Jump to content
Red Line

Регулиране на съединител

Recommended Posts

Понеже много високо отделя съединителя се чудех дали може да се регулира и ако може как

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-скоро отива на смяна вече...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако беше жигула

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай докато пребоксува и тогава мисли за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя и тои отделя високо ем е нов предния ми и тои така.(и по предния и тои)НЯкои колеги са споменавали че от педала има някаква врътка но каква.. (болче някакво)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Един колега май го беше въртял тва болтче и накрая почна да му боксува съединителя, щото се оказа че 2 дни е карал на полусъединител...на хондите отделя горе, карай и си свиркай :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

дабе горе.. моя долу отлепя на д15б2 а си мисля че е свършил :) и има за регулиране точно някакво болче е ама трябва майстор да го бара защото се получава ефекта на полусъединителя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, има и врътка, но колегата не е благоволил да ни информира по-подробно по случая...Нямаше да е зле да спомене дали е сменял нещо.А тая всеобща илюзия, че хондите отделят горе... :) :) :D Не знам откъде е тръгнала, сигурно всички карат със износени съединители или са барникали нещо.Във всяка книжка си го пише къде точно трябва да е за съответния модел. А за врътката...по добре да не барника всеки там, щото стават големи поразии. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на двете коли съм със сравнително нови съединители и не е бърникано нищо. Отедлят ДОста нагОРе( дори на едната съм сменял три съединителя (защото съм палав в краката явно) и трите нагоре ми отделят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така сложих нов съединител помпата е ревизирана и пак ми отделя горе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля,че това е доста масов проблем... и аз съм така,нов съединител,нови двете помпи.. ефекта е нулев. отделя високо,понякога рязко,понякога тресе цялата кола.. да не говорим,че абсолютно нямам полусъединител. Давайте да разгадаем кво и що се регулира.. тъпо е да си с всичко ново,и да не те кефи..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета,съединителя на Хонда си отделя горе каквото и да правите,защото сме със помпи. НЕ МОЖЕ да се регулира. Болтчето над педала е за обиране на празния ход на педала,когато вече съединителя ви е заминал и има луфт. Аз съм със чисто нов притискател и феродов ,съединителя стана 2 пъти по мек от преди и продължи да отделя горе. Това е така,защото диафрагмата на притискателя е в долно положение,защото диска му е със нужната дебелина а и дебелината на феродовия е нужната и е нужно съвсем малко усилие за да се обърне диафрагмата навътре и да отдели. При нов съединител,навийте болчето над педала докраи,нагоре и си проверете течността,ако е нужно и обезвъздушаване!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че (ТИ Е МЕК) педала нещо не ми се нрави. (то маи на всички д серии е такъв...). При Б-серията си е 2-3 пъти по Твърд.(което за мен е голям +) :) и че отделя горе според мен е по добре.А това че при някои притриса .. това не е нормално имате някакъв проблем ! (или не ви е улегнал съединителя или е керамичен :) ) :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига вече с тези тъпотии от времето на лада, жигула и москвич :) "Като отделял горе бил заминал ...." :):o

 

Айде тези дето ми го твърдят да обяснят принципите на действие на съединител с жило (има и ходови такива), саморегулиращ се хидравличен (какъвто е Хондовия) и ръчно регулиращ се хидравличен (москвич, и разни други недомислици), също има и със жило саморегулиращ се !

 

 

 

K1r1L, наистина като се смени с нов става дооста по-мек. Поне по това може горе долу може да се познае дали е нов или не е сменян никога.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на ВТИ-аиката.. няма разлика !!! винаги е доста твърд а при ЕСИ-то (д16) е мекичак и преди да го сменя и след като го смених. (това са моите наблюдения )

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притискателя ми е SECO със широки ламели,феродовия е EXEDY,лагера е NACHI. Съединителя е нормално да отделя горе заради както каза ТЕРО саморегулиращата се система със помпи. А това ,че е по мек е заради по малкото усилие което трябва да се приложи в/у ламелната диафрагма за да отдели съединителя.Когато е износен съединителя,ламелите щръкват назад и е необходимо доста по голямо усилие да ги изравни и да ги подвие надолу вилката която се натиска от долната помпа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига вече с тези тъпотии от времето на лада, жигула и москвич :lol: "Като отделял горе бил заминал ...." :) :)

 

Айде тези дето ми го твърдят да обяснят принципите на действие на съединител с жило (има и ходови такива), саморегулиращ се хидравличен (какъвто е Хондовия) и ръчно регулиращ се хидравличен (москвич, и разни други недомислици), също има и със жило саморегулиращ се !

 

 

 

K1r1L, наистина като се смени с нов става дооста по-мек. Поне по това може горе долу може да се познае дали е нов или не е сменян никога.

Първо - Лада, Жигули, че дори и Москвич има съединители със помпи и то много преди доста от сегашните водещи марки да минат на помпи. :lol:

 

Второ - абсолютно доказан факт е, че ако започне да ти отделя по-горе съединителят вече се е износил. И много лесно доказуем, ако си имаш представа от механизма на съединителя. Ще се опитам да го обясня с две думи, дано го разбере някой. Вземаш нов комплект съединител. Той ще ти отделя в нормалната точка, ако нищо не е барано, която се явява долу-горе 5мм над средата от хода на педала. При износването на феродото и притискателя се получава един луфт, който е правопропорционален на износването.Този луфт се качва във педала, като резултат ходът на педала до точката на отделяне се увеличава като износването се умножава по коефициента на системата, за да получим с колко мм се вдига точката на отделяне. Принякои модели той е по-голям, при други е по-малък. Лично при моя Прелюд е доста голям. :)

 

Принципа на работа на двата механизма "жило" и "помпи" е абсолютно един и същ, с една разлика, че посоката е обратна. Работата, която вършат е абсолютно една до един период в автомобилната история. От там нататък механизма с помпи се налага като по-модерен, усъвършинстван, прецизен, надежден, съответно по-масов след време, когато и мощносттите на серийните автомобили започват да растат. Разликата с две приказки е, че механизъм с помпи издържа на доста по-големи натоварвания от такъв със жило. Защо? Ами Защо използваме помпи, цилиндри, спирачна течност, а не спирачки на жило?! :o

 

Поздрави! Дано съм помогнал с нещо...

 

п.п.: Забравих да добавя нещо, механизъм със жило, за разлика от помпи, НЕ Е САМОРЕГУЛИРАЩ. Тоест след известно време, като се поизноси съединителят трябва да се обере луфта в педала, което също води до отделяне по-високо!

Редактирано от Тодор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на ВТИ-аиката.. няма разлика !!! винаги е доста твърд а при ЕСИ-то (д16) е мекичак и преди да го сменя и след като го смених. (това са моите наблюдения )

Твърдостта на съединителя идва от притискателя...Колкото по-голяма е силата му на притискане, толкова по-голямо усилие се получава при натискане на педала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи при мен всички притискатели са били с едно ниво на твърдост, Като намалее течноста в казанчето пак се променя твърдоста на педала .(и това да го отбележим към другите неща)

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се регулира.От помпата на педала за съединителя има една контрагайка на оста на помпата която се затяга или развива зависи кой какво иска да направи :) после обирате от болта отгоре над педала който ограничава самия ход на педала.Не е трудна операцията но иска залягане под волана :oЩе отговоря и на още един незададен въпрос :) ако педала ви е твърд има два варианта:-единият е да е от самият съединител,другият - от течността(препоръчвам ви да си я смените и обезвъздушите)Не е сложно,но разликата е доста приятна за крака :)

Редактирано от Golf-Assassin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Далеч си от истината :) Както казах тая логика дето я вадиш е за маханизми тип москвич ! Понеже ти не правиш разлика между видовете механизми и от там не можеш да си го представиш. И ако се позачетеш насам натам ще видиш че ИМА жила със саморегулация. Хонда не ги използват ама има !

 

 

Сега ще ти обясня при хондата, защо и 10 нови съединителя да си сложиш пак ще е същото мястото на отделяне. Долната помпа е едно най-обикновено цилиндърче, което няма собствен механизъм за връщане. Него го връща вилицата на съединителя, което се натиска от ламелките посредством лагера. Та след като горната помпа напомпи нужното количество течност в долната, лагера застава почти плътно до ламелите. И колкото и да се износва съединителя и да се изправят ламелите лагера ще седи винаги на едно и също място до тях, защото единствено те го връщат. Когато съединителя вече е леш , тогава просто почва да не може да отделя добре.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно щях да пиша ама видях че Теро пак е отговорил много правилно и затова само ще добавя. Разликата с тези хнидравлични съединители на Лади Москвичи и Уаз е голяма. Както каза Теро съединителя каквото и да му е износването или даже да няма такова ще си отделя на едно и също място на педала. Това може да се промени само чрез регулиране на горната помпа и по точно там където се захваща педала а съединителя оста на помпата (както е обяснил Golf-Assassin). От там може да се нагласи точно къде да става отделянето в хода на педала. Може да разберете дали е буксува феродото по доста други начини описани в много други теми но не и от това къде отделя педала при съединители с хидравлика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Далеч си от истината ;) Както казах тая логика дето я вадиш е за маханизми тип москвич ! Понеже ти не правиш разлика между видовете механизми и от там не можеш да си го представиш. И ако се позачетеш насам натам ще видиш че ИМА жила със саморегулация. Хонда не ги използват ама има !

 

 

Сега ще ти обясня при хондата, защо и 10 нови съединителя да си сложиш пак ще е същото мястото на отделяне. Долната помпа е едно най-обикновено цилиндърче, което няма собствен механизъм за връщане. Него го връща вилицата на съединителя, което се натиска от ламелките посредством лагера. Та след като горната помпа напомпи нужното количество течност в долната, лагера застава почти плътно до ламелите. И колкото и да се износва съединителя и да се изправят ламелите лагера ще седи винаги на едно и също място до тях, защото единствено те го връщат. Когато съединителя вече е леш , тогава просто почва да не може да отделя добре.

 

Теро, няма да споря с тебе, братле. Чуваш ги работите по принцип, но тука бъркаш. Открий си грешката сам.

 

И ми обясни, защо като си смених съединителя, почна да ми отделя пак в нормална позиция, без да барам нищо по реглажите? Преди това отделяше възможно най-горе, а съединителя като го извадих беше като грамофонна плоча, дори нитовете бяха задрали в притискателя.

Прави си изводите сам.

И други хора ти го обясниха, ама нейсе...

Не говорим за логика, а за физически неизбежни процеси.

 

п.п.: И ти и аз знаем, че системите от ВАЗ и тем подобни са различни от Хонда. А аз не знам да съм ги сравнявал...

Редактирано от Тодор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата че грешка няма. Както каза физика или е така или не е!

 

Айде обясними в какво се състой "саморегулацията" при Хонда. Или няма такова нещо ?? ;) Точно там е идеята, винаги да си отделя на едно и също място без значение износването.

 

За пореден път не карате москвичи ;)

 

п.п. Именно че не са едни и същи. и ефекта с износващия съединител се получава при тях , не и при хондовия механизъм ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там е работата че грешка няма. Както каза физика или е така или не е!

 

Айде обясними в какво се състой "саморегулацията" при Хонда. Или няма такова нещо ?? ;)

 

За пореден път не карате москвичи ;)

 

п.п. Именно че не са едни и същи. и ефекта с износващия съединител се получава при тях , не и при хондовия механизъм ;)

Добре, бе човек...Искаш да спорим?!?!

Не ми отговори на въпроса! Дай да следваме последователността на въпросите... ;) В горния пост ми е въпросът.

 

И стига с тея Москвичи...не са за тоз форум, виждам, че са ти страст, ама... Аз харесвам Ладичките повече, щот имат мн яки синхронизатори... ;)

 

Тааа, моят въпрос...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей заради това няма да се разберем. Москвич фен и Лада фен никога не се разбират ;);)

 

Лагера винаги седи плътно до ламелите ! Колкото и да е нов или износен винаги е до тях, защото няма какво да го върне повече от това ! Така ... щом винаги е на еднакво разстояние до ламелите, къде точно идва разликата във хода на педала ???

 

Примерно при жилото (на хонда) има пружина, която връща лагера в най крайно положение, което се определя от това колко е натегнато жилото. Така ... АКО не буташ жилото колкото повече се износва съединителя толкова по-горе отделя ? ВЯрно ! Защото разстоянието м/у лагера и ламелите намаля! ОБАЧЕ си представи как с износването на съединителя някои ти разхлавба жилото ... какво ще стане? Ще си отделя на едно и също място ! Вярно или не ? ВЯРНО !!! Защото разстоянието м/у лагера и ламелите ще си седи едно и също ;) и хода на педала ще е един и същ ;)

 

Точно тоя ефект се постига с хидравличната система на хонда. Там лагера винаги е на едно и също място до ламелите от там винаги отделя на едно и също място. Повече не знам как да ти го обясня ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за прелюд 3г. б20а3 предполагам и, че при другите мотори е същото , може да се регулира каде да отделя. Независимо дали ти е нов или износен съединителя, може да си го направиш кадето ти е удобно да отделя ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей заради това няма да се разберем. Москвич фен и Лада фен никога не се разбират ;);)

 

Лагера винаги седи плътно до ламелите ! Колкото и да е нов или износен винаги е до тях, защото няма какво да го върне повече от това ! Така ... щом винаги е на еднакво разстояние до ламелите, къде точно идва разликата във хода на педала ???

 

Примерно при жилото (на хонда) има пружина, която връща лагера в най крайно положение, което се определя от това колко е натегнато жилото. Така ... АКО не буташ жилото колкото повече се износва съединителя толкова по-горе отделя ? ВЯрно ! ОБАЧЕ си представи как с износването на съединителя някои ти разхлавба жилото ... какво ще стане? Ще си отделя на едно и също място ! Вярно или не ? ВЯРНО !!! Защото разстоянието м/у лагера и ламелите ще си седи едно и също ;)

 

Точно тоя ефект се постига с хидравличната система на хонда. Там лагера винаги е на едно и също място до ламелите от там винаги отделя на едно и също място. Повече не знам как да ти го обясня ;)

Това е...Няма да се разберем. Щото не ми отговаряш втори пореден път на въпросът, а там е истината... ;)

 

Обаче, ще ти обясня грешката...Не вземаш в предвид най-важното...Позицията на ламелките след изноване на съединителя...Айде представи си го сега и ти ми кажи къде ще отделя? ;)

 

Саморегулацията се сътои в това системата да обере въпросният луфт, който се обира ръчно при система с жило! И пак се измества точката на отделяне както САМ ГО ПРИЗНА веднъж...поне ;) ;) ;)

 

Дали ще се разберем...май трябва да се разбИрим, че да се разберем. :P

Редактирано от Тодор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приемам да разБирим ама няма говорим за лада и москвич че ще се разпалим ;)

 

Сега ще ти обясня позициите на ламелите. Та имаме нов съединител. Ламелите са прибрани към маховика. Напомпваш съединителя и долната помпа излиза, толкова колкото да опре леко лагера във ламелите ! От там следва че и с новия съединител ще тръгне да отделя веднага. След износването на съединителя ламелите се отдалечават от маховика в посока към лагера. И там е ключа от бараката !!! Течността която е в повече се връща обратно в казанчето на горната и разстоянието лагер/ламели остава същото. Отделяне на съединителя едно и също (като ход) ;)

 

Променя се мястото на отделяне ама лагера си седи на едно и също място, а при хидравличния вариант не е така .Лагера сам си променя позицията спрямо ламелите !

 

Наблегни на боутнатото, там не го схващаш ;) Не си го представяш какво става в същност.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не ми е интересно вече...циклим.

 

Помисли пак...За последен път ти го описвам. При износен съединител ламелките стоят по изправени и променят позицията на цялата система. По-просто от това не мога.

 

 

Отивам да ям, чИ мЪ умори... ;) ;) ;) Цяла вечер за пИдали си говорим...Дай малко за жени, да го ева... ;)

 

И едно друго се сетих: твърдостта на педалът зависи и от пружината, която го връща. Просто, ама колко сметки може да обърка. ;)

 

Колега, Lude, абсолютно си прав, но има малко ограничения, ако не искаш да караш на полусъединител през цялото време.Това е едното. А другото е, че ако го направиш да отделя много горе пък, идва проблемът със рязкото изхвърляне на съединителя, което не е здравословно за притискателя и аксиалния лагер. Освен, ако не караш със състезателен съединител, тогава е съвсем друга бира. Тоест системата МОЖЕ да се регулира, но в допустими норми. На моя е същото. :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След износването на съединителя ламелите се отдалечават от маховика в посока към лагера. И там е ключа от бараката !!! Течността която е в повече се връща обратно в казанчето на горната и разстоянието лагер/ламели остава същото.

Ето ти отговора дето явно не си го прочел ;) Лагера не седи на едно и също място ! Той се издърпва назад с изправянето на ламелите . Връща се, защото единствено ламелите го връщат назад, и нищо не го ограничава да се връща назад.

 

п.п. Вярно циклим дай да изчакаме някой друг да даде мнение ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моя отделя на 4-5 см от пода и не мисля че може да се регулира тва нещо. Мисля си че с износването на феродовия диск колкото по вече се износва отделя по нагоре и идва време когато почва да преплъзва, това е мое мнение ако греша поправете ме

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги моя отделя на 4-5 см от пода и не мисля че може да се регулира тва нещо. Мисля си че с износването на феродовия диск колкото по вече се износва отделя по нагоре и идва време когато почва да преплъзва, това е мое мнение ако греша поправете ме

Благодаря ти Данчо ;) Хайде, други, още.... ;)п.п.: Извинявам се за спама... ;) Редактирано от Тодор

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защо колега аз така си го обяснявам и това е моето виждане просто изразих мнение, а другата ми хонда е 3 генерация с жило и там знаете ли кво се получава слагам нов съединител, регулирам си го и сичко е ок понеже я кара жена и явно токчетата и пречат и се получава ефекта на полусъединител и след 3-4 месеца пак реглаж защото почва да преплъзва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Данчо, Аз си го написах, че е спам. Просто твоите наблюдения са потвърждение, на това което обяснявам цяла вечер...затова не издържах просто и оспамих... ;) ;) ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си

Това не минава пред журито. Давайте факти и физични причини. Ако е със жило или не може да се регулира е така спор няма. Ама въпроса е при саморегулиращите с-ми на хонда ;) Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f...%B8%D0%BB%D0%BE Най-вече прочетете последния пост на 2-ра страница !!!

 

 

 

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=17139 - отначало са някакви дето знаят само да карат ама после има и по разбиращи колеги (поста на dido-audi).

 

Тука работата е 1:1 само че е "хидро". НЯМА как да накараш лагера да се дръпне по-назад от ламелите, че да ти отделя в края на хода на педала (димек долу). Може да си смъкнеш педала нагоре или надолу , но не може да промениш работата на хидравличната система.

 

Нали нямаше саморегулиращи със жило ?? ;) Бирата е от теб ;) Просто пропускате факта "саморегулираща се система" . Може да е супер елементарно направена ама работи !

 

Понеже ми е доста странно да доказвам че 2+2 е 4 . Вие ми докажете вашета (грешна) теория ! ;)

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ееее за саморегулиращ с жило май форда на бащатата е така орион от 89та има някаква тресчотка ли кво е то там прави си магариите само и пак долу отлепя съединителя ;) и в крайна сметка кога почва да си заминава съединителя като отлепя горе или долу? ;) без теста с тротоара 3та и пускаме.. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, точно така беше на форд, па може и на други (на по-старите де, новите сигурно вече са с помпа) - с тресчотка и с жило и се саморегулира като "прехвърли" по-горе на следващото зъбче на тресчотката.

Редактирано от войводата/cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...