ми казаха, че задължително трябва да се сменят, защото, цитирам, "няма друг начин да се обслужи").П.П. Желателно ли е по същото време да се смени и маслото?

за цените, на моята бяха нещо подобно, не ги помня точно но приблизително.за водната помпа, сменя се защото се върти от ремъка, и при евентуално блокиране на помпата ще скъса и ремъка, другата причина е че може да протече и колата да загуби антифриз и да прегрее, а ако я видиш навреме че тече, помпата е трудно достъпна и смяната е скъпа, ако я смениш с ремъка е много по лесно.за маслото, смяната му няма връзка със смяната на ремъка, ако ти дойде време за смяна на ремъка а на маслото не му е дошло времето няма смисъл да го сменяш, сменяй си го като му дойде времето и така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега сменя се само това което колегата ти е показал на снимката,това на разпределителния вал (горе) и на коляновия вал(долу) не са ролки и се сменява при необходимост-това е зъбно колело и не е конуматив.

 

Благодаря на всички за интереса и разгорещените коментари.

Заблудата ми дойде от там, че навсякъде ги наричат ролки: Drive pulley (A), Tensioner pulley (B), Water pump pulley (С), Camshaft pulley (D).

От твоите думи и думите на tunyo, Vitasik, Sebulba, вече ми стана ясно всичко, че се сменя (B), (С) и ремъка.

Sa6o46 не се ядосвай бе човек! Просто незнам, затова питам.

А за справка на колегата markup, оригинални Honda части за D16V1:

 

Водна помпа - 214.26лв.

Ремък - 108.27лв.

Отяжна ролка - 309.74лв.

Труд - 150.00лв.

Общо: 782.27лв.

 

Това е. Много благодаря още веднъж на всички "просветлени", които "просветиха" нас "неуките". Благодаря ви за търпението и се извинявам ако съм ви причинил ядове.

Поздрави от мен.

 

ти пък много се засягаш, не се коси :lol:

тия оригинални части са много скъпи, труда също, май почти никой не ползва услугите на фирмените сервизи, поне ние с 10-20 годишните коли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се случва поради лошото затягане на демферна шайба и така всички шайби и зъбни колелета на коленовия вал си разпробиват канала за ключето.

Кое си разпробиват? :rolleyes:
Извинявай колега но забравих как се казва. Нали на коленовия вал има зарез кдето се слага парче желязо (ключе) с форма на полукръг. С този метален "ключ" се зацепват зъбни колелета ( при Ф23 серия са 2) както и шайбите за генератора и т.н. Та при лошо стягане на болта на коленовия вал цялата конструкция ( всички з. коллета и шайби) започва да мърда и да бие. Резултат за 5 минути работа така е зареза в шайбите да се износи достатъчно са да потрябват нови шайби. Резултат на 20 минути работа така - изкривен коленов вал. Това е начано на историята с смяна на моя F23A7 на Шатъла. Всичко което беше на коленовия вал вместо с разрез 5 мм беше с 12-13мм. По- голямия проблем беше че се случи в задръстване на М23 в англия. След каране с почукване така следващите 20 минути резултата беше че ново ключе нямаше шанс да влезе на местото за него в прореза на коленовия вал тъй като следния беше се усукал с 20-тина градуса.П.С. Българския не ми е роден език така че извинявай.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Шпонката ли е въпросното "ключе" за което става дума? Публикувано изображение

Редактирано от Vasilen_Civic_SOHC

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Шпонката ли е въпросното "ключе" за което става дума? Публикувано изображение

 

От кде да го знам :D. На българси никога не съм го и знаел.

 

Edit:

 

http://cgi.ebay.co.uk/Parallel-Shaft-Key-Rounded-End-both-Sides-/130498617104?pt=LH_DefaultDomain_3&var=&hash=item641f12285e

 

http://cgi.ebay.co.uk/Woodruff-Key-1-8-x-5-8-Drive-Gears-Motor-Shafts-/260777543415?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Other_Vehicle_Parts_Accessories_ET&hash=item3cb78d86f7

 

 

Виж това.

Редактирано от Vitasik

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

Пууу закъснях, всичко сте си казали няма кво да добавя :ranting::D сменяи ролките винаги с ремъците че хубав ремък ролка не храни :)

 

Тоест искаш да кажеш, че в случая трябва да сменя: Ролка на разпределителния вал, ролка оптягаща, водна помпа, тази малката ролка най-отдолу на снимката (незнам как се казва) и ремък?

Ако е така искам да кажа на колегата markup: Приготви 1200лв. или поне 700лв. ако ще сменяш с по евтини части!

 

абе човек защо не четеш а само питаш? Сменят се РЕМЪК, ВОДНА ПОМПА , ОТЯЖНА РОЛКА , ПАРАЗИТНА РОЛКА (ако има) . тия ролки на разпределителния и коляновия вал дето са назъбени не се сменят!

 

а тия 1200 лв незнам как ги изчисли, по моя груба сметка 50лв ремък + 50лв ролка + 100лв водна помпа + 100лв труд = 300лв

 

 

прожинката която опъва ремъка при регулирането също е хубаво да се смени, незнам обаче колко струва, нека който я е сменял да сподели от каде я е намерил и колко му е струвала.

 

Тия ремък и ролка за по 50лв ще изкарат ли 10к км? Ае стига с тия ментак части с неизяснен произход.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колега сменя се само това което колегата ти е показал на снимката,това на разпределителния вал (горе) и на коляновия вал(долу) не са ролки и се сменява при необходимост-това е зъбно колело и не е конуматив.

 

Благодаря на всички за интереса и разгорещените коментари.

Заблудата ми дойде от там, че навсякъде ги наричат ролки: Drive pulley (A), Tensioner pulley (B), Water pump pulley (С), Camshaft pulley (D).

От твоите думи и думите на tunyo, Vitasik, Sebulba, вече ми стана ясно всичко, че се сменя (B), (С) и ремъка.

Sa6o46 не се ядосвай бе човек! Просто незнам, затова питам.

А за справка на колегата markup, оригинални Honda части за D16V1:

 

Водна помпа - 214.26лв.

Ремък - 108.27лв.

Отяжна ролка - 309.74лв.

Труд - 150.00лв.

Общо: 782.27лв.

 

Това е. Много благодаря още веднъж на всички "просветлени", които "просветиха" нас "неуките". Благодаря ви за търпението и се извинявам ако съм ви причинил ядове.

Поздрави от мен.

 

Мерси за справката. В понеделник съм си резервирал час :D да я вкаравам за облсужване. Цените са ми :

Водна помпа - 120

Ремък - 52

Ролка - 160

Пистов ремък - 30

Гарнитура на капака на клапани - 30

Труд - 40

 

Смятам, че е прилично. Цените са малко "като за наши хора" , но да видим.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Незнам цените в BG но ми се струва доста по това което четох аз на моя Д15З6 сичко го смених за около 270 лв и всички части са Blue Print

Редактирано от combo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...