Restless 209 #1 Публикувано 21 Август, 2010 Преди 2 седмици смених предните дискове и накладки - дискове SKF вентилирани, накладки TRWСпира добре, не свири.Но забелязах нещо което не е нормално:Като стоя на място с натиснат педал (особено се усеща на наклон) , педала почва да "омеква" и попотъва потъва... додолу и трябва да пусна и натисна пак - защото омеквайки губи и действие От какво може да е това? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #2 Отговорено 21 Август, 2010 Според мен са гумички на спирачна помпа. При мен има подобен проблем, след като съм карал в най-големите жеги явно се размекват... трябва си подмяна Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #3 Отговорено 22 Август, 2010 Още един глас за заминала спирачна помпа и аз имах същия проблем след смяна на помпата се оправи. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tazzz 13 #4 Отговорено 22 Август, 2010 Евентуално може да пробваш обезвъздушаване с машина (20 лв), но по всяка вероятност са гумучки/бутала на помпата Гумичките не са скъпи. Интересно е защо се появява след смяна на дискове и при мен беше така... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #5 Отговорено 22 Август, 2010 Най-вероятно гумичките.На студено е ок , но като покараш малко , особено лятото в жегите , по светофарите педала започва да потъва. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #6 Отговорено 22 Август, 2010 Интересно е защо се появява след смяна на дискове и при мен беше така...Да, преди да сменя дисковете и накладките изобщо нямаше такъв ефект Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Izanagi 389 #7 Отговорено 22 Август, 2010 Изпускането на помпата обикновено се появява след сняма на спирачната течност Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #8 Отговорено 22 Август, 2010 Колега извинявай че пиша ,ама да не пускам нова тема.При мене след смяна на спир,течност на прегледа ми установиха че задните ми спирачки почти нищо не фащат,обезвъздушихме ги -излязоха и от четирите маркучета по малко мехурчета и пак на валяците ,резултата предните малко повече хващаха пък задните хич с педала но ръчната ги кове добре,можели от помпата да държат предните само и да се е повредила нещо частично след смяната на течноста и как е устроена точно,притеснява ме тази работа щото ако откажат и предните и ще стане една Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #9 Отговорено 22 Август, 2010 Айде пишете де !Помпата има ли отделни камери с бутало за предни и задни колелета?Ако моя случай е от помпата пишете по с време да я давам да я правят че блъсна ли се -край,нямам кола нямам нищо!Дали може да се измери налягането от помпата ,като обезвъздушавахме си излизаше течност и от задните ама може при спиране да не държат гумичките нещо ,де да знам аз Не ме пращайте на майстор направо щото ми каза майстор че е въздух,ама не е явно .На валяците предните колкото повече натискам стрелките по-нагоре отиват,пък задните едвам помръдват стрелките и колкото и да натискам няма разлика ,опъна ли ръчната и отива с предните наравно.Ние нямаме такова нещо отзад дето мери теглото на задницата и регулира спирачното усилие на задните апарати до колкото знам така че има нещо друго което се появи след смяна на спир,течност Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #10 Отговорено 22 Август, 2010 Гумичките ти са за смяна само ако потъва педала на спирачките докато натискаш. Ако случая е друг и проблема ти е друг. Не си писал ква хонда караш тука боб трябва да хвърляме. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #11 Отговорено 22 Август, 2010 Хондата е сивик 1.6ls англичанка хечбек тъмносиня.Ако помпата е на 2 сектора може този за задните да изтърва налягането де да знам аз ,затова питам вас колеги,ако е маркуче мисля че няма да се отразява и на двете задни колела ,то остава според мен или този разпределител на усилието за всички колела или помпата ама не знам кво ще е Питам ви не за друго ами щото масторите ще кажат да сменим това,ако не е от него да сменим онова ,после другото ,пък не са работи за 5 лв и не мога да си позволя такива разхищения. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Wyvern 382 #12 Отговорено 22 Август, 2010 Щом е англичанка най-вероятно е с АБС, нещо не са обезвъздушили или направили като хората. Няма логика предните да държат а задните не. Закарай я някъде да я видят а не да гадаят.п.п. Помпата не е на два сектора, тя е само цилиндър с едно бутало Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
tazzz 13 #13 Отговорено 22 Август, 2010 (Редактирано) Когато обезвъздушаваха спирачките, двигателят на колата беше ли запален? Редактирано 22 Август, 2010 от tazzz Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #14 Отговорено 22 Август, 2010 Извинявайте, ама пишете си отделна тема за отделните проблеми. Става мазало така като се пишат две теми в една... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
borko 30 465 #15 Отговорено 23 Август, 2010 Само да отговоря на колегите и повече нема да пиша в темата.Колата е с ABS и при смяната на маслото не обезвъздушиха при запален двигател,отделно че аз трябваше да им покажа като смениха маслото че има резервоарче и на ABS-a и че сигурно и то трябва да се смени и те казаха -ами да го видим и него тогава Тука в Добрич никой не разбира от тези коли и всички ми отказваха като видеха че е с ABS,само в този сервиз се навиха и имат машина за смяна на спир.течност но разбира се се оказа че за honda няма накрайник и го направиха с помпене на педала и от тогава няма задни спирачки Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #16 Отговорено 23 Август, 2010 Първо свалете задните барабани, ако си с барабани де...(може и да си с дискове) Почистете с една четка всичката пепел която се е събрала, защото барабанните спирачки се самопочистват много трудни и праха от накладките се набива във всичко движещо се. Смажете добре всичко със смазка. Проверете дали е обран луфта на накладките...да нямат много голям свободен ход при натискане на педала. Вижте дали не е блокирало някое цилиндърче, Уверете се че изобщо отива спирачна течност под налягане до задните цилиндърчета. Може да има нещо запушено по задната магистрала и да отива течност..но да няма нужното налягане...това става когато течноста е стара и се образува една гадна мътилка по системата. После както е вдигнато едното колело затворете капака и натиснете спирачките да видите дали се задействат...като го пробвате дали спира да се върти на ръка. Обезвъздушаването на спирачките става по определен ред.,..във всеки сервиз трябва да го знаят...тръгва се от най-далечното от помпата колело и се свършва с най-близкото. Мнението ми е че или имаш нещо запушено или имаш въздух в системата...достатъчен е много малко въздух за да имаш проблем. Лично аз бих започнал с продухване на тръбичките. Успех! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
vex 13 #17 Отговорено 23 Август, 2010 Отиди в оторизиран сервиз да ти обезвъздушат ABS-а. Не знам какво толкова се чудиш още. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Restless 209 #18 Отговорено 24 Август, 2010 Благодаря за отговоритеКолеги един последен тъп въпрос:Колко е вероятно да се случи пълен отказ на спирачките? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
CombiMan 29 #19 Отговорено 24 Август, 2010 Ми, за щастие, не се случва често, но това не значи, че не трябва да ги държиш винаги в изправност. Аз имах случай на спукани спирачни маркучета на Рено Лагуна, но колата все пак малко спираше като натиснеш педала до долу. Не знам дали спираше само с предни или само със задни. Май само със задни. На другия ден си я закарах и ми я оправиха, но мисълта ми беше, че все пак като се случи не бях съвсем без спирачки. Това май е защото колата е била с два кръга и като се прецака единия това не води до изтичане на цялата спирачна течност. Не знам, обаче, дали всички коли са с два кръга. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове