Jump to content
UpOnOne

Рестарт "изчисвтване" грешки ЕКУ Prelude F20a4 ?

Recommended Posts

Колеги, как изтрия грешките най сигурно, че тези дни компа сигурно е полудял от този имобилайзер, благодаря предварително

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и за половин ден !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отваряш бушониерата до двигателя и откачаш VBU захранването демек 7.5 ампера РАДИО бушона за 10-15сек.След това ЗАДАЛЖИТЕЛНООООООООООО държиш на 3000оборота докато се включат вентилаторите!!!! Това се прави ВИНАГИ когато махате този бушон или откачате акумулатора.ВИНАГИ!!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отваряш бушониерата до двигателя и откачаш VBU захранването демек 7.5 ампера РАДИО бушона за 10-15сек.След това ЗАДАЛЖИТЕЛНООООООООООО държиш на 3000оборота докато се включат вентилаторите!!!! Това се прави ВИНАГИ когато махате този бушон или откачате акумулатора.ВИНАГИ!!!!

Може ли да обясниш защо се прави тази процедура... за невежите като мен. Благодаря :dry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм много сигурен, но мисля че е за обучение на компютъра. Нека по-компетентните да обяснят че и на мен ми е интересно какво става точно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не го направиш света ли свършва, че така както си го написал!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

защото хонда го повтарят милион пъти във сервизните си книги.изрично пишат че е задължително да се направи!Clearing DTC's from ECM using generic scan toolGeneric Scan Tool clear command procedure, 2006-2007 Civic(Straight from the 2006-2007 CIVIC Service Manual, vol. 1 & 2)If you are using a generic scan tool to clear commands, be aware that there is only one setting for clearing the ECM (Engine Control Module), and it clears all commands at the same time (crank pattern learn, idle learn, readiness codes, freeze data, on-board snapshots, and DTC’s). After you clear all commands, you then need to do the following procedures, in this order, to reset the ECM and related component codes:ECM Idle learn procedure1. Ensure all electrical items are off2. Clear codes with generic scan tool3. Turn ignition switch to on, wait 2 seconds4. Start engine, Hold engine speed at 3,000 rpm without a load until the radiator fan comes on or until the engine coolant temp. reaches 194°F5. Let the engine idle for about 5 minutes. Note: If the radiator fan comes on, do not include its running time in the 5 minutes. Crank pattern learn procedure (do immediately after the ECM learn procedure to save some time)1. Test-drive vehicle on a level road: Decelerate with throttle closed from an engine speed of 2,500 rpm’s down to 1,000 rpm’s with the transmission in 1st gear. 2. Test-drive vehicle again on a level road: Decelerate with throttle closed from an engine speed of 5,000 rpm’s down to 3,000 rpm’s with the transmission in 1st gear. 3. Repeat steps one and two several times.4. Shut car off5. Turn ignition switch to on and wait for 30 seconds.6. Return key to off positionSetting readiness codes1. Start the engine and let it idle for 1 minute. Readiness code for Air fuel ratio sensor heater should switch to complete. 2. Test-drive the vehicle under stop-and-go conditions with short periods of steady cruise. Decelerate with closed throttle for five seconds. After about 5 miles the readiness codes should switch to complete for Catalytic Converter, EVAP control system and Air fuel ratio sensor monitorNotes:1. The ECM stays on for up to 30 minutes after the ignition key is turned off. NEVER disconnect any ECM connector without first disconnecting the negative battery cable 2. The DLC (Data Link Connector) is located under the dashboard by the drivers right leg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ECM Idle learn procedure1. Ensure all electrical items are off2. Clear codes with generic scan tool3. Turn ignition switch to on, wait 2 seconds4. Start engine, Hold engine speed at 3,000 rpm without a load until the radiator fan comes on or until the engine coolant temp. reaches 194°F5. Let the engine idle for about 5 minutes. Note: If the radiator fan comes on, do not include its running time in the 5 minutes.

Някой да ми обясни какво включва "all ecectrical items are off" (изброийте ги) и каква е точка 2. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

OK, forget everything I've said. After poring over the service manual I was reminded of Adaptive Fuel Trim (AFT for sake of argument). Anything with O2 sensors (HO2S) has AFT. Basically there's this thing called stoichiometric ratio which is the optimum emissions ratio. The exhaust gases switch back and forth: rich-lean-rich-lean (based on the stoichiometric ratio). The HO2S reads the oxygen content in these gases and sends a signal to the ECM/PCM. The ECM/PCM then adjusts the injectors to either run lean or rich.When you did all the work to it, it changed the stoichiometric ratio. Your old stoichiometric ratio is still in the ECM/PCM memory. Reset the ECM/PCM:1. Start the car and warm it to operating temp without load2. Turn ign to OFF3. Remove under-hood fuse #6 (ECM) for 10 seconds then re-insert4. Start the car and let idle without load for 10 minutes5. Turn ign OFF6. Turn car on and go for a driveYour idle should now be set but, it may take awhile before the ECM/PCM gathers enough fuel trim memory and resets readiness codes for you to start seeing better fuel mileage. If this doesn't set your idle find someone with a 2-way diagnostic tool and have them reset the ECM/PCM with the tool, then pull the ECM fuse (#6) for 10 seconds, then do the idle re-learn. If that doesn't work you can take it to Honda and have them put the latest update in the ECM/PCM.And if that doesn't do it then you might have an O2 sensor going bad.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз примерно бих си дал 20лв. и да съм спокоен, а не тея бабините дето с махане на клема се чистят грешки.-за тези дето ще кажат ,че става с клема защо тогава след такава процедура се появи пак грешката и пак го бях напаравил и уж я няма, но при появата на др. грешка вече отидох на сервиз качи се на комп и излезе , че и старата грешка си стои, не се показва-след това няма грижи.-майсторите са ми познати и съм им висял на главата и това което казвам съм го гледал на място.За тази цялата история става въпрос за старата ми кола(не за f20a4), но едва ли има значение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като откачи клемата,бушона 7.5 А махна ли го ? Иначе няма проблем, всеки сам решава къде да си дава парите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те с откачане на акумулатора мисля че се трият само ако си отстранил причината за появяването им ,ако причинителя -примерно някой датчик е извън строя пак ще се появят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То това ясно че е така ,но колегата който е писал темата вече е решил проблема и иска да си разкара грешките.Поздарви на всички :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... вече е решил проблема и иска да си разкара грешките.

М/у другото, винаги съм се чудил, не само на Хонда, ами и на всички останали коли... Като се отстрани причината и си покараш не трябва ли грешката както се е натрупала, така полека да се "самоизчисти". Нали вече датчикът показва кректно, начи е логично да се "ОТнатрупа" грешката до нормално, а? Най-вероятно греша, но ми е интересно все пак защо не е така?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш датчик който е заминал, както и с каквото и да триеш грешката лампата пак ще светне. Процедурата с махане на бушона се прави ако случайно се е появила някоя моментна грешка. В ESM-то пише, че ако след триене лампата не изгрее - "intermittent failure, system is OK at this time. Check for poor connections".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

М/у другото, винаги съм се чудил, не само на Хонда, ами и на всички останали коли... Като се отстрани причината и си покараш не трябва ли грешката както се е натрупала, така полека да се "самоизчисти". Нали вече датчикът показва кректно, начи е логично да се "ОТнатрупа" грешката до нормално, а? Най-вероятно греша, но ми е интересно все пак защо не е така?Ами примера е следния: на Opel Astra G 01 -свети лампа за ABS- и не работи-проблем:главина,смених я и уж няма грешка вече,но след време пак светна и не работеше ABS-а -изчисти се грешката повече нямаше проблем и по тази логика мисля ,че си остава грешката на някаква вътрешна памет на компа докато не се изтрие.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

излезе , че и старата грешка си стои, не се показва-след това няма грижи.

Я, каква грешка, стои си кротко, ама не се показва...майсторите как я видеха така скрита?:hondarulez:Грешката си стои, ако си стои причината за грешката - за съжаление, компът се чисти, ама маторя се не оправя със рестарт:)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я, каква грешка, стои си кротко, ама не се показва...майсторите как я видеха така скрита?:)Грешката си стои, ако си стои причината за грешката - за съжаление, компът се чисти, ама маторя се не оправя със рестарт:DЯ виж ти някой пак не е чел.Грешката може да стои на паметта на компа без да свети на таблото и да се покаже пак след извесно време(това когато пробвах с клемите).А сега АКО БЕШЕ ЧЕЛ можеше да видиш ,че туко виж са я видяли на това нещо компютър ,което повтарям го пише по нагоре.За самия проблем дето съм имал всеки път съм си сменял проблемния датчик или част поради която излиза грешката и след това се заемам със грешките , но кой да чете.Ако следващия път не можеш да прочетеш нещо поне ми пиши на Л.С. вместо да акваш по темите или извикай някой да ти почете на глас.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю, не се сърди, ама грешката нети стои в компа. След рестарта ЕКУ-то ти е чисто - но първопричината за грешката някъде по хардуера си стои, и при диагностиката след рестарт (това е първото, което ЕКУ прави на "контакт", се набива пак. Ако напишеш кой номер е и тази грешка, може някой и да ти каже къде може да е проблема.Мир! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не премигва ли лампата при диагностика със закъсена букса значи няма грешки в компа,а това че са ти казали за стари грешки-сигурно нещо си споменал и онези веднага си фантазират!Паметта на компа явно е енергозависима и се трие при спиране на тока така че нищо не трябва да остава освен ако няма постоянен проблем по двигателя

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак още се чудя, защо се държи на 3000 об./мин. докато загрее. Някой да ме светне за самия процес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...