Jump to content
sand0

Honda оригинални масла.

Recommended Posts

 

По официални данни маслото на Хонда което се продава в Европа,Япония и почти целия свят,е на фирма "ENEOS-NIPPON OIL"

ENEOS

 

75W90 на "ENEOS MT Fluid" нещо не се връзва!

П.П. От тук.

 

Нещо не разбрах кое точно не се връзва???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вискозитета.http://techinfo.honda.com/rjanisis/pubs/OM/TL0505/TL0505O00220A.pdf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бях го писал в една друга тема, ще го напиша и тук. Няма един единствен производител на маслата на Honda. Това е все едно да кажеш, че всичките им ангренажни ремъци са само производство на Unita (примерно). За различни континенти и различни вискозитети производителят е различен. Honda дават спецификацията на маслото, производителят казва дали може да го направи. Например за САЩ 0W20 е произведено от Idemitsu:

 

Thank you for your interest and inquiry into Genuine Honda 0W-20 Engine Oil.

This product represents the culmination of Honda and Idemitsu’s extensive research and development performed in Japan. This oil was designed and tested to provide superior performance, and has been specially formulated for use in Honda passenger vehicles.

Regarding your question about the specifications, we are not at liberty to divulge this information without the approval of Honda Motor Corporation. The Engineering and Development teams at both companies have spent an enormous amount of time and resources in the testing and evaluation of the product and have chosen to keep this information confidential.

I can assure you that this product has passed all of Honda’s stringent tests and has been fully approved by Honda engineers.

 

От друга страна пък съм виждал 5W30, но произведено от Exxon/Mobile:

 

Публикувано изображение

 

За завода в Суиндън съм чел, че използват FUSCH 0W30. Така че няма THE ONE AND ONLY производител. Всичко опира до икономическа изгода, при спазване на стандартите, т.е. кой ще го произведе качествено и ще даде най-ниска цена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност на новото им масло пише:

 

Honda Genuine is the only motor oil that is tested and approved by Honda R&D

 

Honda оригинала е единственото моторно масло, което е тествано и одобрено от Honda R & D

 

Публикувано изображение

 

До скоро мислех че само за автоматичните им трансмисии е задължително да се използва оригинално ХОНДА ATF-Z1 но оня ден прочетох че и за ръчните е задължително :)

Но всеки сам си решава.

Редактирано от sand0

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност на новото им масло пише:

 

Honda Genuine is the only motor oil that is tested and approved by Honda R&D

 

Honda оригинала е единственото моторно масло, което е тествано и одобрено от Honda R & D

 

Я, с превод. ;) То може и да е "tested and approved", по интересното е кой го е произвел. Ясно, че ще отговаря на стандартите, които те са си поставили сами, че даже и ще ги задминава ("surpasses Honda and Acura vehicle requirements").

 

До скоро мислех че само за автоматичните им трансмисии е задължително да се използва оригинално ХОНДА ATF-Z1 но оня ден прочетох че и за ръчните е задължително :D

Но всеки сам си решава.

 

В смисъл, че и за ръчните е задължително ATF-Z1 ли? :) Аз знам, че е препоръчитлно ръчните да са с MTF (сега актуален е MTF III). В много форуми съм чел, че и по нови возила ги карат с 10W30 в скоростите и нямат проблеми. Аз лично си слагам само MTF. При положение, че се сменя веднъж на 40,000 км., не виждам каква е тая драма да вземеш 2 литра оригинално масло. Но наистина всеки сам си решава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето малко съвременни масла на Хонда за САЩ (1-ви ред) и Япония (2-ри ред). На всички щатски с изключение на OW20 пише Exxon/Mobil. A 0W20 явно е "Top Secret!" :) и производител не пише, но цитата в горното ми мнение е отговор от представител на Idemitsu и, поне за САЩ, маслото се произвежда в Jeffersonville, Indiana.

 

Публикувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображениеПубликувано изображение

 

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

За японските нищо не намирам (а и не съм се разтърсил особено), но като нищо може да са Idemitsu или Eneos. Сега видях мнение, че европеиските били Esso, но малко ме съмнява. Каквито и да са, важното е, че са произведени по спецификациите на Honda и, ако цената е правилна, няма как да сгрешите с тях.

 

ПП Сега видях, че на опаковките на колегата sand0 не пише производител (5W30). Явно твърдо са решили вече да не казват кой го произвежда. Предписват еди-какво си, сипваш оригинално и караш. Те имат грижата за производителя. :D

Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Защо си мислиш,че това малсо 75W90 е произведено за ск.кутии на Хонда???"ENEOS" не произвеждат масла само за Хонда,ако не знаеш за повечето ск.кутии на другите производители маслото което се използва масово е 75W90 :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти като знаеш - Що не го предлагат на пазара??? :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое и на кой пазар???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе не излизайте с това че правили за Хонда масло и значи всичките им маса са хубави :)Както в една фабрика се произвеждат "стара планина" и "говняна планина" салами така е и с другите работи :DIf Honda MTF is not available, you may use an SAE 10W-30 or 10W-40 viscosity motor oil with the API Certification seal that says ‘‘FOR GASOLINE ENGINES’’ as a temporary replacement. However, motor oil does not contain the proper additives, and continued use can cause stiffer shifting. Replace as soon as it is convenient.Гугъл превод:Ако Хонда MTF не е на разположение, може да се използва SAE 10W-30 или 10W-40 вискозитет мотора с знак API сертифицирано, който указва ''за бензинови двигатели'' като временен заместник. Въпреки това, моторно масло не съдържа правилните добавки, и при продължителната употреба може да доведе до трудна смяна на предавките. Сменете го Колкото се може по СКОРО с оригинално!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано изображениеПубликувано изображение

 

Пълна синтетика: Цена 25лв

Полу синтетика: Цена 20лв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое и на кой пазар???

Според теб - кое - българското краве масло :D , това за Хондата - MTF или 10W30/40. :) На световния пазар. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо като NTN произвежда лагери за ск.кутии на Хонда,не ги предлага на пазара,а трябва да си ги купиш от представителство???Пазарен принцип според мен,така са се договорили

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де колеги...някои може ли да каже от къде можем да си вземем качествено масло Кастрол или оригиналното на Хонда.Аз като гледам освен темата "Какво трябва да гледаме при покупка на автомобил" трябва да има и "какво трябва да гледаме при покупка на Кастрол в България" .:thumbs1::D На мен ми е време да сменям масло,ще съм много благодарен ако някой може да ми помогне с това. Благодаря ви предварително.:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Castrol може да пробваш от официалния вносител за България. Ето малко отзиви от VW форума, явно продават и на крайни клиенти. Преди време вносителят предлагаше 1000 лв. на всеки, който донесе фалшив Castrol закупен с документ (фактура, касова бележка). Не чух някой да ги е взел. Явно оплюването на тази марка у нас се дължи на факта, че в стремежа ни да излезе по-йофтинко, се пазарува от разни съмнителни гаражчета и фирмички, където и се пробутват ментетата.

Може да пробваш и от един, подвизаващ се по форумите човек, който внася от Германия (би трябвало да е GC - German Castrol, но за повече информация си питай него). Той е от Audi форума, но e "налазил" и в повечето други. Ето резултати от Google. Първият линк е към темата му в Opel форум.

Последен вариант е да си го внесеш ти. Аз така правя (не Castrol, но това няма значение). Ето тук има повечето известни марки. Цената с доставката в повечето случаи е по-ниска отколкото от вносителите у нас, а качеството няма смисъл да го коментираме. Ако минеш поръчката през посредник (нещо от сорта на ГИВ Транспорт), доставката ще излезе още по-ниска, от там и крайната цена.

За оригинални масла на Honda може да провериш в Бултрако или колегата sand0, ако още се занимава и има налични количества.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за изчерпателнят отговор и бързата реакция.Бях чел из нета някои неща, но се чувствам по сигурен като го прочета тук при хондаджийте. :(

Редактирано от Tino
Предходно мнение не �е цитира !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лично аз мисля вече да си карам кошера със кастрол 0-50 със маслото 5-40 дето го вземах от бултрако се опраси веднъж мисля да не повтарям старите грешки :lol::sayjin::honda::whip: а до колкото мога да кажа че разбирам от масла 5W30 е доста тънко масло за нашите географски ширини

Редактирано от krakadal

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

а до колкото мога да кажа че разбирам от масла 5W30 е доста тънко масло за нашите географски ширини

 

Аз пък, без да имам претенциите да разбирам, няма да се съглася. В България масово се кара с 10W40, дори и Хондите, които заслужават много по-добро отношение; къде от незнание, къде от немарливост...

Когато купих моята Хонда (беше на 40,000 км.), при смяната на маслото ми "пляснаха" 10W40. На въпросът ми "Защо такова?", отговорът беше: "То за лятото е много добро, 'щото е по-дебело, 5W40 е за зимата и по-студени страни." Е, изкарах с него 1000-1500 км. и го изхвърлих с писъци. Сложих 5W30 и звукът от двигателя се промени коренно. Карах 50,000 км. с 5W30 и на 90,000 км. го смених с 0W30. Смея да твърдя, че двигателят развърта доста по-лесно с него, а и разходът падна (не искам да споря отново, както в една тема за разходите, но е факт).

Вече 2 смени съм с 0W30 и всичко е наред. Няма зима, няма лято. Ето какво пише за сегашното ми масло:

 

XXXXXXX is an all synthetic formula which is designed to provide the greatest protection possible by using the highest quality base stocks and additives. The polyol ester base stock, which are the only lubricants capable of lubricating a modern jet turbine, provide advanced high-temperature stability - much more stable than petroleum’s or other types of synthetics - and keep upper ring and turbo bearings clean.

XXXXXXX provides 25-50% less evaporation than most petroleums. This allows better sealing, reducing oil consumption and wear, while improving engine efficiency. XXXXXXX motor oils have a high natural-viscosity index (VI), which provides better oil film thickness in bearings and cams than petroleum straight grades or multigrades.

XXXXXXX provides 25% more bearing viscosity than petroleum 10W30s. The excellent thermal stability, oxidation resistance, and the ability to lubricate hot metal - which is unequalled in any other oil - make XXXXXXX a superior lubricant for turbochargers and highly stressed engines. The high detergency provides excellent engine cleanliness and wear protection for even extended drain intervals - an improvement over any synthetic oil available.

 

В сервизното ръководство има диаграма какъв вискозитет при каква околна температура да се използва. От там се вижда, че 0W30 си става отвсякъде за всесезонно у нас, като само с думи е допълнено вискозитетът да не е под 10 centistokes (mm²/s) при 100° C. Моето е 10.9 mm²/s.

Не се е случвало да се налага доливане между смените, нито с 5W30, нито с 0W30 (двигателят е вече на 108,000 км.) Не съм "рацер" и това масло ме устройва напълно. За турбинирани и други подобни натоварени двигатели, които се юркат здраво, може би 15W50, 10W60 (като тези означения в момента ги използвам само за пример) и др. от сорта са по-подходящи, но за нормален шофьор, като мен, моето изпълнява всичките ми изисквания.

Смятам още дълго да си карам с него (със смени, разбира се :lol:). Дотолкова съм доволен от двигателното, та чак съм решил следващата смяна на маслото в скоростите да е с масло от същата фирма, вместо вездесъщият Honda MTF. Въпросните правят специално за Хонда (*) - 70W80 GL4, което приравнено към двигателно е 5W30/10W30.

 

(*) - вярно, по-скъпо е дори от MTF-а (по цени на Бултрако, а това значи много ;)), но пък колата като не ти създава ядове, защо да не я поглезиш? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е в крайна сметка как се разбира маслото дето си сипал ,добро ли е или не,независимо от марката? Примерно ,ако не го гори значи става ли или трябва да завлечат лагерите за да разбереш че не е добро? Става въпрос за нормално каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой запознат ли е от кога се произвежда и препоръчва такова масло (Honda Genuine), в смисъл от скоро ли е, от няколко години или си е от както съществува Хонда ?

Редактирано от ADH-Honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

В нормалните държави става така:

 

Публикувано изображение

У нас го разтриват между пръстите и гледат цвета. :cool: Когато сменям моето, всеки път ми казват: "Това масло може да кара още."; на което аз неизменно отговарям наум: "В някоя друга кола." Когато двигателят отвътре изглежда така:

 

Публикувано изображение

то как да почернее, че дори механиците да са съгласни, че е за смяна.

Та разтърси се за UOA (Used Oil Analysis), ако искаш, и ще откриеш много интересни неща.

Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уха, тоя е като след баня :)Много поздрави от арабските шейхове ти пращам :lol: Продължавай все така да сменяш маслото :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си намерих "insightеr" за това: Колежке би ли дала някакви координати ,че и аз искам да купя това масло?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък днес ходих да ми сменят маслото в Карада и ги питам, нали ще слагате оригинално Хонда масло, а те сложиха Mobil 5W40 и обясниха, че по инструкции от София като нямали оригинално на Хонда, да слагат такова Публикувано изображение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mobil Super 3000 X1 е много добро масло, не се притеснявай! Стига да е истинско! :lol: В БГ маслата се проверяват, по-скоро сравняват, с това:http://www.industrial.bg/?gg=3&hh=4&ll=784&jj=1&ii=5http://www.fluidexx.com/?cid=17&NewsId=11Брошура:http://www.fluidexx.com/files/custom/Download/oihhcehk%20bg%201.+2pdf.pdfАз съм привърженик на brand specific или както там се наричат маслата, произведени специално за определена марка автомобили или друга техника. Не ги бъркайте с хомологираните смазочни продукти!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този уред изглежда интересно, но никъде не съм виждал да използват такъв (нямам опит със сервизите, та не съм мерило). Струва ми се малко ненадеждно, но аз не разбирам, може и да греша. Звучи ми като електронно "разтриване между пръстите", ако мога така да се изразя. :lol: Докато въпросните лабораторни изследвания могат да ти сравнят получените данни със средното за даден модел, да речем, по съдържанието на различни метали да ти кажат дали нямаш проблем с лагери и т.н. Специално за САЩ обаче, където 1 галон висококачествна синтетика струва $40-$45 и оригинален филтър на Honda е има-няма $5, а едно такова изследване + TBN e $35, не виждам особен смисъл, освен когато ползвате дадена марка масло за пръв път и искате да се убедите в качествата му. Аз, лично, ако имаше такава лаборатория в България бих пратил образци от моето, воден от чисто любопитство. Не съм виждал такава услуга да се предлага обаче. А пък ако я има и цената е подходяща, може и да се окаже далавера. Оригинален филтър на Honda (за Европа) и оригинален дихтунг са около 25-27 лв. (не по цени на Бултрако). Четири литра Motul 8100 са около 150 лв. (по цени на официалния вносител). Ако едно такова изследване е 20-40 лв. може и да се появят желаещи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този уред (вероятно) използва официален вносител на френска марка масла, който присъства в почти всички български форуми. Не знам колко струва, но едва ли в някой сервиз ще седнат да правят анализ на новото масло, преди да го налеят в двг. А и това е общо взето с резултат от типа става - не става.Колкото до детайлния анализ - производителите на масла имат лаборатории за него. Примерно Prista Oil http://www.prista-oil.com/bg/pages/about-the-laboratory-17.html, Insa http://www.insa.bg/%D0%BA%D0%B8%D0%BB/Ама едва ли се занимават с анализи, поръчани от частни лица.

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Бихте ли ме насочили от къде да си взема масло на Хонда HS 10W40 пулусинтетика на по сносни цени от Бултрако, където ми искат 29лв на литър :o ?Благодарско

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мира не ми даваше да разбера кой произвежда маслата на Хонда за Европа и днес най-накрая успях. :afro:

Че се произвеждат в Белгия подозирах, дори бях сигурен, но производителят успя да ме учуди, признавам си. Лично аз залагах тайничко на FUCHS. Ето, ако на някой му е интересно:

 

Публикувано изображение

 

Публикувано изображение

 

За САЩ вече писах, че маслата се произвеждат от ConocoPhillps:

 

ConocoPhillips Scores Big with Honda

 

Honda and Acura dealers are now getting word that Honda selected ConocoPhillips for its genuine oil program. This business was formerly supplied by, ExxonMobil, the long time incumbent.

Based on JobbersWorld's estimates, this means ConocoPhillips will quickly enjoy roughly 9 million gallons of new business with Honda and Acura dealers. In addition, they have an opportunity to nearly double that volume if they can get all of the Honda and Acura dealers on board for bulk and packaged product.

Whereas this is certainly good news for ConocoPhillips, it's also good news for its lubricant marketers. From what JobbersWorld is hearing, its lubricant marketers are already being advised about the new business and what it means for them in terms of buy backs.

As we have said in JobbersWorld in the past, ConocoPhillips is the one to watch. This is just another reason why.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно всички "оригинални" масла Хонда се правят там :

 

Не знам, кога са спрели производството на ATF-Z1, но миналата година купувах такова, доставено за HONDA-UK от Швейцарска фирма, произведено (май в Белгия) 2009-а. Вчера купих HONDA PSF-S, доставено от същата фирма.

 

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да се сетя сега за бутилирания MTF, който слагах за последно дали беше UK или Белгия, но със сигурност беше едно от двете. Лошо няма. Хонда си дават спецификация, от Тотал предлагат най-ниска цена и го произвеждат. Лошото е, когато само заради логото на Хонда на даден артикул цената става космическа (за Европа говоря). В САЩ един тъп маслен филтър е $5, а тук струва £11 ($17). :dry:ПП Ама поне да знаят хората за какво си дават парите, като напират в Бултрако за "оригинално". Лично мен факта, че производителят е Тотал, а маслото е произведено в Белгия (както се изрази един колега в дискусията за Енеос "белгийско лай.но"; сигурно се помни кой е :dry:) не ме притеснява изобщо.

Редактирано от user

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...