Jump to content
K1r1L

Тема За Смесите :) Air/fuel

Recommended Posts

ТАКА Вчера реших да я закача на Ламбда сонда широколентова ЛМ (или нещо от тоя сорта е).Изкара ми смеси от 4500rpm до 8300rpm - 12.3 до 11.9 )викам си богата е.И се почна настроих я на около 13-13.1 (уж както трябва да е ) и стана малко по зле от колкото като беше със 12.3-11.9Според вас каква може да е причината ?

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11,9:1 си е добре, нормално е да върви повече от колкото на 13:1 за това ти се струва по-зле :rolleyes: Поне моето мнение е това :) 13:1 вече си отиваш на икономични смеси а тя си е била перфе :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за атмосферка нали ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами моята предишна турбо кола я настройвахме на 11:1 за това според мен стойности между 12-13 (по-близо до 12 от колкото до 13 :rolleyes: ) са идеални за атмосферен мотор, ако греша моля да бъда поправен, също другия фактор е колко ти е сгъстена колата... Там е малко по-друг филма но пак си е с горивото свързано...

Редактирано от Sako_DJ

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз на напълно отворен дросел държа смеси от порядъка на 12.3 - 12.6. При такива смеси на диното изкара най-добри резултати.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз каквото съм чел по темата, най-сигурни показатели в съотношението мощност/сигурност се получават при 12ки за атмосферен двигател и 11ки за турбо.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

с какво точно мерите съот. на смесите.. гледах из ибей разни gauge-s и се чудя какво да си купя...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерят се с широколентова ламбда сонда

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а тея ибейски fuel/air джажи които се връзват към ECUto и чете от заводската ламбда точни ли са? Че се чудя струва ли си 70$ за такова нещо...пс. ето за това говоря http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Autogauge-52mm-2-Digital-Air-Fuel-Ratio-Gauge-FREE-POD-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem335df7e33eQQitemZ220619858750QQptZMotorsQ5fCarQ5fTruckQ5fPartsQ5fAccessoriesпс.2 гледам на инфоборда има и волтаж на ламбдата,може ли по този волтаж да се определи горе долу каква е сместа на различните обороти ?

Редактирано от murdera

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ си взимаи такъв уред. !(не си струва ) непоказва правилно.Ламбдата има волтаж които уж се гледа. Има едно като таблички на колко волта колко смес отговаря ,но и това е относително.Ако искаш точно да ти показва :) си купи широколентова ламбда (там няма да сбъркаш).

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ си взимаи такъв уред. !(не си струва ) непоказва правилно.Ламбдата има волтаж които уж се гледа. Има едно като таблички на колко волта колко смес отговаря ,но и това е относително.Ако искаш точно да ти показва :) си купи широколентова ламбда (там няма да сбъркаш).

+1 :D
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фоундъра предлагаше някви модели,обърни се към него:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕ си взимаи такъв уред. !(не си струва ) непоказва правилно.Ламбдата има волтаж които уж се гледа. Има едно като таблички на колко волта колко смес отговаря ,но и това е относително.Ако искаш точно да ти показва :) си купи широколентова ламбда (там няма да сбъркаш).

+1 :)
+1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересува ме как се изменя запалването спрямо смесите ?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

volts air/fuel Lambda (open circuit) ===================================== .250 15.0:1 1.02 .375 14.5:1 0.99 .500 14.0:1 0.95 .625 13.5:1 0.92 .750 13.0:1 0.88 .875 12.5:1 0.85 1.000 12.0:1 0.82Ако сместа тие богата както казваш ,трябва да бъде запалването с предварение повече от нормалното. Примерно норм. 16гр. пгмт ти го направи 18 или 19 гр. пгмт.,с това се цели по дълго време да гори самата смес и оттам пълното и изгаряне

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои ако може да го напише в тази тема къде се закача мултицета към ламбдата.(на кои кабели за да не пречи на работата и);) че и на мен м истана интересно !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има пин на самото ЕКЮ и от там можеш да се закачиш за по лесно,хем да си гледаш вътре какво се случва като даваш газ.Пина можеш да видиш в аутодата !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои ако може да го напише в тази тема къде се закача мултицета към ламбдата.(на кои кабели за да не пречи на работата и);) че и на мен м истана интересно !!!

с колко кабела ти е сондата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕзнам ,някои ако знае на 5 ген Вти с колко кабела е !!! може да сподели.иска ми се да провея данните спрямо широколентова сонда. ;) за това питам.

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наи велояттно !!! четуили.Наща чимуга ;) е с толко .

  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

според показанията на narowband о2 13:1 0.92v на 7000 оборота... нормално може би..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ K1r1L - Всичките обд1 коли са с четирижилна ламбда сонда, изключая икономичните втеци - те са с широкобандова (5-жилна), но до ся май никой не я е разгадал как работи и може ли да се ползва за настройка. Имаше някви проекти, но не съм сигурен до къде са стигнали. Пък и общото мнение е че заводските сонди на хондите са леко тромави и не стават за настройка, освен ако нямаш идеално нивелирана пресечка около 5км, да можеш да опънеш трета (или четвърта, зависи колко ти е здрав мотора :)) от 1000 оборота до прекъсвач на пълно натоварване, за да може да качва бавно оборотите и ламбдата да реагира да записва всичките данни.Четирижилните ламбда сонди на обд1 колите се състоят от два кабела за подгряването на ламбдата (+12V и маса, с цел по-бързо влизане на сондата в работен режим) и два кабела за показанията и (сигнал и маса). Проблема е че показанията са им от 0 до 1V за смеси от много богата до много бедна (не помня точно цифрите). Докато при широкобандовите същия обхват смеси се инцикират със напрежение от 1 до 5V и данните са много по-прецизни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да с четири е !!! сега някои да каже къде как да закача мултицета ;) и тези дни да тествам да сравня.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Закачаш го на акумулатора !!! И гледаш дали ще те изкара през зимата ;) За ламбдата няма да ти свърши работа.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И един малко глупав или поне глупаво поднесен въпрос .Ако да речем , че при стойност 0.7 V То тази стоиност като променливо или постоянно напрежение ли е .Че ми се раждат мисли някакви в празната кратуна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И един малко глупав или поне глупаво поднесен въпрос .Ако да речем , че при стойност 0.7 V То тази стоиност като променливо или постоянно напрежение ли е .Че ми се раждат мисли някакви в празната кратуна.

То променливия ток си остава още в алтернатора до колкото знам, нали в него е изправителя и всичко след него е прав ток !!! А ако стойността ти е 0.7 във всички обороти и режими значи имаш ебаси "правата" горивна карта или ебаси прецаканата сонда...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми разбра въпроса .0.7 е само примерна стоиност в даден момент. Интересува ме заради друго ,да усиля сигнала до стоиности лесни за измерване !!!,с приличен мултицет да речем.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми разбра въпроса .0.7 е само примерна стоиност в даден момент. Интересува ме заради друго ,да усиля сигнала до стоиности лесни за измерване !!!,с приличен мултицет да речем.

Няма да имаш проблем, но според мен с приличен мултицет няма да имаш нужда от усилване на сигнала понеже ще мериш прецизно.... Въпреки всичко стандартните сонди са бавни... Най-добре с широкобандова и приличен мултицет или GAUGE

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичкото напрежение след алтернатора е постоянно(право), в алтернатора има изправителен блок/плочка с мощни диоди :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво общо има това с ламбда сондата ? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И какво общо има това с ламбда сондата ? :)

Чети по-нагоре Фена питаше какво е напрежението на ламбда-та, та за това писах :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Реално, на мен мие ясно че след алтернатора е право с изключение на бубината.Но за да питам има защо.Напрежението на сондата не е от инсталацията на колата .А след взаимодеиствието на някакви елементи с изгорелите газове .Поне така аз мисля .И от там е и питането защото ми се върти нещо в главата че си има някаква собствена честота и точно тя ме интересува.

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

А, какво общо има напрежението произведено от ламбда сондата, от това произведено от генератора?

Из нета - Lambda sensors produce a voltage signal that recognises the amount of unburnt oxygen in the exhaust. An oxygen sensor is essentially a battery that generates its own voltage.

Или в превод: " Ламбда сензорите произвеждат напрежение, чиято стойност показва количеството, неизползван кислород, в изгорелите газове. Кислородният датчик(ламбда сонда) , по същество е "батерия", която произвежда свое собствено напрежение. Повече инфо, на английски: http://www.picoauto....bda-sensor.html

Редактирано от LAMER

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...