Jump to content
mandata

Може ли да се кара с различен размер гуми на 4х4?

Recommended Posts

Някой запознат ли е от техническа гледна точка какво ще случи, ако на Ср-в се сложат различен размер гуми отпред и отзад?Джипката се води 4х4, но се прехвърля (зацепва) задното само при пребоксуване на предните колела. Ако предните гуми са с по-малък диаметър - сигурно ще реагира, че боксуват и ще е с постоянно зацепено задно.А, колко % от въртящият момент се предава назад 5-10% ? Ако задните гуми са по-големи - ще се отрази все едно 30-40% - някой правил ли си е опити?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На теория незнам какво ще стане, но на практика ако разликата не е голяма - нищо :lol: Карам НР-В, което е със подобно задвижване, като отпред съм с летни- 195/70/15, а отзад със зимни- 205/70/15, които освен по-широки са и по високи и няма проблеми, нито със сцеплението и/или управлението, нито пък е светнала лампа по таблото или нещо друго.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е много препорачително колега може да имащ проблеми с диференцяла раздатки и др.CRV е с предаване тип синхро и не може да каращ само на задно като джиповете.4 еднакви според мен. :worthy:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега само споделям - преди време ,мой приятел имаше проблеми със неговия фрилендър ,който е 4WD ,което при него значи постоянно работещо предно и при пребоксуване се задейства задното ,чрез вискосъединител(муфа) ,която се беше спекла и там беше проблема, тогава след доста четене събрахме инфо ,на някой места се препоръчваше ,не само да са еднакви гумите ,но да се проверява и налягането в тях да е еднакво ,давам го за пример ,защото тогава в почти всички статии ,сравняваха фрилендъра със Хондата ,че било подобно -4 по 4 системата при двата ,но разбирасе хонда са мн. по-добри ,всички го признаваха

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Pajero-то,което имах в сервизната му книга пишеше,че е задължително да се кара не само с еднакъв размер гуми,но и шарка.Не съм правил експерименти за да ти кажа прави ли са!Пожелавам ти да имаш финансовата възможност и ти да не опитваш! !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемът идва от там, че при една и съща скорост на автомобила колелата се въртят с различна ъглова скорост. А системата се опитва да предава еднаква скорост, ако не греша.

Редактирано от Ryuugan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При автоматичното зацепване ще е проблем. Преди няколко дена на крика си поиграх...Даже на свободна като въртя предно колело на ръка зацепват останалите :bye: Учудех се ,колко прецизно е направено...С един пръст ги завъртам !!! Така,че сещайте се ,какво се получава с различни таркалета... :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, съгласен съм, че ще се получи нещо такова, но нали разбирате, че няма нищо идеално на този свят и, че всичко си има допустими стойности. Не вярвам японците като са го мислили да не са дали някаква допустима разлика, т.е според мен 10 мм не би трябвало да са проблем. Като се замислите долу -горе толкова е разликата мужду една нова и една стара гума, от един и същ размер и ако щете от една и съща марка. Като взех НР-В то беше с много износени гуми и нямах пари пари да му купя 4 чисто нови гуми, а купих само две. Старите бяха с около 2-3 мм грайфер, а новите доколкото знам са с 8 мм., тоест разлика в диаметъра на гумите -10 мм. Повече от година съм карал така и нищо не и е станало на колата. Да не говорим каква разлика може да се получи в диаметъра на гумите при различно напомпяне, а познавам хора които си проверяват гумите само при фрапиращо очевидно спадане и карат хиляди километри с драстични разлики в налягането, та мисълта ми е, ако беше чак толкова чувствителна тази муфа- досега да са пропищяли много хора, а не съм чул такова нещо. Очаквам някой специалист да се изкаже най-вече има ли опасност за колата при минимална разлика във височината на гумите, за разлика 2-3-4 см. е ясно че е недопустима.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами,под проблем имах в предвид,че нещо става по предавките...Не,че трябва нещо да се счупи...Най малкото е да се активира и задното,а това води до по голям разход например...вчрно е ,че Японеца е голяма работа и е помислил за всичко,но намираме кусури с по старите им машинки !!! Колкото и да са велики не могат да предвидят какво се случва след 10 години ...с някои детайли

Редактирано от goderzi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, каквото и да коментирате, каквото и да пробвате с колите си 4х4, най- доброто, което можете да направите по дадения въпрос е: еднакви по размер гуми и налягане по съответното предписание от производителя! И ако разширя малко темата: масла на скорости, раздатки и диференциали- само каквито препоръчва производителя!

Редактирано от ZAPPA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно имаш гуми за доизносване, ама ако питаш мен по хубаво не рискуваи, верно 4 нови гуми са си цифра ама и заден диф. не е евтин. Ниекои не е пробвал какво ще се случи с различни гуми по разбираеми причини, това че за една година може нищо да не му стане не значи че за 2 няма да го хвърлиш :)Дифа на Хонда няма нищо общо с простотията при ровър, еднаква е целта и на двете но при ровър е супер идиотско направено, така че там пък хептен не трябва да си правиш екперимент. При хонда са две помпи едната следи въртенето на кардана другата следи дали и дифа. се върти със същите обороти, когато е така всички са "доволни" това е наи просто казано. Ако сложиш различен размер гуми тая скорсот винаги ще е различна, и винаги когато караш помпите ще държат по високо налягане от нормалното заради разликата във въртенето, както каза по горе колегата изключително чувствителни са , аз също са пробвал да врътна съвсем леко едната гума и задната веднага рагира. Ако това не доведе до проблем за година две никои не може да каже какво ще се случи по натам,аз не бих си рискувал дифа. заради две гуми, ако чак пък толкова намири си още две със същия размер и що годе еднакво износени ако ще и друга марка да са ама поне в диаметър да са що годе равни. Или пък купи си 4 за кола те са 205 65 15, масово съм виждал црв да карат с такива гуми щото са с поне 50 лева по евтини заради тва че наще се водят джипови :) е ще те лъже малко в скороста и товарния им индекс е 95 вместо при наще 96 ама едва ли е толкова фатално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ти побая и аз малко, това като дали да не сложа м10д масло тя не се оплаква какво може да и стане :rolleyes: . Отговора на въпроса е щом има диференциал гумите трябва да са еднакви особено ако има някаква система за разпределение на въртящия момент а тя има.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крен случай можеш съвсем безопасно да караш един размер леви и другия размер десни гуми.Не се опитвай да караш различни преднии задни гуми защото и малка разлика е опасна за диференциала.

Редактирано от stiv

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за отзивите. Пожелавам ви да имате възможности винаги да си слагате 4 еднакви нови гуми.

Е, аз нямах и пак се напънах и сложих, така остава само да се успокоявам, че кефа цена няма и че безопасността е на първо място.

Публикувано изображение

Въпроса ми беше просто теоретичен с цел да си изясня, какво ме чака ако спукам една от новите гуми 215/65/16, а резервната е оригиналната 205/70/15, която е с 18 мм по-ниска.

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крен случай можеш съвсем безопасно да караш един размер леви и другия размер десни гуми.Не се опитвай да караш различни преднии задни гуми защото и малка разлика е опасна за диференциала.

А това с различни леви и десни не е опасно, казваш?П.П. Интересно мнение, как ли съм го пропуснал? ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте имам хонда црв 1 генерация, закупих я миналата година октомври месец и четирите и гуми бяха с размер 205-70-15 96Н M+S michelin но с различна шарка на грайфера. За зимата си купих нови. Та въпроса ми е следния да не съсипвам зимните гуми дали ше има проблем за лятото да сложа тез с които я купих като са с различен грайфер.Благодаря предварително!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбрах разлика от 10мм предни-задни от износването,а иначе еднакъв размер(оригинален)проблем ли е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...