Jump to content
stomanata

Цвета на свещите?

Recommended Posts

Здравейте,Реших да си погледна свещите на ЦР-В-то....Нормален ли е обаче този цвят? Карам го на газ, обаче ми и гори доста масло....Ето няколко снимки на свещитее:http://img6.imageshack.us/i/imgp3102q.jpg/http://img196.imageshack.us/i/imgp3104.jpg/http://img690.imageshack.us/i/imgp3105l.jpg/http://img99.imageshack.us/i/imgp3108.jpg/http://img696.imageshack.us/i/imgp3109lx.jpg/Също така мога ли по някакъв начин с подръчни средства да замеря дали имат утечка/пробив по изолацията? Машината леко прекъсва на моменти, но еслабо осезаемо и рядко.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Върху елетрода има много отлагания, цветът им няма решаваща роля, той само свидетелства за работата на хранителната система. Причината за отлаганията е изгарянето на масло, в следствие износването или слягането на маслосъбирателните сегменти. Двигателя има повишен разход на масло.Може би има и син дим от ауспуха при рязко подаване на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Бате с обикновена газава ли си ? видят ми се гачили караш с бедна смес. Ето моите:http://upload-pictures.info/share-C744_4DE5C344.htmlhttp://upload-pictures.info/share-8192_4DE5C344.html

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за рязко подаване на газ не знам, но когато запаля след няколко дена престой май намирисва на масло :)Както и ако спускам по наклон надолу на предавка (вече не го правя) после яко пуши 2-3 мин....А за сместа може и да е бедничка. С газов инжекцион съм и там наклонената линия я бях свалил надолу, та все светкаше чек енджина.Вдигнах я малко нагоре, та сега светка, когато почти свършва газта. Явно трябва още малко да я вдигна.А иначе това каране досега дали им е скъсило много живота? Т.е да ги зашкуря и да ги слагам пак или смяна?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мога да съм полезен ето едно линкче от колеги с описание и снимки на свещите и тяхното състояние според цвета им :)http://www.offroad-bulgaria.bg/forum/showthread.php?t=2252

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бедна ти е сместа малко ако обогатиш сместа мисля че ще е по добре иначе едни гумички на клапаните ако смениш няма да сгрешиш и едни нови свещи и ще има коренна промяна ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерсиза линка. А иначе мислехме за смяна на гумичките, извадихме първата срещната, но си изглеждаше еластична и ги оставихме без смяна. Други колеги се изказаха за водачи на клапаните, ама тях не съм ги поглеждал поради липса на финанси :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да, колега гумички и да смениш няма да се оправи, 99% съм сигурен че е от водачи на клапани, аз имах същия проблем на ланча дедра и щи кажа кво смених и не се оправи :) гумички на клапани 2 пъти от мерак, сегменти (цилиндрите и буталата бяха перфектни буквално перфектни) сегментите явно и те си бяха хубави ама ги смених. Резултат никъв. пусна ли с епо баир на скорст долу в града ме е срам да подам газ че 2-3 км пуши кат трабант. Единствено остана водачи на клапани, тях така и не ги смених щото се набивали на загрята глава пък студени водачи е такива и не събрах смелост да я оставя в някои сервиз. Но като хванех клапана и го разклатех в водача усещах луфта което не е нормално. Предполагам че при големия вакум при наклон гумичките немогат да устискат за да не просмуче масло покраи тях и водача и да го вкара в цилиндъра. С две думи от гумички и сегменти тоя проблем не се орпавя :)Инак свещите доколкото ги виждам са добре, не си ги износил.

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако е гумички на клапаните резбите на свещите ще са омаслени. :rolleyes:

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С две думи от гумички и сегменти тоя проблем не се орпавя :)

За гумичките / точно тук / съм съгласен, но за сегментите не, щото точно там е проблема с разхода на масло.За водачите също не съм съгласен... :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

А на бас :D ако му гореше масло от сегментите свещите хич нямаше да изглеждат така :) Обяснявам веднага що :) когато гори от сегменти го гори постоянно, искам да кажа във всички режими на мотора, постоояното "захранване" на цилиндрите с масло не позволява свеща да се изчисти. Докато при горене на масло от водачите то влиза в цилиндрите само когато пуснеш педала на газта на скорост или се пуснеш по наклон (моторна спирачка)и се образува нужния вакум, след това като дадеш газ маслото изгаря и ново не влиза, свеща се изчиства. Единствено това ме кара да си мисля че не са му сегменти, не е изключено и да греша, щото пък не съм и чул някоя хонда да страда от водачи, по честите проблеми с разход на масло са от сегментите до колкото успях да се запозная с материята Хонда за 18 те месеца присъствие тук :) Така че не е изключено и да си прав, а не е изключено и двамата да сме прави което е наи лошо за колегата, хем да цоца от сегментите хем да си похапва и от водачите.Стомана не си казал всъщност колко масло гори колата. Давам за пример моята Ланчас такъв проблем, преди смяна на сегменти гореше 1.5-2 литра 10В40 на 10 000км, след смяна съвсем малко смъкна на около 1-1.5 литра, но както и ти може би знаеш на ланча дори по книга и дават 50гр на 100км!!!!!! което ми се види доста ъбсурдно ама щом така разправят :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега я завърти един реглаж на клапани.Но и кажи колко масло ти харчи.

Редактирано от kytila
8.�е цитирайте човека, който е непо�ред�твено преди ва� в �пи�ъка � мнени�.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Прилича на това:

Публикувано изображение Цвета на електрода е от светло-сив до бял. Тук има повод за безпокойство. Карането на много бедна смес и при повишени натоварвания може да стане причина за значително прегряване, както на самата свещ, така и на горивната камера, а това е най-прекия път към прегаряне на изпускателните клапани.

 

.....а това не беше ли нещо типично при работа на газ?

Редактирано от Red

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше да :) особена с обикновена АГУ дето нема никъв контрол над сместа с каквато предполагам е колегата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Стомана, тия свещи изобщо не са за твоя двигател / снощи не погледнах снимките /. :unsure:

До колкото се вижда караш със свещи Бош със значително изместено положение на искрата...

Кой кара "японка" със свещи Бош? Купи си нови НЖК или Денсо / препоръчително японски / и ще видиш разликата. :)

 

П.П. Информация за Бош-а.

 

А на бас :D

 

Аре! :D Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:D винаги готов си :) аиде бе стомана отвори тоя двигател да видим кои печели баса. пускаш ни мухи пък после :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Беше да :) особена с обикновена АГУ дето нема никъв контрол над сместа с каквато предполагам е колегата.

 

Още веднъж ако ти каже колегата, че не е с обикновена АГУ и ще му е за 1-ви път .. :D

А за сместа може и да е бедничка.С газов инжекцион съм и там наклонената линия я бях свалил надолу, та все светкаше чек енджина.

Не е лошо да четете, а не само да се обзалагате .. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох го ама до де напиша поста и съм забравил :D ща видя ти кат станеш на моите години колко ще помниш :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е ти утре ша забраиш и ако някой те послуша ще си разглоби колата за нищо :unsure: колега, сменяй сегменти и гумички, не се чуди.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Що бре, всеки си има глава на раменете и един пост от форума не би трябвало да го тикне в канала за ремонт, тука само даваме насоки, истинската диагноза или сам я определя или на мастор. Аиде стомана сменяи сегменти и гумички да видим кои кум кои сват :D на твои гръб лесно си ги приказваме а :) все едно свещи да смениш :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аиде бе стомана отвори тоя двигател да видим кои печели баса. пускаш ни мухи пък после :D

 

Не знам кой ще спечели баса, но този търговец от който колегата си купи сегменти и гумички на клапаните със сигурност ще спечели .. :D

Защо и гумички ли ? :) Защото

Ами за рязко подаване на газ не знам, но когато запаля след няколко дена престой май намирисва на масло :)

т.е. когато колата е в покой, няма как маслото да се вдигне от картера и да нахлуе в цилиндрите ..

Ако са износени водачите(както мислиш ти), а гумичките читави (както си мисли стоманата) също няма как да нахлуе, защото гумичката стои на горният край на водача, т.е. първо трябва тя да пропусне масло, за да мине то през водача и да влезе в цилиндъра ..

 

ща видя ти кат станеш на моите години колко ще помниш :D

 

Що, ти да не си на 99 вече ? :D Т.е. от къде знаеш, че за да стана на твоите години, не трябва да връщам на зад ? .. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
:D ам то няма значение дали ще връщаш на зад или ще ти трябват още за да стигнеш моите, аз просто от как съм на 36 нещо хич не помня :lol: дано да не продължи дълго щото от съвсем скоро съм на 36 :lol: А за гумичките, баш така е както го викаш, ама от де знаеш че не са отишли и гумички и водачи :) тогава няма дерт маслото да стига до цилиндъра при покои на колата, ако водачите са здрави а гумичките не, пак същата работа, но тогава по баир няма да пуши. Аз за туи му предлагам наи лесния и безболезнен вариант, да отстранява едно по едно нещата по ред обратен на тяхната сложност. Мисля че не е никъв проблем да смени на тоя мотор гумичките без да сваля главата. Така когато стигне до клапаните ще може да определи в кво състояние са водачите и ще му се светне дали да сваля главата и да я прави цялата или да смени само гумичките. Може па да има късмет да се размине само с тях, ако наистина са достатъчно зле нищо чудно и при изправни водачи пак да просмуква достатъчно масло за да заприлича на трабант като подаде газ след като се е спуснал от някои проход.Аиде бре стомана де се потурчи бре, кажи кво си намислил? Стоманата е мои човек още от ланча форума или може би фиат да беше, а там волио не волио ставаш спец по моторите :) Разглабяхме ги за добрутро, то тва си беше процедура честа като забърсването на праха по таблото :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А на бас :D ако му гореше масло от сегментите свещите хич нямаше да изглеждат така :) Обяснявам веднага що :) когато гори от сегменти го гори постоянно, искам да кажа във всички режими на мотора, постоояното "захранване" на цилиндрите с масло не позволява свеща да се изчисти..........блаблабла

Ш, спеца по двигателите - ако не си го изпатил лично, недей само да лъжеш колегата. Аз лично съм участвал в доста от ъпгрейдите, и след това ревизията на една B16-ка, която след смяната на гумички на клапани и пасването на клапаните (със перфектни водачи) започна да гори литър масло на 1000км, а в последното време преди смяната на сегменти тоя литър го гореше за 100км извънградско и свещите бяха перфектно керемидени. Тва че двигателя на гоуф или на ланча или на незнам си кво няма качествено изгаряне на сместа (независимо какво включва тя) и цапал свещите не значи че и абсолютно закономерно и при нашите коли е така. Достатъчно са ни дърти моторите за да предположим преспокойно че сегментите са се износили, амортизирали, разкалили, спекли, как щеш го наречи - и не могат да лепят плътно по ризите, друг е въпроса като са ни били нови колите кой собственик как е правил разработката, и до каква степен са паснати още с първоначалното палене на мотора. Достатъчно разводнихте темата на човека - стига сте се джанкали вече, че ме мързи да търкам и редактирам и ше ви насъскам фена. :Dп.п. Колега "Стомана" - щом имаш възможност да го направиш сам - обогати си малко смесите в оборотния диапазно, в който най-често караш колата, покарай 100-200км и ги свали пак да погледнеш как е цвета. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет.Праилно сте намерили поста за газовият инжекцион.Иначе засега няма финанси за такива ремонти, само ще сменя маслото с 15W-40. А за свещите просто така си купих машината от Англия.Тя поне може да видя да сменя тези дни. Само трябва да видя по книга какви ги дават.Иначе маслото го гори май на моменти.....Т.е преди май бях минал около 2000км и си беше в норма. После след 800-900 може би вече беше намаляло. Но пък от друга страна все си вкарвам машината под 1 навес. 1 път като погледна едва едва има на върха на шиша, като все е вкарана с напълно загрят двигател и съм го гледал след поне 1 ден. А следоще 1-2 карания пак така като го погледна почти стига до мин. Ясно не успява и цялото да се оттече....Сега е мноооого зле :) в завой ми пресвятка лампата за маслото за 2-3 сек :)Щях снощи да го сменям, но се разминахме с майстора.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

присветва ли ти лампата :o продължиш ли да я караш... ще си имаш мн главоболия

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз не мога да изкажа мнение. Според мен избора на свещи е мн важен. Аз карам с тези които ми пише на капака на ангренажа. Просто в Бг има много аналози на бош (понеже гледам, че са такива), които се правят в Турция примерно. Аз карам с NGK и по възможност гледам на свещта да пише Япония. Последните свещи смених на 40 000 км и колата не прекъсваше, разхода си беше ОК, а свещите си бяха керемидени ( аз също карам на газ). НЕ се лъжете по марката. Важен е търговеца както казва Jamo.

Редактирано от Вен_РВ1456ВС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иначе засега няма финанси за такива ремонти, само ще сменя маслото с 15W-40. А за свещите просто така си купих машината от Англия.Тя поне може да видя да сменя тези дни. Само трябва да видя по книга какви ги дават.

Те по каталог и този БОШ с който си в момента го дават, но както ти каза колегата по горе вземай едни NGK ZFR5F-11 и си свиркай ..Това със смяната на маслото няма да ти помогне много за горенето, тя когато си гори, почти няма значение вискозитета, виж за мигането на лампата може и да ти помогне ..Иначе това с лампичката наистина е притеснително и колкото по отлагаш ремонта, толкова по зле ..Вземете замерете налягането на маслото и взимай мерки докато не е задрал мотора ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За В20В3 дават по каталог Бош - FR7DCX, а колегата е с FR7LCX / ако положението на светкавицата има значение /.

За B20Z1 на ЦРВ-то от 99г. свещите са Denso - KJ16CR-L11 и NGK-то, което си написал.

Стоманата, долей малко масло в тоя двигател до смяната, после да не ревеш!

Редактирано от Sebulba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом мига лампата значи не е на минимума, а доооста по-надолу. Долей си масло, че ремонта е скъпичак. А за свещите- не съм видял кола на газ, на която свещите да не са и бели. И 2те ни хонди сместа не е бедна и си се набират, но свеща е бяла. Това май просто е от самата газ. Откарай си я на газаджия да си насторй, поръчай си едни читави свещи/ако не знаеш от къде пиши на лични да ти кажа д ане прайм реклама/ и си карай колата с кеф. :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси. Маслото от няколко дена опитвам да го сменя, но се разминаваме с майстора. И свещите ще ги сменя, като все пак си запазя и старите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От англия камък да е не тряя го вземаш, там са ебати мизерниците бетер италянците. Нема такива скръндзи що се относа за обслужване или ремонт на колите, и ако продължаваш да се разминаваш с мастора вземи сипи барем полвин кило масло да не засмуква помпата въздух, че после въри обясняваи на лагерите че си се разминал с мастора няколко пъти и не е било коректно от тяхна страна да задират в наи неподходящия момент :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте колеги аз също смених гумичките на клапаните но започна доста повече от преди да пуши особено при форсиране или включен климатик а и най вероятно и разхода на масло ще качи възможно ли е да е от гумичките или от майстора дайте мнение моля

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, но да ли е? е друг въпрос, може или да са калпави гумички, или мастора да си е оставил ръцете, макар че няма какво друго да обърка освен да ги надере при монтажа ако не ползва капутче, ама па чак толкова загубен майстор да има, едва ли. Ти защо реши че гумичките са за смяна, или мастора го реши ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, но да ли е? е друг въпрос, може или да са калпави гумички, или мастора да си е оставил ръцете, макар че няма какво друго да обърка освен да ги надере при монтажа ако не ползва капутче, ама па чак толкова загубен майстор да има, едва ли. Ти защо реши че гумичките са за смяна, или мастора го реши ?

извинявам се колеги за техническия проблем във форума ,та на въпроса сам реших че може да е от гумичките поради простата причина че след смяната пуши доста повече , а изключвам да са повдигачите защото няма шум резултата за сега е 1 л масло на 1500 км , сфещи не съм проверявал не знам дали имат някаква връзка в случая колата е с газов инжекцйон

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега за съжаление вече нямаш оригинални гумички а някъкви си ,може въобще да не са били за смяна, а сега с новите ако не са качествени или монтирани как трябва вече може и от тях да гори. А по въпроса за повдигачите, правилно ги изключваш щото тая кола повдигачи няма :)Проблема ти ще да е в цилиндрите, а дали ще се оправи само със сегменти ще си проличи чак кат се отвори мотора. За да гори толкова масло видимо трябва да пуши синьо от зад, пуши ли ? а симптома на заминали гумички е изпушване на син пушек при запалване на студен престоял двигател и после за няколко секунди се изчиства. Я я погледни сутрин като запалиш изпушва ли синьо и след тва изчиства ли се, да видим барем новите ти гумички вършат ли си работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Звъннах в М§С ауто, но от там ми даде NGK ZFR6F-11 (а не NGK ZFR5F-11 ). Та ги поръчах и да видим дали ще има разлика :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В сайта на NGK има по 1 двигател на марка и модел кола. Що вземаш такива свещи - какво ти каза Мони?По-скоро аутодата дава вярната информация. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз взех да си казвам аз какво искам (т.е което ми казахте тука), ама той вика "Остави от форума какво са ти казали. Кави си ВИН-а и да видимкакво е за теб". И та така.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не колега изобщо не пуши при паленето при форсиране го прави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...