Jump to content
Torque

Горене На Масло,

Recommended Posts

Днес приказвахме с един познат за това, че съм харесал една хонда. Но бях отрязан много грубо с изречението: "Абе не си взимай кола дето ще ти гори масло. Не знаеш ли, че това е проблема на хондите.Та така приказва ми някакви според мен служебни приказки. До колкото знам една кола ако гори масло то това задължително се отбелязва на ауспуха. Било то богата смес било то и разход на масло. Та вскичките коли които гледах задължително оглеждах и ауспуха. Тези които ги харесах бяха със много чист ауспух. Та въпроса ми е. Може ли колата да има проблем с горенето на масло без да пуши и да има нагар или мазни сажди по ауспуха.Има ли начин това да е скрито. И има ли начин това да се диагностицира ако се закара на сервиз преди покупката на колата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се скрие до известна степен с добавка. Ефекта трае до следваща смяна на мало. На мен ми е интересно твоя човек откъде я има тази информация при положение че на мен за 40 000 км не ми се е наложило да доливам нито капка?

Редактирано от Player101
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз знам от къде. Просто чул от някой дето немия му казал, че глухия чул............ :rolleyes: Казваш че може да се скрие, но пък то ще е дало отражение поне на ауспуха които няма да е като нов и да има малко ръждица по края, ако тази кола е горяла масло. Голфа който го купихме преди 8 години, не съм му виждал никога цвета на ауспуха винаги е бил леко опушен. В началото беше от богата смес, а сега в последствие от горене на масло, но като почна да гори масло в началото не пушеше но саждите започнаха да стават мазни. А като започна и да препушва тогава вече си имаше и оцапано по външната страна на ауспуха.То примерно може да е сложена добавка но, пък няма ли някакъв вид диагностика който може да каже двигателя на какъв хал е. Чета, че принципно било възможно колата да е с много добра компресия, обаче пак да гори масло. В смисъл компресионните сегменти да са добре но пък маслените да не са вред или да са се спекли. Та може ли да се диагностицира състоянието им и състоянието примерно на гумичките на клапаните без да се отваря двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без да се отвори няма как!но ако ауспуха е'ръждав'значи всичко е ок.Не знам ква може да е тази добавка,че да не се опуши ауспуха ако гори масло.

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ауспуси мауспуси, палиш, изчакваш да стопли малко и и скачаш на врата. Ако пуши много отзад, значи не е за теб, но ако изпушва само в критични скачай. Огледай си я за ръжда, отвий и капачката на маслото виж по резбата на капачката и на капака на клапаните за едно такова бяло и мазно /не трябва да го има/, погледни вътре през отвора на капачката дали е чист разпределителния/ите валове с кобилиците /надявам се да ме разбираш за какво ти говоря. Това ще ти помогне да разбереш доло горе как е експлоатиран автомобила и дали е поддържана. Виж я дали има масло, всичко друго е късмет братле. Може да я задаржиш на около 2000к оборота за некви интересни шумове. Като я запалиш на свободна се заслушай във звука на мотора, след това натисни съединителя и виж дали всичко е както преди да беше го натиснал /за звуците ти говоря/. Има едно маркуче, което ти излиза от капака на клапаните и влиза в тръбата на въздушния филтър- махни го от страната на капака и виж дали е омаслено от вътре /не трябва да е/. Погледни колата дали е с антифриз или вода /трябва да е с антифриз/. Ей такива ми ти работи. При всяко едно купуване на автомобил, купувача трябва да има голяма доза късмет. Не се отказвай от марката, ако си купиш читав екземпляр ще останеш много очерован. Хонда си е болест да знаеш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да те разбирам, че колкото и да има добавки като загрее и като я поизръчкам малко трябва да си покаже магариите. Това което казваш за капачката дето не трябва да го има много хора са казвали че това било конденз който го правела като била на газ колата и продухвало леко покрай сегментите. Обаче забелязах че сега Голфа който карам че като ми издуха гарнитурата и натика водата в маслото тази белезникава каша я имаше да не кажа в промишлени количества по капачката и по отдушника на картера който и при мен е на капака на главата. Значи да разбирам, че това като го има, означава почти задължително че прокарва антифриз в маслото? Ако пък е мазно задължително ли трябва да означава заминала компресия. Все пак е отдушник не трябва ли да е омаслен по принцип? Или пък е сложен когато двигателя вземе да дава фира то поне да се използва за омазняване маслото вместо да се изхвърля в атмосферата без да свърши работа. Тази хонда която гледах след като поработи минута и нещо я поизрязах на място до към 4000-4500 оборота. Този който беше с мен каза че няма пушеци. Накарах го и той да направи същото и аз гледах и аз не видях. Двигателя работеше много стабилно без да има някакви вибрации и някакви шумове. За сметка на това палих една друга от друг продавач, която пък като я запалих имаше едно тракане(чукане) от към двигателя и се усещаха едни вибрации в скоростния лост. За тракането ми беше обяснено че било щото маслото трябвало да се качи горе, обаче след минута и нещо не спря и тезата тогава беше, че просто маслото било за смяна и за това тропало така. Един вид хидравличните повдигачи.......... да ама аз доколкото знам 6-та генерация сивик няма хидравлични повдигачи ами кобилици.Някой би ли препоръчал някой на когото може да се има доверие да се закара хондата която примерно избера за пълна диагностика и обективно мнение. Става въпрос за Варна. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Хонда с хидравлични повдигачи няма. Всичките са с кобилици, като искаш и 2010 вземи пак е с кобилици. Тази където е тракала- да не е била с грес, че да не може маслото да отиде до горе. Сега ще ти кажа едно мое наблюдение, повечето от търговците са пълни олигофрени /нека не се обиждат колегите от форума/, ти представяш ли си че някой ще му се върже на тоя и ще лапне Хондака с тракащ мотор- да и още как. Та може би за това случеите с добавки са редки, защото един човек отдавна в бранша знае, че за всеки влак си има пътници и рядко им слагат добавки. И я изфорсирвай колата до критични обороти, демек да припуква /тази дума много я обичам/. А това мазното бяло нещо :rolleyes: имах в предвид точно това, да не е мешила антифриз с масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....................Някой би ли препоръчал някой на когото може да се има доверие да се закара хондата която примерно избера за пълна диагностика и обективно мнение. Става въпрос за Варна. :)

Миамото ! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някакви координати на колегата ще може ли. В смисъл адрес ако има или пък къде се намира какво има на близо до него. Дори ще е добре колегата да се включи да обясни най-точно. :rolleyes: Един колега ми беше споменал, че той е човека за хондите. Явно наистина е капацитет в тази област. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Един колега ми беше споменал, че той е човека за хондите. Явно наистина е капацитет в тази област. :rolleyes:"Абсолютно!Имам му телефона от преди 8 месеца. (ако не го е сменил)Обаче ... някак си е некоретно да го изтипосам тук.п.п. В началото на февруари в отговор на мой пост беше го написал. Питай го на лични най-добре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...виж по резбата на капачката и на капака на клапаните за едно такова бяло и мазно /не трябва да го има/, погледни вътре през отвора на капачката дали е чист разпределителния/ите валове с кобилиците...

Това ако прилича на грес, съм се сблъсквал с него. Получава се при ползването на нискокачествени масла в комбинация с често шофиране на студен или загряващ двигател. Оправя се със смяна на маслото или с една яка "ръчка". Не съм 100% сигурен, но мисля, че процесът на образуване, на тази "грес" се нарича хидрогениране - така се правят маргарините :) Виждал съм го при масла от рода на м10д, IGAT-минералното(10w40) и други ефтинджоси, a с Motul - полусинтетиката никога не съм го виждал :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно е че не малка част от хондите горят масло и почти всички си имат перфектна компресия но и не малко са тия дето със сериозно ръчкане не пипат видимо маслото. Ако бръкнеш в аспуха и е мазен направо си е сигурно че е спекла маслените сегменти не е болка за умиране но си е пари ремонта.Най важното е да не е тръгнала ръждата а в това са най добре тези дето VIN-а им почва с 1 или 2 ако не бъркам а май най зле са английските хонди. Хондите имат много здрав двигател и като им смениш сегментите могат да навъртят много километри дори и малолитражките прескачат много над 500 000км(с 1-2 смени на сегментите :blink: ) без никакви проблеми ако ги поддържаш с добри части и доста рядко се развалят. Има хонди с маслени повдигачи но са рядкост и са задължително без VTEC но са големи двигатели които харчат доста. Ако толкова те е страх от хондите вземи си мазда но ако искаш нещо за ръчкане и въпреки ръчкането разхода да е приличен по добре някой VTEC например 1.6 160 коня може би най добрия туристически автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ако прилича на грес, съм се сблъсквал с него. Получава се при ползването на нискокачествени масла в комбинация с често шофиране на студен или загряващ двигател. Оправя се със смяна на маслото или с една яка "ръчка". Не съм 100% сигурен, но мисля, че процесът на образуване, на тази "грес" се нарича хидрогениране - така се правят маргарините :D Виждал съм го при масла от рода на м10д, IGAT-минералното(10w40) и други ефтинджоси, a с Motul - полусинтетиката никога не съм го виждал :blink:

Получава се ако има заминала гарнитура и вкарва антифриз.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва със бялата гресъ около капачката бягай надалече от тая кола.... а за хонда се настрой с мисълта че малко ще ти харчи масълце....защото досега не съм виждал кола в такива обороти всеки ден, ръчкане като за последно, изнасилване на двигателя така както никога и за 7000км 400г масло....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва със бялата гресъ около капачката бягай надалече от тая кола.... а за хонда се настрой с мисълта че малко ще ти харчи масълце....защото досега не съм виждал кола в такива обороти всеки ден, ръчкане като за последно, изнасилване на двигателя така както никога и за 7000км 400г масло....

Само ти си мислиш че го изнасилваш :blink: а той си умира от кеф и си знае че е създаден за това. Чисто нови коли при такова каране им светва лампата за маслото при тия километри само дето прекъсвача ги реже на много по ниски обороти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Получава се ако има заминала гарнитура и вкарва антифриз.
Прав си, ако вкарва охладителна течност, при маслото, пак ще се получи, но и при често шофиране със студен/стоплящ двигател, образувалият се конденз е предостатъчен, за да се "гресира". Но да не изпадаме в още по-дълбок оф. На въпроса на колегата - какво значение има, че щяла да изгори 0.5л или дори 1л масло, за 10 000км, доливаш и караш. Този литър масло ще си го избиеш от разход на гориво и още повече от кефа при пилотиране...такова де... шофиране :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Хонда с хидравлични повдигачи няма.

Има със сигурност!Ама, аре утре ще пишем повече... :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Хонда с хидравлични повдигачи няма.

Има със сигурност!Ама, аре утре ще пишем повече... :D
Да наистина е много интересно кои мотори са с кобилици и кои с хидравлични повдигачи. Аз си мисля, че евентуално по-новите модели може да са с хидравлични повдигачи.Утре ще го разискаме и това. Както се казва утрото е по мъдро от вечерта. :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

C27A1, A2, C32A2, C35A2, A5 са с повдигачи, вероятно има и други... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега наистина има 15-20 годишни хонди които си понагоряват масълце,но няма как високооборотен двигател който не си знае километрите да не го прави.Много от старите бензинови автомобили горят(дизелите по рядко)и маздите са същата работа, да неговорим за голф 3 малкото ГТИ.Така че не е вярно това, че хондите по принцип си лапат масло.Можеш да я провериш като при загрял двигател я препомпиш за 4-5 сек. на 5000-6000 оборота.Ако излиза голямо количество синкав дим значи маслените сегмети са си заминали,ремонта във Варна е 600-700 лв с труда.Това че ауспуха е чист пак не е гаранция защото по автокъщите ги чистят !!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този коментар много ми хареса...

на мен за 40 000 км не ми се е наложило да доливам нито капка?

Само се надявам колегата да не е имал предвид, че кара толкова без смяна на маслото. !!!А за всяка бензинова Хонда, която се кара както ТРЯБВА да се кара една Хонда е нормално да "хапва" малко масло. До 0,5-1,0 л на 10 000 си е съвсем в реда на нещата, ако обичаш да гледаш стрелката на оборотомера на червен фон. !!!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...