rollin 463 #1 Публикувано 24 Ноември, 2010 Здравейте В последно време колата взе нещо да муднее и днеска свалих да погледна свещите, че от как съм я купил не съм ги пипал... Колата е карана от мене вече над 20 000км от които вече почти 9 000 на газ. Ето какво представляват: Един приятел ми каза, че разстоянието им било прекалено много и го намали на 0.7мм Сега като, че ли колата живна в ниските обороти... Та идеята ми е, че тея свещи трябва да взема да ги сменя и се чудя дали да взимам същите? Евентуално колко струват? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #2 Отговорено 24 Ноември, 2010 (Редактирано) Не трябва ли разстоянието да е 1.1мм?Тези не са обикновени,а платинени или иридиум и живота им е доста по-дълъг. Редактирано 24 Ноември, 2010 от policeman Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #3 Отговорено 24 Ноември, 2010 знам ли... Тоя приятел вика това е много и ги направи на 0.7, а те бяха тамън към 1 и малко... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
teror1sta 43 #4 Отговорено 24 Ноември, 2010 идеално ако караш москвич Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
илия 1 #5 Отговорено 24 Ноември, 2010 Най добре си купи нови,така като ги гледам са иридиеви и електрода е доста захабен! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
policeman 1058 #6 Отговорено 24 Ноември, 2010 И какво му е на електрода?Ако не ти прекъсва в ниските на Газ,върни им разстоянието на 1.1мм и си карай колата Едни такива нови струват поне 80-90лв. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Player101 383 #7 Отговорено 24 Ноември, 2010 1.1 трябва да е. Тези по принцип са за H22 и можеш да ги намериш и за по 40/бр. 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #8 Отговорено 24 Ноември, 2010 работата е ясна утре пак ще ги свалям.... ей начи аман от майстори Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #9 Отговорено 24 Ноември, 2010 За свещите (от тук): За разстоянията между електродите (от тук): Та му е невярна информацията на твоят приятел. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalitarka 0 #10 Отговорено 24 Ноември, 2010 Хаха разбирач. То на свеща си пише колко е разтоянието PZFR6F-11, ако нищо не пише тогава е 8. А Р-то означава че са с платина върховете на електродите. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Иво Ленков 133 #11 Отговорено 24 Ноември, 2010 Винаги оставям разстоянието между електрода да е 0.7 мм,когато ДВГ-то на газ и 0.6 мм когато е на метан. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #12 Отговорено 24 Ноември, 2010 пак излетях в тъч-а Последно какво да правя? Предимно карам на газ, бензина само ако се закачим с някой по пътя или за сверка Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
user 127 #13 Отговорено 24 Ноември, 2010 Ето нещо интересно по въпроса: Запалителни свещи Bosch за автомобили на газ. Май, ако караш на газ, твоят приятел е бил прав да намали разстоянието, но лично аз не бих си правил такива експерименти. Ето и малко мнения от форумите, но нали знаеш колко може да се вярва на "народен фолклор": Ако автомобила се кара на газ,трябва да се сложат свещи с по-ниско топлинно число и намалено междуелектродно разстояние. --- Доста фирми произвеждат свещи специално за LPG. Освен топлинното число (за газ свещите трябва да са по-студени...объркването вероятно идва от факта, че при всепризнатият лидер при газовите свещи - NGK например, по-ниското топлинно число се отбелязва върху свещта с по-голямо число...BPR6EFS-13 са за LPG ,а BPR5EFS-13- за бензин) много важно е и намаленото разстояние (с 0.1) между електродите, което се налага поради по-голямото ел. съпротивление на газо-въздушната смес, сравнено с това на бензино-въздушната. С две думи, ако намериш специализирани свещи-взимай от тях, колкото и да струват. Общо взето потвърждават казаното в *.pdf-а. Покарай малко така, виж как е и ако не те устройва по някаква причина си ги върни на 1.1 мм. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
kalmara 49 #14 Отговорено 25 Ноември, 2010 (Редактирано) Т'ва нещо със намалянето на разстоянията до сега само от газаджии съм го чувал, обаче от нито един хондаджия! Има бая хора каращи хонди на газ със най-обикновени свещи 1.1мм и нямат проблеми. Ся незнам при такт компресия ква е плътността на пропан-бутано-въздушната смес и какъв потенциал е нужен, за да се йонизира и да пробие искрата, но моето лично мнение е по-добре си ги оправи както са били, защото след време и ти ще напускаш теми -как да разбера бобината работи ли ми, комутатора, свещите, капачката, палеца и така натам. (ако пропускам нещо, свързано със запалителната система )п.п. Ся изчетох цитата в поста над мен - дори да е нужно намаляне на разстоянието на електродите, разликата в плътността на смесите е такава, че намаляне от ЕДНА десета е достатъчно, а не четири. (още малко и що да ги не намали на половина, а? белкем работи по-убаво на газ ) Редактирано 25 Ноември, 2010 от kalmara Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Player101 383 #15 Отговорено 26 Ноември, 2010 (Редактирано) Rollin, аз да те питам как ти е въздушния филтър? Защото ме "бутна" по акъла с тая тема да си развия и моите Денсо- та дето са на 20 000км и това което видях се покрива 1/1 с т.2 от pdf- а постната от User - черни свещи, мръсен филтър(и той е на 20 000км) и ужасно прекъсване на ниски. Та взел съм си едни BKR6E - 11 и днес - утре ще си сменя свещи, въздушен и горивен. Редактирано 26 Ноември, 2010 от Player101 1 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
WingMan 164 #16 Отговорено 26 Ноември, 2010 Не трябва ли разстоянието да е 1.1мм?Тези не са обикновени,а платинени или иридиум и живота им е доста по-дълъг. http://www.ngksparkplugs.com/products/spark_plugs/standard.asp?mode=nml Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
rollin 463 #17 Отговорено 26 Ноември, 2010 Моята кола не прекъсва въобще, филтара ми е K&N конусен и го чистя доста често.Свещите ги свалих да ги видя понеже не съм ги пипал до сега от как съм купил колата Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове