Jump to content
borko 30

Хонделата загрява много

Recommended Posts

Значи още като я купих-станаха няколко години -забелязах че перката не се включва почти никога ,викам си японеца явно всичко е изчислил ,така че и с тоз малкия радиатор да не прегрява!До сега все съм забелязвал стрелката да минава от време на време средата ама все по жеги е било и мислих че е нормално,обаче днес се връщам от Албена и след 10 км гледам стрелката на 2/3 ,слизам батовския баир и се нормализира малко под средата ,обаче следващия баир отиде почти до червеното и спрях на място и отбих-на място дига още повече ,след пускане на парното на топло стрелката за секунди отиде пак малко под средата и така карах до Добрич и не мръдна с парно на мах ,обаче изгоряхме в колата :lol: Като карам с парно на макс стрелката заковава малко под средата и не мърда при никакви издевателства над мотора.По едно време като се надигна стрелата ми замириса на прегрято,нещо като на силно нагорещена стара ютия.Четох доста теми за гарнитура на глава ,термостат и тем подобни но не можах да локализирам моя проблем с никоя-не ми хвърля вода все още и не бълбука!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А перката работи ли? На мен на англишманката ми се заклинила перката, оттам мотора я беше счупил и си беше въртел вътре независимо за себе си просто, е така да стопи пластмасата в/у него и после и той да изгори :lol: Това нз кога беше станало, но аз го разбрах чак в жегата. Най-шантавото беше, че ушони и релета бяха здрави. Дайте и 12в на перката и ако се влкючи значи си за датчик. Ако каже цък и ти покаже перката среден пръст, значи си за перка :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи вчера на отиване към вилата в албена голям дъжд се изля-чистачките на последна степен не смогваха да изчистят стъклото-и докато се добера до вилата и стрелката отиде до горе ,изключих мотора ,след минута го запалих пак и перката на радиатора се задейства и мотора се охлади!Днес като се връщахме работата стана по -сериозна и до Добрич карах на включено на мах пърно за да не прегрея мотора!Ако е термостата да ме посъветвате какъв да взема като марка модел и такива работи!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си приливника, има едно маркуче което всмуква течност дали не е паднало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенно в отговорите на такъв въпрос присъства "капачка на радиатора" и то често. Така, че вземи една нова капачка и опитай, оказва влияние. Според изчетеното тук, решава проблема на 40% от хората които са се оплакали от температура. При имаше проблем с недозагряване, средната работна температура на моята хонда е 84С. Смених всичко по веригата вкл. и термостата, но температурата си остана същата. Единствено в силен трафики по агресивни потегляния, стига до 94С и там вкл. перката. Ако беше от София, щях да ти дам термостат да пробваш със смяната, но си далече. Много исках да си сложа BEHR или WAHLER, но мисията е почти невъзможна да откриеш такъв без поръчка.Сложих някакъв които Омбре ми взе от някъде, японски си е.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Познат проблем ;) аз смених всичко докато разбера че проблема е от капачката на радиатора :D Омбре слага термостат на ТАМА японски ;) Не е лошо да смениш и термостата ако нему знаеш историята :D Аз след този случай съм се запасил с резервен термостат,капачка и датчик за перката на вентилатора на ТАМА ;)Не я карай така колата ще ти довлече по големи проблеми ;)

Редактирано от fly-boy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, като загрее отвори капака и виж дали перката работи. Ако не се е включила виж дали мъркучите към радиатора са топли. Това на спряно парно! Ако са студени-термостат. Ако са топли-дай 12в на перката и ако се пусне- датчик. Прави се на спряно парно, защото при пускането му се върти цялата вода и не можеш да хванеш термостата. Даже сако имаш време я запали и покарай 2-3 км да угрее без парно и тогава гледай. Ако и се окаже комплексен проблема/и студен радиатор и не всключваща се перка/ и даваш 12в на перката и караш само на регулатор на парното на макс, без да се пържиш с вентилатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След малко ще направя тази проба щото имам излизане.А за термостата ще гледам евентуално вече в сряда по магазините че сега нали са почивни дни.Между другото преди време ако не се лъжа някой беше качил снимков материал как се сменя термостата нагледно ,обаче не мога да намеря темата -някой сеща ли се за тази тема?Мисля сам да се пробвам да го сменя ако се наложи и не е много сложно разбира се ,не знам колко вземат в сервизите за смяна ,ама вече нещо нямам вяра на никой друг освен мене да пипа по колата :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ей до сега тествах мотора!Значи до като достигне температурата малко под стрелката тръбите към радиатора а и самия радиатор са студени!Сравнително бързо достига работната температура и заковава там.Форсирам и задържам до 4 хиляди и след малко се включва перката и след минута се изключва -температурата не мърда,от тука нататък карам или не карам тоест форсирам на място се получава следното -стоя на място без газ на 900 оборота и стрелката баааавно отива към червеното ,форсирам примерно до 4хиляди -пробвах на всички обороти е едно и също-стрелката почва да пада полека и стигне ли средата ,задържа 10 секунди и пак тръгва нагоре както си потдържам оборотите и се качва пак до две трети от скалата или почти до червеното!Пусна ли парното на макс и стрелката отива там където и е мястото-малко под средата и залепва там -ни нагоре ни надолу -няма баири няма нанадолнища не се влияе вече от нищо и работи ,обаче аз получих тен от това парно бе да го ева!Та общо взето това е в общи линии ,какво ще кажете по въпроса?А и да не забравя като я изгася и на дигнат капак мотора грее като 1000 градуса нагрято и мирише на страшно нагрято нещо и се чува пукане на ламарини май от изпускателната система ,предполагам от нагряването да го ева.

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Смяна на термостата ще оправи нещата.:rolleyes:

Редактирано от aleksandur

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега дано да си прав че ми се уплаши окото да чета за смяна гарнитури ,радиатори и тем подобни!Добре ще е някой извършвал процедурата да даде някои насоки за да не прецакам нещо :rolleyes:

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Надявам се колегата да няма нищо против че ще ползвам неговата тема ама имам и аз проблеми със загряването! Става въпрос за Акорд 6г. от както стана по-топличко машинката нещо почна да прави проблеми. Първо я забелязах при едно задръстване в байр където известно време карах на 1-ва и 2-ра. Дигна температурата малко над средата и веднага пуснах парното на макс и падна до нормално положение. Прибрах се и веднага притичах до едно магазинче за японски авточасти купих си капачка за радиатора ушким японска.След което този номер го правеше само като ида до село понеже там има едно малко турмозещо катерене и за около 2-3 мин. пак загрее и като влезне в по-високи обороти пада температурата. И така до онзи ден когато патувах до Велинград и пак трябваше да катеря с ниска скорост зад един камион и пак почна да грее после като стигнах пред хотела я оставих на място без да гася да падне до нормално положение стрелката след което я изгасих. На прибиране по магистралата при скорост 130-140км/ч пак започна да загрява и след като завъртях парното само да отвори клапата за топлото без вентилатор температурата ряско падна. Проверил съм маркучите при загряло положение са топли и двата и не ги надува. Дали и при мен проблема не опира до запичащ термостат?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ей до сега тествах мотора!Значи до като достигне температурата малко под стрелката тръбите към радиатора а и самия радиатор са студени!Сравнително бързо достига работната температура и заковава там.Форсирам и задържам до 4 хиляди и след малко се включва перката и след минута се изключва -температурата не мърда,от тука нататък карам или не карам тоест форсирам на място се получава следното -стоя на място без газ на 900 оборота и стрелката баааавно отива към червеното ,форсирам примерно до 4хиляди -пробвах на всички обороти е едно и също-стрелката почва да пада полека и стигне ли средата ,задържа 10 секунди и пак тръгва нагоре както си потдържам оборотите и се качва пак до две трети от скалата или почти до червеното!Пусна ли парното на макс и стрелката отива там където и е мястото-малко под средата и залепва там -ни нагоре ни надолу -няма баири няма нанадолнища не се влияе вече от нищо и работи ,обаче аз получих тен от това парно бе да го ева!Та общо взето това е в общи линии ,какво ще кажете по въпроса?А и да не забравя като я изгася и на дигнат капак мотора грее като 1000 градуса нагрято и мирише на страшно нагрято нещо и се чува пукане на ламарини май от изпускателната система ,предполагам от нагряването да го ева.

Добре, значи понякаква причина не циркулира водата в радиатора. Има ли вода в системата изобщо? Както са студени мъркучите и като тръгне да загрява пак ли са такива?Термостата може да ти се е прецакал, радиатора да е запушен, водната помпа да не прави налягане, колата нещо да не я кефиш или комбинация... Читави майстори нямате ли? Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! Надявам се колегата да няма нищо против че ще ползвам неговата тема ама имам и аз проблеми със загряването! Става въпрос за Акорд 6г. от както стана по-топличко машинката нещо почна да прави проблеми. Първо я забелязах при едно задръстване в байр където известно време карах на 1-ва и 2-ра. Дигна температурата малко над средата и веднага пуснах парното на макс и падна до нормално положение. Прибрах се и веднага притичах до едно магазинче за японски авточасти купих си капачка за радиатора ушким японска.След което този номер го правеше само като ида до село понеже там има едно малко турмозещо катерене и за около 2-3 мин. пак загрее и като влезне в по-високи обороти пада температурата. И така до онзи ден когато патувах до Велинград и пак трябваше да катеря с ниска скорост зад един камион и пак почна да грее после като стигнах пред хотела я оставих на място без да гася да падне до нормално положение стрелката след което я изгасих. На прибиране по магистралата при скорост 130-140км/ч пак започна да загрява и след като завъртях парното само да отвори клапата за топлото без вентилатор температурата ряско падна. Проверил съм маркучите при загряло положение са топли и двата и не ги надува. Дали и при мен проблема не опира до запичащ термостат?

За принудително охлаждане / перка на радиатора / нищо не пишеш?Ако системата е пълна и всичко работи - нещо с радиатора ти е проблема!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като достигне работна температура и постепенно се загряват маркучите към радиатора и той самия се нагрява еднакво по цялата си площ,антифриз има.Не мога да си обясня това ходене нагоре надолу на стрелката при потдържане на обороти на място.Днес примерно карах 20 минути градско и не мръдна стрелката от там където трябва да си е и по едно време пак почна полека да загрява почти до края на скалата и се прибрах набързо с включено парно.Майстори има много в Добрич вече ама досега каквото се е наложило да пипне някой и си остава ръцете!Пък и те са на принципа -дай да сменим това ,после ако не е от него дай да сменим друго и така докъде,трябва мисъл да се вложи и да се намери виновника за този специфичен проблем ,за водни помпи гарнитура глава и подобни без сервиз няма да мина ,ама ако е термостат примерно предполагам че ще мога да го сменя .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Sebulba извинявай наистина изпуснах да кажа че перката си включва. Мислех си за въздух в системата ама днес карах само на отворена клапа на парното и си мисля че ако е имало въздух когато изкачвам е щял да излезне. Единствено си мисля за термостата дали не отваря напълно всеки път и от там да идва проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Sebulba извинявай наистина изпуснах да кажа че перката си включва. Мислех си за въздух в системата ама днес карах само на отворена клапа на парното и си мисля че ако е имало въздух когато изкачвам е щял да излезне. Единствено си мисля за термостата дали не отваря напълно всеки път и от там да идва проблема.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е термостат - няма да се оправя положението с пускането на парното.

Аз съм за запушен радиатор и като му помогнеш с радиатора на парното се оправят нещата.

 

borko 30, смени първо термостата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Себулба,ми то и при мене с пускането на парното се оправят нещата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми как иначе като е затворен термостата и колата работи само на малкият кръг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...стоя на място без газ на 900 оборота и стрелката баааавно отива към червеното ,форсирам примерно до 4хиляди -пробвах на всички обороти е едно и също-стрелката почва да пада полека и стигне ли средата ,задържа 10 секунди и пак тръгва нагоре както си потдържам оборотите и се качва пак до две трети...

Само дето при колегата при твоето положение колата стине, т.е държи оптимална температура, до колкото съм разбрал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

борко, да нямаш газова бре? мен ми мирише на кофти циркулация-я зпшен радиатор, я скапана водна помпа. или надув в системата от скапана гарнитура на главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам газ бе колега!Вълр противник съм на газта!!!И на мене са ми странни тия симптоми ,ама хонди караме все пак не лади-трябва да ни хвърлят в размисъл дето се вика ,то иначе мноо лесно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес обезвъздушавахме ,датчик перка мерихме ,следяхме работата на мотора доста време на място и в движение и всичко работи както трябва -перката винаги се включва и тръби и радиатори са добре обаче пак загрява!Преди малко купих термостат тама и капачка сентъри няква пак японска и утре първата ми работа е да ги сложа и ще видим какво ще стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mахни термостата и пробваи без него,за да отхвърлиш тази повреда!Малко по-бавно ще загрее,но ако има проблем пак ще прегрява!Надали е водната помпа...здрави са и като се развалят главно протичат,но не спират да циркулират водата!Ако имаш подходяща хонда под ръка сменете радиаторите за 30-40 минути и тогава ще разбереш дали трябва да се отваря главата,която е наи-вероятната причина! Успех от мен!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Az imah absoliutno sashtite simptomi kato teb i se okaza garnitura na glavata:) Ako e termostat shte raboti samo na malkiq krag i nqma da vkluchva perkata spored men

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе ко ма напраихте вий бе!Таз вечер ако мигна пък на!Утре ги сменям и газ пак до Албена и обратно!Ако трябва и на работа няма да ходя!Ми то ако е гарнитура ,значи нямам кола вече,щот няма пари,никакви ,даже и за самата гарнитура!Сетих се нещо-ако е гарнитура няма ли да надува и да има балончета?Двигателя си работи като часовник -абсолютно равномерно и точно !Паля сутрин като патрон-няма ли да оказва влияние ако е сдухана таз гарнитура :unsure:

Редактирано от borko 30

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновенно проблема при гарнитурата се проявява при загрят двигател!Сори за лошите вести ,но на всеки може да се случи!Провери без термостат и с друг радиатор за да си сигурен че е от гарнитурата,защото има вариянт да е от тях! Малък е ,но има и такъв вариянт......... ако е гарнитурата и нямаш твои човек за ремонта мисля че е около 300 кинта със всичко!!! Поне при нас е толкова!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем и го реших от раз - беше водната помпа. Перката вътре е пластмасова и беше станала на игли за 12 години -> нова перка - никакъв проблем!Пробвай и помпата преди да се метнеш на скъпите ремонти! Не претендирам за експертност и надеждност на информацията, но според моите сервизаджии, водната помпа на всяка Хонда изтрещява след определено време, именно защото е пластмасова.Good luck!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също залагам на помпата

Колега,имах подобна главоблъсканица с моята 1-ва генерация англичанка :) (кончерто)Симптомите бяха много странни.Колата вдигаше температурата абсолютно хаотично,без оглед на скорост,обороти,температура на въздуха,пробег,и т.н. и т.н.имаше и въздух системата.А накрая при скорост над 130-150 по магирала загряваше и изстиваше веднага след отпускане на газта оклоло120км/чКакво бе направено накратко:-подмяна на всички части на изпарителя на АГУ-то.....без резултат-проверка на системата за херметичност-(0.3 бара налягане май ) беше добре-проверка за слаби връзки и датчика на вентилатора........вс.беше ОК-промиване на радиатор и двигател......без резултат-обезвъздушаване....................без резултат-смяна на термостат...............без резултатВ крайна сметка се оказа че при смяната на ангренажния ремък и обтягането му,водната помпа (която е била “пътник“и е работила някак си) --е протекла (има и дренаж) и е допуснала и въздух в мотора в резултат на циклите “топло-студено,вакум-налягане“(или пък “ефект на Бернули“).Ех че го написах ама.. :)Някой разбра ли??? :blink: Така че колега,сменяй водната помпа за да не сменяш гарнитура (като мен) глава или по-лошото -двигател. Вече ще я сменям заедно с ангренажния ремък и ролката.Препоръчвам гоТова са мои лични констатации без претенции да са 100% достоверни.п.п....и колега,като си разрешиш проблема не забравяй да пишеш как точно е станало. Нямаш идея колко теми с въпроси изчетох и нито един отговор който да ми е от полза.Дано аз да успея да помогна на някого.Пздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Искам да видя водна помпа на хонда с пласмасова перка :unsure: Незнам какво са ви показвали майсторите че са ви сменили но няма да е било от вашата кола :rolleyes: Отвори капачката на радиатора като е студена колата запали я и почни да и подаваш газ ;) Ще си проличи дали е помпата или гарнитурата :cool: Ако водната помпа е наред ще се вижда лека цилкулация на течноста ;) Ако е гарнитурата като подаваш газ ще почне да хвърля антифриза извън радиатора ;) Това е най простия и лесен начин ;) Ако смениш първо водната помпа и се окаже че не е от нея нямали да ти излези ремонта още по скъп ;) На чужд гръб и сто тояги са малко :Dhttps://www.carpartsdiscount.com/auto/parts/93/honda/civic_del_sol/water_pumps/water_pump.html?3593=65718

Редактирано от fly-boy

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам да я сменя, а да я провери, защото почти никой преди това не беше обърнал внимание на водната помпа.И нямам идея какво са ми показали, че са сменили на моята, но оправиха проблема от раз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са ти сменили капачката на радиатора проблема също може да изчезне но те таксуват за водна помпа ;) Не е ли човек на който да вярваш 100% не вземаи всичко за истина ;) Майсторите са страна порода така че трябва много да се внимава с тях ;) Има кадърни и честни но останаха малко :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес смених термостата и капачката на радиатора,после долях антифриз и изчаках да спрат балончетата.След едночасов терор над мотора градско и извънградско на високи обороти без включено парно стрелката не мръдна нито милиметър от обичайното си място -малко под средата.Вярно че днес беше молко по-хладно ама след тези изпитания за да не мръдне въобще ,считам че наистина термостата е бил проблема .За проба варих доста време стария термостат и водата при завиране стигаше 96 градуса ,а термостата не мръдваше въобще-как е отварял големия кръг изобщо не мога да си обясня.Засега всичко е наред -няма гарнитури ,няма помпи -ама времето ще покаже.Снощи така се притесних че не съм спал изобщо,понеже разбута ли се главата съм чувал че по някаква причина почвала да гори масло и трябвало и сегментите да се сменят и после лагери и т.н и става дебела работата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано да си си решил проблема. :) На моята и сменях термостат, датчик перка, капачка, обезвъздушаване и колкото и странно да е градско в София нямах проблем, но като си ходих до Велинград на дефилето виждаше зор и почваше да загрява. Имаше микропукнатина в гарнитурата и като я смених вече година нямам проблеми. Надявам се при теб жсичко да е Ок :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера също двама независими автомонтьори-единия бивш -я преслушаха колата ,малки големи кръгове перки и се кълняха че е абсурд да е от термостата-отварял си както трябва и така нататък!Като ходих за термостат падна голям смях в магазина като казах че искам марка ТАМА ,не били чували за такава марка не знам кво си и ми викат ще ти намерим хубава -викам няма стане и таман тръгвам и продавачката казва чакай малко имаме една като за твойта хонда и ми я носи и познайте марката-ТАМА 26 кинта.Тука и майстори и магазинери си ебали мамата -всеки гледа да те прекара тотално.Нямало такваз марка пък го свали от първия рафт термостата :angry: Колкото до гарнитурата ,точно в момента съм доста затруднен финансово и да не дава господ да се наложи такъв ремонт щото ще се отложи доста дълго във времето,абе имам добро предчуствие така че отивам да пия една-две ракии и после да си отспя тази нощ :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,радвам се ако си си решил проблема,но и аз като колегата по-горе не съм виждал водна помпа на хонда с пластмасова перка! Пред мен са отваряни поне на 10-тина хонди от различни генерации и години на производство,водните помпи и всички са били метални.Главните проблеми на помпите е че протичат през лагера,но циркулират все така добре!Е,може би има някакви изключения...примерно на една на 10 000 хонди да е друго,но дано при тебе да не е това и всичко да ти е ОК от тук на татък!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко се оправя, стига "майстора"да си разбира от работата ;) Пълно е с некадърни майстори ,гледат да ти вземат парите а не да ти решат проблема ;) Колега моят съвет е седни почети малко в чужди форуми и дребните проблеми ще си ги решаваш сам.За по глобални проблеми търси майстори тук в форума,хора които са виждали карантията на хонда :D Има много момчета които разбират ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги по моя въпрос вече 3-4 дни колата не загрява докато я карам из града. Все пак обаче мисля да сваля радиатора и да го почистя защото се вижда че отвън има доста гадости между ламелите. Въпроса ми е понеже за първи път ще го правя с какво да го почистя и ако е запушен отвътре има ли вариант с промивка да се отпуши? И евентуално да дадете някой съвет как се извършва тази процедура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свали и изплакни с вода, после налей оцет и остави една нощ да кисне, пак промиване и събираш.Виж струята вода дали излиза лесно, значи е добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...