Jump to content
chipko

Централно заключване

Recommended Posts

Здравейте, колеги, проблема ми е следния:Сивик VІ, двувратка (EJ9) - когато въртя с ключа от шофьорската врата, централното работи (и двете врати се отключват и заключват почти синхронно), но при подаване на сигнал от дистанционното реагира само шофьорската врата, а пасажерската си остава в непроменено положение. Странното е, че ефекта не е винаги е един и същ, понякога вратата (дясната) реагира на дистанцонното-централно с известно закъснение (най-често след две "майни"). В общи линии когато заключвам/отключвам с ключ - всечко е ОК, кагато е от алармата прави чалъми.Малко пояснения: алармата е монтирана допълнително и тъйкато в шофьорската врата няма фабричен мотор който да заключва - монтираха ми и такъв, той движи щангите за заключването на самата врата, а на дясната се разчита на фабричния мотор в нея (така ми обясниха "масторите" навремето).Днес разглобих дясната врата - при разкачени щанги и махнати лостчета и копчета - работи безпроблемно, в момента в който завинтих и един винт (вече да я събирам) - отново отказа.Че ще се ходи на майстор - това е ясно, но пиша тук с молба за съвет: Според Вас проблема механичен или електрически е?Щото ако е в алармата, хич не ми се ходи при ония мондари, който за една аларма ми чупиха джабката, свалиха всички кори под таблото и оставиха кочина (разбира се).От друга страна, ако проблема е в някоя жица, защо чат пат работи или се чува "тормозене" във вратата.п.с. Проверих за подобни теми, но не се натъкнах на идинтичен случай разискван тук.п.п.с. Малко дълго и объркано разясних проблема, ама като цяло ситуацията е доста хали-фаск.

Редактирано от chipko
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имам подобен проблем.При мен няма аларма,а само централно и сработва когато си иска като е студено си бачка от време на време,а като е топло няма нито заклучва нито отклучва.....С интерес ще следя темата и дано да се намери отговор.Поздрави.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах същия проблем на същата кола,но с едно пръскане на движещите се части с WD-40 всичко вече е ок :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж за това не се сетих, при условие, че разхлабено (без напор) цъка - едно смазване може да има ефект. Ще пробвам, за съжаление доста се озорих докато я разглобя и едва ли скоро ще ме обземе същия ентусиазъм...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз претърпях същия проблем по време на лютата зима.Ако машинката ти работи безпроблемно и аз ти препоръчвам смазване на механизмите и то обилно.Проблема на моята врата беше във самата бравичка ,използвах силиконова смазка и всичко си заработи нормално.Пръскай обилно и навсякъде ,трябва да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А датчика за дистанционното заключване къде се намира?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А датчика за дистанционното заключване къде се намира?

Не съм много запознат, но алармата подава сигнал само в шофьорската врата, там е "присаденото" моторче, при заключване имитира въртене на ключа и от там би трябвало да сработва вече по фабричното централно и към другакта. Това което ме съмнява и за което не съм сигурен е дали алармата (посредством мотора) имитира заключване от вънка (ключалка) или заключване от лостчето към купето. Защото ако кантролира заключване от вътре е много вероятно да сработва защитата "срещу самозаключване при забравен ключ". Но дори и така да е, защо тогава три пъти работи и после 20 пъти отказва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам същия проблем с дясната врата.Отключвам само с ключ и от време на време заяжда централното, доста е досадно и се надявам с WD40 да се оправят нещата, само трябва да намеря време да разглобя вратата :D.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, обилно смазване със силиконов спрей

тук: Публикувано изображение

и тук: Публикувано изображение

и насвякъде около движещите се части.

 

Резултат:

+ Осезаемо по-тихо и по-леко се движи палеца при заключване от вътре и ключалката при заключване от вън на самата врата.

- Без промяна на поведението при заключване от централното (с дистанционно или с ключ от шофьорската врата), даже преди от 10 опита един ставаше, а сега и от толкова не ще.

 

Извод: Продължаваме да търсим проблема...

Редактирано от chipko
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офф, къде могат да ми настроят дистанционно за централното при положение че оригинално нямам, и изобщо може ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колегаИмах подобен случай с заводско монтирано централно Започна на десет пъти един да не сработва,п осле на 5-6 пъти и накрая един път сработи два не ще.Хо дих на алармаджия и обяснението беше''умора на машинката'' тоест на електромагнита.Новата ми струваше 25лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колкото и да ви е странно аз лично съм твърдо против смазването с каквото и да било масло , грес , WD или силиконов спрей.

Мотива ми е следният - прах , кал, пухчета и какво ли още не полепват по ВСЯКА мазна повърхност , до коята имат достъп и крайният резултат е надиране на работните триещи повърхности в степен маханично задиране .

Фабрично този механизъм е предвиден да работи на сухо триене - без смазка. За това контактните триещи повърхности са намалени до възможният минимум и/или се ползват двойки разнородни материали с различен по между им коефициент на триене /най-често двойката пластмаса - стомана/. Премахването на предпазното фолио , намиращо се под кората на врата , залепено към ламарината води до навлизане на прах и съответно откази .

По-трайният метод за решаване на проблема е с прахосмукачка / ако се ползва компресор той само "разпилява" праха навсякъде във врата / и след нея - измиване с паро или водоструйка в топъл ден / за да изсъхне /. След това е важният момент с херметизацията /фолио , тиксо и слабо лепящо лепило / - за да не случва отново ... ;)

В ключалката на шофьорската врата има монтиран бутон , който при механичното заключване с ключа електрически активира /подава маса за момент /на машинката в другата врата - тоест шофьорската се заключва сток /6-та двувратка/ механично с ключа , а на пътника - с машинка. Проблемни може да са бутона , куплунгите на двете врати , самата машинка , механично задържане /или блокиране /, изгорял предпазител.

С алармите /приемника/ ви съветвам да не си играете - има оторизирани сервизи , а те си поемат и гаранцията.

Диагностиката се състои в следно:

1.Излъчвателя / дистанционното - обикновенно на ключодържателя/ подава сигнал , а приемната част в автомобила го декодира. Ако обхвата на излъчвателя се е намалил значително - време е за смяна на батерията му.

2.Приемника сигнализира /обикновенно звуково и светлинно/ приетият сигнал. Това значи , че има връзка между дистанционното и приемника.

3. След обработката на сигнала приемника чрез релета подава напрежение на изпълнителните механизми ( обикновенно заключващите машинки) и те механично предвижват в необходимата посока съответните щанги. Това се констатира визуално , ако е в изправност или с мултицет се измерва напрежението на изхода на релето или директно на машинкта /12 волта и около 5 ампера за 0.5 до 2 секунди/. Възможните неизправности са - зацапани/скапани контакти на реле (нормалният живот на правилно подбрано такова е от 5000 до 10000 цикъла) , частично или напълно прекъснат кабел до машинката и неизправна машинка (може да и се подаде с тестов кабел отделно 12 волта от акумулатора за не повече от секунда време и да се провери дали работи , като зависи много от типа/вида и - ако са само два кабела (най-често) и работи на импулс /електромагнитна/ - на всеки импулс сменя посоката на задвижване , ако работи на местоположение /ел.двигателче/ - при смяна на поляритета на захранване сменя посоката , като има вътрешни крайни изключватели при достигане на позиция).

:) Официално не се занимавам с аларми и не приемам поръчки за монтажа им. ;)

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега и аз имах същия проблем.Пробвах със смазка на часите ама не стана,отидох в МАК и ремонта не беше скъп 35лв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както обясни по-горе колегата kokodaf Хонда няма машинка на лявата врата за централното, там е само ключ който подава сигнал на останалите врати. (не всички хонди са така но повечето са на този принцип ) Когато монтират аларма, алармаджиите слагат допълнителна машинка на лявата врата, на която дейста алармата или по точно сигнала за заключване и отключване. Прикрепят я за лостчето на заключването и така командват отсаналите врати на колата, дали да се заключват или отключват. При теб явно е мръднала тази машинка и не движи достатъчно лостчето на вратата. Свали си кората, виж я и се опитай да я центроваш, така че хода да е достатъчен да подава сигнал на твоето централно.Успех

Редактирано от Draik

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Нямаме отговор колегата дали се е справил с проблема или не. 2. Казвай на форума кои са тия "майстори", та поне да не ходим при тях!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм... , за да не пускам нова тема: И аз имам подобен проблем - с централното (фабрично) си отключвам багажинк и лява врата, но дясната - ни стон, ни вопъл. С бутона в купето за отключване/заключване - отново чувам машинките на лява врата и багажник. При дясната - никой няма. Не си спомням преди дали работеше или не :blink: (колата я имам от скоро). Пробвах 101 комбинации през дистанционното - 2-3-4-456 пъти закл и после откл (и съответно обратно), механично закл. на двете врати и опит да отключа. Момента с ключалката не съм го пробвал, но би трябвало резултата да е същия. Някакви идеи имате ли ? Дали да не би да нямам машинка в дясната врата оО или някак си да съм я блокирал. Колата е двуврат сивик 7 генерация (2001 производство). Доста скоро я взех и още не съм я разучил така, че може би съм блокирал нещо с някое копче... , но не зная за такова. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така сте зачесали темата...на лявата врата на машинката са 5 кабела, на дясната са 2. Цветовете на 2 от кабелите на лявата машинка съвпадат с тези на дясната и предполагам, че по тях се подава напрежение за да се отключи дясната врата.Въпроса ми е, останалите три кабела на лявата машинка за какво са? Два от тях са за захранване предполагам и един който да е информационен..Моля някой ако знае или има схема да сподели!Благодаря :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Същия проблем при мен на дясната врата. При по-хубаво време и нормална околна температура - около 18 до 26 градуса, работи. Под или над тези величини - отказва. Разглобявах и смазвах - ефект никакъв. Интересно ми е обяснението за електромагнита и умората, защото в дясната врата на видях подобни елементи.Какъв е този Мак сервиз, където могат да решат проблема?

Редактирано от Sebastianz55

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хммм,... а може ли схема за разглобяване на дясната врата (за да не счупя някоя друга щипка или нещо подобно) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като не намерих бутона за редакция на горното съобщение ще драсна ново. Вчра пробвах следните опити да разбера от къде е проблема ми и резултата бе - отново греда.1) Пробвах да синхоронизирам системата по 101 варианта - заедно откл. и закл. механично и т.н.2) Откл/закл. с ключа през ключалките на лявата врата и багажника (на дясната нямам ключалка.. :blink: )3) От разтояние 101 опита с алармата - не стана 4) ръчно рових по ключалката - успях да я заключа докато е отворена (лочино) и после се отключи с лоста за отваряне (това не помогна, колкото и нелеп опит да е)5) с бутона за откл./закл. от купето пак нямаше ефект (все още пробвам с идеята, че мое би ще го убедя)6) опитах да отворя кората на врата, но не посмях - фана ме шубе да не я откъртя или прецакам и после да тропа или дори по-лошо7) не чувам движение на машинка и т.н. , което ме навежда към следните проблеми:а) изгоряла еб) откачена ев) някак си е блокирана г) веригата до нея има проблем и не подава ток и съответно при мех. откл./закл. на вратата (с лостчето) не се чува движениед) откраднали са ми я в движение черни нинджи със зли помисли... :blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

кофти тръпка и аз наскоро се сдобих с EJ9 и аз имам същия проблем :lol: като заключвам от шоферската врата с ключ... грижи няма, но опитам ли с дистанционното на алармата се чува цък цък някакво тормозене на машинката и до там :blink: Другото което е че като влезна в колата и като заключа отвътре много рядко ми заключва и дясната врата,докато когато заключвам отвън проблеми няма... Така или иначе съм решил да свалям кори и дано успея да открия топлата вода :lol:

Редактирано от scre

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегите с фабрично централно, БЕЗ допълнителна аларма - пичове, проблема ви е в релето на централното което се намира в шофьорската врата (при 5-ген), не е в машинката на вратата. Сменяте релето и си свиркате :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...