Jump to content
DjIvo

D15b7 с глава от D16a9

Recommended Posts

Здравейте всички!Едно приятелче кара Сивик Купе 5-та генерация със D15B7 мотор,и вече взе да му идва слабичък :) !Кроим разни планове да изкараме повече кончета от маторя като си остане атмосферка.Намерихме глава от D16A9 заедно с валовете всмукателя(без дроселовата клапа) инсталацията,дюзите и компа.Доколкото намерих информация,главата от D16A9 става на блока на D15-ката но все още някои работи не са ми ясни и затова се допитвам до Вас!1.Какви изненади можем да очакваме при поставянето на главата?2.Дросела от Д15-ката ще стане ли на смукателя от Д 16-ката,или трябва да търсим такъв от Д16-ка?3.Главата която намерихме няма делко и така наречения PGM-Fi Control Sustem Sensor който стои на вала на изпускателните клапани!Делкото от Д15-ката ще свърши ли работа и този сензор може ли да се замени с някаквър друг от Б20-ка примерно или трябва да търсим оргинален за Б16-ка?Това са нещата които се сещам засега!Ако някой се сети за още нещо което може да излезе нека сподели!Благодаря предварително на всички отзовали се :hondarulez:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дросела от Д15 ще стане на смукателя от Д16а9, но делко, комп инсталация (най-вероятно и тя) ще трябва да се сменят. Инъче чисто от механична гледна точка няма да имате ядове с монтажа но ще трябват доста неща. По-рентабилно ще ви е да сложите Vtec глава понеже няма да сменяте нито компа нито делкото нито инсталацията (само ще пуснете няколко кабелчета нови) и ще чипнете компа :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е но тази глава с другите части я намерихме на цена близка до подарък,затова се насочихме към нея,пък и друваловата глава някак по-добре ми се струва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До колкото знам lookcho кара с тази конфигурация погледни неговата тема http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=36603

Редактирано от chirenski

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни тук е правено за първи път от колегата Тино: http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=7493&st=0Той е слагал А9 глава върху Д15Б2 блок. Има повече механична работа и е хубаво да знае човек с какво се захваща.А и твоята е Б7 което е ОБД1, а А9/А8/Z5 делкото и компа са ОБД0, така че ти трябва и комп. ПМ6/7 (ОБД0) и делкото от А9/А8/Z5 и задължително датчика на изпускателния вал. Има и версии на двувалката с ОБД1, които се слагат на Делсол, но са доста редки и предполагам твоята си е нормална ОБД0.Дросела от Д15-ката не пасва точно на всмукателя на двувалката, иска малко преправяне. А от друга страна не можеш да сложиш всмукателя от Д15-ката на двуваловата глава, защото не пасват.Мисля, че ще ти много по-лесно да сложиш втек кратуна отколкото тази. А и разходите сигурно ще са на кантар. За вървенето съм сигурен че тази с втек при добра настройка ще е с една идея по-добра.Успех с проекта !

Редактирано от hondю

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да hondю е прав, объркал съм темата на lookcho с темата на Tino :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компа е PM7-ца,но щом ще трябват датчик и делко от Д16А9 значи работата се забавя докато намерим...че и дросел ще се търси май??......А така и не разбрах или поне в темата на Tino не видях някъде да се опоменава точно какви са разликите в главите и кое се препрявя....болтове някви у-а ама то един болт ли има че да разбера точно :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май наистина по-утъпканата пътека е по-добре в случая. Щото, като купите липсващите неща (делко, ЕЦУ, инсталация и датчик) и за тях ще ви искат примерно 200лв(минимум) + занимавките по преправянето и работата ще излезе ан кантар откъм пари...(+ риска)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То по утъпканата пътека всеки може...ама не е интересно :) само делко и датчик ни трябва,другото го има!А и защо не сте толкова добре настроени за двуваловата глава колкото за витековата?На мен каточе ли по-ми харесва двувалката....можеби защото съм карал Б-серия двувалка и съм правил няколко старта с витека и очаквах да ме бие пък тя стана друга....Все си мисля че добре настроена двувалка ще се цепи доста по-добре от витека???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е стоков Д15Б7, компът няма как да е ПМ7-ца - нещо не е както трябва, ПМ7-цата иска и ОБД0 делко, а Д15Б7-цата си е ОБД1 - няма как да сложиш такова делко на нея без да режеш уши. Дай някоя снимка - за да се види отправната точка и да се прецени съответно какви и колко ще са ядовете:)Иначе - ако направите двувалката добре, ще понавървява. Но ще се иска и добро чипосване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....можеби защото съм карал Б-серия двувалка и съм правил няколко старта с витека и очаквах да ме бие пък тя стана друга....Все си мисля че добре настроена двувалка ще се цепи доста по-добре от витека???

Би ли го пояснил това, защото двуваловата Б серия и двуваловата Д серия са различни неща и не трябва да имаш еднакви очаквания към двете!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги четете малко по-внимателно моля ви,в първото мение съм написал какви части имаме от Д16А9-ката а именно глава инсталация,всмукател,дюзи и комп който е ПМ7-ца!Оригиналния комп който в момента е на колата със стоковия Д15Б7 е друг,но даже не съм го гледал какъв е :D QUOTE(DjIvo @ Sep 24 2010, 05:07 PM) *....можеби защото съм карал Б-серия двувалка и съм правил няколко старта с витека и очаквах да ме бие пък тя стана друга....Все си мисля че добре настроена двувалка ще се цепи доста по-добре от витека???Би ли го пояснил това, защото двуваловата Б серия и двуваловата Д серия са различни неща и не трябва да имаш еднакви очаквания към двете!Имах напредвид че Акорда на Don_Enco който в момента прави той,беше мой.Той е Б20А8 133 коня стоков и съм се пускал няколко пъти с витеци в които няма нищо стоково смисъл чипосани генераций и т.н. и очакванията ми бяха да ме бият предвид доста по-малкото им тегло (единия беше сивик купе 5-та ген. другия беше 6-та ген. хеч.) и почти изравнената мощност,вървяхме заедно единствено на 1-ва от там нагоре им дърпах ,затова някак си съм по-оптимистично настроен към двуваловата глава,но не е там работата а в това да подкараме Д15-ката с главата от Д16-ката,затова някой ако се сети още нещо да казва :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това не съм го видял - сори :) Ще се получи най - малкото супер интересна машина според мен с уникални параметри - според мен ще си заслужава!Защо не пробваш да наложиш една върху друга гарнитурите на главите на Д15Б7 и А9-ката? Така ще се видят разликите (ако има - съществени)...

Редактирано от nonamed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това мисля да направя,но още събирам информация с какво мога да се сблъскам,а и не бързам заникъде затова че цялото време на света е мое :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, слагай А9-ката! Няма да съжаляваш :P Но наистина ще иска добро чипване! :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главата идва по-встрани от самия блок ( в дясно ) , от там ако си с оригинални ролки ремъка застъпва наполовина ролките , за това се подлагат удължители на обтяжната ролка , която е от н22 или н23 двигател от Прелюд , всичко да е наред , а и за да настроиш идеално колата ти трябват спортни ролки за валовете , защото имаш половин - 1 зъб презацепване :P Болта доколкото си спомням е средния от горния ред , а преправянето на главата ( защото не пасва идеално ) е горен ляв . Има и някои оглозгвания на периферията по блока , за да не пречи на ремъка .... Филма е дооста голям , сигурно над 10 човека са ме разпитвали до сега , кое - как и никой не се е похвалил , че е успял :P Изискват се не малки познания и майсторлък ;) Но ти пожелавам успех :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ахам....А с какъв ангренажен ремък си?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...