Jump to content
ilian83

Акорд F18a3 Изхвърля антифриза през разширителния съд.

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

Вчера понатоварих малко колата по магистралата Пловдив-Ст.Загора и обратно.Стремях се да потдържам високи обороти като на моменти съм карал с 200км/ч. До Стара Загора температурата не мръдна от средата, нивото в разширителния съд беше в граници ,но на връщане нивото се покачи малко над Максимума .Върнах се в Пловдив и след 15 мин. градско каране Антифриза преля от капачката на разширителния съд.Температурата през цялото време си беше в средата и не мръдна.В Понеделник майстор ще прави проба на главата:навива свещ с накрайник тръбичка в главата и надува с компресор до 20-25 атмосфери за да видим вдига ли се нивото на антифриза и излизат ли балончета въздух от радиятора.

 

Публикувано изображение

Редактирано от ilian83

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, ако наистина радиатора ти е с по-голяма вместимост, нормално е да ти прелива - при реално загряване на антифриза в радиатора излишното количеството е повече и разширителния съд не може да го поеме. Пробвай с точния радиатор - аз си пазя оригиналния от моята кола - зимата просълзи от долния капак - смених го, но ако става за твоя Акорд - мога да ти го дам за проба - ще стане ( от София съм).Сигурно ще попиташ защо не ти преля, като си карал на магистралата - регулирането на температурата на ДВГ е чрез термостата - отваря/затваря с някъкъв хистерезис, а като се покачи много температурата (градско, ниски обороти и слабо обдухване на радиатора), - вкл/изкл се електр. перки , но датчика не е на радиатора (като на други коли) и ти не знаеш колко точно е температурата на антифриза в радиатора - можеш с допълнителен термометър. Имай предвид, че при високи скорости ел.перка не се включва - само чрез обдухване на радиатора.Давам ти пример - на Жигулито охлаждането е само с постоянно зацепен ремък на в.помпа, без ел. вентилатор и сега в жегите за чакане на два дълги сфетофара температурата е в червеното (при 650-700 об. на празен ход), но подкарам ли я с 60-80 км/ч - вече няма никакъв проблем. Това е реално - с изправни термостат и в. помпа.Успех и като решиш проблама - сподели, аз те съветвам просто да пробваш с точния радиатор!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е ли по добре да смени разширителния съд или да добави още един като скачени съдове ако проблема е такъв.Един маркуч до купето и една голяма бутилка от вода :)

Редактирано от Ioan

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен ми е интересно проблемът решен ли е и какво се оказа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изминaло е достa време и в крaйнa сметкa кaкъв се окaзa проблемa?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми е интересно,аз залагам на гарнитута или по малко вероятно пукнатина по блок или глава.Нека колегата сподели ако е възможно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно Ви е ама няма и да разберете. Повечето теми са така, като има зор човек, кеси през 5 минути на рефреша да не би някои да му даде полезен коментар за проблема му, но като си реши проблема вече му е много трудно да напише два реда :) Човека не е влизал от 6 октомври лето 2013-то, така че наи вероятно няма да има развитие по темата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дa, мен ме интересувa зaщото тоя симптом го открих още юли минaлaтa годинa. От тогaвa имaм около 15000 нaвъртяни и aко е гaрнитурa би трябвaло вече дa е сдaлa бaгaжa. Онa ден се върнaх от дълъг път и гледaм кaзaнчето нaд мaксa, a питaтa отгоре сухa. Днес слизaм дa тегля със спринцовкa дa пресипя в рaдиaторa и нивото се нормaлизирaло...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега липсата на вакум които да върне течноста от казанчето в радиатора е почти 100% гарнитура,при условие че капачка и водна помпа са ОК.Минавал съм по този път 20000км с тези симптоми.И не вярваи на 100% на тестовете за газове в охладителната система,според тях трябваше още да търся проблема другаде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имaх колa с турбо, нa която докaто не и сложих подсиленa гaрнитурa от К-ТЕС се топяхa бутaлaтa от aнтифризa, кaто сдухaх гaрнитурa зa имa-нямa и 100-200 метрa. Не ми се вярвa дa се измине хиляди км. с издухaлa гaрнитурa.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз не вярвах.Понятието ,,издухана,,е доста разтегливо.В случая говориме за нещо подобно на реска се едно драснато с игла,което изчезна напълно след сваляне на 0.15мм от главата,Резката се виждаше много ясно след минаване на шлаиш машината първия път защото всичко се лъсна и само тя остана.Дори правихме и хидротест за пукнатини защото и в шлаифбазата се съмняваха от толкова малка резка да испуска но......факт,всичко се оправи с новата гарнитура и шлаифа.Преди пова лично аз си правих един тест при които ясно се вижда как при високи обороти се появяват балончета в охладителната течност,много малки,но постоянно излизащи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Потвърждавам, ланчата ми с издухана гарнитура измина над 15 х.км и сигурно е можела още но мързи не мързи се хванах да я направя. Друг е въпроса че имаше и второ заподозряно място от което можеби е смучела вода, На самата гарнитура към въпросния цилиндър нямах достатъчно убедителен белег, по скоро спорен. И аз не вярвах духнала гарнитура да издържи толкова, но явно има начини и условия които и удължават агонията. Не бива обаче да се пренебрегва факта че може да засмуква вода и от другаде, незнам как са устроени вашите колектори но на ланчата през няколко отвора минава и вода за подгрев на колектора и горе на инжекцията, тези отвори са много близо до 1 ви и 4 ти цил, точно там на проблемния първи , гарнитурата на колектора беше яко разядена и въобще не се учудвам да е вкарвала вода от там. Губеше ми по 500 грама на 200-300км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен нямa никaквa зaгубa нa aнтифриз и aко е гaрнитурa не следвa ли дa се губи, кaкто кaзвaш Слaви?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Следва :)  Ама ако е духнала между два цилиндъра тогава симптомите са други.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята теория,която съвпадна и с тази на хората от шлаифбазата(специализирана в ремонт на автомобилни цилиндрови глави) беше следната.Резката беше между цилиндър и водната риза и беше супер малка,те се опитаха да я измерят с някакви калибрирани подобни на косъмчета телчета но всички бяха по голями от резката.Та въпреки че гарнитурата е метална тя малко или много е уплътнявала и без това малкия проход и е било нужно налягане за да преминава от там каквото и да е.Тъи като налягането в цилиндъра е доста по голямо от водната риза при работещ мотор са минавали газове в водната риза покачваики налягането в нея.На 1.1атм. клапана в капачката отваря и течноста отива към разширителя.После налягането което остава в водната риза след гасене на двигателя не е било достатъчно голямо за да премине антифриз към цилиндъра и така понеже обема на изхвърлената течност под въздеиствие на повишеното налягане от газовете е по голямо от разликата в обема на горещ-сруден антифриз и системата си дърпа много по малко течност от разширителя отколкото е изхвърлила и за това с две думи казано течноста отива в разширителя но не се връща обратно като истине двигателя.Следва пресипване на ръка на пълния разширителен съд в радиатора и така всяка седмица,без да се констатира липса на течност,просто пътя и си е еднопосочен.Така че има огромно значение кои системи свързва пробива,и какъв е размера и следователно пропускливоста и.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да добавя само течност се наливаше допълнително единствено при един два случая когато преливаше разширителя.Всичко това продължи около година(20000км)през което време се диреха течове,сменяха капачки,иследваха се водни помпи,дори радиаторчето на парното беше заподозряно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и какво стана с тоя случай,че аз май съм на същото дередже 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,вече съм собственик на Хонда Акорд 96г 2000 куб  136 кс. сменени от предния собственик са нов радиатор,термостат,водна помпа и капачка.Понеже или си въобразявам но маркучите ми се струват по напомпани (твърди.издути)няма пяна в радиатора или разширителния съд и не прелива от съда не губи антифриз.Днеска бях на майстор той първоначално забеляза същото но после обърна внимание,че капачката е 1.1 а европейските коли били 0.8 налягане и да е наблюдавам но стрелката на температурата е като закована 4-5 мм под хоризонталната линия и не мърда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На капачката, това което е дадено е на какво налягане държи капачката, а не какво трябва да е налягането в радиатора, ако съм те разбрал правилно. Относно стрелката, коментирана е доста, и извода е че там и е мястото, поне за Акордите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз точно това мислих,че капачката държи цялата система на 1.1 налягане над това тя го изпуска.Тук някъде в форума четох,че ако духа може да се разбере от маркуча на разширителния съд като го сложим в буркан с вода и ако вади балони значи духа, и това пробвах не духа.Може и да си въобразявам и това да са нормално твърди маркуче 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tвърдоста е много относително понятие.Важно е когато колата е напълно студена да са меки и като отвориш капачката на радиатора да не излиза налягане.Ама това само на наистина судена кола.Теста с бурканчето с вода е верен само където се прави много внимателно и на ,,отворена система,,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес точно това направих.Проверих маркучите когато колата е студена (сутринта) и бяха меки а когато отворих капачката на радиатора не изпусна налягане.Четох че можело и газовата да надува но чак пак толкоз 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава не се шашкаи,колата оригинално е на 1.1атм.-загледаи още нещо,когато колата е гореща виж си нивото на антифриз в казанчето и запомни къде е когато истине виж пак и прецени дали си връща обратно,при лек пробив на гарнитурата симпроми няма само водата отива в разширителния съд а не се връща.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...