martjo 35 #1 Публикувано 24 Февруари, 2011 (Редактирано) Здравейте колеги!В търсачката не открих проблем подобен на моя. Сменях гарнитура на главата на Д15Б2 (който двигател е с пълен инжекцион), освен това имах постоянна грешка 8 TDC, взех от колегата chirenski датчик за делкото (оня дето прилича на охлюв) и заедно с него го подменихме, на стария имаше отчупено парченце. След затварянето на главата долях вода и антифриз (това е и причината да подменя гарнитурата, гореше вода в 1-ви цилиндър) и обезвъздуших през пробката до главата (големия мъркуч горе излизащ от радиатора). Запали и работи известно време добре (около 5 минути). Изведнъж започнаха да падат постепенно оборотите и изгасна. Втори опит - не иска да запали и само стартерът върти. Трети опит - запали и веднага и паднаха оборотите до угасване. Гасненето става не от раз а се мъчи 2-3 секунди на под 100 оборота. Погледнах за грешки- 8 (както преди) + 9. CYP сензор - отворих делкото и видях, че една от кабеелните обувки не е на място а само се допира до силиконовото уплътнение и на външната страна на кабелната обувка (явно при поставянето на клемата обратно не сме довидяли, че не е в пластинката. Така сложих кактотрябва буксичката и затворих делкото - сега дава само грешка 9 и проблемът си остана. Това го прави когато позагрее малко. Като я оставя да изстине пак отначало работи Н на брой минути и после картинката се повтаря.Моля за помощ и предположения какво се е случило, защото навън е -100 градуса и цял ден съм вън. Вече мозъкът ми е обледенен и не ми идва от какво аджаба може да е !!!Благодаря ви предварително!Поздрави!П.П. Ето и видео матриал http://www.youtube.com/watch?v=S95dEHUc3hE Редактирано 24 Февруари, 2011 от martjo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MonsterOOD 100 #2 Отговорено 24 Февруари, 2011 Колега, по звука на мотора при палене, ми се струва че не е зацепен правилно агренажният ремък. Провери го по белези. Има едно леко препукване в началото, което ме навежда на мисълта че може свещите да са зацапани. Провери и тях. Виж в какво състояние е маслото! Може да е попаднало вода в него. (това няма общо със проблема). П.С. Проблема си го описал чудесно! И с това видео изби рибата! Браво, тема за пример!Поздрави Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pikaso906 168 #3 Отговорено 24 Февруари, 2011 (Редактирано) Имах същия проблем с прелиуда,ама не чак толкова зле и ето какво ме посъветваха да направя:1. Сваляне и почистване на ЕАЦВ2.Сваляне и почистване на дросела.Отделно развърташ болта за реголиране оборотите на празен ход и почистваш и него.Чистят се тези неща с контактен спрей или течна смазка 5W40 ,обилно ги почистваш и накисваш. Направих ги и сега държи оборотите. Редактирано 24 Февруари, 2011 от pikaso906 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #4 Отговорено 24 Февруари, 2011 Благодаря ви колеги за бързата реакция! Дросел - почистен, ЕАЦВ -почистено, масло в нормите, свещи почистени от нагара (гори масло колата, сегменти за смяна. За зацепването - може и така да е, но гледах как беше зацепено преди да сваля главата ( зацевпването ми го прави миналата година Мартин райнов от Шумен и колата си вървеше 6 точки) на белег е долу но горе е малко ...ето и снимки: Така беше преди да свалям каквото и да било, в последствие пак така се зацепи долу на бял белег, а горе малко след триъгълничето. За разлика от сега преди си вървеше без проблеми !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MonsterOOD 100 #5 Отговорено 24 Февруари, 2011 (Редактирано) На белези си според мен.Колата форсира ли се? Набира ли както е набирала и преди да правиш ремонта? Проблема само на празен ход ли е? Редактирано 24 Февруари, 2011 от MonsterOOD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pikaso906 168 #6 Отговорено 24 Февруари, 2011 Аз сега не разбрах като почисти и оправи тия неща има ли ефект? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #7 Отговорено 24 Февруари, 2011 не ефект нямаше освен това дето стана сега има и друг симптом. Слязох долу пак до колата, като подам рязко газ се замисля докато тръгне оборотомерът. Тръгне ли да гасне (на около 50-80 примерно оборота) да подавам фгаз и да не подавам все едно се задавя и угасва. Вече е тъмно, но утре пак ще погледна зацепването, че на такова нещо ми мирише. И делкото мърдах предварение -закъснение единствената разлика е че не пали добре и поддържа мизерни обороти и в двата случая. Като върна на белязките пали държи обороти 1300 като згрее падат до 100о-900 и прас угасва !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pikaso906 168 #8 Отговорено 24 Февруари, 2011 Да значи е от ремъка имаше някъде такава тема.Колегата не му зацепили ремъка и имаше подобни симтоми. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
MonsterOOD 100 #9 Отговорено 24 Февруари, 2011 Да, утре провери белезите. Пробвай с зъб напред/назад. Според мен няма какво друго да е. Вакумуте са си по местата предполагам. Провери да не си забравил да закачиш нещо. Другото махни клемата на акумулатора като направиш всичко за да изчисти грешките. За сега не се сещам друго. Глупавите неща като бензин и т.н. няма да питаме !!! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #10 Отговорено 24 Февруари, 2011 (Редактирано) откачах и клемата седя така 15 минути, всичко по вакуумите е закачено и бензин има малко е, но има... предавам се ще а..... Ок още веднъж голямо благодаря на всички отзовали се! !!! Редактирано 24 Февруари, 2011 от martjo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #11 Отговорено 24 Февруари, 2011 пфф тебе за два дни човек да те остави и колко работа свършил Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #12 Отговорено 24 Февруари, 2011 (Редактирано) Пробвай с зъб напред/назад. Какво трябва да значи това ? Ако един напред примерно да бутне още един .... Това не е да хвърляш зарчета, трябва да се направи както си е , не с гадаене и как ще работи двигателя. Така от снимката според мен трябва разпределителния вал 1 зъб на пред. Особено ако е подминал ГМТ и си върнал малко назад без да опънеш отново ремъка. Как така имаш всички датчици и ти свети чека ?? Иначе от клипа колата се дави или не й стига бенз. Ама по ми се струва да се дави, защото почва яко да дъвче и да прекъсват цилиндрите. Тя като цяло не работи добре. Да не сте разменили някой кабел на свещите. Редактирано 24 Февруари, 2011 от teror1sta 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #13 Отговорено 24 Февруари, 2011 Ами не аз ги слагах по този линк http://preterhuman.net/texts/automotive/honda_CRX/OBDOdistributorrepair.pdf а ако ги бях разменил нямаше да запали предполагам. Зацепването го направих така както е по снимките, снимките са преди да сваля главата, а преди така както е по снимките си вървеше колата. За датчиците незнам - сменихме охлювчето и сега ми набива вече 2 грешки - 8 и 9. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
aleksandur 283 #14 Отговорено 24 Февруари, 2011 Kолега,прегледай пак делкото ,тоя датчик дето сте го сменяли има значеник как се слага точно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SH3M37A 5 #15 Отговорено 24 Февруари, 2011 ако можеш да отидеш до някой сервиз да ти я проверят със статоскоп за да си сигурен че не е ремък !! и да не си играеш като гламав да развиваш и завиваш Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #16 Отговорено 24 Февруари, 2011 (Редактирано) със стробоскопа не може да се види дали е ремъка не и на 100% Редактирано 24 Февруари, 2011 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #17 Отговорено 25 Февруари, 2011 (Редактирано) Така току що идвам от снежната буря пред входа Успях да дам малко предварение ( както беше в началото отляво на пластмасовото триъгълниче, сега е малко след него посока отдясно) ако не се лъжа Колата сега работи така с леко пропукване:http://www.boozho.com/view.php?v=dc6d6668Шумът е от въятъра в началото на клипа, моля намалете си звука, че е много дразнещо, извинявам се за което!Вече минабива 100 хиляди грешки - 8,9,14, ако още малко я побъзикам ше изреди цялата таблица с грешки Работи така 5 минути и картинката се повтори. Питанка - като сменяхме охлювът не забелязахме стария, положението спрямо другите колелца - дали има значение? Редактирано 25 Февруари, 2011 от martjo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #18 Отговорено 25 Февруари, 2011 Така как пропуква все едно пропуска да запали някой цилиндър от време на време, но тия грешки TPS,TDC,CYP,IACV...нещо мноо шарени идват. "Стъпковия мотор" откачал ли си го от буксата на работещ двигател, та ти я набива тая грешка?Дистрибуторната капачка в какво състояние ти е, палеца, свещите...като сте разваляли делкото - огледай хубаво как си го събрал, виж двете болтчета дето държат обувките на бобината тези ли са които си свалил, щот те са много късички и ако са с 3 резби да речем по-дълги не стягат до край и обувката хлапче в него, надникни и във високото напрежение на бобината да няма окис някъв (там дето подпира капачката). Пробвай с друга бобина ако можеш...може и нещо чипа да ти се е осрал, мноо странни симптоми с тия грешки как си идват и отиват. п.п Охлюва няма как да му объркаш положението спрямо другите, защото във оста има засечка дето се бута тая дзвънка малката кръглата продълговатата. (че нещо не ми идва името и) Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #19 Отговорено 27 Февруари, 2011 Така- ЕАЦВ-то съм го разкачал и съм го закачал ( и при пуснат и при спрял двигател), чистих грешките многократно. Охлювчето няма такъв шплент както сензорът за ... абе колелцето дето е като зъбчато Само той има шплент. Като карам сега се чува и едно бзззът от време на време (все едно електромоторче прави половин оборот) - предполагам това е стъпковото, но преди не работеше така постоянно, даже и не съм го чувал За чип и дума не може да става такъв още няма на ЕКУ-то. Сега малко се стабилизираха оборотите, тъй като забелязах едно кабелче, дето допълнително се пуска до компа от делкото, да виси Свързах го и сега вече не ми набива 9-та грешка, а само 8 и 14. Обаче оборотите не са пак стабилни и това пропукване ги сваля и качва (като пропука и падат със 100-200 оборота и после се нормализират до 900). Кофтито е, че като подам газ и после се върнат оборотите на 900 и пропука и падат доста надолу (понякога изгасва чак). Абе дразнещо си е Някакви други идеи (освен на kalmara, за което му благодаря, ще отварям пак делкото няма как )? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #20 Отговорено 27 Февруари, 2011 предполагам това е стъпковото, но преди не работеше така постоянно, даже и не съм го чувал Aми не си го чувал, защото такова нещо не съществува Така както си е висял единия кабел, така може да си висят и другите 2 и заради това да ти свети чека. Докато не прегледаш всичко само няма да се оправи. И аз съм на мнението на Калмара: прескача ти някой цилиндър като за световно. Сменяй свещи, кабели, провери дали има конденз в делкото и т.н. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kleni 17 #21 Отговорено 27 Февруари, 2011 Няма ли от къде да вземеш едно работещо делко за проба и да видиш дали от там ти идва проблема Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #22 Отговорено 28 Февруари, 2011 Благодаря ви отново на всички, за момента спирам с търсенето на проблем, докато не стане малко по-човешко време Тогава ще пиша с конкретни проверки и установени разминавания във възли и агрегати Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #23 Отговорено 6 Март, 2011 (Редактирано) Малко развитие по темата. Днес колегата Чиренски (големи благодарности към него, че ми се връзва на акъла и винаги е насреща да помага ) ми даде цялата инсталация на делкото, палец и нова бобина. Най-после грешките изчезнаха след рестарт откъм акумулатора Воала! Обаче (винаги има и едно "обаче" ) сега само оборотите не са стабилни и пак припуква като работи двигателя. Мени оборотите в границата 600-1000. Не ми е свързано ЕАЦВ-то към водния кръг, но и преди не беше, а такива проблемации нямах. Остават ш***ните свещи да са ме предали Само това още не съм сменил по щайгата Един въпрос към Теро, ако прочете темата:"Бина дето ми изпрати D15+ non Vtec е вече на екуто, но когато го пусна в действие, чека светва и не угасва и светоидиота на компа не мига , а свети постоянно. Нормално ли е така или може да изгори нещо си Аз вече свикнах всеки ден колата да ме изненадва с нещо ново и зашеметяващо Благодаря предварително за отговорите!Поздрави на всички! Редактирано 6 Март, 2011 от martjo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #24 Отговорено 6 Март, 2011 (Редактирано) Ако с друг чип ти работи еку-то значи проблема е в тоя дето съм ти пратил. Принципно ги тествам с чека на програмата за запис, ама пак някой път еку-то не го разпознава. Не помня дали го пробвах на моя курник ... Ще го презапишем, няма грижи. В същност я ме сети, къв е чипа. Че май ми се намираше един еднократен, дето някой беше ми го дал ... и т.н. И може да не е бил в час. Абе с една дума направо не помня Редактирано 6 Март, 2011 от teror1sta Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #25 Отговорено 8 Март, 2011 Така мъките продължават ;( Чека вече не свети-това е добре , НО набива (едно дълго премигване) и 7 къси премигвания на ЕКУ-то. Мени зверски оборотите в границите на 500-1600, като загрее малко и е много дразнещо като спреш на някой светофар да прави така "ъъъън, ъъън" ама как го описах само ПОМОЩ ще я хвърля в морето вече Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chirenski 18 #26 Отговорено 8 Март, 2011 Ще завържа и моята към твоята и през вълнолома Сега шегата на страна, докато днес е хубаво времето слизай долу и връзвай IACV-to Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #27 Отговорено 8 Март, 2011 Коя ще е отпред - моята или твоята Абе за хубаво незнам, ако си вкъщи е добре през прозореца да гледаш навън....Ако се престраша може и долу да сляза, но ме съмнява да е оттам. Ок за сега толкова по проблема!Поздрави! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
martjo 35 #28 Отговорено 10 Март, 2011 (Редактирано) Специални благодарности на колегата-съсед Ангел Чиренски Обявявам го за личен диагностик Вече е с нормални обороти, само припатква от време на време, но това го пиша като свещи, вече са на н-хиляди километри и най-вероятно са за кофата с боклук. Светка си там и ЕКУ-то, но пък чека угасна и даже си помислих че е изгоряла крушката на таблото !!! Така благодаря на всички отзовали се Горд съм, че съм член, макар и безполезен, на този форум, винаги можеш да разчиташ на колегите!Още едно голямо благодаря на всичкиПоздрави и много безаварийни! Редактирано 10 Март, 2011 от martjo Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове