Jump to content
chirenski

Изпускателен колектор - Д серия

Recommended Posts

Върти ми се идея в главата да си спретна един изпускателен колектор, имам човек който да заваря трябват ми само размерите и ако някой който е правил подобно нещо да даде някой друг съвет (fenabg не се скатавай :D).

 

Някой случайно ако ми прати една такава снимка, само че за хондов колектор, ще бъда много щастлив :)

Публикувано изображение

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ми мяза на хондов. Според мен само със заварки няма да стане. Ако ти се намира тръбогип доста ще се улесниш.

 

Публикувано изображение

 

Uploaded with ImageShack.us

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Demon си беше правил преди години, ако не се лъжа. Пиши му 1 ЛС да го подпиташ за инфо :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Върти ми се идея в главата да си спретна един изпускателен колектор, имам човек който да заваря трябват ми само размерите и ако някой който е правил подобно нещо да даде някой друг съвет (fenabg не се скатавай ;)).

 

Някой случайно ако ми прати една такава снимка, само че за хондов колектор, ще бъда много щастлив :D

Публикувано изображение

 

Батка ти честно взе да ме плашиш ;) Не знам какви са ти творческите планове, но ми се струва да се мъчиш да задминеш Теро :) или се лъжа. Пиши ми като си в Скайпа имам малко матриал за размисъл с изчисления на изпускатели или нещо подобно беше :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

chirenski, само информативно - това ще ти излезе по-скъпо откоклото да си го купиш, ако смяташ да го правиш ефективно.ако искаш да си режеш фланец - направил съм чертеж с доста добра точност, но нека фена да каже дали пасва перфектно или иска корекции :)ако искаш да правиш нещо наистина добро, ще трябва да си го сметнеш, за което ще е добре да намериш вече написана елка по въпроса ...също така, с тръбогиб вероятно ще успееш да го направиш, но ще е с качества равни или по лоши от тия на стоковия от z6, което абсолютно не си струва !абе, ако след това дето ти пиша все-още си навит да действаш, ще намерим как да ти помогнем да го направиш перфектно :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми е ,че колкото и да е недомислен ,ще е по добре от ебай-ски за 40$ ... или поне ще е по-здрав със сигурност, не-знам защо всички толкова се плашат от изработката на това чудо, тръбогиб има при кварталните аспуси те ще свършат работата и за шише ракия :)Теро имаш ли си идея колко дебела е стената на тръбите от снимката ? ;)п.с. не искам да задминавам никой, просто искам да си довърша докъдето мога колата :Dп.с.2 не ми пука как ще изглежда важното е да не цъфне като роза след 1 месец и да върши полезна работа :D

Редактирано от chirenski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да ми подадеш лоста и ще се караме ;)

 

Не знам от колко мм е направен. Принципно дори и някой да ти го изработи 1:1, въпроса е дали има смисъл. Хондю май спомена че тези ибейските са копие на някакви "перформънс" - димек скъпички. Разликата е че евтините са направени от по-тъпи материали. Та понеже имам ибейски, и лично съм се убедил в това че е читав, според мен няма смисъл да си играеш да правиш нещо дето не се знае накрая какво ще се получи. Не са малко примерите за случаи от рода "направих си къстъм смукателен колектор, що не върви колата" и т.н.

 

И аз съм инат на някой теми, и на края виждам че е нямало смисъл. Ама ако беше излязъл някой да ми каже "не се занимавай, няма смисъл" или "няма да може да го направиш както трябва" щях да се позамисля и да го послушам :) Мерака да си направи човек нещо сам е голям, просто не винаги ефекта е това дето трябва, дали като цена или качество не винаги се получава :D

 

Не те разубеждавам, както каза lookcho : "казваш правя го " и помагаме с каквото можем :D

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подкрепям мнението на Теро, аз също карам близо година с егейски изпускателен колектор, струваше нещо около 200 лева с доставката, направен е доста кадърно, даже момчетата в сервиза доста гледаха така :) като им казах цената, ефект има, защото действително са копия на скъпи, маркови колектори, дебелината на стената на тръбите на моя са 1,5 мм, изхода е на 53 мм външно.Ако си решил да го правиш, мога да съдействам, да сваля рисунки на фланеца към главата, такива разни работи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за съдействието :lol:Теро, яд ме е че не те послушах за основните лагери, та да взема да те послушам за колектора :) Фланеца не е проблем, най много ме притеснява ъгъла под който са сгънати тръбите(всеки с тръбогиб ще ме пита точно това), другото което се чудя е дали да е неръждавейка или черен метал, на няколко места споменават,че неръждавейката се цепи/пука. Ще събера още малко информация и ще реша окончателно дали ще се хващам на хорото :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

технологичен проблем са следните неща по един такъв колектор:1. материала2. ако материала е добър - заварките 3. огъвките на ръчен тръбогиб, въпреки всеобщото мнение, е невъзможни да опазят сечението4. оразмеряването 5. масатаще ги почна отзад напред :)5: ако сложиш дебела тръба, т.е. 2-3 мм ( бмв се хвалеха как са успели, с няква много специална сплав, да докарат колектора на последната М3 да е 0.6мм ) ще имаш проблем с теглото ... според мен оптималното е 1.5 за да е здраво, като повечето китайци май са с по 1мм 4: китайците може да са копие на коя то си искат марка, но въпросната марка е правена за "някакъв сетъп" и ако търсиш резултат според мен трябва да се целиш в колектор смятан за теб3: ръчните тръбогиби в повечето случай мачкат сгъвките, имат голям минимален радиус на огъване и освен това ако искаш наистина да правиш сериозен колектор ти трябва удебеляване по завоите ... което може да стане само с колена ...2: заваряването, особенно качественото на неръждавейка в България е много вероятно да ти излезе по-скъпо от китейски колектор1. Колектор от черно според мен ще се пробие за около 3 седмици - лично, нетествано мнение ... китайците ползват нискокачествени и не устойчиви на температура неръждавейки, но поне са неръждавейки .. ако скочиш на сериозен материал цената става страшна ...0. Тука няма кой да ти постави керамично покритие .. т.е. има, но не и в тоя мащаб ... накрая може да се окаже, че скъпите колектори навън са всъщност ефтини ... аз за това се и спрях де, но не е речено, че няма да се започне отново :) ако стигнем до консенсус относно добър дизайн, може да се включа с една бройка ... :lol:въпросче: 4-1 или 4-2-1 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Локчо на прима виста -фланеца лежи добре ,има мноо малко за ръчна обработка. Но е мноо малко и предимно по отворите за портовете . За телевизоара ще го правя не за друго а защото ще променя малко от ъглите не за друго , а ще минава малко по на чомпел :) от сток.

 

Абе човечеца реши и го отказахте .Лошо ма и аз няма да го надъхам мноо .

 

Локчо , теро , и мноо колеги са виждали моя /първия / че след заварките не изглежда мноо добре . Поради факта че го лепих с телоподаващото .А там се гони да няма провар или да е минимален .Не за друго да няма ''връги'' :) от вътре .Причиняващи нагари и тем подобни просточи. От скоро си зех ВИГ ,и най вероятно следващия ще е мноо по добре .Тръба поне 1.5 или 1.2 /но па е тънка/ не е проблема в заварката а в устойчивоста . Нагоре по скалата става много тежък и е безмислено дебел.

Има по 0.8 и съм виждал на мотори и май са с титаниоеви примеси ,щот се мъчихме да го лепим и нестана .

Хубаво е когато го правиш и згъваш да имаш някакъв модел за мостра ако па и колата е там още по добре .

Нераждавейката пука най много от нееднородните примеси в метала и добавъчния материал . А от черно не вярвам да изкара малко .Ако ти е мерак да си го направиш направиго но няма ти излезне ефтино ,ако това е идеята.С квот мога ще помакам и аз :) .

То па и аз големия помошчия :lol:;)

 

 

Можеж да гониш и такъв дизайн :

http://a.imageshack.us/img26/5854/dsc04373s.jpg

 

П.п теро споко вече ги лепя ;) само да има добавачен материал от друг подобен и скашкан .

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. огъвките на ръчен тръбогиб, въпреки всеобщото мнение, е невъзможни да опазят сечението

 

Абсолютно! Виждал съм на хубав тръбогип как се мачка сечението. Не е с много ама .... тръба (както казват хората) :)

 

Фен, недей приказва така за моторите :lol: Моя издиша някъде отдолу и ся ме вкарваш във филми :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе основния въпрос остава - каква е целта на упражнението ? !!!1. цена2. качество3. мощност4. 1.+ 2.+ 3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tука интересна дискусия се е заформила.Аз акъл не мога да давам,ама ето какво намерих в нета:

 

 

Първо за да се огъне тръба без да се нагъне трябва да се напълни с пясък (по закон трябва да е кварцов ама и обикновен ще свърши работа ) След като я напълните от двете страни се запечатва с глина (хубаво) глината може да я нагреете малко с горелката но е препоръчително да се остави да исъхне за ден два ....

 

 

След което взимате някакво коляно с диаметър малко по голям или в краен случай същият като на тръбата която ще огъвате . Цепите коляно по дължина и едната част се заварява хубаво към масата . След което огъваната тръба която вече е добре напълнена с пясък и запечатана почва да се награвя до червено в точката на огъване . След като стане червена от двата край с ръкавици и къпи (препоръчително и двете ) са хваща тръбата и се слага на стойката за огъване и от двата края просто я натискаш надолу ... ако се инати правиш едно набиране върху нея и ще потдаде ако не се огъне на 90 градуса от първитя път при второто нагряване ще се доогъне но щом сте двама единият натиска другият през това време пъдържа тръбата червена ...

 

Този метод знам и съм го пробвал даже имах снимки от процеса на работа но за съжаление старият телефон стаде багажа и така и не успях да ги кача ,щяха да са ти полезни ...

 

Ето няколко рисунки на пейнта понеже се съмнявам ,че така обяснено си ме разбрал

 

 

Също вариант е да си одлеш бетонно блокче с отпечатък на някво коляно с подходящ диаметър също върши работа но е малко по сложно (не че цепенето на коляното е много просто ..)

 

ПП да знаете ,че като се правят такива специфични колена 80 % от тръбава винаги е фира неможе да се огъне само коляното от 30 см тръба защото няма да имаш рамо от двете страни за го направиш ще ти трябва поне 1 метър тръба да направиш исканата кривка и след това с флекса одрязваш излишното от двата края .

И още една усобеност дето си изпатихме с нея .

Нагрявай тръбата до червено на земята и после я вдигни на коляното за огъване вече загрята горе може да се донагрява още малко но умерено .

Това е цялата тема: http://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=8&t=87575&hilit=%D0%9E%D0%B3%D1%8A%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5+%D0%BD%D0%B0+%D1%82%D1%80%D1%8A%D0%B1%D0%B0&start=15

Знам,че тунинг форума не е голям капацитет,ама по телевизията и аз съм гледал,че ги пълнят тръбите с пясък.Това и при машината може да се ползва,но усилието,което трябва ще е по-сериозно... :)

http://www.extreme-tuning.bg/?cat=80&lang=2&subcat=89 Tова е реклама,че ги изработват.Може да се пробваш да изкопчиш нещо :)

 

Успех с начинанието.Тия от е-бей да не ги правят на Марс... !!! Щом там са по 70тина кинта.... !!!

Редактирано от barsi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам само да вметна ,че аз бях правил колектор за стария ми мотор(Д16А9) 4-1 от черна тръба 1.5мм ...ползвах го,работеше добре,и все още е в употреба след вече почти 4 години..Засега още не се е пробил,прогорял и т.н. !!! даже и няма признаци на такива заченки и не се вижда нищо тревожно по него.. Успех с проекта каквото и да решиш колега...ако финансите не са ти голям проблем пробвай се .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, сега като ме отпусна ракията се усетих, че съм писал глупости ;) поне отвътре няма какво да стане дори и на газ ... отвън е божа работа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поне вече се спрях на дизайн, който ще се гони а именно колектор от една част. Ще бъде от черно със сигурност и ще бъде копие на едно от тези, може и да комбинирам няколко вида ;)

 

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

Публикувано изображение

 

Сега остава да си намеря тръби и да видим какво ще се навие да заваря моят човек ;)

 

Идеята lookcho е да е евтино, здраво, и да върши полезна работа. Не ме кефи да дам ~250лв. за 5м. тръби, при положение ,че има кой да ми ги завари за без пари, има от къде да намеря по-тънко самия материал, единственото, което не съм договорил все още огъването на тръбите. Както и да го гледам не виждам как ще ми излезе повече от 100тина лева.

 

п.с. намерих готина страничка къде са сравнени почти всички колектори за Д-серия на големите производители, като остане време ще я преведа и ще я пусна, до тогава, който му върви английския нека цъкне тука

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали се сещаш, че въпроса не е само колко пари ще излезе ами и каква работа ще върши. Разбирай дали ще е подобрение за 100лв, без ефект за 100 лв или обратен ефект за 100 лв. Ти хубаво си ги харесваш така на вид ама всеки си е специфичен за определен диапазон от обороти.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо се занимавате с глупости като водата е открита..... Щом нямаш пари за нов купи си 2ра ръка, моя колектор 4-2-1 го взех от форума 2ра ръка за 100лв не мисля че това че е ползван ще те спре.... дали ше лъска и след 1месец ще изглежда като всеки друг втора ръка все тая..... Важното е че е изпробвано и върши работа

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@chirenski - вслушай се в колегите. Нито 1 не ти казва, че ще излезе евтино и че си заслужава. Сам знаеш, че тунинга е скъпо занимание. Да не стане така, че купиш евтини тръби, а пък после така да се увъртят нещата, че да ти излезе по-скъпо от готов ибейски колектор. Не си решил основният проблем - огъването. Както казах, колегата Demon си беше правил, но това преди доста години, когато просто нямаше толкова достъпни ибейски варианти. В този случай това е неоправдан спорт.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе аз не го разубеждавам, даже съм сигурен, че за сериозен проект тов ане може да се избегне, но смятам, че няма да стане по начина по който си го мислии за цената която си мисли ... само фланеца ще му е 20 лв, каквото и да го прави, после следват тръбите и труда, а наистина няма никакво решение на рпоблема с огъването ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както казаха и други колеги, китайците не са тъпи и не ядат само ориз.Повечето им стоки вече са с качество 1:1 с оригинала.Примери мога да дам много.Колекторите също , а и плюс това цени на хубави тръби, хубави заварки, фланци и прочие ще ти дойдат на много повече пари... но нека оставим всичко това на една страна.Исках само да ти кажа, че "копията" са със същите параметри като "оригиналните , истински".Т.е. ако ще правиш нещо и просто искаш да е с по хибави материали - изчакай няколко дни - ще ми пристигнат колектори и ще ти пусна един да имаш за мостра , а след като приключиш ще ми го върнеш :PВесели празници! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На две от снимките на колегата ,може да се мине с колена .4 към 2-/2/ на брой ,4 от сгъвките са на около 165 градуса ,която всяка тръбогибка ще го сгъне.Само да са пълни с пясък .

Чиренски ,френд май залагаш на дълги рънари кат гледам.

 

П.п няма по голям кеф да кажеш - е тва аз съм го правил :)

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От прочетеното в темата на Demon излиза, че може и да се получи нещо качествено ако майсторите са майстори :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От прочетеното в темата на Demon излиза, че може и да се получи нещо качествено ако майсторите са майстори :P

 

... и Формула 1 е директен пример, потвърждаващ това твърдение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...