pehi 0 #1 Публикувано 23 Април, 2011 (Редактирано) днес пръснах задна гума и 6 часа мъки и до никаде,заоблиха се гайките Редактирано 23 Април, 2011 от pehi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Al Capone 238 #2 Отговорено 23 Април, 2011 Дай малко повече информация за коректно заглавие и ако не си с лети джанти се сваля с водопроводен ключ. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
meto'o 3 #3 Отговорено 23 Април, 2011 Ако развиваш с камък тип (звезда) си заоблил само ръбовете на гайката, вземи една кръстачка със шестограмни накрайници и мисля, че ще успееш тъй като този накрайник обхваща стените изцяло А ако със такъв си прецакал гайките вземи 1 номер по-малък и го набий с чука и тогава развиваи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kokodaf 266 #4 Отговорено 23 Април, 2011 Необходими инструменти - чук , камък / шестограм , не дванадесетостен / от гедоре с накрайник и евентуално водопроводна тръба до 1 метър / ползва се за удължаване на рамото , ако се съпротивлява много . За предпочитане е да се напръска със спрей - WD / спирачна течност , кола ... / и да се изчака поне 5 минути. Започваш с няколко удара с чука по накрайника , облегнат в периферията на болта . Целта е да деформираш главата на болта до подобна на първоначалната му форма - след това се калибрира с камъка от гедорето. Следва изненада - пробвай да СТЕГНЕШ , а не да РАЗВИЕШ болта - целта е да се размърда резбата - достатъчни са части от милиметъра . Ако въобще не помръдват след неколкократни опити - скъсай ги чрез затягане . Остатъка от болта се вади , като първо се пробива отвор с бормашината и след това се навива шпилкоизваждач / нещо като конусен болт със странна упорна резба при това лява /. За предвижване до вулканизатор са ти достатъчни два болта на джанта . Там се сменят с НОВИ . Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ICJ 8 #5 Отговорено 23 Април, 2011 12-сетостена вложка има по-голяма склоност кам замазване на 6-тостенен болт(гайка) за то е добре да се ползват 6-тостени вложки. Ако имаш достъп до гайките колегата вече спомена тръбния ключ. Обаче ако гайката влиза в джантат става сложно Врянт 1 - набиваш вложка която е по-малка или същата като се стремиш да е платно за да незамаже пак Варянт 2 - мъчиш се със секач и чук да развиеш като блъскаш гайката тангенцялно по посока на развиване(обратно на часовника) Варянт 3 - заваряваш за гайката някаква г-образна или т-образна араматура и пак се мачиш да я развиеш (естествено гледаш желязото дето ще завариш да не е меко и като го напънеш да се огане)Имаи нагласата, че е много вероятно да скъсаш някоя шпилка.За голямо съжаление трябва да кажа, че съм виждал как режат алуминиева джанта с флекс точно защото неможаха да и развият болтовете. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
barsi 265 #6 Отговорено 23 Април, 2011 (Редактирано) Ако си с тасове го изкуби/на хеча излезна здрав даже/,После има едни много малки флексчета ако не стане с тръбен ключ де. Реже се МНОГО ВНИМАТЕЛНО самата гайка. После с метчик се пренавива резбата, че прецакаш ли я филма със сменяване на сщилка обикновеноо размазва лагера на главината и отиде една 3 цифрена сума п.п. Хеча го карахме 2 месеца на 2 болта на предна гума и даже не бяха на кръст горките. Разбрах за преебаната шпилка когато се опитах да видя как са накладките После с малкия флекс майсторчето свали гайката и на 2 болта пред блока. После направо нова главина и са няма яд. купи си гайки и си прекарай на метчик резбите като приключи всичко и не давай на гумаджийте и другите "майстори" да ти затягат на гайковерт гайките Редактирано 23 Април, 2011 от barsi Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
ICJ 8 #7 Отговорено 23 Април, 2011 ...За голямо съжаление трябва да кажа, че съм виждал как режат алуминиева джанта с флекс точно защото неможаха да и развият болтовете.Ииииха... голяма борба е паднала...Сигурно джантата е била 3-та употреба... иначе се си мисля че има доста други начини да се реши поблема преди да са стигне до такава БРУТАЛНА намеса...Беше на едно Ауди А4 и джантата си беше много добра ама се бяха изчерпили от към идеи, а и имаше доста "разбирачи" дето невиждаха друг начин Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Sebulba 215 #8 Отговорено 23 Април, 2011 Тук голям филм се заформил. Нещо с гайковерт не става ли?И никога не развивай гайки с по-голям ключ! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
mar_tod 465 #9 Отговорено 24 Април, 2011 После с метчик се пренавива резбата, че прецакаш ли я филма със сменяване на сщилка обикновеноо размазва лагера на главината и отиде една 3 цифрена сума barsi, метчика е хубав инструмент, евала на този който го е измислил, но има един недостатък- прави само вътрешни резби при шпилките не помага .. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Krasi-mir 1557 #10 Отговорено 24 Април, 2011 Някъде го правят с нещо таковаhttp://cgi.ebay.co.uk/10pc-Damaged-Chewed-Bolt-Nut-Remover-Remove-Set-9-20mm-/400200194078?pt=UK_Hand_Tools_Equipment&hash=item5d2dca581e#ht_1429wt_907http://cgi.ebay.co.uk/NEW-DRAPER-EXPERT-89766-LOCKING-WHEEL-NUT-REMOVER-TOOL-/380309043535?pt=UK_Cars_Parts_Vehicles_Wheels_tyres_Trim_Nuts_ET&hash=item588c2f794f#ht_3091wt_1199 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
TEHKO 49 #11 Отговорено 24 Април, 2011 вие много филмирахте човека той просто е заоблил резбата аз съм късал болт на ръка и е много гадно избиваха ми някви лагери али бали 60лв струваше цялата работа и 2лв болта от морга и сега пак скъсах болт и си карам с 3болта от миналото лято а за колегата да набие малкия шестограм и да развива Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lelemale13 47 #12 Отговорено 24 Април, 2011 (Редактирано) Електрожен телоподаващо но слагаш масата на желязото дето ще заваряваш за гайката !!! за всеки случай. Като си пробвал преди това с тръбен ключ и не се е получило или с някой от другите предложени методи който ти е по лесно и безболезнено да пробваш. Ако е желязна джантата можеш да изпилиш болта внимателно до по малък размер на камъка и.... Редактирано 24 Април, 2011 от Ioan Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dejs 0 #13 Отговорено 1 Ноември, 2011 Заоблена,закръглена глава на болт, гайка на алуминиева джанта се вади с шестостенен камък, вложка с по малък размер ...но ...по вътрешните 6-стени на камъка се нарязват улеи на ръка с лист ножовка ...по три на всяка стена (по към средата) ...и така камъка се набива с чук ...и се врязва в главата на гайката днеска развих две гайки на задната джанта ...бързо и лесно Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове