Jump to content
Jorjo

Японски Tdi Vs. немски Tdi

Recommended Posts

1.9 TDI, 115 hp има абсолютно идентичен среден разход като 2.0 HDi на PCA ;) Цифром 5.5 литра комбиниран разход и за двата мотора. Просто единият отстъпва с 5 к.с.Ускорението им е практически същото.. Някакви стотни VW "бие".Някой беше споменал за скъпата поддръжка на дизела. Нека поне малко да се обоснове, да не звучи като фразата "циганите са виновни за всичко". Повечето ремъци и ролки не правят поддръжката по-скъпа. И като се разприказвахме, че бензинът е винаги по-добър.. Някой евентуално може да си направи труд да сравни две "играчки"..3.0 HDi, V6 на Citroen C5 (трета версия) - 240 к.с.и 2.8, V6 turbo на SAAB 9-3 Aero - 250 к.с.Турбодизел срещу турбобензин. Още отсега казвам, че турбобензина отстъпва по ускорение с около секунда и е около 60% по-лаком :dry: Не сравнявайте, моля, пълнолетни хонди с пълнолетни дизели.А ако стои дилемата дали немски дизел или японски дизел - немски. А между немски и френски - френски ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щях да кажа че съм офф, па то темата била за дизел на аудиhttp://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/41348.html0-100 6,1 :dry: 250 макс....ограничена предполагамсреден разход - 6,6 ;)Малко атмосферни бензинови коли до 3 литра биха се опънали...P.S.

Редактирано от dare__devil

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко атмосферни бензинови коли до 3 литра биха се опънали...P.S.

В отговор на това видео, ето друго но с участието на Венци и стария му CRX.CRX vs BMW Редактирано от paRADOx

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига вече дизел-бензин, дрън-дрън! Въпроса е в стила на каране и предпочитанието. Малко физика: Механичната мощност на един въртящ се двигател е равена на оборотите по въртящия момент - съответно при дизела пълна мощност при по-ниски обороти поради вискокия въртящ момент и обратното при бензина - за да компенсират малкия си въртящ момент, могат да развивият по-високи обороти, което пък прави двигателя по-еластичен и можеш повече да ускоряваш без да смняш скорости. Дизела е нормално да е по-икономичен - с по-високо КПД е, но тук се взима предвид и тегло, аеродинамика, гуми и т.н. Хубаво на турбо-дизела е, че здраво ускорява на ниско обороти, но лошо е че при около 4000 умира, а бензина все те учудва колко още можеш да се изсмучеш от него при критични обороти...Имаме Мазда6 дизел 136hp - семейна и Акорд бензин 190hp - само мой (как да го дам на жената за да я хвърли от седлото?;))Когато съм със семейството предпочитам маздата - по-мека возия, по-икономично, музиката е БОСЕ, не ме кара да съм хулиган, комби е, добре дърпа...Виж Акорда е друга бира - тая кола едвам се кара (по нормален начин) просто е ;) - караме да съм хулиган. Страшен кеф е като чуеш и усетиш витека, ама и е готино, когато някой с ауди примерно 3.0ТDI се опита да ме напъне и след това само гледам как орбитите на очите му стават все по-малки в огледалото за задно виждане ;) Дано не съм Ви отекчил, но ги обичам тия японки... ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

D16Z6 прави 210км/ч на 4-та с 4ма човека в колата....

... Тогава за пръв път се возих с 240км/ч на 6000рпм. Така че никак не са за подценяване.

Честно ми кажете - вие вярвате ли си на тия изказвания?! Аз предлагам да започнем D16-ки да суапваме вместо B16 и B18, щото то се е видяло, че D16Z6 си е сила от класа - 240 на 6000... сигурно до 8 ще ги направи 260 без проблем, как мислиш? ;) Парадоксе, 210 на четвърта с D16Z6 знаеш ли какво е - въображение! На D16 предавките им не са чак толкова дълги. За сравнение B16A2 прави максимум 200 на четвърта (говорим за сток двигател и кутия)!
Парадокс ти го е дал за пример,а аз се возих в колата и това беше преди около 4-5год когато ходихме на национална ХОНДА сбирка на Калояново(не че има някакво значение)но колата дигна 210 на 4-та на изкачването преди тунела.А 240 направихме на равното на 5-та на 6000рпм и повече не искше.А колегата където вика на колко градуса незнам но беше слънчево ;););) (нормална си беше температурата,а и моита) ;);):P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко атмосферни бензинови коли до 3 литра биха се опънали...P.S.

В отговор на това видео, ето друго но с участието на Венци и стария му CRX.CRX vs BMW
Не вярващи ;) Дизел ше бие хонда ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубаво на турбо-дизела е, че здраво ускорява на ниско обороти, но лошо е че при около 4000 умира, а бензина все те учудва колко още можеш да се изсмучеш от него при критични обороти...

Дай боже всеки му, колата му ( и то с 1.9 мотор ;) ) да умира на 4000 оборота, ама с 260 км/ч.. ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай боже всеки му, колата му ( и то с 1.9 мотор ;) ) да умира на 4000 оборота, ама с 260 км/ч.. ;)

Достига 260км/ч при 4800об/мин и разходът му на гориво е 20/100. Похвално. Напарво не мога да повярвам, че си пълни километража...но и Toyota Avensis 2.2 D4D го може това:video - toyota avensis max speed

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... А колегата където вика на колко градуса незнам но беше слънчево ;););) (нормална си беше температурата,а и моита) ;);):P

Нормално да е било слънчево, вие явно бая сте били слънчасали, за да приказвате такива врели-некипели!А колкото до това Audi А5 3.0 TDI, силно ме съмняват данните за ускорение 6.1 секунди! Гонил съм се с А6-ица Avant с тоя мотор и тряя да ти кажа, че ни на ускорение, ни високи скорости върви както трябва! Да, моторът е по-еластичен, защото има по-голям въртящ момент, но нищо повече. Те VW / Audi много си вярват на данните за новите автомобили. Новото Polo GTi 1.4 TSi 180 к.с. 0-100 км/ч. ги правело за 6.9 секунди... айде стига залъгалки! ;) Редактирано от TheDevilTwin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално да е било слънчево, вие явно бая сте били слънчасали, за да приказвате такива врели-некипели!

Абе хайде СТИГА СИ СЕ ЗАЯЖДАЛ БЕ! ;) Какъв ти е проблемът на тебе, не мога да разбера??? Ти бил ли си в колата, та да знаеш??????? !!! Ееееее не може да си компетентен по всичко !!!;) Ам@н вече!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай боже всеки му, колата му ( и то с 1.9 мотор ;) ) да умира на 4000 оборота, ама с 260 км/ч.. ;)

А, не мерси ;) Предпочитам да умира на 220 при 9000 оборота ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално да е било слънчево, вие явно бая сте били слънчасали, за да приказвате такива врели-некипелиНачи моного обичаш да се заяждаш ;) И съм сигурен че почти всички купета които стигат до 7500 оборота дигат 210 на 4-та включително и моито само че с 14-ки джанти.Със 16-ките не можа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно е крайно време да започнем суапове с немски и френски дизелови агрегати. Фактора удоволствие от шофиране ще се засили, а и приятния звук на дизела ще ни кара да настръхваме по непонятен до момента начин, и ще ни докара емоции, непознати в японския автомобил до момента. Модифицирането на едновалови и двувалови Хондови двигатели ще отпадне, като това ще е крайно отегчително занимание за всеки захванал се. Ще ни падне и разхода - още една причина за кръшкане ;) Защо е толкова модерно да се казва "Не може, няма как, абсурдно е?" ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тука е ебати цирка :cool::P;):D:lol: . Нека блажени са вярващите, карайте икономични дизелчета да сте живи и здрави.Аз вече неискам да чувам за дизел имах HDI френска работа лудница найдобрите дизели най икономичните абе просто перфектни. Купих го чистонов да карам кола да нямам ядове една шапка пари дадох и с всички екстри за модела го поръчах половинн година го чаках.И какво да им пикая на френските дизели освен свирки друго немогат да правят и не само французите. А за подръжка няма смисъл да говорим постоянно са в сервизите все по нещо има да се прави дали Френско дали Немско или Италянско. А за икономия няма смисъл да говорим освен ако хванеш някакви мангали да те бутата, лапат си и това е.Вече си карам бензина и си гледам кефа предпочитам да наливам в резервоара от колкото постоянно да ремонтирам нещо. Мое мнение неангажирам никой с него, извинявам се ако съм малко нецензорен.Като искате икономия сложете си газова идва много по евтино това е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дизела сам по себе си има по-малък върящ момент от бензиновия двигател при еднаква кубатура и без турбо. При едни и същи коне дизела има повече момент, но кубатурата би била доста по-голямаот което следва, че и икономията не би останала незасегната.Турбодизелът е по-еластичен от бензинов двигател със същата кубатура поради простата причина, че има турбо. Ако сравняваме турбо дизел срещу турбо бензин нещата няма да са много коректни отново. Причината за това, е че съвременния дизелов двигател ползва доста скъпи турбини с променлива геометрия(огромно предимство от към коне и рано тръгване и съответно икономия), също така работят на налягания над 3 бара (1 бар атмосферно т.е. над 2 бара бууст)! Докато съвременните турбо бензинови агрегати са от порядъка на 0,4 до около 1,2 бара. При 1,2 бара например Ево 10 е 300 коня, а 2.0 тди би било около 110-120 конски сили! Предвит това, че ево 10 не ползва турбина с променлива геометрия...Та в тоя ред на мисли защо се прави дизел. За икономия? Ми не. Маркетинг? - Да! Кое звучи по-привлекателно за средностатистическия човек? - Новия Фолксфаген Пасат 2.0 ТДИ 170 коня, 380 нютонметра дизел (символ на икономия)! или Новия Фолксфаген пасат 1.0 ТФСИ 170 коня с 280 нютонметра?Средностатистическият човек веднага, как 1.0 бе? Това да не е Дайхацу Куоре? Я по-добре печката, че има и повече нютони...Кое ще е по-икономично и вървежно? Според физическите закони е ясно, че 1.0 бензин, ден и нощ. НО все пак рекламата продава колите.Леко ще го загатна защо 1.0 >2.0 и 280>380? Максималните обороти на дизела са около 4500 (там ВЕ-то е дълбоко под 65%), на бензинов двигател около 7000. Разликата е около 1,5 пъти в оборотите, вземам предвит и дишането на двигателя или иначе казано волуметричната ефективност - ВЕ, която при атмосферен дизел е около 65% и то в тесен диапазон от обороти, а при съвременен бензинов двигател е 95-105% в широк диапазон от обороти. Така, една бакалска сметка 2литра х 65% ВЕ х 4000 оборота = 5200литра въздух за минута. 1литърче х 95% ВЕ Х 7000 оборота = 6650 литра за минута. Добавяме принудително пълнене което мултиплицира нещата- на 1 бар бууст теоритично нещата ще са х2, реално това ще е на 1,2бара.Защо 280>380. Защото, ако трябва да подържаме скорост от например 130км/ч в средата на работния диапазон дизела ще е на 2225оборота, а бензиновия двигател на 3500, да премеме, че мощността е една и съща, а тя няма да е. Ако в тези обороти и 2-та двигателя са реализирали максималната си волуметрична ефективнос съответно имаме максимален въртящ момент т.е. дизела ще има 380 нм, а бензина 280 нм, но тези 280 нм съчетани с 1,5 пъти по-виските обороти на бензиновия двигател стават на 1,5 = 420нм еквивалентни на дизелов двигател (иначе казано даже и повече кончета). Който иска да смята - http://www.wentec.com/unipower/calculators/power_torque.aspЗабелязвам и друг маркетингов трик при турбо моторите, най-вече печковите. Относно подръжката на примерно 380 нм в диапазона от 1800 до 3500 оборота. Постига се с вариация на бууста или иначе казано налягането на турбото. Идеята е да се вкара едно и също количестви въздух за определения диапазон от обороти на двигател, който не поема еднакво такова. Как се прави. На 1800 оборота е на 2 бара на 2200 е на 1,7 на 2800 е на 2 бара отново и на 3500 е на 2,3 бара и така до прекъсвача. За какво се прави това и защо мотора не е постояно на 2,5 бара? - С цел пазене на кутия, съединител, зъбчатки и т.н. Що? Щотото въртящия момент е това, което ги кара да се чупят и за някакви пикливи 170 коня при 2,5 бара тоя агрегат може би ще направи близо 500нм и ще осалати всичко по силовото предаване. Иначе казано - много зор за нищо.Колко струва нафтова помпа, чифт пиезокристални инжектори и турбо с променлива геометрия? Все "силните" места на един дизел работещ на 2000 бара налягане на горивото и над 2 бара бууст. Отговора е - почти 1 бъбрек... След всичко написано някой сигурно ще каже, ама ти не си карал дизел, карал съм достатъчно, не ми трябва. Ако карам камион, бус, трактор, комбайн, да, става. В момента карам Хонда Акорд 2,4 190 коня. Само при градско шофиране този автомобил ми дава разход около 9 - 10,5 зимата. Последния път беше 9,5. Имам наблюдения и върху А класа 2.0 цди със 7 степенен автомат. Тази кола дава разход при същото каране около 8,5 - 9,5, но трябва да се има предвит, че е с по-малък двигател и съответно купе. Значи подобен двигател със 190 коня дизел поставен в купето на акорд би харчил, оставям на вас да гадаете, но със сигурност ще е повече отколкото в А класа.Никога не бих карал дизел, поради простата причина, че трака, тропа, чука, вибрира, тресе и ПУШИ независимо колко ново поколение е. Не ме интересува смръдлива икономия от 2-3лв на 100км. Аз ако съм за толкова ше се кача на трамвая да ми е най-икономично.П.С. И моля ви минавайте в дясната лента, ВСИЧКИТЕ ЧАДЯТ И СМЪРДЯТ ОТВРАТИТЕЛНО.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пази Боже сляпо да прогледа...Единият прави разход под 10 литра бензин зимата и то в София и се залива в цифри, които въобще не разбира.Другият успял да си купи ново HDi, да го кара, да го поддържа и да разбере, че е хвърлил парите на баща си на вятъра.Момчета, кажете ми как успяхте на доста под 30 години възраст да направите толкова пари в България с тая грамотност, дето показвает, да смените толкова коли и да разберете, че всички дизели чукат, пушат, тракат и икономията е 1-2 лева на 100 км??? :cool: Обяснете ми как правите 9 литра градско в София с бензин, че аз не проумявам. Моето 2.4 на дълго гори към 9 :P Магистрално каране с около 110. :lol: Верно някаква японска 4х4 измислица, която става 4х4 когато си поиска. Както и да е.Искам да ви кажа, че сметките са ви слаба страна. Не ги споделяйте тия 1-2 лева икономия, че ще ви се смеят хората. Тук разбрах, че производителя дава едно към гьотери разходи, ускорения и мощности. Разбрах, че с 210 и 4 маймунки в асматичен Сивик разходът е към 8-9 литра. Какво не разбрах. Предполагам бензин. Пък може и да е на газ. Разбрах, че Хонда кара по 3 милиона километра и то само на първа. Какво ли ще стане, ако започнат да се сменят предавките.Разбрах също, че щом аз до морето за 300 км изхарчвам 16 литра бензин, някъде далече пред мен е Хонда Акорд 2.4, която е стигнала два часа по-рано и е изгорила цифром и словом 17 литра. Ми точно толкова идва - два кинта разлика. :D Като си спомня темите за разходите. Как си засичате и какво правите - студена пот ми избива по челото. Нека колегата със зимния разход от 9 литра бензин у Софето да си помисли пак много добре, оти заводчето, от което е излезнала тази колица, му дава 12.7 градско и 7 магистрално. Що ли се тормозя? Тук от секс, футбол, разход, коли и политика всички разбират. Продължавайте да живеете в сладката заблуда, че всичко що е на дизел "чука, лопа, тропа и дими" и гори колкото бензин. Аз ще продължавам да карам 90% дизели и 10% бензини, щото съм абдал - глух, сляп, прост, необразован и най-вече с абсолютно притъпени сетива. А вие си карайте бензинките от вас до кафето, правете си тунинг и се заблуждавайте, че много вървите и нищо не харчите. И накрая обсъждайте как се слага АГУ без ГИ, че да мине по-евтино. Ама иначе 6-7 лева разлика на 100 км са нищо за вашата фирма..Фарс, фарс, локум и детска градина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даам за разхода си абсолютно прав...просто ми е омръзнало от едни цифри дет се посочват от едни хора ...и си вярват....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай боже всеки му, колата му ( и то с 1.9 мотор :lol: ) да умира на 4000 оборота, ама с 260 км/ч.. ;)

Достига 260км/ч при 4800об/мин и разходът му на гориво е 20/100. Похвално. Напарво не мога да повярвам, че си пълни километража...но и Toyota Avensis 2.2 D4D го може това:video - toyota avensis max speed
Що, ти да не знаеш някоя бензинка, дето ги постига 260 км. с разход 10/100 ?.. :P Щото аз съм ги постигал с турбиниран бензин, ама разхода му става 50/100 ...А Тойота Авенсис изобщо не го може същото.. :D Разлика от 20 км/ч сами по себе си не са нищо, ама когато е от 240 до 260, тези 20 км. са много трудна работа.. И освен това, Тойотата е с по голям мотор . ;) С две думи: Японските конструктори на дизели, имат доста още да учат от ВАГините... :cool: А относно следващият ти пост, направо нямам думи.. Дизела независимо дали е чист или мръсен ( турбиниран) винаги има по висок въртящ момент ..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За разхода на Акорд 2,4 190ps потвърждавам - много рядко вдига градско в София, над 10/100 - средно 9-9,5 - учудва ме приятно ;) , но е факт!Сега лятото, като няма много движение ми даде 8,9 (с допълване при зареждане), 8,7 по борд к. и с постоянно включен климатик.Иначе, като ходя до морето с натоварена кола и в много-ранните часове с липса на усилен трафик, дава около 7/100, но при прибиране от там към СФ в час-пик (неделя), с много изпреварвания, климатик - 8,5/100. При движение със 170-180 на 6 по аутобан качва на 10, ама и дизелите горят толкова при тая скорост.Тези акорди са оптимален вариант като себестойност и разход, за да се каже, че караш бръз автомобил - аналога на немските марки отива много, ама много нагоре, като цена и разход, а мога да кажа и като надеждност и поддръжка.Само не ми харесва данъка в общината - 570лв/год. :D;):lol: А за дизелите... на печката която кара жената мазда-6, открих още едно предимство-екстра - като някой отзад ме ядоса, мога да му пусна ДИМ ;):P:P:cool::D:P:D :D :D

Редактирано от vpop

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,искам да спомена,че това чукане,хлопане,тропане абсолютно не ми се връзва със съвременния дизелов двигател.Мой роднина има S class(дизел),тази кола е далеч от представите за пушене,тропане и т.н..Разхода който показваше комп. по магистралата към София беше 9л/100км с скорост около 180km/h,колата е с типтроник скоростна кутия,19' джанти,климатика беше пуснат.Според мен това е напълно приемлив разход за тази машинария.Искам да споделя и впечатлението си от още един дизел на мой съсед.Автомобила е (хл)Опел Зафира около 2007-2008 година производство.Тази кола явно не е с познатият на всички Isuzu мотор,за нея определено мога да заявя,че е излязла от операта Лешникотрошачката,като се има впредвид,че е почти нова кола.Така де,исках да кажа,че ако дизела не е по-икономичен мотор от бензиновият,то защо всички камиони са дизели,като там икономията се взема под голямо внимание?Други ще кажат "защо в F1 не са дизели като са по-бързи?" всеки защитава неговото мнение.Моето мнение е,че бих карал дизел (за предпочитане японски) стига да е чисто нов,в противен случей оставам на бензин :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента карам Хонда Акорд 2,4 190 коня. Само при градско шофиране този автомобил ми дава разход около 9 - 10,5 зимата. Последния път беше 9,5.

Мите, аз правя такъв разход градско Враца със Сивик D15B2 лятото, ти как ги постигна тия стойности с К24... тоя акорд да не е хибрид бе брачед :cool: Тука малко не ти вярвам, освен ако твоето "градско софия" е: ставаш през ноща в 3 часа, сядаш в акорда, палиш и караш 100км нон стоп без да гасиш и палиш повече и както се сещаме - в 3 през ноща почти няма трафик, висене по сфетофари, задръствания, кръстовища и т.н. или поне е незначително (така при такъв тип каране градско, не е невъзможно да я закротиш с много усилия 10,но реално - това не е градско каране), т.е. реално градското ти е толкова градско, колкото "човека глас" може да пее.Иначе за CDI-то ти вярвам, че това му е разхода нафта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де,исках да кажа,че ако дизела не е по-икономичен мотор от бензиновият,то защо всички камиони са дизели,като там икономията се взема под голямо внимание?

Не забравяй, че "перлата" в камионостроенето ЗИЛ са предимно бензинови :cool: Чисто технически, защо камионите са дизелови: КПД/коефициент на полезно действие/ на дизела е по-голям от този на бензина с около 20% за автодвигателите и до 40-50% при големите корабни ниско оборотни хибридни мазутно-дизелови двигатели. От тук следва и пословичната икономичност на дизела. Средната честотата на въртене при дизела е около 2000 оборота в минута, а това гарантира и по-голямата дълго вечност на двигателя в сравнение с бензина /по-бавно движение на буталото и по-малко на брой цикли за едно и също изминато от автомобила разстояние, водят до по-малко износване/. Дизеловият двигател има по-висок въртящ момент и разполагаш с пълната мощност при ниските обороти, а бензина трябва да го поизпилиш, което е невъзможно при камиони...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@'vpop'Затова, ако искаш камион - вземи си дизел.Ако искаш лек автомобил - вземи си бензин!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@'vpop'Затова, ако искаш камион - вземи си дизел.Ако искаш лек автомобил - вземи си бензин!

Затова карам бензинов акорд, ама искам да си взема и безинов ЗИЛ - докарва звука на "AMG" :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лично аз , по икономична градска кола от WV Lupo 1,2 TDI не знам да има ! Защо в Япония не карат дизелови коли това не е въпрос за икономията , просто ако данъците в/ъ колите бяха като в Япония най вероятно и тези ,който карате дизелови щяхте да сте се отказали вече от тях ! Да не говора колко е приятно покрай теб като мине един Голф 3 ТДИ и така запуши след него ,че едвам си поемам ЧИСТ въздух ! Тока му е майката вече , събирате парички не за по икономичен дизел а за по чист FCX Clarity

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oto Kluge Толкова си елементарен, чешкай си пръстетата и си живей в заблуждение с "гордо" клопащото кюмбе, а аз ще си карам харчещия по каталог 13 на 100 акорд, на който му сипвам доста по-малко. :DОтносно големия въртяю момент на дизела:http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12375.html1,9 дизел 122нмhttp://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/7800.html2,0 бензин 196нмЩом казвате, 122>196, така да е... :cool: Сашко, Сашко, даже и в час пик карам понякога...Който не вярва, че Хонда Акорд 2,4 бензин харчи под 10 на 100 в София, може да сипе един резервоар и да се обзаложиме на 4 цифрена сума. Сега е моментът да си докажеш "правотата" Ото. С удоволствие бих ти прибрал хилядарка и повече :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е като спора Газ или Бензин - който каквото кара , това и защитава ;) Не знам дали имам обективно мнение , но ще видим : Преди Акорд 2.2 i-CTDI карах Тойота Айго 1.0 бензин - разлики колкото си искаш ;) и за мое щастие голяма разлика и в разхода извънградско :D София - Варна през Пловдив и Бургас - 8/100 за Айгото и 6/100 за Акорда , като разхода с Акорда е падал и до 4.8/100 , но нямам нерви да карам толкова бавно :D София - Пловдив със 160 едвам 170 км/ч с Айгото 12+/100 км :cool: Акорда със скорости от 140 до 200 км/ч 8-9/100 ( разхода варира в зависимост дали се връщам в Пловдив или отивам в София , който кара редовно по магистралата знае защо :D ). Градско в София Айго 8-9/100 с постоянно ръчкане , Акорд 8-9 ако много го натискам над 10/100 :D Ако трябва да избирам за градско каране избирам Бензин , за извънградско Дизел :D Да , дизела има по-висок въртящ момент на ниски обороти , но един дизелов агрегат се товари доста повече в задръстванията от бензина и от лично впечатление бензина е доста по-приятен за каране от дизела :P най-вече тихичък . Не ми пробутвайте малките дизелови двигатели , карах и Ярис 1.4 D4D 90 к.с. - много нисък разход градско и извънградско , но не и по-нисък от Айгото или Логото ни :P а за возия или комфорт , нека не говорим :lol: Това , което мога да кажа за дизела на Хонда са само положителни неща , по-ниския разход е факт , по-бавното изтъняване на джоба също ;) След 60 000 км освен масла и горивни филтри не съм сменял нищо , а отиваме към 100 000 км - освен допълнителните 3 литра масло в двигателя всичко останало си е като бензинките ;) Но това което мога да кажа като минус на дизелите е , че са адски капризни от към нафта , замърсени филтри и метеорологични условия :P но предполагам и че всеки турбиниран бензинов двигател също ;) Това , коео със сигурност искам следващата ми кола да е с голям бензинов двигател , като компромис ще се навия и на 2.4 бензин ;) Аа, не знам къде си плащате данъците , за град София данъка на 2.2 140 к.с. Акорд е малко под 300 лв ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се задръсти и Фап филтъра тогава ще си дойдем на думата карайте дизели.А и с този въртящ момент на дизела и демфера се прецаква и там е голяма сватбата.А какво да говорим Дизела е уникален автомобил просто перфектен.Успех на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Paradox, кой е елементарен се вижда: средноумен и интелигентен над средноно не сравнява 68 със 150 к.с. Нали?Ако ти гориш три литра под каталожният разход, как ще реагираш ако аз трябва да харча 4 литра в Пловдив? :D Ще ме наречеш лъжец. Само дето няма да го чуеш.Когато казваш 10 литра (дори 9) градско зимата в София, много моля да уточняваш кога караш, как караш. Де да те знам. Може да си баничар и да ставаш в 3, за да си в 3.15 на работа. Но каквото и да го правиш този двигател, мощността иска своето - в случая бензин. Сам си ги наприказва нещата за КПД - ниско КПД, голяма загуба на топлинна и механична енергия. Но какво ти обяснявам на тебе.. Ти толкова дизели си карал за 7 години стаж зад волана. Не зная какво работиш, но щом си успял да спестиш и за Хонда.. 190 конси сили при това :cool: Пък може и някоя банка да си завлякъл. Не бе е*е тая работа, всъщност. Пишеш глупости. Дори съм сигурен, че не си засичал точния разход, а се намираш само на приказка..Да питам само последно - колко ще гори твоята Хонда в Пловдив? 6? :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе колега Ото, аз веднъж те бях питал , но ще се повторя, що дириш ти високоинтЕлигентния, разбиращ от всичко, изклюЧително начетен, с голям житейски опит, фен на Френското автомобилостроене, и както личи от всеки твой пост, ненавиждащ Хонда и техните "астматични", бавни и нескопосани автомомобили у този сайт, при прости, неразбиращи и меко казано под твоето ниво хора? Че не си никакъв фен, за мен е ясно от километри, ама комплекси ли избиваш, не си ми ясен :cool: И за да не съм тотално Офф, ще споделя, че дизеловите автомобили са практични за хора, които нямат нужда от супер емоции от шофирането, карат много километри, обичат ниския разход, тракането и пушека.Всеки, който има нужда от емоция е редно да се насочи към бензинов автомобил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не знам колко е вървящ този дизел но съм бил голф4 тди с моята д14 за разход 3.8 някой написа смешно е приятел кара 1.9тди 101к и ми е казвал че под 5 извънградско не пада а той кара много икономично карам служебно берлинго 1.6 хди 90к и всеки месец го зареждам градско гори от8.5до 10 според сезона немския дизел гори малко ако не го настъпваш много пъти съм карал в града една А8 4000тди като я карам както си карам хондата под 20 не пада по въпроса 1.9тди 110к ауди пада от тойота корола 2.0д4д 116к за годините преди 2000г апонците нямат традиция да слагат много дизелови двигатели на коли камо ли да правят бегачки ако сравняваш немски дизел и японски сравни ги сега

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен е чест, че ми обърна внимание. Както и миналия път, така и сега ти казвам - отпуши си втория канал, та да станеш стерео. Харесвам Хонди. Карал съм Хонди. И все още има една на разположение. Има и дизели. Да, френски. След кратко прекъсване от един японски и един немски. Проблем?Че тук е детска градина с близалки и локум аз също го виждам. Тук съм, защото се забавлявам по един или друг начин. Проблем? Каква е средната възраст на пишещите тук? 20 години едва ли има. И как пък от всичко разбирате. Дизелите това, дизелите онова. Пък бензините не се чупят и горят колкото дизел. Да, горят колкото дизел - това не е тайна за разбиращите. Но на газ. Купуваш бензин, за да караш на газ, понеже гониш дизелов разход :cool: Иначе парите никога нямат значение.. Важно е удоволствието от карането на 1.5 или 1.6. В краен случай на 1.8 и 2. А по-заможните и 2.4 :D Как пък не се намери един да каже плюсове и минуси на бензина, плюсове и минуси на дизела. Кофти било, че дизелът тракал. Ама не е кофти да ти вие двигателя на 6.000 и повече оборота. То там е самата тишина. И кабеляците при бензина са в пъти повече :P Но бензинът не страда от никакви проблеми. Той е безпроблемен. Като такъв е само разходът. Както и да го караш е винаги 8 на 100. До тази икономия се стига с ония китайски пръдни дето се вкарват в запалката и икономисват до 30% гориво. Ми да, трябва да се бори физика и механика. С тъпотия към прогреса казвам аз... Какво лошо съм казал за Хондите? Имах купе 127 коня. Хубава и тиха кола. Относително икономична. Вози като каруца на тия пътища. Да, вътре е тихичка.. До към 3.000 оборота. Относително пъргава. Сносна проддържка. А за CR-V-то? Там горе-долу е същото. Само дето разходът е двоен. Почти. Карам ли го? Карам го. Знам колко гори - чел съм каталога, засичал съм го многократно. Скъпо ли е? Скъпо е. Вече ми е скъпо :lol: Намират се и трилитрови бензини. Само дето в Пловдив си похарчват едни 12 килца. Пък при хондаджийско каране отиват и на 17. Другата ламя е турбиниран бензин. Среден разход 12 литра по бордкомпютър. При нормално каране. Не виждам защо на черното трябва да казвам бяло и обратно..Но казвам да спра дотук, че словестните ми канонади не са за всички. И предлагам темата да е за дизели, а не бензин срещу дизел и газ срещу дизел - дизел срещу дизел!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Offtopic: И аз още се чудя как да смъкна разхода на градско под 10 на 1.6 VTi. Направо съм се депресирал как го правят другите хора :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че тук е детска градина с близалки и локум аз също го виждам...Каква е средната възраст на пишещите тук? 20 години едва ли има. И как пък от всичко разбирате...

Тъжно е, но трябва да си признаем, че колегата е прав за форума :cool:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никога не бих карал дизел, поради простата причина, че трака, тропа, чука, вибрира, тресе и ПУШИ независимо колко ново поколение е. Не ме интересува смръдлива икономия от 2-3лв на 100км. Аз ако съм за толкова ше се кача на трамвая да ми е най-икономично.

Относно големия въртяю момент на дизела:http://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/12375.html1,9 дизел 122нмhttp://catalog.auto.ru/catalog/cars/card/7800.html2,0 бензин 196нм

А сега, тъкмо си дал линковете, отвори ги и кажи нещо за "смръдливата икономия от 2-3 лв. на 100 км.. :) 4 литра разлика, си е близо 9 лв., за това спрете да спамите на човека темата с тези бензинки.. ;) Темата беше за сравнение на дизели, но както винаги тези с бензиновите коли я оакахте (без извинение) и това се случва във всяка тема, където се появи думата дизел..Сигурно много ви е яд, че хората си шпорят яко дизелите по магистралата, защото не им пука дали ще гори 6/100 или максимум 8/100, а вие в същото време трябва да спазвате ограниченията, защото от там на горе, разхода на бензин става убийствен.. :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че тук е детска градина с близалки и локум аз също го виждам...

Каква е средната възраст на пишещите тук? 20 години едва ли има. И как пък от всичко разбирате...

Тъжно е, но трябва да си признаем, че колегата е прав за форума :lol:

 

Пффф. Просто интелигентните хора четат и си мълчат. А тези които се осмелят да напишат наистина нещо разумно и по темата, веднага биват набедени за "незнаещи, неразбиращи, некадърни и пр". Все пак се раздвам че част от компетентните в автосредите посмяха да напишат това онова, въпреки непрекъсно заяждащите се деца. Кои са компетентните лица ли? Ами то си личи от постовете им.

 

пп:От един елементарен спор с Jorjo за японските и немските дизели, това се превърна не в тема а в змиярник. ключ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ото, сравнявам 1900цц с 2000цц тъй като са почти еднакви като кубатура, но дизела няма по-голям въртящ момент.Относно кабеляците, които донякъде отразяват сложността на двигателя, то бензиновия двигател със сигурност има по-малко от съвременен дизел.Разхода - с 56 литра (напълнен до капачката) с пробег 590км, ти го изчисли колко е средния разход на 100км. На другите тъпотии няма да ти отговарям. Предложил съм ти да докажеш правотата си. Вадиш парите и замерваме.За Гин. Аз също имах 1,6 вти седан 6-ца. Под 10 не ми харчеше, за мен също беше странно, но акорда е по-икономичен. Мар Тод:Сравнявних 2 горе долу еднакви автомобила едния с 1900цц, а другия с 2000цц тъй като са почти еднакви като кубатура. За да бъдат коректно сравнени то трябва гоуфа да не е 1,9 а примерно 3,8, но със сигурност няма да харчи толкова колкото, ако е 1,9. Или пък астрата да е 1,0 с приблизителна мощност около 75коня...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де, ти правилно сравняваш 1.9 атмосферен дизел със 68 коня и 2.0 литра бензин, който има 16 клапана и 150 коня. Сложи си ръка на сърцето и кажи по какъв точно критерий ще сравниш 68 със 150 коня. Да ме извиняваш, но аз виждам 2 пъти разлика в мощността. Освен по обем са двигателя никакво друго сравнение не може да става. Когато искаш да съпоставиш един или друг автомобил - прави го поне по някакъв приблизителен критерий. Съотношение конски сили/тегло. Нали си голям човек уж и се пишеш разбирач - как ще сравниш хиляда килограмова хонда, която има 160 коня и двутонен мерцедес или бмв пак със същата мощност? Или мотоциклет 68 к.с. с въпросната Астра от линка?? Ми нали опела ще се разпадне докато настигне моторетката на старт..За това си говорим от самото начало на тая и на много други теми - сравнявайте сравними неща, а не кон и магаре.Разбирам, че Хонда някак влиза в конфликт с дизела. По-скоро вашето разбиране за дизела и любимата марка. Но никой не успя да ме убеди, че наистина е имал дизел. Просто някакви отнесени момчешки бръщолевения за пушек, тракане и умрели турбини. И пак те питам, като те моля да ми отговориш - колко точно дизела си имал, нови или стари си ги купувал. Поне това. Отговорът отсега го знам - не си притежавал дизел по никакъв начин. Дори и да допуснем нещо такова, то със сигурност е било пълнолетно, че и отгоре. Наблюденията са ти кухи и се базират най-вече на чужди автомобили. А още по-вероятно на "показанията" на разбирачи, които плюскат вечер шопска салата пред входа и жулят белот. Другият колега пък събрал пари за чисто нова френска кола... Кога я купи, кога я потроши, но не забрави да каже мотото на голфаджиите за френските автомобили. Ай сектир мама му стара :lol: Бензините безспорно си имат своите предимства, за които аз не мога да си затворя очите: по-малко децибели, по-лек двигател. Някъде да съм писал, че бензинките се трошат като тахан халва? Карам бензин. Карам и дизел. Предпочитам дизели, защото зная как да ги карам, как да ги пазя. Икономисали са ми много пари. Ако правя по 10.000 км на година и трябва да купувам нова кола - това може би няма да е дизел, особено ако разликата в цената е над 3.000 лева. Но ако автомобилът, който карам, навърта за година десетгодишен пробег на клубна Хонда.. Какво трябва да купя? И дали икономията е левче-два?! Не, не е. Искам в това да ви убедя. Нали от 5.5 до 10 литра среден разход има разлика. Къде са тези два лева? И къде са тези 10 литра разход на бензин при 200 км/ч? Пишете си и си вярвате. Но не всички.Относно разхода на твоята Хонда - няма какво да ми доказваш. Наистина. Има си каталожни данни, които гледам. Освен това си имам и аз 2.4, както вече ти казах. Е, не е 190 коня. Но какво от това? Производителят ти предписва 13 градско. Как го правиш 9-10 и то зимата - аз не мога да знам. Може да работиш в ОМВ на Цариградско и да живееш в Дружба. И да даваш само нощни. Разходът ти е абсурден и аз не ти вярвам. Както не вярвам, че бензин 1.6 с 200 гори толкова, колкото при нормално каране в града. Като идея мога да ти дам да напишеш едно писмо до Хонда, да им кажеш как караш, какво караш и какъв разход постигаш. Със съответните доказателства. Харакири няма да си направят в Хонда, но едно благодарствено писмо и диплома "Най-икономичен Акорд" със сигурност ще си докараш.В заключение искам да помоля да се спазва някакъв добър тон. Никого не нападам лично. Не обиждам. Държа и към мен да има подобно отношение. Разбирам, че по някакъв начин съм ви трън в очите, но хайде да не си приказваме празни приказки, щото и на моята риба дето хванах оня ден само снимката и е 2 кг.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе чиче, ти не видя ли, че и още един човек с такъв автомобил потвърди въпросния разход. Предложих ти облог ти пак почваш да си фантазираш. На ВТИ 1,6 и дават 13,5 градско, кой е успял да и докара 13,5 при нормално каране дори и в София? Никой!Какви дизели съм имал, Опел Астра 1,7 тди, смених я с хонда 160 коня и знаеш ли колко беше по-голям разхода на хондата? С 1 литър на 100км, а в конете - 2 пъти! Двете коли са с еднакви габарити, клас и т.н. Колко струва едно литърче - 2,2лв? Друг дизел, който да съм карал всеки ден не съм имал и не искам и да имам! Имам наблюдения върху Хюндай 1,5 цдти, опел корса 1,3 цдти и от време на време карам А класа 2,0цди.Сравнявам ги на базата на базата - кубатура, защотото на тази база се сравняват двигателите дори в моторните спортове, а не като теб според лични мнения и предпочитания. Има си и класове и за такива с принудително пълнене.За да са еднакво мощни дизела трябва да е с поне 2 пъти по-голяма обем на двигателя, но би ли се постигнала икономия в такъв случай? Май не... Защото освен по-голямата калоричност на нафтата, дизеловия мотор е с по-тежки компоненти, а от там и самия двигател ще тежи поне 2,5 пъти повече.Това което ти си купиваш от магазина е 3 литров мотор Ве 6 дизел хадеи, яката работа. Как би ти звучало 1,5литра, 3 цилидъра турбо с малко повече коне? Или вместо А8 4,2 тди Ве 8, един 4 цил 2литра турбо мотор. Направо съмнително ще е и не би си го купил било то дори по-ефтино и икономично. Защо ли, зашотото ще е 1,5 3 цилидъра, а не три хиляди кубика, ве шест, хадеи не звучи голямо, икономично, познато, авторитетно. Е за това се продава и дизела и заради това и японците нямаха дизели, но почнаха да правят, защото това е рекламата - хадеи, тедеи, и един куп други пушеци. Като има търсене, има и предлагане. Уш за икономия ама не...Цялата ти заблуда е от това, че сравняваш мотори с принудително пълнене с такива с автмосферно. Май много те е яд, че акордеончето харчи доста под показанията на производителя, а? И дируги такива примери имам чиче, но не искам да колабираш... :lol:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Oto Kluge , ами как трябва да се сравняват два автомобила ? На ли говорим за двигатели :lol: Взимаме атмосферен дизел и атмосферен бензин и гледаме що за гавра става въпрос. Или трябва да ги сравняваме като повечето лумпели (нямам предвид теб и ни най - малко искам да те обидя): хонда 1.6 с БМВ 330 турбо дизел. Не че БМВ-то не пада ама това според теб нормално ли е да се съпоставят Н/А двигатели с турбиирани, че и Н/А-ките да са с по-малка кубатура. А да .. веченото оправдание: " По тежък съм" ;)

Както всеки знае чистия дизел става за предвижване, но не и за каране. Заради това да сравни турбо бензинка с турбо дизел. Сравнете примерно СТЙ или Ево с фабричен дизел със същата кубатура и пак кажете че повече вървял ;) Също може да сравните Ауди 3.0 л с Тойота Супра. Аз съм за Аудито с двете ръце :)

 

Тоя голям въртящ момент дето го имат тези мощни дизели на ниски обороти ... излизам от пресечка на главен път. Стоя зад волана на пасат 2000 и коя си там година, 1.9 тди хипер дупер. Понеже се движа лекичко викам слагам 2-ра (все пак дизел има "въртящ момент" ама какво точно върти още не ми е ясно) излизам на главния път , подавам газ УЖ да ускоря и какво се случва ??? Отговора е много простичък: НИЩО !!! Помислих си че съм на 4-та, да ама не на 2-ра съм само дето тоя кошник не може да тръгне. След 5 минутното чакане за някакво ускорение развивам невероятните 100км/ч (я има я няма) на отсечка дето с нормален автомобил ще вдигнеш 120 км/ч (говоря най най нормален, не за вървящ автомобил).

 

Това е просто едно незабравимо преживяване и благодарение на него до ден днешен, кой каквото и да ми разправя за тея печки си остава за мен една голяма заблуда на човек дето явно преди това е карал удушена Жигула на газ :lol:

 

Пък за хората дето гонят разход да си вземат Пежо 205 1.9 чистия дизел. Да си го карат с 60 км/ч и тогава вече може да ми говорят за някакви приблизителни цифри около 5 литра градско.

Редактирано от teror1sta

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...