Jump to content
rollin

кой "управлява" работата на динамото?

Recommended Posts

Здравейте колегиИнтересува ме кой "казва" на динамото кога колко да зарежда?При рязък спад на тока динамото започва да товари чак мотора но ми е интъересно да узная от каде динамото получава сигнала, че има голяма консумациа?Моля нека пишат само хора които са на 100% сигурни в отговора си, че трябва да решим един проблем...Или ето точно за какво иде речhttp://www.tuning.bg/forum/viewtopic.php?f=67&t=163923

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Няма такова нещо като някой да му дава сигнал по време на запален двигател... възбуждането на новите алтернатори става чрез лампичката на таблото (батерийката) тя като изгасне и почва да зарежда, ако е в добро състояние алтернатора :)п/с : сега прочетох темата... това с въртящия момент няма нищо общо с алтернатора. След като забива аз си го обяснявам така... алтернатора ти не дава нужния ампераж на акомолатора, но се мъчи и забива двигателя. Между другото, ако акомолатора е спаднал и 5 дена да караш без да го заредиш пак няма да е зареден до горе... Функцията на алтернатора е да подържа, а не да зарежда :rolleyes:надявам се съм бил полезен

Редактирано от cool24

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма такова нещо като някой да му дава сигнал по време на запален двигател... възбуждането на новите алтернатори става чрез лампичката на таблото (батерийката) тя като изгасне и почва да зарежда, ако е в добро състояние алтернатора :)п/с : сега прочетох темата... това с въртящия момент няма нищо общо с алтернатора. След като забива аз си го обяснявам така... алтернатора ти не дава нужния ампераж на акомолатора, но се мъчи и забива двигателя. Между другото, ако акомолатора е спаднал и 5 дена да караш без да го заредиш пак няма да е зареден до горе... Функцията на алтернатора е да подържа, а не да зарежда :rolleyes:надявам се съм бил полезен

А при това положение, как обясняваш проблема, че с два акумулатора и проблема си остана?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Че има реле има,но уви вариант за регулиране няма :rolleyes: .Току що го разбрах от брат ми,а на него токовете са му слабост.Каза,че единствено по-мощен генератор ще те оправи....Сега се сещам,че едно време руските машини май бяха с някви регулатори с врътка ако не се лъжа...ако е така-можеш да го подмениш гадното реле и настройка наново.п.п.Как ти е акомулатора и няма ли как да завреш по-силен?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Определено инвестицията освен в бас, кабели, среди, амп-че трябва да се направи и в едно хубаво кондензаторче, за да може на баса като му потрябва 1KW пикова мощност да има откъде да я вземе, а не да ти забива муцуна, или като при мен преди, да ми примигват фаровете :)Mежду другото в самото динамо има едно нещо - регулатор на напрежението се казва, на мен ми изгоря и вместо на 13.5 волта, зареждаше на 12 волта, и не държеше ток, та тая джаджа казва на колата на колко волта да зарежда...и доколкото знам преобразува непостоянния ток които генерира динамото при въртенето си в постоянен...И 10 акумулатора да сложиш ако на всеки 1 няма по 1 кондензатор едва ли ще има ефект - при нужда от ток трябва да имаш кондензатор, не става само с акумулатор, така мисля аз :rolleyes:

Редактирано от velislav

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През тая седмица само да се оправи малко времето ще сложа кондензатор 20фарада да пробвам как ще е с него....Както писах по горе и два акумулатора съм слагал и няма ефект

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ти е от музиката нали. Не се занимавай с лампички :rolleyes: а си намери по яко динамо и скочи на малко по голям ампераж батерия ,и кондезатор ако не си сложил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако сложиш по-силен акумулатор няма да може да го зарежда динамото!!! ще се прецака. регулируемото реле при ладите- те са механични, при тях се регулира волтажа.функцията на динамото/алтернатора/ е не да зарежда, а да подържа. ебати глупоста. значи зареждаш си акумулатора всяка вечер на зарядното и денем алтернатора само подържа :rolleyes::huh::):D:):D що пишете глупости бе хора???

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,напълно нормално е алтернатора се товари и заради двата акумулатора които си сложил.Динамо май на кола несъм виждал,може да има стари модели.Алтернатора се управлява от реле-регулатор,не точно алтернатора а подмагнитването му.Когато волтажа стигне до 14,4 V реле-регулатора намалява подмагнитването на "ротора" с което и напрежението спада.Реле-регулатора се намира в алтернатора,нещото което подлежи на смяна са четките през който минава тока за подмагнитването.И по мощен генератор да сложиш,пак ще затормозяваш двигателя.Несъм слагал такива музики има аудиоманяци който със сигурност знаят решението на проблема ти.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ами и мен ми каза човек на който смея да вярвам(milmar в тунинг форума), че ако сложа по голям алтернатор няма да се оправи проблема, но тука виждам мнения които са напълно против това твърдение...Оня човек се занимава не само с електроники но и с кар аудио по специално.....Аз също се занимавам с кар-аудио но не съм инжинер или нещо от сорта за това реших да се допитам до по знаещи колеги.Какви ли не коли съм правил и с по слаби алтернатори и го е нямало тоя проблем, за това предполагам и аз, че проблема не е в алтернатора, а по скоро в управлението му ако може въобще да се нарече проблем или си е напълно нормално за съответната марка автомобили.

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От всички покрай мен които са имали хонда,казват,че при включване на фарове двигателя намалява оборотите и моят е така.Ако се съмняваш в управлението му може да смениш четките,не е толкова скъп ремонт и да не помогне няма да навреди.Всички големи "музиканти" :rolleyes: който съм виждал имат кондензатори.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ние ходим по състезания и до сега нито една от нашите коли не е ползвала кондензатор а доста призови места сме взимали...Както казах по горе, през тая седмица ще сложа кондензатор 20 фарада да видим каква ще е ползата...Иначе алтернатора си го мерих и по уреда си работи както трябва и не мисле поне за сега да сменям четки :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако сложиш по-силен акумулатор няма да може да го зарежда динамото !!! ще се прецака.

Това са легенди. Аз карам, сивика, със 70Аh вече година и нещо и нямам, каквито и да е, проблеми(и "око"-то винаги е зелено)...освен, ако предостатъчният ток, не е някакъв проблем :rolleyes:P.S. Максималният, заряден ток, при мен(50А), е дори по-нисък, от на колегата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тези легенди ги пишат във повечето менуали. не врявам да си драскат за нищо производителите :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

По-голмият акомулатор по-трундо се разрежда,но и по-трудно се зарежда :rolleyes: и понякога се налага да се зарежда със зарядно иначе няма яд...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Максималният, заряден ток, при мен(50А), е дори по-нисък, от на колегата.

50 Ампера заряден ток?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко късно се включвам в темата, но според мен нещата са същите като със сивика - бях отговорил на темата ти в 'третия' форумhttp://www.bgaudioclub.org/forum/viewtopic...p=119214#119214основният проблем е спада от 14.4 на до 12 волта -- този пад акумулатора не може да го поеме, той се 'включва' при пад под 12 волта. ECU-то се усеща по този спад, а и оборотите също падат, понеже алтернатора се натоварва ударно повече - и отваря леко дросела - и се получава такова играене на оборотите. единствено кондензатор би могъл да помогне според мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ти е от музиката нали. Не се занимавай с лампички ;) а си намери по яко динамо и скочи на малко по голям ампераж батерия ,и кондезатор ако не си сложил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

едва ли...Проблема е по скоро неизлечим!реле-регулатора дето е в динамото определя кога и колко динамото да зарежда... и два акумулатора да сложа спада на тока ще е факт, а има ли спад на тока(рязък-пиков) ще мени и оборотите понеже динамото се опитва да наваксва.Единствения вариант според мене е(след толкова проби и опити) голям кондензатор... като казвам голям нещо от рода на поне 10 фарада.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега rollin, да те питам нещо. От къде вземаш плюс за кар аудиото?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема ти е от музиката нали. Не се занимавай с лампички :lol: а си намери по яко динамо и скочи на малко по голям ампераж батерия ,и кондезатор ако не си сложил.

колкото по-як алтернатор сложи, толкова по-сериозен ще е проблема

товара, който алтернатора генерира, е пропорционален на тока, който произвежда - тоест при спрени фарове, музика и други консуматори, алтернатора почти не товари двигателя

като се появят големи консуматори, и алтернатора вижда повече зор да произведе нужният ток, и натоварва двигателя. и по-мощният алтернатор ще натоварва по-яко двигателя

обаче двигателя получава толкова гориво/въздух, колкото му трябва да си поддържа празният ход. а в един момент се получава двойно по-голям товар, и двигателя не смогва, и оборотите падат

ECU-то вижда, че оборотите са паднали (постфактум), и отваря IACV-то да влезе повече въздух/бензин, да се произведе допълнителната мощност, която е нужна за алтернатора

но докато компютъра усети падналите обороти, докато се подаде допълнително гориво - минава време. през това време е минал удара на баса (и повишената консумация) и вече допълнителното гориво не е нужно. но то вече е подадено, и като ефект оборотите на двигателя скачат над празния ход. компютъра изчаква определно време (има хистерезис, за да не играят постоянно нагоре-надолу оборотите, но пък и хистерезисът е малък, за да не се хаби излишно гориво), и затваря IACV-то, за да се върнат оборотите до нормалните за празен ход. и тогава пак удря баса, и пак се влиза в този цикъл

 

според мен решението е да се ограничи пиковата консумация, да се постигне по-постоянна консумация -- това се получава с буфери като кондензаторите (но наистина май трябва да са доста мощни, за да се усети). освен, че помага при ударната консумация, след нея на кондензатора му трябва ток да се зареди - и това създава допълнителен товар на алтернатора - т.е. разтоварването няма да е толкова ударно

другият вариант е да се вдигнат оборотите на празен ход, до 1000 не е зле откъм разход, пък и алтернатора ще успява да зарежда акумулатора и на празен ход, при повече консуматори. Така пак ще падат оборотите, когато дойде ударната консумация, но при малките пикове ще падат до нормалните за празен ход обороти, и IACV-то няма да се отваря изобщо. в комбинация с кондензатор, ще се оберат и по-големите пикове

 

пробвай и този тест - пусни всички допълнителни консуматори - фарове, вентилатор на мах, подгряване на задното стъкло - и виж, тогава би трябвало да ти играят по-малко оборотите

пробвай и на климатик

 

@honda symphony - няма от къде другаде, освен от плюса на акумулатора. предполагам е подсилена и връзката до алтернатора и масата към шасито

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колега rollin, да те питам нещо. От къде вземаш плюс за кар аудиото?

тоя въпрос е много общ мисля...За кое точно от каде взимам плюса?ЦД-то ми е от заводския кабел на иснталациятаУсилвателите са от акумулатора...MagnumПробвах го това с пущянето на всички консуматори за да натоварят постоянно алтернатора(съответно мотора) и да да се "вдигне" изкуствено горивото, определено мърдането на оборотите е по малко но това не ми е от полза...Даже според мене ECU-то не играе роля при пада на тока... в смисъл реле регулатора определя кога и колко да се зарежда(той се намира в самото динамо) и вече в следствие на напъна на динамото тогава чак ECU-то подава сигнал да се вдигне горивото...Абе какви ли глупости м=не ми минаха през главата, от сорта на слагане на кондензатор преди релерегулатора, за да не може да усеща толкова резките пикове при спада на тока... ама нещо неща да се занимавам да не направя някаква по голяма беля.... Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Са аз не разбирам от иацевета ,еку,постфактум,пикове, пропорций ,хистерезис ,най малкото щото инжекция сефте карам от една година и съм неук .Се си карам карбове :) и нямам и идея компа що си мисли а знам аз кво си мисля :) , че саундо требе да е як и да ми трепери номеро! Точно тоя проблем съм го имал и съм го решил точно така както съм го написал!Усилвателите бяха три ,три буфера и три кондензатора ,от 55А. скочих на 65А това за батерийката и същото процентово изражение /просто съвпадение / за алтернатора. А оборотите ги дигнахме малко за да не гасне на място кат пусна дълги, това ползвахме за критерий :)

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

ами може би това би свършило работа но зависи колко А ток ти е черпела системата?какви ти бяха говорителите и усилвателите?моите усилватели имат общо 8 бушона по 40А :)

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Е не чак толко, но ако е критерий предпазителите 3 по 60А и пайнерчета 12 инчови и едно стапалце за среди и високи .кондензатори по 1F това беше .И дреболийте .....П.п пък и не беше вчера........ :)

Редактирано от fenabg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по принцип предпазителите са критерий но на марки които си отговарят... специално за Пайнер те май слагат такива предпазители че да изгори усилватела но в никакъв случай предпазитела :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже според мене ECU-то не играе роля при пада на тока... в смисъл реле регулатора определя кога и колко да се зарежда(той се намира в самото динамо) и вече в следствие на напъна на динамото тогава чак ECU-то подава сигнал да се вдигне горивото...Абе какви ли глупости м=не ми минаха през главата, от сорта на слагане на кондензатор преди релерегулатора, за да не може да усеща толкова резките пикове при спада на тока... ама нещо неща да се занимавам да не направя някаква по голяма беля....

тук не си противоречим много, реално компютъра (и оборотите) не ги бърка колко е напрежението в мрежата - дори и да откачиш алтернатора и да караш на акумулатор, няма да ти се вдигнат оборотитереле регулатора не можеш да го излъжиш, той гледа да пуска толкова ток, че да поддържа напрежението на 14.4 волта. просто допълнителната консумация товари алтернатора, а той съответно товари двигателя - падат оборотите, и чак тогава ECU-то се намесва. с по-голям алтернатор допълнителният товар ще е по-голям, и оборотите ще играят още по-осезателноза това и при пуснати допълнителни консуматори/товари, оборотите играят по-малко -- понеже товара на двигателя, процентно, се изменя по-малкокондензатор определено ще помогне - въпросът е с колко, и дали ще е достатъчно. и идеята за по-тънки кабели от акумулатора до кондензатора също би трябвало да помогне малко - особено ако имаш и допълнителен акумулатор в багажника

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги. Аз имам и друга хипотеза. Алтернатора има и лагерчета, нали. Ако, примерно те задират или има нужда от смазка, предполагам и въртенето на ротора ще е затруднено и от там - натоварването по-голямо. Поправете ме ако няма логика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest necentrovaniq

Е то са верно е огромна консумацията,ама не вярвам точно тия лагерчета(ако ги има) да са проблема :lol: Що не пробаш от там където се регулира при дросела жилото на газта да и качиш малко оборотите на колата?Идеята с кондензаторите е яка.Като се има в предвид,че пак ще има спадове,но с доста по голяма амплитуда.Вече какви колко и къде- :ph34r:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тя по принцип темата отдавна е приключена понеже махнах единия(от двата) силни усилватела и сложиш четириканален, така консумацията падна доста и проблема поОмаля.Но на такава консумация дори и да вдигна оборотите назорлен пак няма да стане работата, понеже съм правил ескеримент:-Задържам колата в 4500об кадето уж е най силна и с най много въртящ момент и като удари баса оборотите падат....Нз дали ви показвах но ето как се "държеше" стария ми сивик на половин киловат само музика(D16Z6 125кс)Тука колата е студена и е на смукач, който уж трябва да помогне :ph34r:http://video.data.bg/27/%D0%BA%D0%BE%D0%BB...D0%B5%D0%BE0007

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

!!! в този случай наистина нищо няма да помогне, консумацията си е сериозна и трябва сериозен powerмен не би ме притеснявало толкова че играят оборотите, но е неприятно цялата кола да забива нос като удари баса!много ми е странно другите коли защо нямат този проблем? особено с алтернатори по 100А и отгоре

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...