Jump to content
Shotgun LUDA

За и Против шлайф на колянов вал на Хонда

  

92 гласа

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Моля, впишете се или се регистрирайте, за да гласувате.

Recommended Posts

колега май не разбираш че маслото ще прегрее ако е точен тоз израз ако температурата на коляновия вал минава над 150 градуса и картера на повечето хонди е ламаринен :blink: с гумена гарнитура или коркова :D имам едни въпрос към защитниците на новия колянов вал (говорим за изтропал двигател не за профилактика )след като вече е изтропал и е деформирал леглата на лагерите с какво ще помогне новия колянов вал и новите лагери ми е много интересно :blink: ииии греста се ползва за търкалящи лагери тук говорим за плъзгащи лагери едно няма почти нищо общо едното с другото

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още един със шлайф на колянов вал.Нямам ядове вече 4700 км в лютеницата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Аз веднага ще ти отговоря като върл защитник и противник на шлайфания вал,макар че щом питаш явно си некомпетентен(без да се обиждаш)При едно евентуално изтропване(било при високи обороти,прегряване и.т.н.)Тунела на блока е желателно да се провери за измятане и ако има се коригира на борщанга.Същото важи и за биелите.Ако са се поотворили над допуските се шлайфат и затварят,след което пак се обработват в допуските които дава завода производител.Тва достатъчно компетентен отговор ли е?Ако го искаш и с още по техническивложена мисъл-фирма ЗИГ-Сливен ;) пп.Колкото за темата на шлайфането,така и не получих отговор от компетентните,какво правим когато слезем под карбонитрацията на шийките?Не ми се разтягат локуми повече,но досега колкото и шлайфани валове да съм виждал са с все потънали лагери в тях.Пак ви казах не бъркайте европейските валове с японските.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

"некомпетентентия" веднага ще те запитата от къде ще земеш такива лагери след като минеш с борверга и земеш с него да кажем 0.25 мм също почти винаги не е равномерно раздуването по леглата "хонда не правят ремонтни размери лагери "ако някъде ми покажеш че на ЧУГУН се прави карбонитрация и то на валове чугунени :lol: може би е темпериран за да няма вътрешни напрежения но не и закален по някъв начини без обиди мисля че е хубаво да има такива теми щото в спора се ражда истината ;)

Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Пък кой ти каза че се минава на ремонтен размер и че вала е чугун :lol: :lol: :lol: -Пък той си е чиста стомана!!!И когато се обработва долу тунела първо се затваря колега ;)пп.Колкото за компетентност,не е било с цел заяждане,но явно не си запознат,затова ти отговарям. Редактирано от doggy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виждам тука е доста оспорвано, предлагам ви пратете ми един вал ще го измерим колко точки е после ще му пусна две десети и пак ще замерим и край!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ее неее искаш ли да се обзаложим че на повече то коли с масови двигатели валовете са от чугун и коляновия и разпределителниявъзможна е единствено циментация ако е от малкото стоманени колянови валове защото стоманата няма тази износо устойчивост като чугуназа леглата на лагерите малко да ми обясниш затваряш така наречения тунел и минаваш с борверга и кво става??? ако може подробно да ми обясниш тази технология и кви лагери слагате после

Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
:offtopic: Една от малкото страхотни теми в скоро време във форума. По темата, колата ми е със шлайфан вал при основните лагери. Вече е на 60 000км след ремонта, изкарала е доста пускания на междене. На италиянски не съм ходил, но често колата се кара в добри обороти. Мотора издържа 26 часово нон-стоп каране до Брюксел /бяхме двама шофоьри/, като повечето време вървеше на 4500 оборота и после на обратно пак така. Дали съм против или за, не мога да определя в момента, но със сигурност не мога да кажа, че колата изкарва по 1000км и изтропва. Това са пак някакви български легенди май.П.С. Със черната овца на Хонда съм - Н23А2. Мотора се поддържа перфектно и колата си върви хубаво за сток Н23-ка и то със шлайфан вал. ;) Редактирано от mEtaka

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Условията на екплоатация на коляновият вал поставят много високи изисквания към материалът от който се изработва коляновият вал - якост, еластичност, износоустойчивост, твърдост, съпротивление срещу умора и срещу ударно натоварване. Такива свойства имат правилно обработените въглеродни и легирани стомани и в по-малка степен и висококачествените чугуни. Коляновите валове се изработват от стомана 45А, 45Г2 и др., като за форсираните дизелови двигатели се употребява легирани стомани: хром-никел-волфрамова 18ХНВА, хром-никел-молибденови 18ХНМА, 40ХНМА и др.Заготовката за коляновият вал се изковава най-често чрез щамповане. Получената заготовка се подлага първо на нормализация. Това е необходимо за подготвяне на материалана заготовката за механична обработка (намаляване на твърдостта и отстраняване на възникналите при изстиването напрежения), а също и за повишаване на механичните и качества. Втората термична обработка - повърхностна закалка на шийките на коляновият вал - се извършва в края на механичната му обработка, за да се повиши повърхностната твърдост и да се увеличи износоустойчивостта на шийките.В последно време по-широко разпространение получава начинът на изработване на заготовката на коляновия вал чрез леене от легирани стомани или от сферографичен чугун с висока якост. Летите колянови валове са по-евтини от щампованите. Те имат виска износоустойчивост на шийките и възможност за получаване на рационални форми на съставните елементи на вала по отношение на равномерното разпределение на метала и напреженията. Вследствие на това, че вътрешното триене на чугуна е значително по-голямо отколкото на стоманата, чугунените колянови валове по-добре се съпротивляват на усукващите трептения, отколкото стоманените.Заготовката на летия колянов вал по своята форма и размери се отличава от готовия колянов вал по-малко, отколкото заготовката на щампования вал. Поради това броят на операциите за механична обработка и количеството на снетите от заготовката стружки значително намалява. Летите колянови валове притежават по-малка якост отколкото щампованите, поради което се налага увеличаване размерите на вала и дори пълно изменяне на конструкцията. пп.Най-простата извадка за НЕ-Чугунени валове :lol: С чугунени валове почнаха да работят новите коли,ако не се лъжа последното десетилетиеИ не мога да разбера какво ти е чудно толкова,че се работи тунел.Слагат се съвсем нормални лагери.Това е последното спасение на един блок и вече съм го правил 2-3 пъти.Айде помисли какво ти казвам,имаш някаква грешка.Да ти дам телефона на тигрите в Сливен те ще ти кажат,освен да поспориш и с тях че не са прави

Редактирано от doggy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"некомпетентентия" веднага ще те запитата от къде ще земеш такива лагери след като минеш с борверга и земеш с него да кажем 0.25 мм

Тука говориш за някакви невереятни размери става дума за стотни и хилядни ти сложи направо четвърт милиметър.Колянов вал след ремонт = :sick1: никъде по света не правят такива мизерии на двигатели на който трябва да се разчита - състезателни коли и тунинг-и разни. Това бих го направил на косачката на двора която не се отдалечава много, но пак е кофти защото тревата ще остане неокосена накрая.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Само на един мога да повярвам че е стомана само ако го напише JoroHondata иначе оставям всеки сам да си преценява.Също от къде си 100% процента сигурен че е стомана аз не бих без да се направи съответния анализ.искам да ми обясниш следната ситуация некъв блок примерно Д15В2 изтропва и сме решили че ще го правим задрал е вала както и да е зима ме нов вал даваме на сливенци да ми правят леглата на лагерите(тунела) но преди тва сме измерили че е направил елипса примерно на единия лагер основния ни е дал елипса като мерим на кръст 55.25 вертикално и хоризонтално ни е 55.05 като знем че номиналния ни размер трябва да ни е 55.00 тия 0.25мм тия от сливен зимат и престъргват всики легла (тенела ) и ни правят размера на тунела 55.25мм на всички легла също се знае че допуска за маслен клин трябва да е от 0.030мм до 0.045мм та много ми е интересно как ще компенсиращ тия 0.25мм щото нормални лагери няма да ти станат щото те са за 55.00 ако ги сложиш ще деформираш самия лагер от там няма да може да спазиш размера за маслен клин условията да работят тез лагери е че разстоянието между вала и лагера трябва да е еднакво на всякъде и в допуск (около 0.030мм) имаш ли някъде по малко разстояние или по голямо ще се разруши масления клин иии троп троп тва е най общо не че е невъзможно то трябва да се добавя материал или да се подтура нещо под лагерите за да ти дойде на размер лагера но ми се струва че ти не знаеш точно кво правят сливенцикъм даркоси ок малко прекалих с размера но тук гоним стотни от милиметъра не може да обработиш така наречения тунел и да сложиш нормални лагерисъщо и говорим за изтропал двигател не са толко много за хубаво изтропал двигател моя беше малко по малко примерно 0.10мм :D пък скоро ще направи годинкамоя съм шлайфал коляновия вал и оправях ме леглата на лагерите

Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко Оооффф :( .Само да не почнете да се карате !!! , че темата е мноо хубава ,и полезна ;) .За протокола въздържам се , в анкетата .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

също само да спомена независимо от какъв материал е направен вала и да предположим че е закален на шийките едва ли с премахването на примерно .25мм ще се премахне и закалката която е поне на 1мм в вала

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Колега извини ме,но ти си кон с капаци.Разбирам че си много начетен,но най-вероятно не четеш и не се интересуваш достатъчно.Отговорил съм ти на всички въпроси,но ти се дърпаш като теле.Туй-не вярваш-онуй не вярваш,е дай да променим физичните закони да е на твоята :lol: Вала бил чугунен,не бил стоманен,ми дай да се скараме на заводите дето не ги правят само от чугун :huh: Ето: http://autoips.com/index.php?option=com_contact&task=view&contact_id=92&Itemid=15Обаждаш им се и казваш:не вярвам да се прави тунел без да излезе на ремонтЕто и отговор на поста ти за шлайфа:Карбонитрирането е вид повърхностно закаляване на нисковъглеродни стомани. Нарича се още йонно азотиране и представлява термичен процес, при който се повишава твърдостта на повърхността на метала, а оттам и неговото износване. При този процес под въздействието на налягане азотни и въглеродни атоми дифундират в структурата на метала, повишавайки неговата твърдост и еластичност. Резултатът е повишена твърдост и повишено съдържание на остатъчен аустенит. Твърдите съставки на структурата в повърхностния слой на метала се състоят от карбиди и карбонитриди. Дълбочината на закаляване е между 2 и 4 десети от милиметъра. Твърдостта на повърхността е в рамките на 55 до 62 единици по скалата на Рокуел.Процесът намира приложение във военната, автомобилната, корабостроителната и нефтодобивната промишленост. При производството на инструменти се повишава износоустойчивостта и трайността им от 1,5 до 3 пъти, корозионната устойчивост, намалява се полепването на материала върху работните повърхнини на инструмента.пп.2.Наблегни на изречението за закалката-от 2 до 4 десети ;) Ае сега ми кажи на кой ремонт ще го изкараш един вал,който е получил и кривина и ще е на 2 или 3-ти ремонт :blink: :blink: :blink:Малко дабавък,че при циментацията,дълбочината на навъглеродения слой стига до 1,5 ммСамо дето не се среща при японските двигатели :( Редактирано от doggy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само че до колкото знам, коляновите валове не се обработват с йонно азотиране ами с ТВЧ, при което дълбочината на обработката е от 1 до 2мм по радиус или 2 до 4мм диаметър!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

аз знам как може да се направи тунела на основните лагери знам също и как да го направя но трябва да си много точен да може да го обработиш с борверг но също трябва да разцепиш така наречения тунел и да отнемеш материял от от двете повърхнини за да не ти бяга размера ще се съглася с парадоксасъщо имам колега който е бил монтьор на Илия Царски кво каза по темата питах го шлайфате ли валове той вика ДАот кво са валовете той вика на форда е от чугун на ланчията е от стомана

Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На хонда валовете са от стомана и са ковани.Проблем при борверг, е че трябва да си прещифтовате маслената помпа...Има и други варианти при които се изправя тунела на блокове, които нямат щети, но цената е малко соленка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

парадоксе я кажи за другия начин

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

Пич,в тази тема става въпрос конкретно за шлайф на хондов вал.За форда и ланчията,както и лада и други,може да се изкарат и на 5-ти ремонт :lol: само лагери да има,пък и да няма ще се огънат,по поръчка.Нямам какво да добавя повече :cool: Редактирано от doggy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

споко трябва ми парче от колянов вал от Д серия мотор колкото един лев и ще го дам на анализ съвсем скоро и ще приключим с спора от какво е направен коляновия вал и ще видим кой прав кой крив аз нямам моите си ги слагам по двигателите :rolleyes:ако искате може се направи и едно отделна тема само с залози аз мое заложа 1 бира на чугун

Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ЗдравейтеКакто някои колеги са прочели, съм изследвал няколко детайла от двигатели на Хонда. Разпределителния вал е от чугун, следователно няма пречки и коляновия вал да е от чугун.Що се отнася до уякчаването на повърхностния слой: един от по- новите начини е наваряване на повърхността на вала със специални електроди, при което се постига и закаляване на този слой- дебелината му е 1-2 милиметра. Следва шлайфане и вала е готов. При закаляване с ТВЧ закаления слой е около 1 милиметър (но може да достигне и 2-3 милиметра), следва закаляване и отново шлайфане.Не съм се интересувал дали на колянов вал се прави чисто азотиране или азото- навъглеродяване- там слоя е по- малък и е най- много до 1 милиметър.Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вала на Хонда е от легирана стомана.Говоря за скъпите и силни мотори,но й Д-серията е доста по-двигател от масовите немски/френски дето са от чугун.И той се върти на прилични обороти и според мен изработката ще е същата.Нямам време сега да се върна много назад в темата ама довечера ще прегледам какво съм изпуснал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лафа беше за масови хондови двигатели по масови от Д серията едва ли има пак ще подканя някой колега който има излишен прецакан колянов вал да резне едно парче преди да го изпратя за анализ мога да му направя и тест за твърдост тук на работата имам уред за мерене на твърдост

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Алекс,слез на земята.Как ги изстреля %-тите запас,все едно за всички детайли са еднакви:)Те между другото се наричат коефициент на сигурност ако помня правилно.Отделно,защо ако маслото поглъща толкова много топлина понеже е гъсто вместо охладителна течност не слагаме грес?В грешка си и е хубаво да го разбереш на време.Само ще ти кажа , че антифриза в охладителната течност всъщност влошава поглъщането на топлина от двигателя,но е написано да се слага в определена концентрация за да не предявиш иск към производителя на МПС-то , когато забравиш да добавиш такъв преди зимата и течността замръзне.Относно налягането на маслото......пак не си прав защото цялата мазилна уредба работи под налягане,но в крайна сметка се стича на самотек в картера.Охладителната система не е адекватна съпоставка,там никъде не върви на самотек освен в казанчето до някъде.Общо взето целият двигател с вътрешно горене работи на една и съща температура-работната му.Има отделни места в него,където температурите са драстично по-високи,но точно затова е направено смазването и охлаждането,за да държат всичко в здравословно равновесие.И просто няма как вала,който е сравнително далече от горивната камера да е със 150 градуса повече от всичко наоколо,включително и маслото.

При пресмятането на каквито и да е елементи(машинни например) се приема, че грешката е около 10% и съпроматаджиите му викат коеф. на сигурност(от куртоазия, не от друго), над тези 10% е коефициент на запас. Колкото повече ти издържа ДВГ-то на тежкият ти крак толкова повече са се презапасили инженерите, които са ти смятали ДВГ-то. Защо не слагаме грес ли???? Ами, защото на движещите части ще им трябва много повече енергия за да се движат (клоняща към идиотщина), пък и греста се използва за смазване на лагери и т.н. при ниски температури(например 100-150 градуса), защото като се втечни губи смазочните си свойства (докато при маслото не е така).Антифриза има по-лоша охлаждаща способност от водата, ама да влошава драстично топлообмена в ДВГ-то, тук грешиш много. Ти си първия, който чувам че не си слага антифриз през зимата. Налягането в двигателя се създава посредством въртящите се части - например коляновия вал. И принципа на създаване на налягане по този начин е абсолютно същия като при някои помпи (вал-центробежна сила-развъртане на флуида-повишаване на налягането).За охлаждащата система направо ме разби. Ти чувал ли си топлообмен това онова, например че топлината протича от по-топлата среда към по-студената. Водната помпа например не е сложена ей така, за да я има, ами да ти повишава топлообмена и да отвежда топлината от ДВГ-то. Температурата на коляновия вал няма как да е ниска по две много съществени причини, първата е че се движи с много високи обороти (2000-3000) и съответно триене е много сериозно, и второ горивния процес се извършва на "колосалното разстояние" 20 см от него - съответно топлообмен и т.н. И да вметна още едно нещо, картера знаеш ли защо е направен от алуминий, а не от обикновенна евтина стомана. Първо, за да се охлажда маслото по-бързо(виж с годините сменихме чугунените радиатори с алуминиеви по тази причина-алуминия акумулира по-малко топлина, но има по-висок топлообмен) и второ гарнитурата на картера се уплътнява по-добре(тя е метална, не е гумена, точно защото температурите там никак не са ниски) - за справка може да питаш бившите собственици на "Лада", как като им се поразшири с времето картера и се разуплътнява гарнитурата.
Колега,сега ти чета писаното и ми идва да се ударя по челото:)Ти не правиш разлика между грешка при пресмятане от допуски в старите руски ръководство от коефициент за сигурност.Не те знам какъв инженер си ама двете неща са много различни.Тия 10% дето ги забоде явно са понеже според теб дори японските инженери смятат по руските ръководства,където коефициенти за кво ли не се избират не точни числа,а числа в даден диапазон.И като избереш 10 такива неточни коефициента много ясно че резултатът ще ти дойде на голяма разлика от реалността.И за каква преоразмереност говориш всъщност,понеже хондите издържат на доста голям номер обувки?Ти виждал ли си биела свалена от Хонда и такава от квато и да е друга кола?То ще излезне по твойта логика,че Хонда трябва да се разпадне щом прехвърли заветните 2000-3000 оборота:)Отделно трябва да поработиш и над концентрацията при четене на чужди постове,защото аз не казах че не слагам антифриз в охладителната си система,а казах че той влошава поглъщането на топлина от двигателя.Поинтересувай се повече,за да се образоваш по темата.Антифриза е просто необходимо зло ако климата става и студен през годината.За алуминиевия картер,металните гарнитури няма да коментирам щото след теб са ти ги обеснили нещата.Обаче не разбирам за какво повишаване на температурата на коляновия вал от триене продължаваш да говориш,като ясно ти написах че коляновия вал работи на маслен клин и триене няма?И какви са тия високи обороти 2000-3000,ти да не караш някое Ивеко дизел?Хонда върти спокойно над 7000-7500,това вече са високи обороти.Относно колосалното разстояние от 20см......ако вземеш под внимание че височината на целия агрегат е 50см,то 20см са сериозно разстояние.Виждам и друг много 'инженерен' термин дето си ползвал,а именно- 'евтина стомана'......не знам дали си наясно,но няма нищо евтино в стоманата.Може да се поспори дори дали не е по-скъпа и от алуминия предвид доста по-трудната обработка.Атанасе,масов не значи евтин в този смисъл на думата.Защото масовите двигатели 1.6 не са по 125 коня и нагоре.Това че Хонда го е произвела в много бройки не значи , че са го направили от най-евтиния възможен материал.А и честотата на въртене на която е способен този двигател далеч не е масова. Редактирано от kytila
9.��ма нужда от два по�та един �лед друг! Има бутон

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

само забрави да допълниш: предвит годината на производство

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да де аз включвам и моя в тва число може да се обзаложа с доги че на таз дето съм ги отварял и гледал тоест Д13Б2 Д15Б2 Д16З6 и Д16А9 то май важи и за останалите коляновите валове са от чугун и не казвам че са евтини но е трябвало да са конкурентни на времето

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма значение шлайфан нешлайфан вал стига да е направено с акъл! тука имаме една двувалка с шлайфан вал и след 60К километра още е жива но колата на която е монмтирана нее:) има още няколко за които се сещам със шлайфани валове които си движат в лютеницата здраво:) дори едната е турбина:) стига с глупостите че на хонда вала не ставало да се шлайфа тва не знам кой го измисли:) но е забавно :lol: все едно да се каже че силиконовите цици не стават повече на цици :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е стават ли за цици освен за гледане ? :lol: То и с валовете е така , за продаване ок но за друго :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

цялата тема се върти около тва дали може да се разчита на двигател слез шлайф на колянов вал.доводи много и изисквания също :ще му изтъркаме закалката - малко вероятно ще му изменим баланса - малко вероятно при прецакан тунел който е много вероятен след изтропал двигател - трябва да се внимава много с борверга щото гоним стотни не казвам че е невъзможно но е трудно да не избяга от размера както каза и парадокса има и други начини да си вкараш в размер тунела технически грамотен човек мое се сетиот какво е направен вала?- не може без да имаш нужните технически знания да даваш мнение и да копираш мнения от други форуми и да ги праскаш тук много хора си мислят че е от стомана даже са повечето но аз даже искам да се обзаложа че на по горе споменати те двигатели е от ЧУГУН кво мисля за не шлайфан вал в изтропал блок - мисля си даже че ще е по зле от шлайфан ако тръгнем да го слагаме колкото и да е работил има износване и бяга от размера пак ще припомня че допуска за маслен клин е от 0.030мм до към 0.050мм (тва се отнася за почти всички двигатели не само за хонда)ии според мен къв е извода от цялото тва писане вала може да се шлайфа - от читав шлайфист с читава машина щото има много хора който имат желанието но нямат възможност да го направят тва МНОГО МЕРЕНЕ ТРЯБВА ЗА ЦЯЛАТА ПРОЦЕДУРА още по нагоре къде споменах ланчия и форд имах предвид ралиджиики който се ремонтират щлайфане на колянов вал е в тва число и я карат на предела на тоз двигател тва е само пример

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ланчия и Форд ги карат на предела но Хонда не държи . Има жив пример от калояново този уикенд К20 Тайпер изтропа след шлайф.Сега сигурно пак ще ме почнете че не е била изчислена или измерена както трябва , но тия хора които опитаха мисля че си разбираха от работата. Направиха опит да изкарат състезанието но не стана. Така че със всеки изминал ден се уверявам че Хонда за каране във състезателни условия не държи на шлайф.Това не е единственият пример които съм виждал с очите си , сигурно има и такива които държат но аз за мене си знам че няма да се хвана на такова несигурно хоро.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

добре де няма лошо аз поне няма да те почвам но не е гаранция че е от вал е изтропала все пак има доста фактори да изтропа едни двигател двигател поставен в толкова тежки условия на работа като рали не трябва да има компромиси може ли да ги питаш от кво е направен вала на К20 ката и на кой ремонт са го изкарали

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Хаха,Наско,ти тамън написа че не е меродавно да се коментира от хора дето са чели някъде по другите форуми и гледай с какъв линк излезна:)Относно многото фактори за изторалия вал на Тайп Р-а......точно за да не са толкова много факторите е гот да не се шлайфа,да се кара с ОЕ лагери дето е ясно че са читави и явно не случайно нямат ремонтни размери.Но всеки преценява за себе си де....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

в линка дето съм го дал съм сигурен че има доста повече истини от другото :rolleyes:иначе на рулето поста няма да го коментирам

Редактирано от atanasbe
  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно за вала на К20-ката: Вала не се шлайфа без причина, следователно преди да го шлайфът мотора е "изтропал", от което идва извода, че под натоварване мотора може да "изтропа" и с не шлайфън вал. Мисля, че има разлика и къде се шлайфа вала. Ако се шлайфа само при основните лагери, където няма кой знае какво напрежение, както е при биелните смятам, че вала може да държи. За при биелните не мога да коментирам професионално, но там силите действащи са в пъти в повече от колкото при основните лагери

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

питах първо някой да прежали един колянов вал от тия дето ги хвърлят колеги те парченце ми трябва да го пратя на анализ и да се види от кво е направен би трябвало да има доста щото излиза че има доста изхвърлени може и ръждясал но май някой е чел малко ще се опитам да го обясня тук което е малко трудно но поне ще пробвам правят си вала наште "тез дето са правили двигателя" и го шлайфат мерат и слагат лагерите правят ти маркировка на блока и на вала и ти гарантират че масления клин е от 0.018 до 0.045 най общо казано като има разлики на основните шийките тоест на 1 и 5 шийка трябва да е по малък масления клин а на 2,3,4 е по голямо на биелните е 0.020 до 0.038 което е доста трудно постижимо не казвам не възможно за да очакваш един двигател да държи на екстремни натоварвания тва трябва да го спазиш КАК е друга манжа да караш с шлайфан колянов вал е безсмислено ако не ги разбираш тез неща или не си дадеш двигателя на някой дето ги разбира :D и е по прочел малко

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да караш с шлайфан колянов вал е безсмислено ако не ги разбираш тез неща или не си дадеш двигателя на някой дето ги разбира :D и е по прочел малко

Абе аз не знам колко ги разбирам,но мисля че е достатъчно,но все пак ако не сменя марката с някой европейска-шлайф няма да направя ;)Ако ще да е последния колянов вал на света. Успех на всеки който е предприел шлайф на японеца ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

doggy остави го момчето бе, явно си е повярвало, че знае нещо. Насо, ако те свържа с утвърдени рали състезатели и те ти кажат, че шлайфа на колянов вал е глупост, ще престанеш ли да спориш по темата?

Не знам с кой контактуваш и какво ти обяснява, ама явно е някой лададжия.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ми не няма да спра да спора по темата :D но ще спра да пиша в нея щото квото имах да казвам го казах руле аре де ни ти се обяснявам аз на теб от кой черпа вдъхновение :lol:

  • Нагоре 1
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

парадоксе я кажи за другия начин

Правят се специални инструменти, които струват доста пари и след кратка употреба се изхвърлят. Имам такива произведени за Б серия, Х серия и К серия, не съм сигурен дали и за Д серия нямам. Изправянето на тунела става с точност по-добра от 1 стотна. Цената на обработка е около 300лв и отнема поне 4 часа. Заслужава си само ако блока е ценен въпреки, че аз хондов блок с прав тунел не съм видял...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...