AutoGAD 1 #1 Публикувано 15 Август, 2010 (Редактирано) Здравейте колеги!От около месец, съм собственик на Сивик англйчанка Д16У2 и много и се радвах до днес изчетох доста теми по въпроса, но не можах да намеря решение сякаш, пък и искам малко идеи 1 месеца си карах колицата без никакви проблеми,всеки ден по 20км до работа и назад, като не съм вдигал повече от 100км, като от тези 20 км 18 са извънградско. Вчера ми се наложи да патувам до Шумен 200км. Тръгнах всичко нормално, но като стъпих на магистралата, викам да понастъпя 120-130 км и гледам след няколко минути и температурата тръгна да се вдига бях и на клима! Температурата стигна 3/4 и изведнъж климатика почна да духа топло (явно изключи) намалих до 90-100, и темп. постепено се понижи на половината както си е била. Настъпвам аз и тя след минути пак почва да се вдига Реших да пусна парното, веднага духна топло и гледам стрелката след секунди се връща на средата, и така карам като видя, че се вдига пускам парното и тя пада. В Шумен я оставих да изтине и я запалих, горния маркуч си загря доста подържах я малко на 2000 обр. затопли се и долния маркуч и почти след 1 мин. се включи и перката. След като спря перката пипам радиатора от половината нагоре пари доста а долната половина хладна, това значи ли че радиатора е запушен? Антифриза не е мръднал, в радиатора е догоре, а в казанчето е м/у мин и мах. Ще съм много благодарен да ми дадете някакви напътствия Редактирано 15 Август, 2010 от AutoGAD Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #2 Отговорено 15 Август, 2010 Както го казваш колега радиатора си е запушен. Между другото и аз имам точно, ама точно същия проблем. Мисля утре или Вторник да я закарам да я погледнат в сервиз. Работата е там, че има вероятност и термостата да има малко общо, но след като си видял това с радиатора, значи ще да е то. Аз първоначално точно към него се бях насочил. Ако решиш проблема преди мен сподели в темата за помощ на колегите за в бъдеще. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
velislav 0 #3 Отговорено 15 Август, 2010 Пичове, аз имам досущ същият проблем 1:1 особено с магистралното каране...тъй че ми е интересно решението на проблемаАз не съм пипал радиатора, но може и да се е запушил някъде...(аз си го обяснявах с това че на моторче 1.5/1.6 като го напъваш на извънградско каране, с тия детски малки радиаторчета, почва да си прегрява, имайки се предвид 4е е 40 градуса навън)Дори преди няколко седмици докато си карах по Хемус видях аварирала хонда като моята и нарочно спрях, и какво се оказа - пича ми вика...карам си със 150-160 и след 10-20км взе че загря...и след 1 ден и при мен се получи сходно на същата магистрала...и за Шумен като ходих пак така...и искам да видя при вас какво се е оказало че е...или пък да не би да е от топлото време, високата постоянна скорост, и малките двигатели Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AMD 347 #4 Отговорено 16 Август, 2010 и пък да не би да е от топлото време, високата постоянна скорост, и малките двигатели И един мърмот.... Ако охладителната система е изправна, успява да се справи с топлото време, и малките мотори Към колегата пуснал темата:изглежда, че си локализирал проблема-радиатор. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AutoGAD 1 #5 Отговорено 16 Август, 2010 Мисля днесл след работа да сваля радиатора. Някаде мернах една тема на колега че си е мил радиатора с кислол, ще пробвам и ще пиша довечера Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
chopper1969 5 #6 Отговорено 16 Август, 2010 (Редактирано) Колега...съветът ми е да не се занимаваш с миене на радиатор, особенно с разните му там киселин....веднага правят реакция с алуминия. Ако искаш пробвай но с горещ разтвор на оцет...но дори и да се реши проблема...ще е за кратко. Аз моят го смених миналият месец, купих ч.нов за 100лв. Новото си е ново Редактирано 16 Август, 2010 от chopper1969 Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AutoGAD 1 #7 Отговорено 16 Август, 2010 Свалих радиатора! Реших да си направя експеримент, като с гореща вода почнах да наливам през гърловината и запуших долния изход. Нормално ли е при наливане, да се топли само дясната половина на радиатора, а тази над трабата за 2 кръг да си стои студена chopper1969 ще се вслушам в съвета ти, които ми се струва по добър вариант Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Stefan Milev 46 #8 Отговорено 16 Август, 2010 Аз днес смених термостат и всичко за момента е нормално, дали на 100% проблема е отстранен ще разбера чак след като покарам извън града, но все пак трябва да отбележа, че термостата си беше заседнал. Не си купувайте термостати "Гейтс" колеги. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AutoGAD 1 #9 Отговорено 16 Август, 2010 Браво колега , но въпроса ми е дали е нормално да е топла само половината под гърловината Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
pamo 346 #10 Отговорено 16 Август, 2010 Нормално ли е при наливане, да се топли само дясната половина на радиатораАко има разлика в температурата между лява и дясна част не е добре. Ако става дума за долна и горна половина е съвсем нормално да има разлика. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
drago-ds 0 #11 Отговорено 17 Август, 2010 Само да вметна, че не е нормално да прегравя при тези скорости. Карам D14A8 1.4 и в големите жеги със 140-150 км/ч (при мен са над 4000 об/мин) и така от София до Ст. Загора и стрелката не мърда (само тази на резервоара ) с пуснат климатик (аз затова си купих и тая кола, че старата няма). Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AutoGAD 1 #12 Отговорено 17 Август, 2010 След цял следобед мъки с обезвъздушаване(неуспешно) реших и свалих термостата които беше видимо като нов. Реших да го пусна в канчето, да ври и що да видя водата "извря" но той не отвори Та най вероятно и при мен проблема е от термостата. Ще пиша тези дни като го сменя! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
SH3M37A 5 #13 Отговорено 17 Август, 2010 колеги аз го имах този така симпатичен проблем на моята д14а8 ....//понеже я карам като 3.0 двг нищо че няма душа // смених термостат датчик и след 1 месец гарнитура ся стрелката е желязна Забележете дали ви пълни казанчето с вода Пълни ли го аман ви е системата и аз така започнах едно време даже някъде мисля че бях пуснал тема Не ви казвам че имате гарнитури ама имайте го като опция аз след като си патих с тази гарнитура мисля всяка година да си я сменям след като си намеря ново сърчице Поздрави !! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
AutoGAD 1 #14 Отговорено 18 Август, 2010 УРА! Проблема се реши! Цялата работа е била заради термостата. След като го поставих, колата се обезвъздуши без проблем Сега стрелката на температурата се закова под половината. Единствено леко се притеснявам, че на старият термостат пишеше 78С а на новия 82С. Пожелавам лека и безаварийна на мен, и всички колеги! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове